Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Dzisiaj
  2. On teraz używa Wilier Filante, ale w wersji SLR jak się nie mylę. Wrzucił na YT trochę filmów testowych, nawet z jakimś kolarzem PRO. Pisałeś mi Nossy, że w moim budżecie lepiej byłoby się rozglądać za nowym rowerem. No i Wilier Filante SL spełnia kryterium cena - jakość. Bartek mówił, że włoski, że bardzo porządny, że ma kod rabatowy, że wszyscy jeżdżą na Madone, więc ten jest bardziej oryginalny, że to jest maszyna kompletna. Trzeba moim zdaniem jednak pamiętać, że p. Bartek współpracuje (czego nie ukrywa) ze sklepem Rowery.pl (Jedlicze), a oni zajmują się głównie sprzedarzą Wiliera... Wygląda jednak na to, że marketing przy tej marce kosztuje mniej niż przy Treku W tak zwanym międzyczasie, kupiłem koła Evanlite New Disk, Kiedy rozmawialiśmy z Bartkiem o Wilierze to wspominał, że na moim miejscu zostawiłby Evanlity i sprzedał koła Wilier MICHE SWR EVO 50 CARBON
  3. I dobrze zrobiłeś, w tym zakresie p.Bartek ma wiedzę i nie jest to tylko jutubowe napinanie. W zasadzie wyłożył Tobie rzeczywistość taką jaką jest. Madone będzie trochę wygodniejszy w tylnej części niż tcr (przez konstrukcja całego węzła podsiodłowego jest tam lepsza amortyzacja). Natomiast całościowo tcr prowadzi się nieco bardziej aksamitnie i responsywnie, trudno mi to opisać. Tarmac jest duuużo sztywniejszy. A Propel....no właśnie go testuje i z racji posiadania tcr mam już pełne porównanie. Propel jest bardzo sztywny na przodzie , każda dziura przez którą tcr przelatywał w Propelu kończy się próbą wyłamania barków. Z kolei tyłna część ramy, czyli to co wchodzi w tyłek - tu już jest dobrze. Na Orce jeździłem raz, na podstawowym karbonie, wg mnie dość komfortowy rower, świetnie podjeżdża....na zjazdach tcr prowadzi się lepiej, na płaskim nieco szybszy. Tylko tutaj Orcę miałem na mniejszym stożku i innych oponach więc to też robi różnicę. Ogólnie pozytywne zaskoczenie. Testowane w górach. Z ciekawostek na jakimś ostatnim wyścigu przełajowym w Holandii koleś ogolił wyścig właśnie na Orce z przełajowymi oponami. Co do geometrii to Propel ma dokładnie taką samą geometrię jak Tcr (no dobra delikatna różnica w obniżeniu suportu). Różnicę robi sztywność konstrukcji, przekroje rur i brak slopingu górnej rury, on nawet inaczej zakręty bierze niż tcr. Zresztą nie ma co gadać...Propel to rower który z całą pewnością nie powinien być w sferze Twoich poszukiwań. Coś więcej wspominał o Filante SL- pytam bo mi z bani nie chce wyjść ten rower?
  4. Przyznaję się, nie czytałem 10 stron tematu i nie oglądałem żadnego wklejonego film. Z ciekawości obejrzałem teraz, też ten drugi filmik. Ja tam sprzeczności nie widzę: jeden mówi o zastosowaniu ABS w jeździe cywilnej, a drugi uczy, z tego co wywnioskowałem jazdy rajdowej, to raczej dwa inne światy. Jakbym nie miał ostatnich doświadczeń ze szkolenia, to pewnie bym nie napisał nic w tym temacie Zobaczyłem, że ktoś pisze o tym że ABS jest zły, więc zapropowałem potestować. Jak się czegoś doswiadczy to można sobie zdanie wyrobić, a nie opierać się na filmiku. Moim zdaniem to nie jest żaden wyidealizowany wzorzec, po prostu obecne samochody mają naprawdę dobre systemy ABS, trzeba się nauczyć z nimi współpracować.
