Skocz do zawartości
Kross Evado 2.0 by Peper
Przez PeperPL, 19.04.2018
  • 3 291 wyświetleń
  • 8 komentarzy
  • Kolor Szary / żółty mat
  • Rocznik 2015
  • Waga 14
  • Jednostka wagi kg
  • Skradziony Nie
  • Numer seryjny ramy --
  • Opis Po kilkunastoletniej eksploatacji jednego roweru czas przyszedł na zakup "czegoś" nowego. Chciałem "coś" aby zacząć powoli bardziej na serio niż dotychczas, aby osiągnąć kolejny stopień wtajemniczenia :D
    Na tyle ile pozwoliły mi warunki finansowe 3 lata temu wybór padł na rower crossowy...abym nadal mógł jednego roweru używać do wszystkiego.

    Wybór padł na rower typu cross marki KROSS :)
    Wiem, że to nie zestaw marzeń ale dla mnie bardziej liczą się chęci i sama jazda niż drogi sprzęt.

Komentarze

W zasadzie przy mojej jeździe się sprawdzają. Fakt, że nie są z górnej półki nie przeszkadza mi przy szybkiej jeździe w terenie.
Jak mam je wyregulowane tak, że tylny hamuje praktycznie od razu natomiast przedni blokuje obręcz mniej więcej w połowie ruchu dźwigni hamulca więc np. w mieście jestem w stanie się zatrzymać na światłach w krótkim momencie przy użyciu jedynie przedniego hamulca. Są to fabryczne hamulce i na razie nie zbieram się co do ich wymiany. Klocki, które były od nowości jeszcze są i jeszcze hamują.

Co do błotników to założyłem najprostsze plastiki jakie mieli u dealera gdzie kupowałem rower.
Są to błotniki SIMPLA model NEXTSDS i kosztowały raptem kilkanaście złotych :woot:

http://simpla.pl/index.php/pl/blotniki-k2/item/32-next-sds

Sprawdzają się na jakimś błocie i mokrej nawierzchni, w zasadzie chodziło mi o to, że swego czasu jeździłem rowerem dosłownie na codzień i wszędzie, w tym do pracy i na zakupy więc nie mogłem sobie za bardzo pozwolić na uciapane plecy w błocie czy całkowicie mokre nogawki. 

Trochę śmiesznie wyglądają bo są stosunkowe...małe. Na tylnym kole (28") jest luzu ja wiem...kilka mm między błotnikiem a oponą.

W załączniku podrzucam tylny błotnik :) 

Simpla Next SDS 2.jpg

Odnośnik do komentarza
W dniu 21.05.2018 o 15:17, filipog44 napisał:

Bardzo fajna maszyna, ciekawie się prezentuje :) 

Dziękuje kolego, na razie to w zasadzie wersja standard. Kilometrów jeszcze nie ma nakręcone nie wiadomo ile więc podzespoły są w dobrym stanie.

Pomalutku, powolutku od drobnych zmian i akcesoriów przejdziemy do grubszych rzeczy oczywiście o tyle, co można zrobić, pomodzić z rowerem typu CROSS :)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza

Mam go 5 lat. Można na nim robić krótkie trasy po okolicy, dłuższe gdziekolwiek dalej. Lubię pojeździć po bezdrożach, po terenach poza ścieżkami. Przejedzie.....czasami trzeba go przeprowadzić. Wiadomo, że MTB XC będzie sobie radził nieporównywalnie lepiej w terenie. Na piaskach i grząskich błotach jednak wąska opona nie spełni oczekiwań. to takie w zasadzie klasyczne uwagi co do crossa w ogóle. Jeżeli chodzi o mnie to z całą stanowczością mogłem kupić ramę o rozmiar większą, ale cóż jest jaki jest.

Co do napędu, osprzętu uwag brak. Po roku czasu poluzowały się gripy. Obracały się do okoła na kierownicy i lekko zsuwały. Brak wyczucia w terenie i sporej ulewie spowodował poślizg na zjeździe, upadek i uszkodzony koszyk na bidon. kiedy dokręcałem śrubę zerwałem gwint w otworze ramy. Po kilku drobniejszych upadkach rower jest cały i zdrowy. Fabryczne siodełko dosyć twarde na dłuższe wyprawy. Chociaż wiem, że są twardsze na rynku to spodenki rowerowe w zasadzie rozwiązują problem.

