Cała aktywność
Kanał aktualizowany automatycznie
- Z ostatniej godziny
-
Sprzedawca sugeruje takie: https://pl.aliexpress.com/item/32695807500.html Ja chciałem tańsze które mam i sie sprawdzają (nie mogę linku wkleić): Rurę widelca mam aluminiową, więc wkładka do carbonu mi nie potrzebna
-
No, jak już kupujesz, to warto dobrać idealnie.....pózniej nie będzie problemu, że sie luzuje, albo dekiel odstaje, albo.. Jak np. Wyżej pokazane mr019 vs mr127, kąty te same, ale jedno wyższe od drugiego o 1mm...a po co komu 1mm wiecej szczeliny na błoto jak ma ramę pod niższe łożysko? A w drugą strone, rama może trzeć o wideł, jak braknie tego 1mm. Rozkminka np dla szosy, mającej wideł ze zintegrowaną bieżnia. Tam musi byc w punkt.
-
[zakupy cz5] co kupiłeś ostatnio z części rowerowych
smw44199 odpowiedział Puklus → na temat → Rowerowe forum na max - ogólna dyskusja
Kupiłem z ciekawości ten zestaw. No i tak, w sumie to można sie bez problemu bez tego obejść. Idealne dla ludzi a technicznych i nieogarniających emerytów😁 Już chciałem to sprezentować właśnie takiej osobie i nagle polubiłem się z nimi jak musiałem napompować drugi rower gdzie były zawory presta😁 Dokupiłem do drugiego roweru i trzeci komplet do zapasowych dętek 🤣 PS Prestę zawsze pompuje przez redukcję Dunlop-Presta -
Dzięki za info, jakoś to ogarnę 😉
-
Na każdym łożysku, sensownego producenta, powinno byc takie oznaczenie. Te kąty powinny być dobrane zgodnie z ramą i bieżnią na widelcu, a górne łożysko analogicznie, rama plus ew podkładka sterowa - chyba że kupujemy komplet: łożysko, bieżnia, łożysko podkładka, to wtedy dobieramy tylko wysokości łożysk i kąt styku do ramy.
-
Ja mam doświadczenie z trzema elektrykami - w 2018 kupiliśmy 2 rowery Liv z napędem Yamahy ( był to pierwszy elektryk który miał wersję dla osób poniżej 160 cm, gdy szukaliśmy rok wcześniej proponowano nam tylko wersję młodzieżowe na kołach 24) do końca 2021 roku zrobiliśmy bez żadnych problemów ponad 14 tyś km. Wtedy KTM wypuścił pierwszego los stepa w małym rozmiarze i sprzedaliśmy rower żony by kupić KTM z napędem Bosch CX . Dotychczas ma bez problemów przebieg 10 tyś. Mój Liv ma 25 tyś i prawie 8 lat i jeśli chodzi o układ wspomagania nie ma problemów - bateria nie ma odczuwalnego spadku pojemności. Myślę że mam jak dotychczas ok 150 cykli więc jeszcze spory zapas - bardziej niż o baterię obawiam się o silnik - producenci proponują prewencyjną wymianę co 20 tyś. Ale zobaczymy ile rzeczywiście wytrzyma - jest też możliwość że rower skończy się z powodu zmęczeniowego pęknięcia ramy - kilkukrotnie spotkałem się z opisem pęknięcia ramy alu po 30 - 35 tyś km. Jeśli chodzi o gwarancję to miejscowy sklep prowadzący KTM powiedział że jak najbardziej obsłuży w razie potrzeby rower kupiony gdzie indziej, nawet za granicą ale nie wiem jak by to było w rzeczywistości - nie miałem potrzeby korzystać 😀. Ogólne rzecz biorąc najczęściej rowery nie potrzebują napraw na gwarancji a jak umiesz o nie dbać to i długo po gwarancji - przynajmniej tak wynika z moich doświadczeń z co najmniej kilkunastoma egzemplarzami moimi, mojej żony i dzieci.
