Cała aktywność
Kanał aktualizowany automatycznie
- Z ostatniej godziny
-
Myślałem o czymś takim, ale nie widzę modułowego pająka, żeby zrobić z tego ładną całość. Mniejsza o obawy dotyczące q-factora
-
marcin_ostrów obserwuje zawartość → [korba MTB] krótka w układzie 2x,3x
-
Kid bike crankset na ali . Np coś takiego , pytanie pod jaki system jest pająk , na moje oko to chyba GXP Sramowskie https://pl.aliexpress.com/item/1005007365591958.html?spm=a2g0o.productlist.main.52.4bc1PYyTPYyT1p&algo_pvid=6079f74b-c3f0-4963-8398-63d16550915d&algo_exp_id=6079f74b-c3f0-4963-8398-63d16550915d-51&pdp_ext_f={"order"%3A"89"%2C"eval"%3A"1"%2C"fromPage"%3A"search"}&pdp_npi=6%40dis!USD!42.29!41.94!!!42.29!41.94!%40211b629217629803039658819e3317!12000040447921303!sea!PL!708908547!X!1!0!n_tag%3A-29919%3Bd%3Af2e0f77%3Bm03_new_user%3A-29895%3BpisId%3A5000000193048698&curPageLogUid=wF9x1ba7l0Nq&utparam-url=scene%3Asearch|query_from%3A|x_object_id%3A1005007365591958|_p_origin_prod%3A
-
Przede wszystkim to że ktoś jedzie 25km/ h z wyłączonym silnikiem nie oznacza że jak go włączy pojedzie szybciej A w pierwszym poście pisał że chce jeździć 20/h z wyłączonym silnikiem i ujechać 200 km na Eco - myślę że w jednym dniu bo jak w dwa to jaki problem podładować w nocy?
- Dzisiaj
-
200 km na niesportowym rowerze to mordęga do potęgi entej. W poprzednim roku sobie zrobiłem takie 218 km i zajęło mi to 9 godzin, nic tak naprawdę wielkiego, nawet się nie zmęczyłem, ale to było na moim gravelu. A w tym roku 200km zrobiłem z kumplem, tyle że on był na Mtb, rezultat taki że w siodle ponad 12 godzin ( nie liczę ile było przerw ) i była to dla niego taka mordęga że myślałem że go zostawię
-
Od kiedy 200 km dziennie to jazda turystyczna - przecież nawet nie zobaczy czy na poboczu są śmieci
-
po co mu szosa do niesportowej/ turystycznej jazdy (200km ?!) 🤣
-
@soks Na 200km to potrzebujesz albo szosę, albo lekkiego gravela jak lubisz też zapędzić się w teren. Żaden elektryk
-
Filozofujesz. Pisał w pierwszym poście że chce jeździć ze średnią 20km/h to po co ma jeździć 30km/h ? A nota bene z przyzwoitą kondycją na gravelu 14kg wyciągnie i 30km/h. Ja bez problemu lecę 25km/h bez wspomagania.
-
Nie każdy jest 100 kg prosiakiem. Porównywanie mocy pomiędzy kolarzami musi uwzględniać wagę ciała, bo chuchro o wadze 50 kg nie ma szans się nawet zbliżyć do kloca o wadze 100 kg. Wprawdzie duży ma też nieco większą powierzchnię czołową i generuje większe opory, ale w jeździe po płaskim i tak ma zwykle łatwiej, bo przyrost naturalnej mocy wraz z masą jest większy niż wzrost oporów powietrza. Dla oporów liczy się nie tylko powierzchnia czołowa, ale i kształt ciała na rowerze (pozycja i proporcje budowy). Opory powietrza generowane przez sam sprzęt są podobne dla małych i dużych, bo np. koła i inne komponenty mogą być identyczne, a nieco większa rama aż tak wielkiej różnicy w oporach nie robi. I znów ten mały ma ciężej. A w kwestii meritum, ja zwykle odpuszczam na chwilę przy zmianie biegów, ale nawet tani napęd 3x7/8 Shimano bez trudu redukuje z tyłu pod obciążeniem (i czasem z konieczności z tego korzystam). Z przodu już trzeba bardziej uważać, bo tu jakieś ryzyko urwania czy zakleszczenia łańcucha istnieje. Mnie mocno irytuje jak ktoś nie odpuszcza przy multiplikacji biegów z tyłu i po każdym zrzucie kaseta (a obecne w napędach 1x są naprawdę ciężkie) wali po zapadkach, a cała wydmuszkowa (lub carbonowa) rama jeszcze to wzmacnia jak pudło rezonansowe. Zwłaszcza jak bębenek ma małą ilość zazębień na jeden obrót jest to odczuwalne, bo skok jałowy jest duży. Nie wiem czy powoduje to szybsze zużycie zapadek (np. wykruszenie), ale na pewno z kulturą zmiany biegów nie ma to wiele wspólnego.
