Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. Tak tylko spytam o te suple węgli z maltodekstryn i fruktozy....jeśli ten trening ma do 1,5h to tego nie potrzebujesz. Unikaj raczej supli z fruktozą. Zamiast tego dorzuć sobie shake białkowego z bananem po treningu (wpi, wpc). Gratuluje zjazdu wagowe, super! No i fajne ftp.
  3. No nie przesadzajmy, do wbijania gwiazdki nie potrzeba jakieś wielkiej siły, nie trzeba niczego demontować. Co do otworu to nie wiem jak jest w tych widelcach karbonowych 👍
  4. @smw44199 jeżeli to widelec szosowy/gravel, to raczej nie wypadnie, bo nie ma otworu na dole. Właśnie dlatego jednak lepiej zrobić to porządnie, żeby potem nie rozwiercać lub wbijać drugiej gwiazdki. To siła uderzenia będzie Ci szła w oponę. Wyjmij widelec i zrób to jak trzeba. Jeżeli nie mieszkasz na końcu świata, to każdy normalny serwis dobije Ci gwiazdkę za 10 zł. Mi osobiście szkoda było czasu i nerwów na "druciarstwo". Zawsze z takimi rzeczami jechałem do serwisu, bo wychodziło szybciej niż kombinacje w domu. Ostatecznie kupiłem sobie przyrząd do nabijania gwiazdki i prowadnicę do cięcia rury.
  5. Bardzo ciekawy wątek....z betasbkloreami to jest tak, że nie każdy na nie dobrze reaguje, część jak mój ojciec jest na nie uczulona. Trzeba trafić na dociekliwego kardio. Mój ojciec po paru ablacjach i kardiowersji i w sumie dobrych lekarzach trafił na holistyka który przetrzymał go miesiąc w szpitalu, ale dopasował leki , w tym betablokery tak , że może normalnie funkcjonować.
  6. Tak rzucę tylko w eter....masz budżet dość rozległy 4-6k gdzie przy 6k już warto myśleć o karbonowej ramie. Grant contend ar1 to dobra opcja ze względu na możliwość wsadzenia opon max 38c co uczyni go lekkim gravelem (sam tak go używam). Ma też jak na alu ramę dobry potencjał wagowy, jest wygodny, a przy lekkich kołach i dobrych oponach czyni go rowerem zaskakująco szybkim na płaskim. Tak naprawdę samą zmianą opon skaczesz między przyzwoitą szosą, a lekką szutrówką. Ale....jeśli te 38c nie jest jakimś must have to może warto pomyśleć o dołożeniu 500-700zł. Na centrumrowerowe.pl masz:: Sensa Giulia GF Pro za 6,5k R-Raymon Kirana za 6,6k Focus Paralane 8.7 za 6,8k Wagowo wychodzą podobnie jak Grant Contend ar mimo innego materiału ramy, ale zawsze to już level wyżej czyli rama karbonowa.
  7. Dzisiaj
  8. O związkach PFAS - tylko 20 minut, ale IMO naprawdę ciekawe: https://www.youtube.com/watch?v=3DypcW0rsSA
  9. Rower Giant Boulder 520 ma 30 lat, ale nie był dużo jeżdżony ok.1500-2000km. Jak w temacie nieprzyjemne chrobotanie jest wyczuwalne na korbie poprzez łańcuch gdy pedałuję tylko na 2gim tylnym biegu, ale nie jest to akustycznie słyszalne. Pozostałe biegi 1,3-8 bez zastrzeżeń. Czy dobrze podejrzewam kasetę 11-30T zużytą na drugiej zębatce przy wjazdach pod górę?
  10. Dla mnie wyższość komoota nad stravą to przede wszystkim czytelność map. Od razu widać, które drogi to krajówki itd.
  11. Co? W zestawie masz adaptery pod szybkozamykacz 130/135 i sztywne osie 142 oraz 148. Wszystko jest elegancko wytłumaczone w instrukcji, a jakie masz osie w rowerze powinieneś wiedzieć. Ustawienia na Cogu służą do lepszego dopasowania, żeby zębatka była w odpowiedniej linii z przerzutką.
  12. PawelW84

    [RST] First

    Cześć. Dziś narozrabiałem. Coś mnie podkusiło i zabrałem się za grzebanie przy amorze RST. No i tak pogrzebałem że urwałem śrubę u dołu prawej goleni. Nie wiem jak to się stało bo dosłownie lekko tylko złapałem ją krótkim kluczem imbusowym. W archiwum forum znalazłem podobny wątek, wydaje się że to element tłumika dolnego. Czy ktoś wie gdzie można coś takiego kupić, co to jest, jaki ma numer seryjny części ? Amortyzator to prawdopodobnie model First. Jest to wersja do roweru Woom 5, średnica koła 24 cale, średnica goleni 30mm Wrzucę jeszcze numer Amora
  13. Zamówiłem ostatnio kilka dętek TPU na zapas, jakieś klucze, naklejki, taką drobnicę, ale szybkość dotarcia paczki normalnie mnie bardzo zaskoczyła. Zamówienie złożone 3 grudnia, dzisiaj mamy 7go i dostaję info że paczka jest już u lokalnego dostawcy, wiec jutro będzie w paczkomacie. Normalnie szok, zwłaszcza jak przypomni się czasy, gdy na przesyłkę z Ali czekało się po 2 miesiące i dłużej.