Odnośnik do komentarza

Zrobione kilka elementarnych rzeczy serwisowych i od razu maszyna daje jeszcze więcej frajdy. 
Regulacja hamulców + wymiana tylnych klocków. Regulacja przerzutek.
Wymiana popękanych szprych + centrowanie kół. Wymiana linek hamulcowych. 
Smarowanie mechanizmu i kilka drobnych części, tj. nowa podpórka KROSS gdyż poprzednie połamała się zimą. 
Wymiana chwytów z fabrycznych KROSS na takie o kształcie zbliżonym do MTB - skręcane. 
Na razie na krótkich dystansach widać różnicę, dobry chwyt w terenie i na mniejszych hopkach......

Zobaczymy jak się sprawdzą przy dłuższej trasie....

Odnośnik do komentarza


IP.Board Collections by DevFuse
  • Najwyżej oceniane

  • Najnowsze komentarze

    • Self-folding bike
      Przez: komandos65 · 25.06.2022
      Jeżeli chodzi o akcesoria, mam ich sporo, wynika to z wielu prób, które podejmowałem. Oświetlenie, to połączenie dwóch automatów GYRO Krossa na zmianę, gdyż mają słabe akumulatory, więc zakładam je zamiennie. Montaż na mostku, bardzo praktyczny, dobrze spisuje się w doświetlaniu zakrętów i nie oślepia. Mam też awaryjnie Krossa  Turismo Race. Oświetlenie terenowe jest piekielnie mocne i wytrzymałe, z przełącznikiem na kierownicy, używam, bo często wracam w nocy. To cztery diody Cree Led zasilane
    • Self-folding bike
      Przez: KrissDeValnor · 25.06.2022
      Mógłbyś z powodzeniem sprzedawać lody na plaży - to tak pół żartem, pół serio. XCR się z Sid'em nie gryzie ? A poważnie, to szacunek za swoją wizję - na pewno każdy element "układanki" był przemyślany, a rozmaite patenty są przydatne i się sprawdzają. W każdym razie nie można powiedzieć, że rower jest nudny jak większość Jak już go tak obfociłeś, to dodaj jeszcze opis akcesoriów
    • Cannondale Bad Boy Rohloff
      Przez: Semtex · 17.06.2022
      Obstawiam linkę do holowania dziecka.
    • Cannondale Bad Boy Rohloff
      Przez: rambolbambol · 16.06.2022
      Co to jest za wynalazek na sztycy zamontowany?
    • Merida Silex 300 Limited (jak3 edition)
      Przez: Dziski · 14.06.2022
      Doskonale wygląda jako całość! Ta wersja kierownicy jest spłaszczona, prawda? Detale w punkt. Będę się inspirował :)
    • Rockrider XC500
      Przez: daihat · 13.06.2022
      Ja kupiłem 3lata temu za 4500zł w zimowej promocji, zrobiłem dobry interes  ;-). Waga L-ki bez pedałów było ok. 12.3kg. Teraz poniżej 11kg na ciężkim Racing Ray z przodu ale idzie do wymiany, osprzęt oryginalny. Koła fabryczne to 2150g +pewnie 0,5kg dętki :P. Teraz XR391+dt370+racingRay 1620g - świetne kółka. Tylko, że mam mega  lekkie siodełko od chińczyka 120g, tak samo sztyce więc tu też z -250g.      
    • Rockrider XC900S
      Przez: flubi · 12.06.2022
      Masz go jeszcze?
    • "skot skejl" stealth black ;)
      Przez: Dokumosa · 05.06.2022
      Coś się psiuło. Jak wpisywałem masę dam rękę uciąć, że podawałem 2 miejsca po przecinku... Byłosporo lekkich rzeczy, kapcie chociażby tył 650, przód 500g (kiedyś kupowałem selekcjonowane gumy i tak sobie zostały). Mostek z kierownicą - 260g (mostek alu, kiera wungiel). Jak się trafi sposobność to go zważę raz jeszcze.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...