Skocz do zawartości

Rising

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    22
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Dodatkowe informacje

  • Imię
    Kamil
  • Skąd
    Szczecin

Osiągnięcia użytkownika Rising

Uczeń

Uczeń (2/13)

  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Conversation Starter
  • Od tygodnia
  • Od miesiąca

Ostatnio zdobyte

0

Reputacja

  1. Dzisiaj zamówiłem w ramach upgrade'u napędu: Manetka Deore SL-M610 Przerzutka SLX FD-M660-9- E type Napinacz Exustar Bionicon C-Guide CR No i drugi blacik do korby: Deore FC-M590 22T Pozdrawiam!
  2. Dokładnie tak - u mnie SLX śmiga na tarczy 203mm Hayesa
  3. Miałem odpisać - zapomniałem. Otóż zdjąłem tarczę Avida z adapterem, założyłem oryginalną Shimano Centerlock - luz nadal występował, ale o połowę mniejszy. Tylko mnie nadal martwi to, że w starym centerlocku nie ma w ogóle luzu. Więc nie rozumiem jakim chu...eee cudem tu jest luz i wszyscy się na niego godzą. Jutro lub w piątek idę do sklepu Krossa dowiedzieć się co z gwarancją/reklamacją. Aczkolwiek sądząc po Waszych postach jak i innych znalezionych w sieci na 90% uzyskam spławienie w stylu: "ten model tak ma, to nie nadaje się do reklamacji". Z tym, że zawsze od małego ojciec mnie uczył: "Jeśli gdzieś jest luz, tam gdzie go nie powinno być to z czasem zawsze będzie on tylko większy." Adapter pracuję o piastę, wielowypust się zużywa, nie chciałbym aby kiedyś się zrobił an tyle duży luz, że przy ostrym hamowaniu tarcza zacznie skakać po piaście...
  4. Adapter albo piasta, jutro wpadnę do znajomego rowerowego, zerknę czy inny adapter/tarcza na centerlock będzie siedzieć sztywno w piaście. PS. Widziałem podobny temat, ale potem go szukałem i już nie znalazłem, stąd założyłem swój.
  5. Witam serdecznie. Posiadam tymczasowo nowego Krossa Soil 1.0 (http://www.kross.pl/sites/default/files/styles/bike_zoom/public/bikes/2016/trail/kross_soil_1_0_yellow_black_matte.png?itok=o9cEfLYS) Oczywiście po pełnej regulacji i przeglądzie ruszyłem w teren sprawdzić nowy nabytek. Co się okazało - luz na przedniej tarczy. Normalna sprawa, niedokręcona pewnie fabrycznie, po ostrzejszej jeździe złapała luz. Złapałem klucz do centerlocka oversize i co się okazało? Tarcza jest dokręcona. Szukając winowajcy zdjąłem tarczę z piasty i już znalazłem winowajcę. Hample to Avid DB3, tarcza też Avida, co za tym idzie ma adapter z 6 śrub na centerlock. (http://static.jensonusa.com/images/Default-Image/Zoom/1/BR266K04.jpg) Z tyłu ta Luz jest pomiędzy adapterem a piastą. Adapter wchodzi luźno na piastę, i ma ~1,5mm luzu. Mam centerlock w starych mechanicznych hamplach i piastach Deore M495 i tam tarczę trzeba wręcz delikatnie nabić na piastę (szczególnie jak się zapląta ziarenko piasku lub dwa). Nie ma tam w ogóle żadnego luzu. I analogicznie - w żadnych hamulcach tarczowych, czy w samochodzie, czy w motocyklu czy w rowerze nie powinno być luzu pomiędzy piastą a tarczą - im sztywniejsze połączenie tym większa skuteczność hamowania oraz bezpieczeństwo. Pytanie do Was drodzy miłośnicy dwóch kółek - czy ktoś z Was się spotkał z czymś takim? Pozdrawiam!
  6. Odpowiem dyplomatycznie - amortyzator masz nowy więc ma też gwarancję. Od razu na reklamację z nim bez zastanowienia - zawiesić w połowie skoku to może się rower z marketu, a nie markowy widelec świeżo po zakupie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...