  14. Zostaw koło na miejscu. Weź pręt gwintowany wkręć w gwiazdkę, potem delikatnie puknij młotkiem trzymając prosto pręt. Musi się udać! Gdybyś wbił za daleko, wbij gwiazdkę razem z prętem na sam dół. Dołem wypadnie i nabijaj jeszcze raz 😉
  15. Bliitz - 24321 km (szosa, gravel, trenażer) Zigfir - 23175 km (mtb, szosa + trenażer) [14279 km outdoor] bashey_pl - 12460 km (cross 3.3kkm, gravel 6.3kkm trenażer 2.6kkm) provayder - 11349 km (szosa, MTB) michalr - 10341 km (terenówka, mieszczuch) przecietny - 8000 km (mtb,grv) SpinOff - 7261 km (szosa, gravel, trenażer) Jacekddd - 7131 km (velomobil - rower poziomy) dfq - 7109 km (MTB, gravel, trenażer) smw44199 - 6588km (cross) szamysz83 6401 km (MTB, trochę chomik) ernorator (gravel, szosa, trenażer) - 6230 km bubulin - 6004 (mtb 26 carbon semi slick / mtb 27.5 full ciężki) Cross90 - 4734 km (Szosa-1734 km, MTB-1081 km, Cross-1261 km, Trenażer-658 km) Grochu86 - 4484km (gravel,szosa) Lextalionis - 4212 (gravel) wojtbike - 4059 km (cross) spidelli - 3654 km (szosa: 1542 gravel: 2080, MTB: 32, trenażer: 1524 - nie liczę do dystansu) CoolBreezeOne - 3450 km (MTB) JWO - 3266 km (MTB) Miro1970 - 3238 km (stalowe turystyk i fitness) Revolta - 3186 km (MTB) Zbyszek.k - 3105 km. (trenażer + gravel) Sansei6 - 3003 km (MTB) D!ckSteele 2779 szosa, 4221 trenażer thorcik - 2659 (mtb) Joker86 - 2600km( gravel , schwalbe Kojak) NerfMe - 1712 km (MTB) szczupak56 - 1104km (cross 1027, mtb 77) Electronite - 696km (szosa) TheJW - 573 km (MTB, dojazdowy Eathan - 64 km (gravel) l2cz3k - 46 km (MTB)
  16. A jesli wbijam z widelcem zamontowanym w rame, razem z kolem?
  17. Cześć, Jeżeli będziesz trzymał za rurę i wbijał, to w jaki sposób masz coś uszkodzić? Nie opieraj tylko widelca o podłogę, bo przy uderzeniu możesz uszkodzić haki/gniazda pod oś. Ja mimo wszystko bym sugerował podjechać do serwisu na dobicie gwiazdki. Mam odpowiednie narzędzie i różnica pomiędzy użyciem śruby a tego narzędzia jest bardzo duża, a ryzyko że dobijesz krzywo gwiazdkę nie istnieje.
  18. Dla potomnych, którzy chcieliby kiedyś zamawiać coś w Giancie: Link dotarł do mnie w tym tygodniu czyli po 3,5 miesiącach czekania. Teraz zbieram okruchy motywacji do wymiany…
  19. Cześć, chcialbym skrócic rure sterową w widelcu z karbonowymi goleniami i aluminiową rurą sterową, i bede musial wbić głebiej gwiazdkę. Czy jeśli będę to robil w sposob długa śruba o tej samej srednicy, którą ma śruba od kapsla + nakretka i wkrecę ją na całą dlugość, a potem uderzal metalowym młotkiem. To czy w ten sposob moge uszkodzic widelec, szczegolnie w miejscu lączenia rury sterowej z koroną widelca? Nie mam gumowego ani drewnianego młotka.
  20. W tym stylu można dorzucić Vittoria Terreno Zero XC. To taka gravelowa opona w rozmiarze 2.1. Miałem, bardzo ok, teraz jednak leży w piwnicy bo wolę węższe.
  21. Spotted Cat 29x2.0 na obręczy Dartmoor Tomcat miał podobnie co Twój Thunder Burt w rozmiarze 2,25 na obręczy Accent EXE 23mm. Oczywiście nie od razu po założeniu, z biegiem czasu opona się rozciągnie, zazwyczaj po kilku lub kilkunastu dniach osiąga swoją maksymalną szerokość.