- Dzisiaj
-
[ebike MTB enduro] Wodoodporność zanurzeniowa
PiotrWie odpowiedział Lza → na temat → Elektryczne - e-bike
Czyli do twoich - musisz przyznać że dość rzadkich potrzeb - elektryk się nie nadaje. -
Pytasz o serwis Bosch. W mojej ocenie w Polsce najlepiej rozwinięta sieć serwisów ma właśnie Bosch i Shimano. Trochę mniej pewnie kupowalbym rower z Panasonic albo Brose. No, chyba, że w dużym sklepie, jak CentrumRowerowe, gdzie można liczyć na dobrą obsługę posprzedażną. Moim zdaniem ważne, żeby kupić w sklepie, do którego masz "dostęp" i on fizycznie ii niezbyt daleko od Ciebie istnieje. Wtedy masz 2 lata całkowitego spokoju - gwarancja. Silniki Bosch się generalnie nie psują. Pokutuje taki mit, że trzeba się martwić a to o silnik, a to o baterie... Trzeba jeździć a nie martwić się, 2 lata spokoju daje gwarancja (awaria - zgłoszenie - Bosch przyśle do serwisu nowy silnik i finito). To samo bateria - zanim wyraźnie straci pojemność będziesz już myslal o nowym rowerze. Ja mam KTM od czerwca i jeszcze nawet nie mam 20 pełnych cykli ładowania zużytych a producent mówi o min. 500 cyklach, zanim odczuję spadek pojemności. No to czym tu się martwić? Nowa bateria 2200 PLN (400Wh), nowy silnik pewnie że 3.5tysPLN. Jak nawet padnie w sposób nienaprawialny za 5 - 7 - 10 lat, to sobie kupię i zmienię silnik na nowy w serwisie. Jak mnie nie będzie na to stać wtedy, to znaczyć będzie, że mam o wiele większe problemy niż silnik roweru... Sieć serwisowa jest duża, szczególnie Boscha, oczywiście są lepsze i gorsze serwisy, ale w każdym większym mieście znajdziesz jeden czy dwa, które poradzą sobie z problemami. Odnoszę się jeszcze do pytania o Treka: tak, nie bylem ostatecznie. Zamówiłem Powerfly 6 przez telefon, ale długo czekałem na sprowadzenie do salonu, w końcu odpuściłem. To na pewno świetny rower, byłbym zadowolony, wtedy jeszcze nie czułem różnicy pomiędzy Bosch CX i SX, całej tej filozofii, innej dla tych silników. Jak zobaczyłem "light-mtb" to wiedziałem już, że to jest to. Odpukac - jestem w dobrej formie, mógłbym jeździć zwykłym rowerem po górach i jeździłem, 1.5 tys przewyzszenia na wycieczce nie byłoby problemem. I tu widziałem zaletę Bosch SX. Nie potrzebowałem wołu roboczego jakim jest CX, który mnie wciągnie na górę. To świetny silnik, ale trzeba mierzyć potrzeby na zamiary, czy jakoś tak Ja chciałem mieć "fun" że wspomagania, ale nadal zmęczyć się na rowerze, chciałem kompromisu: zrównoważyć wspomaganie z wyglądem i funkcjonalnością zwykłego roweru. To mi się udało, z kilku metrów wiele osób nawet nie jest pewnymi, czy mój KTM to analog czy wspomagany wygląda bardzo zgrabnie jak na elektryka.
