Skocz do zawartości
Kands Maestro
Przez Shiryu, 31.03.2014
  • 4 134 wyświetleń
  • 5 komentarzy
  • Kolor --
  • Rocznik 2013
  • Waga --
  • Jednostka wagi g
  • Skradziony Nie
  • Numer seryjny ramy --
  • Opis Z oryginalnego Kandsa mało już zostało i zdecydowanie blizej mu do MTB niż crossa ;)<br />Od razu po zakupie wymieniłem badziewną stopkę i jeszcze gorsze gripy na elementy, których da się używać ;) Stopka to KLS Kickback, chwyty najpierw tanie ergonomiczne, potem Ergon GP3.<br /><br />Po zrobieniu kilkuset km doszedłem do wniosku, że okoliczne górki i mój styl jazdy wymagają trochę innego zestopniowania napędu. Padło na świeżutką na rynku kasetę Alivio HG400 ze stopniowaniem 12-36. Przy okazji przesiadłem się na 9 rzędów.<br /><br />Manetki XT to fanaberia :P Za skarby świata nie mogłem dogadać się ze wskaźnikami przełożeń w m430, a i dźwignie zmiany biegów były jak dla mnie umiarkowanie wygodne. No to poszedłem w full wypas ;)<br />Z kolei łańcuch XT dorwałem w promocji po 55 zł/szt. Przy moich przebiegach nie było sensu pchać się w nic lepszego (i droższego).

Komentarze

Cześć,

Posiadam ten sam rower i też z tego samego roku co Ty. Czy mógłbyś napisać jakie wrażenia odniosłeś po zmianie amortyzatora ze sprężynowego na pneumatyczny oraz po zmianie manetek na XT?

Odnośnik do komentarza

Wrażenie z obu zmian mogę podsumować jednym i tym samym słowem: szok ;)

W przeciwieństwie do NVXa, NRX działa, czyli wybiera nierówności, zamiast losowo się uginać. Pamiętam, że po pierwszej przejażdżce sprawdzałem ciśnienie opon, bo wydawało mi się, że jest zbyt niskie (nagle przestałem czuć na kierownicy sporą część nierówności).

O manetkach napiszę to, co pewnie przeczytasz w wielu innych miejscach, ale nie mam pojęcia, jak inaczej to określić: działają bardzo precyzyjnie. Chodzi o to, że ruch dźwigni, mimo, że lekki i krótki, jest jednocześnie bardzo przewidywalny. Po małej przeróbce możliwe jest tez zrzucanie dwóch przełożeń na raz, co przydaje się przy szybkim przyspieszaniu. Do tego same dźwignie są inaczej wyprofilowane i po prostu dużo wygodniejsze niż w m412 (nie mówiąc o m430, które uważam za bardzo nieudane pod tym względem).

Odnośnik do komentarza

Opony Continental Cyclocross Speed 700x42c (38 mm rzeczywistej szerokości), po blisko 2 tys. km wylądowały w rowerze żony. Tak na oko dadzą radę przejechać jeszcze drugie tyle.

Sobie znalazłem za to coś ze zdecydowanie bardziej terenowym bieżnikiem :)

Odnośnik do komentarza

Kolejna modyfikacja: zalałem opony mlekiem. Nie obyło się bez użycia kompresora, ale to wina marnej pompki, którą mam w domu. Opony z trudem, bo z trudem, ale wskakiwały na rant nawet na sucho, po użyciu wody z płynem do naczyń wskoczyły już bez problemu. Niestety bez mleka w ogóle się nie uszczelniają ze względu na kilkadziesiąt małych dziurek rozrzuconych po całym obwodzie opon. Po zalaniu mlekiem od Leo2 trzymają pięknie. Testowo zrobiłem kilkanaście km na bardzo niskim ciśnieniu (0,7 ba z przodu, 1,2 z tyłu) i - mimo wąskiej obręczy - nic złego się nie działo. Opony pewnie siedziały na rancie i pięknie kleiły się do podłoża. Gdyby nie uciążliwe pływanie, chyba bym to tak zostawił ;) Test w drugą stronę (3 ba na obu kołach) również przebiegł bez problemów.

Koszt operacji to 75 zł: 15 za wentyle Rubeny + 10 zł za duct tape + 50 zł za mleko od Leo2 z forum.

Odnośnik do komentarza

Po roku przerwy wróciłem do jazdy, co oznacza kolejne zmiany. Wróciły Conti Cyclocross Speed, teraz pod nazwą CONTINENTAL Speedride 700x42 (to dokładnie ta sama opona). Wróciły też dętki, bo mleko wymaga trochę za dużo zabawy, jak na moje możliwości ostatnio.

Od dłuższego czasu wkurzała mnie też pozycja za kierownicą - o wiele za bardzo wyciągnięta, jak na moje możliwości. Radykalne (aż o 25 mm) skrócenie mostka bardzo pomogło. Czuć po prostu, że rower lepiej się prowadzi, a mi jest wygodniej. Pewnie w tym układzie nie zaszkodziłaby nieco szersza kierownica, ale nie czuję żadnego ciśnienia na zmianę. Teraz przynajmniej łatwiej przez drzwi przeprowadzić :P

Odnośnik do komentarza


IP.Board Collections by DevFuse
×
×
  • Dodaj nową pozycję...