  5. Cześć ponownie Nie wiem jakie tu są kosy i sztamy, dlatego trochę boję się przyznać, ale jestem po usłudze BikeSelection (Bartek z RoudRacing). Na tapecie pojawił się oczywiście Wilier Filante SL. Dobraliśmy rozmiar L. Ja z kolei zacząłem też trochę przyglądać się Orbea Orka OMX. Co myślicie? Pan Bartek ze wspomnianego RoudRacing, mówił mi, że konfort będzie trochę mniejszy niż w Madone, a większy jak w Tarmacu. Najgorzej jednak wspomina Propela, mówił, że na tym nie mógł jeździć. Myślę że to jest sprawa nie tylko twardości roweru, ale też geometrii, która nie lubi brzucha
  6. Jakie macie patenty na ochronę przed łamaniem się końcówki czy też samej linki przerzutki? Co gleba na prawą stronę, to linka do naprawy. Próbowałem wymienić plastikową końcówkę na aluminiową - pomogło trochę. Do tego na trytkę linkę do ramy, żeby jak najmniej odstawała, ale wczoraj znów linka zgięta.
  7. Tu jeszcze dla zobrazowania co to jest "stopień poślizgu" i jak zachowuje się opona podczas napędzania i hamowania i że to nie jest tak jak np. w przypadku stalowego koła lokomotywy:
  8. Dziękuję za pomoc
  9. Airbrakeer S 489PLN Link Airbrakeer S 519PLN Link Wklejany wcześniej FOX Mainframe MIPS L jeszcze taniej 131->111PLN Link
  10. @Talrand AGU te tańsze są mieszanką polyester / merino .
  11. https://www.focus.pl/artykul/opona-zleen-racerunner-radical Opona ma bardzo niski profil, oraz większą powierzchnię styku z podłożem, nawet przy zwiększeniu ciśnienia. Jednocześnie mniej pracuje na boki, czyli żegnamy podwijanie w zakrętach. Przynajmniej takie są zapowiedzi w tej chwili (premiera się opóźnia). Wątpliwości budzi stosunkowo miękka mieszanka, która teoretycznie stoi w sprzeczności z deklarowanymi mniejszymi oporami toczenia. Na plus niższa masa. Na minus wyższa cena. Niestety obręcz będzie bardziej narażona na uszkodzenia/zarysowania - przy wyższym profilu opona część "atakujących" kamieni i korzeni wyłapie, a przy niższym niekoniecznie...
  12. Nie wiesz w sumie czego chcesz od roweru ale kashimy szukasz, kup co ci się wizualnie podoba bo i tak różnicy żadnej nie odczujesz
  13. W takim razie poszukam chyba tych nowszych wersji. Jeszcze spytam bo jeśli chodzi o nowe rowery to podobne cenowo do 4k są też orbea alma h20 i h30. Jest to może lepszy wybór niż ta 300 lite?
  14. Zamówienie wysłane, już się zaczynałem zastanawiać czy nie anulują... Z promocji: w mtbclassicparts przeszli płynnie z Black Week do Cyber Week - ciągle -20%
  15. Ok, każdy mówi aktualizować. Czemu mam mieć lepiej od Was haha;)
  16. Żadnych. Proste, sztywne, mocne. W lato wjechałem w jakąś dziurę, okazało się, że to źle zabezpieczony odpływ deszczówki, którego kratki się rozsunęły. Huknęło, szarpnęło, myślałem, że już po obręczy. Ale dojechałem kilkaset metrów do bazy i okazało się, że uszkodził się tylko lakier i wierzchnia ("ozdobna") wartwa karbonu. Nowa wersja jest na piastach z ratchetem, więc jeszcze bardziej bezobsługowa niż moja na zapadkach.
  17. Też chciałbym widzieć czy były jakieś problemy z kołami? Zastanawiam się także nad CSC ze stożkiem 38 które miałem na razie tylko w rękach. Obręcze z tym stożkiem mają sztywne ścianki .