-
[ebike MTB enduro] Wodoodporność zanurzeniowa
Lza odpowiedział Lza → na temat → Elektryczne - e-bike
Nawet powyżej piast. Często zbaczam z utartych szlaków, stad miażdżąca większość cyklistów nie miała nigdy do czynienia z takimi atrakcjami, rozumiem więc niedowierzanie. Generalnie potrzebuje roweru który da radę przejechać przez potok, bród głębokości 50-60cm -
Rise to model Oreba w wersji full, której jako takiej wolałbym unikać i bardziej kierować się w stronę hardtail mi się wydaję. Jestem świadom że da się wyrwać w miarę dobrego fulla taniej, a szczególnie z zagranicy, ale jakoś nie jestem przekonany:/ W zasadzie to na modelu (orbea urrun) 10 nie miałem przyjemności jeździć, więc nie wiem jak się zachowuje te silnik, także może faktycznie być już ponad moje potrzeby, natomiast na wersji 20 z EP6-RS Gen2 MC już było całkiem przyjemnie i faktycznie teraz zauważyłem że nie podają wagi, natomiast odczucia na żywo były w porządku i wydawał się ciężki - może bardziej skupię się na tej wersji jednak, niżeli na wyższej 10:) W sklepie była osoba zarówno sprzedająca tam, jak i pracująca dla shimano i mówił (zdaję sobie sprawę, iż możliwe że nie do końca obiektywnie), że silniki shimano to dobra opcja, też mają serwis od razu w kraju i w ogóle. Natomiast rozważę też opcje z Bosch SX, dzięki! Odnośnie kasety też postaram się zapamiętać, natomiast odnośnie kształtu/ramy, to mtb nie powinien być problemem, ale doceniam wskazówki. --- Nie mogę już bodajże zacytować kolejnej odpowiedzi (pewnie i tak robię to nieprawidłowo), nie mniej jednak odnośnie lżejszych rowerów to dobra rada, a ten KTM wygląda całkiem okay na zdjęciach, natomiast personalnie nie wiem czy lepiej niż orbea urrun - popatrzę sobie jeszcze. Z moich odczuć na krótkiej jeździe testowej też mi się wydaję, że najwięcej exploatowalbym najniższy tryb wspomagania/wyłączone oraz czasami używał mocniejszych dla zabawy czy coś. Domyślam się że nie byłeś w salonie Treka z początku, skoro po słowach sprzedawcy/doradcy poszedłeś ostatecznie w KTM? Wiesz może jak wygląda sytuacja z ewentualnym serwisem Bosch?
- Wczoraj
-
[zakupy cz5] co kupiłeś ostatnio z części rowerowych
WojtasTaba odpowiedział Puklus → na temat → Rowerowe forum na max - ogólna dyskusja
Dziękuję Ci serdecznie. Jakbyś kiedyś coś chciał ode mnie to przypomnij się ze skarpetkami to też stanę na głowie, żeby Ci odpowiedzieć 👍 -
[Rower w PKP] Transport roweru pociągiem
chester_jds odpowiedział Rafu → na temat → Turystyka rowerowa
Pendolino i rowery to pomyłka. Sam pojazd jest za wąski (przystosowany do tiltingu pudła) stąd juz po powieszeniu zajmuje to pokażną przestrzeń, a z drugiej strony je4st wc, więc przejścia praktycznie nie ma. Do tego te uchwyty to pomyłka - rowery się dyndają z lewa do prawa (jak biorę rower do pendo to przypinam go gumowym ściągaczem do ściany, by się nie majtał i nie zabierał miejsca). Dlatego od pewnego czasu staram się wybierać nie-pendolino, jak jadę z rowerem. W klasycznych wagonach miejsca na rowery jest dosyć sporo -
[Zdjęcia] Codziennie Jedno Zdjęcie
siemalysy odpowiedział klon → na temat → Rowerowe forum na max - ogólna dyskusja
Bo Gaspol 😉 -
[zakupy cz5] co kupiłeś ostatnio z części rowerowych
Veext odpowiedział Puklus → na temat → Rowerowe forum na max - ogólna dyskusja
-
Zarejestrował się nowy użytkownik: keszel
-
Ja ostatnio jechałem w październiku Pendolino - ewidentnie miejsca na rowery (4 na pociąg) są improwizowane i to słabo - wagon za niski by powiesić enduro - na szczęście dało się postawić i przywiązać, by się nie przewróciły. Dwaj Włosi w innym wagonie mieli krótkie rowery - zawiesili, ale przejście było tylko dla chudych i gibkich. Jednym słowem koszmar. Ale wyjazd super. W samochodzie bym tak nie zjadł i nie pospał.
