Skocz do zawartości

jwk

Nowy użytkownik
  • Liczba zawartości

    5
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Osiągnięcia użytkownika jwk

Świeżak

Świeżak (1/13)

  • Pierwszy post
  • Od tygodnia
  • Od miesiąca
  • Od roku

Ostatnio zdobyte

0

Reputacja

  1. Kupiłem klocki shimano, koszt 24zl. Po dotarciu rower staje na przednim kole. Wygląda na to, że zacząłem od dupy strony. dzięki za wszelką pomoc...
  2. Faktycznie przewod do tylnego zacisku można zdemontować. W metalowych ptzelotkach są kable do lampy. Po założeniu tylnego zacisku na przód bez podmiany tarczy jest znacznie lepiej. Może nie wyrzuca przez kierownicę ale wiadomo klocki nie pracowały z ta tarcza. Twardość klamek raczej zblizona. Nie zauważyłem różnicy. Klocki na przodzie w takim samym stanie jak tylne. Jedyne co zauważyłem to jeden tloczek na przodzie działa wolniej ale wysuwa sie i wraca w całym zakresie. Po wyjściu koła klocki można "dohamowac" aż do kontaktu obu stron. Temat niestety dalej aktualny...
  3. Nie mam obok siebie roweru ale wydaje mi się ze przewod do tylnego zacisku trzeba będzie wyciągać z przelotek, czyli odkręcić z zacisku... chyba ze da się inaczej. Druga sprawa to rozmiar tarcz, z przodu jest większa i zacisk nie złapie tylnej... chyba ze trzeba wymienić razem z postawa zacisku? Poogladam w domu. A wracając do ewentualnej wymiany klocków to co polecacie?
  4. Zgodzę się z tym, że podczas hamowania przednie koło jest "najeżdżane" a tylne "wleczone" ale pewnie dlatego przednia tarcza jest sporo większa od tylnej. Poza tym nawet podczas hamowania pustego roweru czuć różnicę w działaniu odu hamulców. Co do rady to pomysł mi się podoba, tyle, że demontaż obu, wymiana płynów itd... sporo roboty, Może zacznę od zakupu nowych klocków. Co polecacie do zestawu tektro gemini?
  5. Witam, podpinam się do tematu. Kupiłem używany rower z hamulcami tektro gemini. Tylny hamulec idealnie, jednym palcem blokuje koło, przedni niestety jak u kolegi - miękki i zwalnia zamiast zablokować koło. Poprzedni rower z V-brakee tektro i klamkami Avid wysadzał z siodła każdego kto nie umiał się z nim obchodzić. Rozebrałem zacisk, tłoczki pracują równo, klocki ok 2 mm okładziny, przeszlifowałem papierem ściernym, odtłuściłem. Tarcza przeszlifowana, odtłuszczona. Płyn hamulcowy wymieniony, układ odpowietrzony i.... totalnie bez zmian, dalej tylko zwalnia. Jedyne co przychodzi mi do głowy to że te 2 mm to już koniec klocków i nie są w stanie "zgnieść" tarczy wystarczająco mocno. Ale tylne klocki wyglądają podobnie. Ktoś pomoże?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...