Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. Szukam pierwszego gravela do 5000 zł. Obecnie jeżdżę rowerem crossowym kands avangarde na pełnym deore jestem z niego zadowolona. Kands wypuszcza nowe modele na 2026 w kolorze różowym moje pytanie jest następujące czy jest sens kupować ten rower na pierwszy gravel? Cena 4600 zł. Poniżej parametry SPECYFIKACJA TECHNICZNA: RAMA: Rama ➡ KANDS HYDROFORMING ALUMINIOWA, MOCOWANIA NA 4 BIDONY LUB SAKWY Widelec ➡ KANDS KARBONOWY SZTYWNY POD SAKWY NAPĘD: Przełożenia ➡ 20 Przerzutka tył ➡ SHIMANO GRX RDRX400 Przerzutka przód ➡ SHIMANO GRX FDRX400 Klamkomanetki ➡ SHIMANO GRX Mechanizm korbowy ➡ SHIMANO GRX FCRX600, 2-RZ, 46X30T Łańcuch ➡ SHIMANO HG54 Kaseta ➡ SHIMANO 10-RZ CSHG501 Suport ➡ HOLLOWTECH II BB-RS501 KOŁA: Obręcze ➡ MACH1 GRAVELOWE ALUMINIOWE Piasta przód ➡ ARC ALUMINIOWA NA ŁOŻYSKACH MASZYNOWYCH POD TARCZĘ IS-6 E-THRU 12X100 Piasta tył ➡ ARC ALUMINIOWA, KASETOWA NA ŁOŻSYKACH MASZYNOWYCH POD TARCZĘ IS-6 E-THRU 12X142 Opony ➡ PIRELLI CINTURATO 40-622, 700X40C KOMPONENTY: Hamulec przód ➡ SHIMANO GRX TARCZOWY HYDRAULICZNY RX400 Hamulec ty ➡ SHIMANO GRX TARCZOWY HYDRAULICZNY RX400 Stery ➡ ALUMINIOWE ZINTEGROWANE USZCZELNIANE TAPERED Kierownica ➡ ZOOM 420 MM, REACH 80MM, DROP 107MM Wspornik kierownicy ➡ ZOOM ALUMINIOWY AHEAD 31,8X90MM Wspornik siodła ➡ ZOOM ALUMINIOWY 27,2X350MM, DOUBLE CLAMP Siodło ➡ GRAVELOWE SELLE ITALIA Z ANATOMICZNĄ STREFĄ MIĘDZY KULSZOWĄ Pedały ➡ STARTOWE, PLATFORMOWE, TWORZYWO ŁOŻYSKOWANE Z ODBLASKIEM Chwyty ➡ OWIJKA SILIKNOWA ANTYPOŚLIZGOWA WAGA: Waga (KG) ➡ 11,30
  3. Rzuciła się wam może gdzieś w oczy promocja na kaski Abusa, szczególnie AirBre.aker/AirBre.aker2.0? Mojemu obecnemu właśnie stuknęły 4 lata użytkowania w każdych warunkach, więc wypadałoby rozejrzeć się za nowym. *grudzień 2025, a silnik forum nadal poprawia AirBre.aker na Airbrakeer... 🤦‍♂️
  4. o tym że w istocie to może być bardzo sztywny rower, tyle że za mało napompowany.
  5. @nctrns jest jeszcze jeden fajny bonus zakupu u Niemców. Kupując na FV jak masz unijny NIP płaci się cenę netto...
  6. @tetam odpisałem Ci na wiadomość.
  7. Zapewne tak będzie. One się generalnie z asfaltem nie za bardzo lubią. Najbardziej lubią się z ziemnymi, żwirowymi albo mieszanymi singlami i ścieżkami. W mieszanych warunkach to tak 1,2-1,5k i po oponie. No ale za to cena robi robotę. Jeśli chcesz dobre opony na dojazdy do pracy, to kup sobie Conti Double Fighter. Nie pamiętam... Wydaje mi się, że wspominałem o tym gdzieś na forum, może wyszukiwarka coś znajdzie. B-Trail z tego co kojarzę był nawet szerszy niż JRII w tym samym rozmiarze. Już przylazł...już wrócił... 😆😆
  8. Dzisiaj
  9. Tak tak, oczywiście jest taniej, chciałem tylko zaznaczyć, że różnica w cenie nie wynika z tych 3pp VATu, po prostu nas skubią
  10. Zacznij od przejrzenia oferty Decathlon. Używam merino od lat i nie widzę różnicy pomiędzy ciuchami z merino od nich a od tzw. renomowanych marek. Poza ceną która często jest sporo niższa. Skoro będziesz miał styczność z tym materiałem pierwszy raz mam dwie uwagi. Kolory, szczególnie czarny blakną na słońcu. Druga dot. prania. Merino należy prać ręcznie. Są specjalne środki do tego celu ale równie dobrze działa szare mydło które jest wielokrotnie tańsze od nich. Do kupienia np. w Rossmannie: https://www.rossmann.pl/Produkt/Mydla-w-kostce/Barwa-szare-mydlo-w-kostce-tradycyjne-hipoalergiczne-100-g,179763,13107 , https://www.rossmann.pl/Produkt/Mydla-w-plynie/Barwa-szare-mydlo-w-plynie-tradycyjne-hipoalergiczne-500-ml,219614,13108
  11. ...nie ma to jak wartościowe opinie o FS, kogoś kto całe życie jeździ na HT 😁. Tym bardziej że, w większości przypadków, to kwestia regulacji.