-
Treka nowego w tym budżecie nie kupisz. Używek też nie ma co się bać jak chcesz coś markowego. Jak może być coś z bardziej budżetowych marek to da się coś dobrego znaleźć. Przede wszystkim rozpatruj tylko rowery ze sztywnymi osiami, hydraulicznymi hamulcami i napędem minimum Shimano 105 - w tych pieniądzach można kupić nawet nową 105-tkę 2x12. Przykładowe rowery to na pewno Sensa Romagna, która jest nie do pobicia cenowo, poza tym na CR widziałem Gianta Content AR1 mieszczącego się w budżecie: https://www.centrumrowerowe.pl/rower-szosowy-giant-contend-ar-1-pd48680/?v_Id=262213 Jest to o tyle ciekawa oferta, że jest to szosa Road+, do której wchodzą opony 35 czy nawet 38c więc asfalt nie będzie Cię ograniczał 😁
-
[zakupy cz5] co kupiłeś ostatnio z części rowerowych
Turysta05 odpowiedział Puklus → na temat → Rowerowe forum na max - ogólna dyskusja
. Rzeczywiście bezpośrednie zaciskanie pompki na delikatnej PRESTA prowadzi prędzej czy później do uszkodzenia. Z tego powodu rekomenduję używanie redukcji do rozmiaru DUNLOP, która staje się pancerzem ochronnym, warto chociaż jest trochę kłopotliwa (dodatkowa czynność, czas) -
Oczywiście, że się pochwalę 👍😉
-
Tak
-
[Podpórka/nóżka] Superior Team 20, problem ze znalezieniem
smw44199 odpowiedział Nodrama → na temat → Akcesoria rowerowe
Jak już jesteśmy w temacie nóżek to czy to ma szansę się sprawdzić: https://pl.aliexpress.com/item/1005005643143767.html Bo ja jestem właśnie z tych którzy te nóżki używają, we wszystkim na czym jeżdżę 😁 -
Nie mam doświadczenia, żeby polemizować, wierzę na słowo 😉
-
ArtGD obserwuje zawartość → [Podpórka/nóżka] Superior Team 20, problem ze znalezieniem
-
[Podpórka/nóżka] Superior Team 20, problem ze znalezieniem
ArtGD odpowiedział Nodrama → na temat → Akcesoria rowerowe
Jeśli nóżka mocowana centralnie się nie zmieści, to szukałbym nóżki na obejmę na tylne widełki (coś w stylu jak dałeś w linku do CR). -
[okazje i promocje] w sklepach internetowych
Talrand odpowiedział TheJW → na temat → Sklepy rowerowe
Węglowe framesety ORRO na CR po 3300, cena jak z Ali ale ilość informacji o produkcie mniejsza 🙃 Endurance https://www.centrumrowerowe.pl/rama-szosowa-orro-gold-stc-pd50677/ Aero https://www.centrumrowerowe.pl/rama-szosowa-orro-venturi-stc-pd50676/ -
[Rower w PKP] Transport roweru pociągiem
chester_jds odpowiedział Rafu → na temat → Turystyka rowerowa
To specyfika Pomorskiego Zakładu Przewozów Regionalnych, nie wszędzie tak jest. Z powodu sezonowych szczytów, w niektórych relacjach (linia helska, linia kościerska) - głównie tych obsługiwanych mało pojemnymi szynobusami,. liczba miejsc rowerów możliwych do wzięcia jest warunkowana liczbą fizycznych miejsc dla rowerów. I często jest tak, że kupując na okresloną relację biletu nie masz, ale jak ją nieco utniesz z jednej lub drugiej strony, to już będą, bo akurat ktoś ma zajęte od/do jakiejś stacji. Kiedyś z synem w taki sposób zamiast wrócić z Kościerzyny do Trójmiasta, dostaliśmy bilety tylko do Krzesznej, skąd trzeba było po bożemu rowerem do domu. Lepsza była podwózka na tych kilkunastu km niż dymanie z Kościerzyny już będąć po kilkudziesięciu kilometrach na Kaszubach. -
[humor] czyli brak sztywności na forum :)
smw44199 odpowiedział next → na temat → NIERowerowe forum na max!