-
[pogadajmy] czyli co dziś robiłeś rowerowego - reaktywacja cz. 18
CoolBreezeOne odpowiedział Odi → na temat → NIERowerowe forum na max!
Poszedłem dzisiaj na rower. Miała być szybka treningowa runda po "górskiej" pętli CX i jakiś rozjazd po polach i lasach. Tak mi się fajnie jechało, że w pewnym momencie aż wyskoczyłem z korby. Nie wiem co nie pykło, ale... nakrętki kontrującej HT2 już nie znalazłem. Chciałem to lewe ramię jakoś szybko rozkręcić i zamontować ponownie na awaryjny zjazd do domu, ale nie wziąłem w pośpiechu podsiodłówki z multitoolem. Chciałem na wcisk, ale coś nie grało - nie było do czego montować. Okazało się, że z drugiej strony z wrażenia wyskoczył sobie pressficik. Więc, lewe ramię do kieszonki, prawe jakoś tak na "styk" wcisnąłem, dropper w dół i zamaszystym krokiem hulajnogowym dokulałem się tych parę kilometrów do bazy. Jutro w planie ogarnianie problemu. -
Dzięki. Niestety, nie są już do kupienia od Las Vegas po Tokio, nawet jako używki.
-
Jak ma jeździć ze średnią powyżej 30/ h to po co mu silnik który wyłącza się powyżej 25/h???
-
[Zdjęcia] Codziennie Jedno Zdjęcie
CoolBreezeOne odpowiedział klon → na temat → Rowerowe forum na max - ogólna dyskusja
Bo taka sytuacja... 😲 -
[E-bike] pasek - przekładnia w tylnej piaście - silnik Bosch SX.
dfq odpowiedział 2marekm → na temat → Elektryczne - e-bike
@2marekm definitywnie B 🤣 Zaktualizowałem silnik ale tez nie widzę specjalnej różnicy. Może jakieś drobne poprawki do Kioxa (nie mam) czy coś w tym rodzaju. Ulepa już dawno zdeelektryfikowałem bo nie pasi mi jazda na cieżkim motorowerze. Teraz stary Wheeler robi za commuter który mogę bez obaw zostawić gdzieś na mieście. Ostatnio wymieniłem sobie łańcuch w moim Cube Hybrid. Ponad 2 tysie, na liczniku, 0.5 " wyciągnięcia - zrobiłby pewnie 2.5 ale nie chce ryzykować bo kaseta 12 rz 10-51 tania nie jest. A oprócz tego w między czasie 4.5 tys na analogach w tym roku. -
[Zdjęcia] Codziennie Jedno Zdjęcie
Talrand odpowiedział klon → na temat → Rowerowe forum na max - ogólna dyskusja
-
dfq obserwuje zawartość → [Ebike] trekking do 12k
-
@soks Dołóż jeszcze piątaka , kup karbonowego gravela elektryka 14kg, >20km/h bez problemu i 300 dziennie zrobisz po płaskim (jak ci tyłek wytrzyma) 🤣
-
pietro obserwuje zawartość → [SPD] nowe bloki Shimano CL-MT001
-
Hej Czy ktoś z Was znalazł je gdzieś dostępne do kupna?
-
KrissDeValnor obserwuje zawartość → [amortyzator siodełka] zakup na Aliexpress
-
[amortyzator siodełka] zakup na Aliexpress
KrissDeValnor odpowiedział Turysta05 → na temat → Amortyzatory rowerowe przód/tył
Najwidoczniej tak... Kupowanie czegoś co tak wygląda, nie wróży nic dobrego. Grunt, że przeżyłeś -
[Nowy rower] Który rower wybrać Crussis czy Kallys ?