  22. Możesz jeszcze niewielkim kosztem (w porównaniu do kupna nowego roweru) zmienić opony w Twoim mtb na jakieś "szybsze" i dodać rogi wewnętrzne, żeby mieć inne możliwości chwytu kierownicy - ja mam takie w mtb i spełniają swoją rolę: chociaż w przyszłości wybrałbym takie: https://www.centrumrowerowe.pl/rogi-accent-pro-ergo-pd6893/
  23. A ja mam mieszane uczucia odnośnie tej opony pod względem oporów toczenia. Założyłem ją do Madani Cabrero na przednie koło (zamiast Thunder Burt'a, który miał iść na tylne) i moim zdaniem na asfalcie rower się trochę zmulił. Myślałem, że może mam gorszy dzień, że zimno, spadek formy po sezonie, że może wiatr przeszkadza, ale po 500 km już nie mam wątpliwości, że stawia większy opór niż Schwalbe, choć jest lżejsza i ma naprawdę minimalistyczny bieżnik. Tragedii nie ma, ale spodziewałem się więcej, a generalnie miałem nawet plan dokupić drugą, bo balon jest duży i zdecydowanie łatwiej się zakłada niż Schwalbe. Thunder Burt jest tak niekompatybilny z obręczami Accent Exe, że wymiana w trasie praktycznie jest niewykonalna. Nawet w domu już mam jej dość i po dwukrotnym przebiciu dętki TPU (łyżką przy zakładaniu) poszła na razie w odstawkę. To trudne zakładanie to głównie wina obręczy Accent (ma dużo większy obwód w najgłębszym miejscu), bo na oryginalne koło z Madani dała się założyć palcami. Wracając do B-Trail, moim zdaniem za wzrost oporów toczenia odpowiada wyraźnie wyczuwalna wkładka antyprzebiciowa pod bieżnikiem. Nawet w napompowanej oponie, jak się uciska z boku palcami, czuć takie skrzypienie, gdy te włókna trą o siebie. Nie ma szans, by to nie dawało strat energii podczas toczenia. Opona jest do tego zadziwiająco głośna, trochę jakby jechało się cały czas po mokrym asfalcie. Osobiście zdecydowanie wolałbym skrajnie odchudzoną wersję bez tej wkładki (gdyby takie robili) - byłaby lżejsza o jakieś 50-80 g, bardziej "supple" (nie wiem, czy w polskim jest na to odpowiednie słowo) i z pewnością lżej by się toczyła. Odporność na przebicia mnie nie interesuje, gdyż i tak wożę zapasową dętkę i pompkę, a opona ta jest luźno spasowana i nawet na tych nieszczęsnych obręczach EXE nie stanowi problemu. Nie wiem, może mam szczęście, ale ja nawet Furious Freda (370 g) na szutrach i kamieniach w Bieszczadach nigdy nie przebiłem i uważam, że wkładki antyprzebiciowe w mtb przy moim stylu jazdy i wadze są zbędne i właściwie to samo zło. A jaką realną szerokość na tej obręczy ma Spotted Cat? Mój Burt w rozmiarze 2,25 na obręczy 23 mm (Accent EXE, wewnętrznie) ma tyle:
  24. Czołem Wszystkim Szukam osób które zamawiały cokolwiek ze strony rowerwedrowiec.com
  25. Wystarcza ci przednia zębatka 32t ? Czy założył byś większą 36/38?
  26. Tak, zresztą po długich trasach na MTB zaczynają bynajmniej mnie bardziej boleć plecy od tylko jednej pozycji jazdy. Gravela zbyt nie brałem pod uwagę, ewentualnie coś typu jak kolega wyżej wspomniał o Giancie z oponami 35,38c. Bardziej bym chciał się przerzucić na typowe jazdy z miasta A do B i z powrotem które miałyby zwykle po 100-200km, a akurat zazwyczaj większość to asfalt, czasami lepszy czasami gorszy
  27. Przypuszczam, że to bardziej kwestia zamawiania przewozów przez województwo, a nie danego przewoźnika. Jak PKM-kę obsługiwała SKM to tak samo były limity. Tamta sytuacja to akurat było połączenie z Elbląga i jak widać na zdjęciu dedykowanych miejsc na rowery brak (ewentualnie były w przedziale obok ale nie zauważyłem jak wsiadałem). O ile dobrze pamiętam, to do Gdańska może jeszcze jedna osoba z rowerem się dosiadła, więc wątpię, żeby brakowało miejsc. A Kościerzyna na razie odcięta od pociągów chyba kompletnie (może od Lipusza tory jeszcze są). Miejmy nadzieję, że modernizację skończą w terminie w 28 lub 29 i puszczą jakieś sensowne pociągi, żeby nie było jak dotychczas (co 3h z niewielką liczbą miejsc na rowery).
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...