Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. Na Ali kupiłem wiele pożytecznego osprzętu rowerowego, ale tego prostego amortyzatora siodełka zdecydowanie nie polecam... Sprężyna jest nawet wygodna, daje się indywidualnie wyregulować, ale po kilkudziesięciu godzinach pracy pęka z hukiem!! Aby wrócić do domu, trzeba ją zdemontować co na szczęście jest możliwe. Testowałem dwukrotnie i ta sama wada (konstrukcyjna?, materiałowa?🥴), Aliexpress oczywiście natychmiast zwraca pieniądze, ale czy ja jestem ich testerem?😡
  3. Myślę że twoje wymagania są trochę sprzeczne - bo albo duża, ciężka bateria która robi za Ciebie pracę albo możliwość jazdy bez wspomagania - wtedy raczej coś lekkiego. Jednak na lekkiego elektryka bez super promocji to chyba trochę za mały budżet. Dlatego albo ciężki kloc którym będziesz jeździł na ciągłym wspomaganiu albo lekki rower który wspomoże Cię w razie potrzeby. W jakim terenie chcesz nim jeździć?
  4. Czech ma lepszy osprzęt, choć 12 rzędów pozwala domniemywać, że będzie szybciej “zjadać” napęd. Ja w swoim Kellysie mam 10-rzędowy i taki uważam za optymalny.
  5. Nie wiem, czy o tym już było, całego wątku nie czytałem, ale w tym segmencie bliżej 150, to można rozważyć również lampę z zasilaniem zewnętrznym: https://allegro.pl/oferta/solarstorm-x3-lampa-rowerowa-3xcree-xm-l-t6-2800lm-17114557792?utm_source=google&utm_medium=product-carousel&utm_campaign=product-listing&utm_content=%2Fkategoria%2Fakcesoria-oswietlenie-rowerowe-16427%3Fstring%3Dsolarstorm Używam tego parę ładnych lat (a w zasadzie sezonów jesienno-zimowo-wiosennych), jak ktoś tu rzekł, nie po to, by walić max mocą, ale by na najmniejszej mieć komfort dłuższego czasu pracy. Ponieważ jestem typowym commuterem (5-6 kkm rocznie commuting, ok. drugie tyle rekreacja), to używam głównie w mieście, a w mieście starczy najsłabszy tryb, w pełnej ciemmności natomiast ten drugi starczy, jak nie pędzi się ponad 30. Trzeci tryb w sumie chyba tylko do robienia efektu "wow" Szkoda, że miganie jest na najsilniejszym trybie, bo wbrew oczekiwaniom zjada dosyć szybko akumulator, czego by się jednak nie oczekiwało po tym trybie. Wady? Brak odcięcia z góry, trzeba kierować w dół, by niue oślepiać nadjeżdżających z przeciwka. No i mieć jakieś miejsce na akumulator. Ten z zestawu można rzepem przyczepić bezpośrednio do ramy, ja włożyłem go do torby na górną ramę i starczy. No i "dedykowany" zasilacz trzeba, bo są chyba 3 czy cztery duże aku 18650, w szeregu, co daje ponad 10V na wyjściu. Grzeje się, ale obudowa jest uformowana w radiator. Kupiłem niedawno do drugiego roweru aliexpresową podróbkę i to nie jest to samo (wbrew deklaracjom, hehe) co oryginalny solar storm. Świeci istotnie słabiej (ale wydaje się, że dłużej). W podróbce nie ma tych elementów z boku zwiększających powierzchnię oddawania ciepła, więc może się bardziej rozgrzewać. Przy koszcie podróbki circa 90-100 peelenów, chyba warto dorzucić trochę grosza do oryginału za circa 150.