  18. Dla wyjaśnienia ja tak uważam , co więcej mój kask (uvex supersonic rs - bardzo zadowolony jestem) ma ponad 12 lat myślę, z czego z 8 przeleżał w zaciemnionym miejscu ze stałą dość temperaturą... Rozglądam się za następcą powoli ale widzę obecnie mniej dobrze wentylowanych kasków w tylu XC.. albo trailowo endurowe wariacje (tutaj zamówiłem swoją drogą tego Leatta za 90PLN) z drugiej kaski szosowo gravelove - bez daszka itp. Co do wpisu o POC to sprawdziłem i dla rzetelności trzeba powiedzieć że firma POC ma dość rozsądne i neutralnie sformułowane zalecenia (wklejam poniżej).
  19. Zobacz na CR przeceny na koszulki AGU, 100% merynosa za 250-350zł. Sam się przymierzam ale kolor może się nie sprawdzić 'w terenie' 😕
  20. Gdyby kask na półce degradował tak, jak podczas użytkowania żaden sklep nie sprzedawałby kasków starszych niż 3 lata, szły by one do utylizacji, a na te co były by na półce rok czy dwa były by stosownie przecenie ze względu na krótszy realny czas użytkowania. Poza tym mielibyśmy w kaskach naklejki z datą przydatności do użytkowania. Także, ten...
  21. @osiek pytanie czy chcesz czyste 100 % merino lub tak jak 99 % odzieży rowerowej tylko lichy procent domieszki tego szlachetnego surowca. Bo prawie wszystkie mają tylko domieszkę wełny. Owszem istnieją w czystej nie skażonej postaci tylko czy zaakceptujesz pewne ograniczenia koszulki 100 % wełnianej. A te ograniczenia to - szybko ją szlag trafia w intensywnej eksploatacji. Robi się "flejowata" i nie lubi współpracy z plecakiem czy nerką ( szybko się mechaci i robi "ażur") . Ale zalety 100% merino to rekompensują i powiem ,że nie ma lepszego materiału. Jak chcesz 100% to popatrz na Wilka w Owczej . Śmigam w ich ciuchach od powstania firmy i bardzo sobie chwalę . Oczywiście musisz mieć na uwadze to co napisałem wyżej. A pranie to pralka , program do wełny albo delikatny i stosuje mydło w płynie do prania dla dzieci Lovela lub Nikwax Wool Wash.
  22. Osprzętowo te trochę starsze wersje były minimalnie lepsze a przynajmniej lżejsze (korba M6000 z pustymi ramionami zamiast pełnych m4100/m5100, zwijane maxxisy zamiast drucianych itp, kaseta też wygląda jakby miała największą zębatkę alu ). Co do amora to można i taniej np. właśnie Markhor ze sztywną osią ok 600PLN https://www.bike-discount.de/en/manitou-markhor-ts-air-29-100-tapered-boost tyle że i tak dochodzi przeplatanie koła (nowa piasta) lub całe koło.
  23. Kask jak leży w domu/półce to zasadniczo nie degraduje się, 99% degradacji jest spowodowane wystawieniem na promieniowanie UV, czyli w zależności od tego ile jeździmy tak też degraduje, a najbardziej w słoneczne dni.
  24. @chopmaz aktualizuj. Nowe wersje zawierają poprawki błędów, usprawnienia/ optymalizacje i nowe funkcje. A , że czasami się coś posypie to taki urok Garmina. Na pocieszenie jakby co to szybko poprawiają 😁
  25. Czy stoi coś na przeszkodzie, żeby do takiej ramy (rozmiar 20,5): https://pl.aliexpress.com/item/1005008715872073.html Włożyć widelec o skoku 63mm? Chciałbym z tej ramy zrobić coś na kształt roweru crossowego z oponami max 45mm i widelcem 63mm. Czy coś stoi na przeszkodzie tego rozwiązania?
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...