Skocz do zawartości
Kross Evado 2.0 by Peper
Przez PeperPL, 19.04.2018
  • 2 429 wyświetleń
  • 7 komentarzy
  • Kolor Szary / żółty mat
  • Rocznik 2015
  • Waga 14
  • Jednostka wagi kg
  • Skradziony Nie
  • Numer seryjny ramy --
  • Opis Po kilkunastoletniej eksploatacji jednego roweru czas przyszedł na zakup "czegoś" nowego. Chciałem "coś" aby zacząć powoli bardziej na serio niż dotychczas, aby osiągnąć kolejny stopień wtajemniczenia :D
    Na tyle ile pozwoliły mi warunki finansowe 3 lata temu wybór padł na rower crossowy...abym nadal mógł jednego roweru używać do wszystkiego.

    Wybór padł na rower typu cross marki KROSS :)
    Wiem, że to nie zestaw marzeń ale dla mnie bardziej liczą się chęci i sama jazda niż drogi sprzęt.

Komentarze

W zasadzie przy mojej jeździe się sprawdzają. Fakt, że nie są z górnej półki nie przeszkadza mi przy szybkiej jeździe w terenie.
Jak mam je wyregulowane tak, że tylny hamuje praktycznie od razu natomiast przedni blokuje obręcz mniej więcej w połowie ruchu dźwigni hamulca więc np. w mieście jestem w stanie się zatrzymać na światłach w krótkim momencie przy użyciu jedynie przedniego hamulca. Są to fabryczne hamulce i na razie nie zbieram się co do ich wymiany. Klocki, które były od nowości jeszcze są i jeszcze hamują.

Co do błotników to założyłem najprostsze plastiki jakie mieli u dealera gdzie kupowałem rower.
Są to błotniki SIMPLA model NEXTSDS i kosztowały raptem kilkanaście złotych :woot:

http://simpla.pl/index.php/pl/blotniki-k2/item/32-next-sds

Sprawdzają się na jakimś błocie i mokrej nawierzchni, w zasadzie chodziło mi o to, że swego czasu jeździłem rowerem dosłownie na codzień i wszędzie, w tym do pracy i na zakupy więc nie mogłem sobie za bardzo pozwolić na uciapane plecy w błocie czy całkowicie mokre nogawki. 

Trochę śmiesznie wyglądają bo są stosunkowe...małe. Na tylnym kole (28") jest luzu ja wiem...kilka mm między błotnikiem a oponą.

W załączniku podrzucam tylny błotnik :) 

Simpla Next SDS 2.jpg

Odnośnik do komentarza
W dniu 21.05.2018 o 15:17, filipog44 napisał:

Bardzo fajna maszyna, ciekawie się prezentuje :) 

Dziękuje kolego, na razie to w zasadzie wersja standard. Kilometrów jeszcze nie ma nakręcone nie wiadomo ile więc podzespoły są w dobrym stanie.

Pomalutku, powolutku od drobnych zmian i akcesoriów przejdziemy do grubszych rzeczy oczywiście o tyle, co można zrobić, pomodzić z rowerem typu CROSS :)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza

Mam go 5 lat. Można na nim robić krótkie trasy po okolicy, dłuższe gdziekolwiek dalej. Lubię pojeździć po bezdrożach, po terenach poza ścieżkami. Przejedzie.....czasami trzeba go przeprowadzić. Wiadomo, że MTB XC będzie sobie radził nieporównywalnie lepiej w terenie. Na piaskach i grząskich błotach jednak wąska opona nie spełni oczekiwań. to takie w zasadzie klasyczne uwagi co do crossa w ogóle. Jeżeli chodzi o mnie to z całą stanowczością mogłem kupić ramę o rozmiar większą, ale cóż jest jaki jest.