  6. Dzisiaj
  7. Hej, Szukam możliwie dobrego trekkingu do 12k. Chciałbym aby na ECO/1 lub podobnym trybie dalo sie ujechać te 200k. Fajnie jakby bez wspomagania chociaż na plaskim dalo sie te 20km/h jechac bez mordęgi - czyli bez pompowania 180w zeby jechac 20km/h Silnik musi byc centralny, możliwie duza bateria, legalny, możliwie dobre lampki, wiem ze panasonic ma fajny wyświetlacz, ktory dziala z komootem - warto? Miejsce na dwa bidony 0.7 Bagaznik Opony nie musza byc turbo szerokie, nie szukam suva Bezawaryjnosc i bezobslugowosc Czujnik nacisku/mocy dawanej przeze mnie całkowicie w 100% wodoodporny - tzn na burze/deszcze/ ulewy Rower jako alternatywa klasycznego gravel do niesportowej/ turystycznej jazdy/dojazdów
  8. @nikbar1 jeżeli jeździsz po wertepach dla przyjemności, to nie potrzeba się obawiać zmiany geometrii... ..tu widać zmianę Suntour XCM30 63mm na powietrzny 140/120mm. Jakie mam odczucia? Naprawdę tylko na ++, jeżdżę we wygodnej pozycji wyprostowanej, a'la holenderka😉😂. Tu opisałem tą wymianę: https://www.forumrowerowe.org/topic/272436-amortyzator-przedni-nanlio-x7-pro-140120-z-aliexpres/?do=findComment&comment=2514705 Poszedłem na kompromis, po kosztach, a więc to zrozumiałe, że to nie klasa amorka za 450€, ale napompowałem, wyregulowałem pod swoją wagę i upodobania, i git👍. Sprężynowego Suntoura można "zmiękczyć" bezkosztowo, przez wyjęcie/ skrócenie elastomeru (gumy) ze sprężyny o ~40mm, też to opisałem, ale to nie to samo co napompowanie amorka o dużym skoku🙂, też to opisałem😉.
  9. Będzie Pan zadowolony Miałem ją przez kilka dni w ubiegłym roku i sprawdzała się świetnie. Ostatecznie jej nie kupiłem, bo od wiosny 2023 mam swoją Buster 1100 i nadal jej używam. Buster 1600 jest mocniejsza w maksymalnym trybie (1600 lm) i w terenie naprawdę robi dzień z nocy No, a w podstawowym trybie 150 lm akumulator wytrzymuje baardzo długo, nie wiem czy faktycznie 18 godzin, ale ładowałem ją wyjątkowo rzadko, co też jest komfortowe przy regularnym użytkowaniu - nie trzeba ładować co jazdę czy dwie. Metalowa część obudowy skutecznie odprowadza ciepło - nie było żadnych problemów, przegrzewania czy redukcji światła w maksymalnym trybie w terenie. Tak, ten wskaźnik akumulatora jest genialny w swojej prostocie. Daj znać, jak wrażenia po testach
  10. Jest naprawdę sporo tanich lampek które dobrze święcą i nie trzeba wydawać kilkuset złotych, żeby być zadowolonym 😉 PS Druga sprawa, że każdy wydaje swoje pieniądze na co chce i nic nam do tego 😉
  11. A przy 1x Di2 ma ten dodatkowy przycisk do Garmina?
  12. @uzurpator Soft w liczniku dostał dane z miernika mocy. Co do wyliczenia godzin to coś źle policzyłeś, 5:40 wyszło na 142 km ze średnią 25,5 Zmieniałem bez problemów, bo tam było jednak dość płasko A jak już się trafił jakiś podjazd to jakieś redukcje pod obciążeniem były, ale M8000 działa w tej materii niezwykle płynnie.
  13. @Chociemir o widzisz. Zabiłeś mi ćwieka tym rowerem. Jak rozumiem masz i polecasz? Z ciekawości jak u Ciebie wygląda kwestia rozmiarówki? Moje 176 cm ustawia mnie w górnej granicy S-ki. Pisałem do sprzedawcy i sugerują S ale zwracają uwagę, że M-k będzie wygodniejsza na długie trasy...
