Skocz do zawartości

rozk_rock

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    70
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Dodatkowe informacje

  • Imię
    Edward
  • Skąd
    z płaskiego Mazowsza );

Ostatnie wizyty

270 wyświetleń profilu

Osiągnięcia użytkownika rozk_rock

Ten od rowerów

Ten od rowerów (4/13)

  • Dedicated Rzadka
  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Conversation Starter
  • Od tygodnia

Ostatnio zdobyte

4

Reputacja

  1. @uzurpator Ło matko i córko - sądziłem, że 1:1 to 1:1 a tutaj jeszcze jakieś inne cuda. No to pewnie nie mam wyboru i jestem skazany na starsze sh*tmano. Dzięki.
  2. @uzurpator A to ciekawe, możesz doprecyzować dlaczego nie będzie działało? Ciąg linki jest taki sam, więc co nam powinno przeszkodzić? Tak z ciekawości.
  3. Hej, potrzbeuję wymienić przerzutkę w moim rowerze MTB. Używam gripshiftów 3x9 od SRAMa, więc szukam czegoś z ciagiem 1:1 ze sprzęgłem. Kaseta to 11-36, korba klasyczne MTB (44/32/22). Jest to dla mnie bez róznicy czy przerzutka będzie dostępna jako nowa czy nie. Cena to też raczej sprawa drugorzędna (w granicach rozsądku oczywiście). To co udało mi się wygrzebać to https://www.sram.com/en/sram/models/rd-gx-t21-a1 o ile dobrze rozumiem będzie działać, prawda? Może widzicie jakieś alternatywy?
  4. Znalazłem w moich gratach kasete, nie powiem - przydałaby mi się. Jesteście w stanie powiedzieć mi czy łańcuch nowy to się z nią dogada, czy nie bardzo? https://prnt.sc/w4zuje94IvNr https://prnt.sc/3INlvkwufM0s https://prnt.sc/TulKXYBssRDe Jeżeli nie to proszę o info, które zębatki nie dadzą rady. Może na reszcie uda mi się wykminić o co chodzi...
  5. Ok powiedzmy, że zostałem namówiony do zakupu współczesnej produkcji. Zgaduję, że najrozsądniej jeżeli chodzi o cenę jest kupić MT-500?
  6. @tobo Taki co np da radę na zjeździe dłuższym, działa dobrze itd. Mam świadomość, że onegdaj hydrauliki nie dorównywały dzisiejszym, ale jestem w stanie przypuszczać, że takie topy spokojnie sa porównywalne z takimi BR-M6000 jeżeli chodzi o siłę hamowania. Pytanie upierdliwe, pewnie. Mam Cannondale z Headshokiem z 2006 roku do lekkiego remontu. Mam sentyment do tych rowerów i amortyzatorów. Zamierzam na nim jeździć, no i mam dylemat. Czy pakować do niego współczesny szpej. Czy raczej coś z przed półtorej - dwóch dekad. Przemawia bardziej to drugie rozwiązanie i jak ze wszystkim jestem w stanie sobie poradzić i właściwie mam wszystko inne, to hamulce hydrauliczne są dla mnie czarną magią, bo wtedy jeździłem na Vkach i miałem gdzieś hydrauliki...
  7. Hmm, dzięki jakoś mi to naświetliło temat. A powiedzcie mi, może wiecie. Jaki hamulec hydrauliczny z lat dajmy na to 2004-2009 był killerem? Avid Juicy Seven… A coś z innych stajni?
  8. Witam, trafił mi się starszy rower z hamulcami Avid Juicy 3. Oczywiście hamulce do remontu i tutaj pojawia się mój dylemat. Co to było warte kiedy było w sprzedaży. Inaczej stawiając pytanie: Czy ktoś doświadczony jest w stanie porównaśc siłę / modulacje / możliwość dłuższego hamownia do jakiejś współczesnej konstrukcji szimano? Jaki to ma poziom około MT200? Jako, że to wolałbym zachować rower w oryginale to pokusiłbym się o ich serwis, jednak rower będzie jeździł ze mną po singletrackach, także fajnie gdyby się do tego nadawał... Podpowie ktoś kal to hamowało? Bo ciężko mi znaleźć obiektywne informacje z czasów obecnych...
  9. Tak się składa, że jeżdżę na archaicznym dla już dla wielu dzisiaj rowerze bo takim z hamulcami V-Brake. Vki jak dla mnie są bardzo dobrym rozwiązaniem jeżeli chodzi o siłę hamowania i prostotę użytku. Jednak wiąże sie to z innym problemem mianowicie sytuacja z dostępnościa kół / obnręczy jest co najmniej średnia. Szukam więc ratunku o osób może jeszcze zorientowanych jakkolwiek w temacie. Potrzebuję komplet kół docelowo pod oponę 38-44mm, zależy mi jednak na kołach lekkich i stosunkowo wytrzymałych. Zakładam, że lepiej będzie takie koła złożyć, więc zasadniczo rozbija sie to o temat obręczy. Czy macie pomysł na jakiś model obręczy, które są stosunkowo mocne (powiedzmy limit wagowy ok 80kg) i nie ważą 600g? Gdyby nie limit wagowy to pewnie wybrałbym DT Swissy R460. Druga sprawa to piasty pod 135 mm, czy możecie coś polecić w normalnej cenie? Poszedłbym w kierunku chińskich wersji DT Swiss 350 pod tarcze, ale te jak widziałem tylko straight pull, a obręcze 28H to już pewnie tylko szosowe. Oczywiście, jeżeli ktoś ma pomysł na jakiś gotowy set kół to jestem otwarty. Dodam jeszcze, że obecnie jeżdzę na Mavic Aksium i są bardzo ok tylko szerokość obręczy trochę za mała, a i wytrzymałość nie za duża. No i piasta tylnia 130 mm też nie zachwyca...