Co do napędu, osprzętu uwag brak. Po roku czasu poluzowały się gripy. Obracały się do okoła na kierownicy i lekko zsuwały. Brak wyczucia w terenie i sporej ulewie spowodował poślizg na zjeździe, upadek i uszkodzony koszyk na bidon. kiedy dokręcałem śrubę zerwałem gwint w otworze ramy. Po kilku drobniejszych upadkach rower jest cały i zdrowy. Fabryczne siodełko dosyć twarde na dłuższe wyprawy. Chociaż wiem, że są twardsze na rynku to spodenki rowerowe w zasadzie rozwiązują problem.

Odnośnik do komentarza

Zrobione kilka elementarnych rzeczy serwisowych i od razu maszyna daje jeszcze więcej frajdy. 
Regulacja hamulców + wymiana tylnych klocków. Regulacja przerzutek.
Wymiana popękanych szprych + centrowanie kół. Wymiana linek hamulcowych. 
Smarowanie mechanizmu i kilka drobnych części, tj. nowa podpórka KROSS gdyż poprzednie połamała się zimą. 
Wymiana chwytów z fabrycznych KROSS na takie o kształcie zbliżonym do MTB - skręcane. 
Na razie na krótkich dystansach widać różnicę, dobry chwyt w terenie i na mniejszych hopkach......

Zobaczymy jak się sprawdzą przy dłuższej trasie....

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

IP.Board Collections by DevFuse
  • Najwyżej oceniane

  • Najnowsze komentarze

    • MERIDA BIG.NINE 500 LITE
      Przez: skilos · 14.10.2021
      Hej ,  moim rowerem nr 1 jest szosa, wiec pochylona pozycja mi nie przeszkadza  😉 Jeździ mi się wyśmienicie .Teraz na jesień , zimę , szosa na trenażer ,a Merida w teren  .To mój pierwszy rower mtb ,wiec nie mam punktu odniesienia i po przejechaniu kilkuset km niewiele mogę powiedzieć.
    • Strzała
      Przez: gyrill · 14.10.2021
      @MD11 nie malowałem, jest oklejona folią samochodową 3M w kluczowych miejscach. Nie podobał mi się bardzo ten wielki napis. Trzyma do dziś, nie widać śladu odklejenia, tak przy okazji. Dobra inwestycja. 
    • Cannondale Scalpel SE
      Przez: Kemusi · 03.10.2021
      Śliczny! 
    • Cannondale Scalpel SE
      Przez: c1ach · 23.09.2021
      Fajen
    • Rock Rider XC 100S
      Przez: FigoiFago · 19.09.2021
      Wymieniłem manetkę i przerzutkę SRAM NX na Shimano XT M8100.
    • MERIDA BIG.NINE 500 LITE
      Przez: dariol · 19.09.2021
      Cześć. Ta Merida jest piękna. Właśnie mam na oku (zarezerwowana sztuka w sklepie) i się zastanawiam nad jej zakupem. Martwi mnie tylko pozycja, bo jednak Lite jest nieco bardziej progresywna i jeździ się bardziej pochylony do przodu. Jak Twoje wrażenia z jazdy? Odczuwasz tą progresywną pozycję? PS Widzę, że mostek masz na minus. Zastanawiam się jak by to było, gdybym założył krótszy mostek o 1cm na plus oraz kierownicę z wzniosem.
    • Kross Evado 2.0 by Peper
      Przez: PeperPL · 13.09.2021
      Zrobione kilka elementarnych rzeczy serwisowych i od razu maszyna daje jeszcze więcej frajdy.  Regulacja hamulców + wymiana tylnych klocków. Regulacja przerzutek. Wymiana popękanych szprych + centrowanie kół. Wymiana linek hamulcowych.  Smarowanie mechanizmu i kilka drobnych części, tj. nowa podpórka KROSS gdyż poprzednie połamała się zimą.  Wymiana chwytów z fabrycznych KROSS na takie o kształcie zbliżonym do MTB - skręcane.  Na razie na krótkich dystansach widać różnicę, dobry chwyt
    • Trek Emonda SL5 disc
      Przez: pdz · 13.09.2021
      Update : Zmiana tandetnej gumowej owijki na materiałową, grubszą, inna jazda.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...