  14. Jeżeli ukręciłeś 187W na dystansie ~140km, to... ... siłą rzeczy musiałeś gros tego dystansu jechać ponad 187W i to dość sporo. Soft w licznikach nie jest tak inteligentny, aby móc określić czy ma zliczać waty, czy nie. Najczęściej posiada jedynie proste odcięcie jeżeli np prędkość spadnie poniżej, dajmy na to 5km/h. Ale jak ma liczyć np zjazd gdzie jedziesz 40/h, ale na 50 watach? A jak fakt, że aktualnie jedzisz na ogonie jakiegoś stachanowca, tudzież na singlu jedziesz w korku? Nawet stosunkowo krótkie odchyłki w dół dramatycznie wpływają na średnią, chociażby dlatego, ze powyżej średniej jedzie się trudniej niż poniżej. Średnie waty oddają FTP jedynie na torze i to tylko jak zaczniesz zliczać będąc już w tej 4 strefie. Trzymając się temeatu - 140km ze średnią 25 to jakieś 7 godzin jazdy. Zgaduję, że przerzucałeś bez problemu?
  15. W schowku w Propainie mieszczą się: - pompka Lezyne HV - głowica i nabój co2 - minitool Lezyne (wersja ze skuwaczem do łańcucha) - dwie dętki TPU - dwie łyżki do opon - Dynaplug Racer = przyrząd do wciskania knotów i knoty - spinka do łańcucha - drobiazgi typu adapter do ewentualnego pompowania na stacji benzynowej czy "plasticzek" do odkręcania zaworów - dwie małe szmatki - rękawiczki lateksowe Rower ma około 10 tysięcy przebiegu, klapka nie ma luzów i nie hałasuje, przy właściwym zapakowaniu nic nie tłucze.
  16. Obczajałem go, ale chyba mam rurę sterową stożkową, no i ten jest pod 28 koło, to jakoś mocno zmieni geometrię ?
  17. Pełna zgoda - fizyka - ciepło trzeba odprowadzić! Ta lampka potrafi dużo: ma odcięcie linii światła, kilka trybów świecenia, solidną aluminiową obudowę, producent ostrzega, że może oparzyć gdy się nagrzeje... Zgadzam się, że do normalnego oświetlenia zupełnie wystarczy 400 lm, a to przecież można na niższych poziomach mocy. Jedyna rzecz która może komuś przeszkadzać, to rzeczywiście wyraźnie duża masa, wszystko co zaoszczędzone na lekkich dętkach, "zje" ta lampka😂.
  18. Czy zajmuje się ktoś karbonem w woj. lubelskim?
  19. RockShox Paragon Gold RL 28" Solo Air 65 QR kaufen | Bike-Discount
  20. No wiec mam trekinga elektrycznego Diamant Zing HCH https://www.diamantrad.com/de-DE/bike/zing-hch/ , z amortyzatorem który praktycznie nie działa "Suntour XCR32, sprężyna, regulacja napięcia wstępnego, blokada, oś 100 mm QR, 60 mm skoku" mam jakieś opcje bez szalonej zmiany geometrii na zmianę na jakiś powietrzny, albo coś co będzie trochę działać ?
  21. Te rowery różnią się w sumie tylko ramą , więc nie należy spodziewać się cudów. Różnice w masie pomiędzy dobra ramą karbonowa, a dobra ramą z bardzo lekkiego stopu aluminium sa niewielkie i różnice są w zakresie od 500- 800 gr, na framesecie Ponieważ mowa jest o turystyce więc zasugeruje alu z widłem karbonowym, koła i laczki do zmiany w sytuacji gdy obecne okażą się irytującymi klocami
  22. @KrissDeValnorzgadzam się z Tobą w stu procentach. Podrzuciłes temat pętli XC w Lesznowoli - muszę to kiedyś przejechać, dzięki 😉
  23. Hejka! Od razu na wstępie dziękuję za odpowiedź 😊 Dzwoniłam właśnie do Giant Fabryczna w Warszawie, bo mają tam Devote Advanced 2 w rozmiarze S na stanie, niestety na razie siedzi w kartonie 😆 Pan powiedział, że to będzie waga zbliżona do odpowiednika Revolta w mniejszym rozmiarze i podał, że to będzie około 9,2 kg, hmm.. myślałam, że jednak może uda się urwać minimalnie poniżej 9 kg dla tego Devote, skoro to model "women-specific" heh 🤭 A co do kół i opon - masz może jakieś konkretne modele, które byś polecał do takiego gravela typowo pod dłuższe wyprawy (typu Alpe Adria, Szlak wokół Tatr, Mazury, R10 itd.)? Oczywiście tak do późniejszego rozważenia, na początku jeździłabym z tym set-upem z jakim dostanę rower bazowo, potem będę badała co mi siedzi, a co nie.