  10. Heh, dostępność tych ram jest miażdżąca. No cóż takie czasy. Także doszedłem do wniosku, że chyba bardziej opłaca mi się sprzedać szpej (xt właściwie w idealnym stanie) i poszukać całego roweru, w którym zwyczajnie wymienię amor na lepszy. W każdym razie dziękuję wszystkim za pomoc. W najbliższym czasie pewnie wrócimy do tematu zakupu roweru w stosownym dziale. (;
  11. I wygląda na to, że właśnie z tą decyzją się będę musiał przespać. (; NS Eccentric Cro-Mo, już wcześniej zwracałem uwagę na tę ramę, gdyż jest piękna - piękna bo stalowa a do stali mam słabość. Rozumiem, że tańszej wersji czyli Octane One nie uświadczę? W jakim sklepie najtaniej szukać NS Eccentric? Jak na razie udało mi się znaleźć w centrum rowerowym. @c1ach @Dokumosa Reasumując z nowych ram mam szansę kupić produkty z pod marek Octane/NS, Dartmoor lub Accent. I to właściwie tyle? Względnie rynek wtórny?
  12. Dzięki pomocy forumowiczów kupiłem amortyzator, złożyłem rower i... Okazuje się, że przeszacowałem rozmiar ramy. No cóż, człowiek uczy się całe życie. Teraz wypada mi znaleźć ramę w odpowiednim rozmiarze i nie wiem gdzie szukać. Punktem wyjścia byłby dla mnie Marin model Team Marin, jednak ramy jako oddzielny produkt wcześniej dostępne teraz już dostępne nie są. Jak dobrze rozumiem Dartmoor Primal 29 ma blizniaczą geometrię, jest dostępny i to chyba byłby mój typ. Jednak na pewno znajdzie się jakaś alternatywa. Może lżejsza? Jeżdżone to będzie amatorsko po wretepach mazowsza, jednak kilka razy w roku zobaczy to też singletracki w górach i mam nadzieje ścieżki. To co bym chciał to pewnie... Geometria z pogranicza XC / Trail (pewnie bardziej Trail). Hardtail pod skok amortyzatora ok 120mm. Główka tapered. Sztywne osie / boost. Rozmiar ok L. Nice to have miejsce na linkę od myk myka i opcja na napęd 2x, chociaż dzisiaj to pewnie sfera snów. Rama może być nowa lub używana, może być z PL lub z zagramanicy. Preferujemy aluminium, jednak stal też bedzie fajna. Znajdzie się wśród forumowiczów jakaś rada? Co alternatywnie dla Dartmoor? Gdzie szukać itd? Bo zielony w temacie jestem zupełnie...
  13. Wszystko już jest jasne (chyba). W każdym razie doszedłem do wniosku, że zawsze łatwiej wymienić ramę (i więcej z tym funu) aniżeli amortyzator... Zdecydowałem się na Revelation. @Dokumosa Dziękuje za cynk z bike24.de właśnie zamówiłem amorek w ciekawj cenie. Wszystkim uczestnikom wątku bardzo dziękuję za pomoc!
  14. @Dokumosa Dzięki serdeczne za wyjaśnienie tematu i nieocenioną pomoc w temacie Reby. Znalazłem też taki dokument na stronie srama i teraz już wszystko dla nie jest jasne i pewne. Łącznie z tym jakich manetek do blokady skoku szukać. (; Teraz jeżdżę na Cannondale F900 z Headshokiem o skoku 60mm jak w rowerach crossowych i na obecnych trasach daję jakoś radę... W każdym razie jestem bliski nabycia Reby 120mm z założeniem, że może przydać się jak kiedyś zapragnę zmienić ramę. Względnie jak będzie kupa to skrócę skok air shaftem i dalej mi pozostanie opcja 120mm. Jednak wierzę, że z obecną ramą te 120mm będzie ok. I dlatego zastanawiam się jeszcze nad opcję z Revelation o skoku 120mm tak żeby mieć pole manewru w przyszłości - gdybym zechciał zmienić ramę i potrzeby na takie wymagające wiekszego skoku widelca. Tylko mam wątpliwości po za wagą. Mianowicie, geometria tych amortyzatorów jest trochę inna. Offset mniejszy o 9mm przy Revelation i teraz pytanie laika, czy to przypadkiem nie lepiej w momencie kiedy dokładamy do wysokości widelca 20 mm, aby offset był mniejszy?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...