Jeśli Puky to celować w najwyższy model czyli LS-Pro, ma lepszą specyfikację od Cyke m.in. dwa hamulce V-ki, przedni widelec aluminiowy, przednia piasta na łożyskach maszynowych (LS-Pro 24'', nie wiem jak te mniejsze), olbrzymie dopuszczalne obciążenie 100 kg (rama wygląda naprawdę solidnie, 5 lat gwarancji).
Akurat również mamy na sprzedaż używany rowerek Islabikes Cnoc 16'' (aktualnie wystawiony na olx) - waga tylko 6,2 kg (rocznik 2017, nowe modele Islabikes od 2021 są jeszcze lżejsze ale znów droższe), ale co ważne w Islabikes geometria roweru jest najbardziej przyjazna dla dziecka - np. znacznie mniejszy rozstaw pedałów czyli tzw. Q-Factor niż nawet we wzmiankowanym wyżej Puky LS-Pro (mogę porównać na własnych pociechach).
Woom ma nieco wyżej kierownicę, więc nieco bardziej wyprostowaną pozycję jazdy, to może być i wadą i zaletą zależnie od sytuacji (ściganci wolą kierownicę niżej, spokojni wyżej, ale czasem trzeba pojechać i pod wiatr).
Nawet najwyższy model LS-Pro jest jednak cięższy od porównywalnego Islabikes Beinn o około 1,5 kilograma i czasem to może robić różnicę (widzę to u dziecka nie gdy jedzie, lecz gdy rower się zaczyna przewracać, no większy ciężar leci na bok coś jak 6-8 kg więcej dla dorosłego).
Warto szukać jeszcze Dawes Academy (gdyby przemalować logo to powiedziałbym, że to Isla) i KUbikes.