Skocz do zawartości
Carrier Ranger
Przez darty24, 25.02.2014
  • 2 019 wyświetleń
  • 8 komentarzy
  • Kolor Czarny
  • Rocznik 2002
  • Waga --
  • Jednostka wagi g
  • Skradziony --
  • Numer seryjny ramy --
  • Opis --

Komentarze

Hej. No więc rama rzeczywiście 21" ale pod koła 26". Przeróbka pomieściła koła 29":

 

- tył 2.2 x - king

- przód 2.25 racing ralph

 

I rzeczywiście jest moc. Niektórzy pytają gdzie mam biegi a ja od razu, pokazując na nogi, że TU:]

Odnośnik do komentarza

No to szczękopad! Teraz dopiero widzę, że to 29er.

 

Zrób mi prosze tę przyjemność i wrzuć większą ilość fotek z tej przeróbki. Zwłaszcza miejsc z tylnych widełek, gdzie tylne koło wchodzi w ramę. Wycinałeś z tej ramy coś, żeby koło się pomieściło? Masz chyba jedyną pełną i udaną przeróbkę 26-->29 na tym forum.

 

Próbowałeś już 69era? Może się okazać, że z mniejszym kołem z tyłu twój wynalazek będzie jeszcze lepiej jeździł i rama się taka bardziej slopingowa zrobi.

Odnośnik do komentarza

O to chodzi, że niektórzy i ja również nie uważam, że to 29er a dlatego tylko bo w czasach kiedy powstał projekt ramy nikt jeszcze nie wiedział o dużym kole i geometrii zbliżonej do dzisiejszych ram pod duże koła. Niemniej jeździ się wybornie

 

Zrobię przyjemność wszystkim i wykonam zdjęcia każdego elementu, który musiałem przesunąć/usunąć żeby to wszystko się pomieściło.

 

Od 69er'a zaczynałem w Magnerze(zerknij) moim pierwszym rowerze, który później powiększyłem na 29 i też byłem uraczony. Slopping pomógł ale tylko wizualnie bo na podjazdach za bardzo podrywało przód. I wyobraź sobie gdybym wpakował do tego amortyzator? Taka geometria ramy. 79 nie mam zamiaru robić bo tak jest dobrze.

 

Dzięki za miłe słowo i zapraszam zawsze kiedy tylko najdzie Cię ochota:)

Odnośnik do komentarza

Manger się nie nadaje na 69era, bo ma poziomą górną rurę. Ten wydaje mi się bardziej interesujący na takie eksperymenty. Offset sztycy dajesz w drugą stronę a mostek na minus i z podjazdami nie powinno być problemów. Wysokość suportu się trochę unormuje, bo to w końcu 26er był w zamyśle.

 

Fotki koniecznie wrzuć, bo mam w planach zbudowanie takiego minimalistycznego miejskiego fun-ninja na konfiguracji 69er i szukam elementów do niego. Szkoda, że workloga nie zrobiłeś ze swojej transformacji.

 

Zapraszam do obejrzenia mojej maszyny.

Odnośnik do komentarza

Śledzę różne tematy i Twój rower kojarzę. W trzy miesiące miałem rower przetransformowany:

 

 

- zakup ramy(roweru ale wszystko prócz kół, siodełka to był istny złom) ze złomowiska w ciemno(pod projekt zimówki)

 

- pomiary i "przesuwanie elementów", szlifierka, cięcie, spawanie(przed spawaniem ogrzewanie miejsc na ramie palnikiem, żeby nie powstały odprężenia spawów MIGiem po ich wystygnięciu)

 

- czyszczenie piaskowo i malowanie proszkowo

 

- składanie gratów i np. przymiarki pod grubość opony z tyłu(i tak jest ciasno),

 

- przestawianie ośki piasty pod wolnobieg(zamiana tulejek pomiędzy konusami a kontrami)

 

- ustawienie koła pod nową pozycję osi względem piór tylnego trójkąta

 

- próbne jazdy

 

- zalewanie mlekiem kół na getto mleczkiem od leo2 z rodzimego forum - POLECAM!

 

Ot, już znasz historię. Taniość w okolicach 800 zł wszystkie zabiegi.

 

Nauczyłem się dbać o wolnobieg, trzeba czyścić i smarować. Walczę ze spadającym łańcuchem i podpatruję w dziale [druciarstwo] jak skonstruować byle jaki naciągacz. Najbardziej trafia do mnie ten z wężem ogrodowym naciągniętym na obejmę od chyba przedniej przerzutki. Tylna opona trochę przepuszczała powietrze i lała płynem i musiałem dolać 150 ml mleka i teraz już jest spokój. O, koło z tyłu po przestawieniu działa i nie rozcentrowuje się od byle jakiej dziury. A koła za grosze...

 

Pozdrowerek.

Odnośnik do komentarza

Prostotą bije wszystko inne na głowę. Pan zapakuje...

 

Coś w tym guście muszę podpiąć pod mój coraz dłuższy łańcuch. Thx rambolbambol!

Odnośnik do komentarza


IP.Board Collections by DevFuse
  • Najwyżej oceniane

  • Najnowsze komentarze

    • Trek Mountaintrack 800
      Przez: KrissDeValnor · 09.11.2024
      Nie no, jak ma być siła, to od razu 42, albo i 44 
    • BIG NINE 500 LITE
      Przez: Michal2008 · 08.11.2024
      rama ma boosta, przód miałem fabrycznie markhora pod szybkozamykacz QR 😮  złożyłem zestaw kół pod ten amor z adapterem 15x100 wiec przy wymianie amora nie chwiałem już zmieniać piasty czy dawać jakiś adapterów dlatego mam rebę 15x100. co do dętek to mam mieszane uczucia, akurat wczoraj oglądałem dętki schwalbe extra light 140g  mam już łatki itd. w butylu więc teraz znowu bawić się w tpu... ale jest to do rozważenia. Jakie dętki polecasz TPU?
    • BIG NINE 500 LITE
      Przez: michalr75 · 07.11.2024
      Twój nie ma boosta? Jak chcesz zbijać na kołach to może zamiast mleka dętki TPU po 60g sztuka, względem mleka to jakieś 100-150g zysku na obu kołach.
    • Trek Mountaintrack 800
      Przez: michalr75 · 07.11.2024
      Zobaczymy jak to będzie jeździć z blacikiem 40T (na razie jest mizerne 36T).
    • Trek Mountaintrack 800
      Przez: KrissDeValnor · 07.11.2024
      Tylko uważaj, żebyś za szybko do ultra nie doszedł 
    • Trek Mountaintrack 800
      Przez: michalr75 · 07.11.2024
      @KrissDeValnor jak się okazuje dystans pod 30km tez jest do ogarnięcia bez boleści całego ciała
    • BIG NINE 500 LITE
      Przez: Michal2008 · 05.11.2024
      no to by się mniej więcej zgadzało,  jeszcze ja mam rebe 15x100, boost tam pewnie minimalnie cięższy jest jak już szukamy gramów. zakupiłem też na przyszły sezon sztycę karbonową merida expert to się urwie kolejne 100-150g. Zastanowię się może nad tubeless-em 😮 fajnie żeby pojawił się wynik poniżej 11 kg  
    • BIG NINE 500 LITE
      Przez: michalr75 · 05.11.2024
      2x11, XTM8000 Koła +200, rama +300, Korba +200, przerzutka + 150 = w sumie prawie kg
×
×
  • Dodaj nową pozycję...