  12. Nawet z doliczonym watem znaczna większość rzeczy jest sporo tańsza.
  13. Po raz kolejny widzę, że raczej nikt nie śledził tego wątku uważnie od początku, bo parę stron temu sam wrzucałem ten film. Bardzo lubię kanał Engineering Explained i tłumaczenia Jasona, ale on też jest nieco zbyt zaślepiony samą ideą ABS-u jako takiego, pokazując taki wyidealizowany wzorzec. Natomiast w realnym życiu mamy do czynienia z konkretnym systemem (z konkretnym software), w konkretnym samochodzie (z ograniczeniami budżetu narzuconymi przez księgowych), na konkretnej nawierzchni i konkretnych oponach. A to już wypada różnie w konfrontacji z prawdziwymi warunkami. Pod każdym takim filmem zawsze pojawiają się komentarze z obu stron, wychwalających ten system pod niebiosa jak i wyklinających, twierdzących, że chciał ich zabić i wyciągających potem bezpieczniki (szczególnie dużo takich głosów jest z rejonów, gdzie są ostre zimy i dużo śniegu). Ja też bardziej nie lubię ABS-u w zimie niż w lecie i ich rozumiem. P.S. Przy okazji, powiedzcie mi, dlaczego od jakiegoś czasu żaden wklejony z YT film mi się nie wyświetla na forum, tylko widzę taki ekran? Ach, te komputery i oprogramowanie, jak ja tego nie cierpię. Wciąż tylko się wiesza, błędy, lagi.
  14. Wczoraj
  15. Bo po raz drugi Turbacz zimą
  16. https://www.centrumrowerowe.pl/rower-mtb-focus-whistler-3-7-pd37034/
  17. Jak wpisałem na YT ABS vs threshold braking to wyskoczył mi taki film, gdzie gość pokazuje te same wykresy co @marvelo tylko wyciąga odwrotne wnioski : Zgodne z moimi praktycznymi doświadczeniami. Wniosek tylko taki, że na YT zawsze znajdziemy poparcie swojej tezy
  18. 70kg/186cm, szukam czegoś głównie na leśne i polne ścieżki (coś z czym cross by sobie raczej poradził ale mam delikatne obawy czy czasem nie zabraknie tej szerokości opony więc rozważam też coś bliższego MTB), tereny pojezierza więc jest raczej pagórkowato. Trasy średnio po 40-80km. Preferowane 2x8 oraz wolałbym nie przekraczać progu cenowego. Z własnych wyszukiwań i polecajek znajomych mam na oku Unibike Flash oraz Kross Evado 4.0 https://aventurasport.pl/pl/p/Rower-Crossowy-Unibike-FLASHM-21GRAFITOWY-/746332 https://www.centrumrowerowe.pl/rower-crossowy-kross-evado-4-0-m-pd47869/ Z góry dziękuję!
  19. Trochę późno, ale dopiero teraz doczytałem ostatni post.Miałem na mysli ścieżki jednokierunkowe,Armi Krajowej Wrocław na wys WORD i okolicy.Tutaj nie ma "zawsze ustępuję".
  20. I na ktory rozmiar padl wybor?
  21. A ok to inny model ramy zupełnie, niepotrzebnie straszymy założyciela wątku... Co do ramy jak z ogłoszenia to nie słyszałem o pękaniu.
  22. @marcesco a gdzie te oponki w takiej cenie? Bike Discount? Edit. Dopiero zauważyłem, że to 26"
  23. bo https://tatracyclingevents.com/rajd-dolina-dunajca fajny jest
  24. Zakładam, że jednak po jakimś przebiegu to po prostu ma prawo się zmęczyć. Roweru nie oszczędzałem, ileś razy przewrócił się i pewnie krok po kroczku się zużyło. A i moja sztyca to 27,2 mm. A tak pękła fatalnie pierwsza rama (rower był z 2014):
  25. W Formule 1 ABS był kiedyś stosowany (kontrola trakcji chyba też), ale już od wielu lat są zabronione. W rajdach WRC i innych też są zabronione, ale w niektórych kategoriach wyścigów na torze, zwłaszcza amatorskich są dopuszczone. Jakieś amatorskie rajdy i KJS-e pewnie też dopuszczają. Do Race Cars Have ABS Brakes? | F1 Explained Z jednej strony chodzi o to, by była rywalizacja pomiędzy umiejętnościami kierowców, a nie możliwościami systemów, a z drugiej o pełną kontrolę, którą jednak te systemy zwykle w jakiś sposób ograniczają, nawet te mocno zaawansowane.
  26. Ok 30-40 tyś to już coś jest.. Ja smarowałem/odłtłuszczałem/oklejałem taśmami itp. t(ylko pasty do karbonu nie próbowałem ) i nic nie pomagało. Zacisk też wymieniłem W każdym razie pomogło - jakby co to sztyce Koryaka 30.9 z offsetem i bez są sa 22 EUR w bike-discount
  27. Temat został usunięty.Prawdopodobna przyczyna usunięcia: - Przedmiot/y, których dotyczył temat został/y sprzedane/kupione - Autor tematu poprosił o zamknięcie tematuJeżeli masz jakieś wątpliwości dotyczące usunięcia tematu, skontaktuj się z moderatorem, którego nick widnieje przy tym poście.
  28. poza tym na drogach na być bezpiecznie. to nie miejsce na wyczyny, rajdy czy ścigania się na thresholdzie (moje nowe ulubione słowo, dzięki @marvelo). Systemy zwiększają bezpieczeństwo i kropka.
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...