PiotrWie odpowiedział pawel21 → na temat → Elektryczne - e-bike
Jak nie planujesz podjeżdżać pod ściany to sobie daruj 12 rzędów - będziesz często zmieniał kasety z praktycznie nieużywanymi największymi koronkami. -
Ja miałem do czynienia z Yamahą i Boschem 4 gen - nie ma żadnych oporów po wyłączeniu silnika, po prostu jest ciężki i tyle - jedziesz tak jak z dodatkowym bagażem, rzeczywiście jak go rozkręcisz to nie ma problemu. Ale 200 km/ dzień to kiepsko widzę - biorąc pod uwagę prędkość wspomagania do 25/h to da się uzyskać średnią 20 - 22/h maximum. Więc to 10 godzin non stop - słabo to widzę. Jak chcesz większe przebiegi to tylko rower szosowy ewentualnie lekki gravel - wytrenowani utrzymują przelotową powyżej 30/h. Elektryk daje zysk na prędkości pod górę - zamiast 8/h jedziesz 18 co jednak nie pozwoli Ci przejechać 200 km/ dzień. No i jeszcze jedno - jesteś pewien że wysiedział tyle na siodełku? A jak zdejmiesz ogranicznik - co w dzisiejszych silnikach nie jest tak proste - to bateria zacznie się wyczerpywać w ostrym tempie.
-
Korby Shimano z 3x11 będą działać tak samo dobrze w układzie 3x10. Obawiam się że znalezienie korby krótszej niż 170mm będzie wyzwaniem, bo w czasach napędów 3x nie było trendu na krótkie korby.
-
[kierownica karbonowa] Wymiana kierownicy w Madone gen8
grudazone odpowiedział grudazone → na temat → Sprzęt rowerowy
Ok, rozumiem argumenty, wiadomo że np. Bontrager to ekstraklasa ale dwa razy większa cena nie oznacza aż takiej różnicy w wykonaniu czy wadze. Myślę raczej o Vision itp., chinczyki w ostateczności. Pytałem raczej o to czy ktoś próbował takiej wymiany na kierownicę zintegrowaną spoza Treka. Czy nie ma problemów z montażem, podkładkami itp. Co do regulacji, to na 90% znam potrzebny rozmiar, potwierdzę to niedługo na bikefittingu. -
Witam, Mam problem, który przeszło pewnie kilka osób przede mną, więc proszę o poradę. Korzystam w XC z napędu 3x10 z długością ramienia 170mm. Ze względów zdrowotnych chciałbym wypróbować zakres 155-165mm. Chciałbym pozostać w systemie HC2 (BB52) i kierunkowo zejść z układu 26/36/48T w stronę 22/30/40 lub w podobny deseń na 2x w przedział typu 22-34T. Shimano wypuściło korby pod HT 165mm jedynie dla 3x9 i 3x11, ale są już niedostępne w kraju i za morzami. Przejrzałem trochę fora i Ali bez rezultatów. Podobnie z 2x. Wnioski mam takie, że może któryś z Kolegów coś podpowie zakupowo, albo zostaje przejście na 1x i tutaj odpowiednią korbę mam już wybraną, jednak dla mnie to ostateczność. Czy może rozwiązaniem byłoby przejście na wieloklin i pewne cofnięcie się technologiczne, ale za to z łatwiejszym rynkowo dostępem do pożądanego rozmiaru i wtedy nie wiem, w który wieloklin celować, żeby zmiana rokowała sukces? Czy też może, rozważyć budowę własnej korby HT2, ale nadal kłopot ze znalezieniem bazy 165mm. Z góry dziękuję za pomoc. Dodam, że linia łańcucha obecnie to 50mm.
-
[Lampka] Co kupisz jak masz 50 a co jeśli masz 150zł
grzech1991 odpowiedział PoleK → na temat → Akcesoria rowerowe
irytowało mnie tak samo, są dwa "rozwiązania": - ładować co jazdę - wozić ze sobą drugi akumulator lumintop ma chyba 5 trybów: - słaby - średni - mocny - strobo - turbo Tylko turbo pada, reszta liniowo świeci, wiadomo, że im napięcie niższe tym słabiej. Inna kwestia, że mnie irytuje tryb turbo, tylko bocialarka ma jego utrzymanie. -
[zakupy cz5] co kupiłeś ostatnio z części rowerowych
siemalysy odpowiedział Puklus → na temat → Rowerowe forum na max - ogólna dyskusja