  24. Niezależnie kto ma pierwszeństwo, rowerzysta ma zawsze pierwszeństwo, ale do szpitala😉
  25. @szamysz83 Wszystko zależy od profilu trasy i warunków pogodowo - nawierzchniowych. Spróbuj pojechać pętlę XC w Lesznowoli, czy Kazurkę w okolicach 15 km/h, nawet w idealnych warunkach, to będziesz dobry, bo czołówka Elity ma 17 -18 km/h w Lesznowoli, a to przecież "tylko" nizina... Płaskie maratony to inna bajka, co nie zmienia faktu, że niedzielny Janusz z Krystyną więcej niż 15 km/h nie pojadą - tam, gdzie na wspomnianym Wawrze konie są blisko 30...
  26. Cześć! Szukam nowego roweru trekkingowego, elektrycznego z dobrym silnikiem (tylko Bosch lub Japończyki: Shimano, Panasonic, Yamaha), na 1.9 metra wzrostu, męski. Pożądane cechy: - dobra firma - trwały / niezawodny - producent europejski, USA lub Tajwan. - koła 28 lub 29 cali, ew. 27.5" - duża, męska rama 21.5-23 cale - na 1,9 metra wzrostu - silnik dobrej firmy (j.w.) - co najmniej 65-70 Nm momentu - przyzwoita bateria, co najmniej 500-ka - bez pierdół i gadżetów, jak odpalanie ze smarkfona - najlepiej z rocznika 2025 lub ew. 2024 (rok produkcji) Cena najlepiej do 7-8k zł (max. 8500 zł). Wstępnie wybrałem: [ Rower elektryczny GHOST E-Teru Essential EQ | CentrumRowerowe.pl ] --> https://www.centrumrowerowe.pl/rower-elektryczny-ghost-e-teru-essential-eq-pd49614/ [ Rower elektryczny WINORA Yucatan 8 High | CentrumRowerowe.pl ] --> https://www.centrumrowerowe.pl/rower-elektryczny-winora-yucatan-8-high-pd38751/ [ Rower elektryczny WINORA Yucatan X8 | CentrumRowerowe.pl ] --> https://www.centrumrowerowe.pl/rower-elektryczny-winora-yucatan-x8-pd41690/ Może coś z powyższej trójki? Jestem otwarty na inne propozycje, mieszczące się w budżecie i spełniające moje wymagania. Może coś z CUBE, Winora, Canyon, Ghost, Kalkhoff, Canondale, GIANT, TREK, SCOTT, Kellys??? Dzięki za porady i pomoc w wybraniu roweru!
  27. W zawodach gravelowych to jest jakas 1/3 stawki, taki mialem wynik na Great Lakes Gravel. Że da się zrobić to ja wiem, czołówka PB tak jeździ, bez względu na to w sumie jakie są warunki. Np Wawer, trasa niełatwa, zwycięzca Maxa miał właśnie średnią 30 (dla mnie to kosmos), ale to chłopak który trenuje. Ja tak szybko nie jeżdżę, nie trenuję, nie stosuję diety, po prostu jeżdżę na rowerze. WATomierz kupiłem żeby właśnie się nie upalać na startach długodystansowych i kontrolować moc. Na PB na Maxie mam średnie waty w okolicach 200, starcza na 3-4 sektor.
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...