Witam. Ostatnimi czasy próbuje poskładać napęd 1x10 ale jakoś średnio mi idzie . Tzn. nie za bardzo wiem jak ustawić odpowiednią linię łańcucha (robię konwersje z 2x10). Wcześniej w tym temacie dowiedziałem się, że powinienem przesunąć korbę za pomocą podkładek dystansowych ale suportu ale jak na niego patrzę to chyba nie ma takiej możliwości (pressfit gxp, mufa 90mm). Co prawda między korbą a łożyskiem jest podkładka (tak swoją drogą to po co ona tam, tylko po to, żeby dociskać uszczelnienie sportu do łożyska?), ale po jej usunięciu korba opiera się na łożysku z drugiej strony mufy i nie ma zamiaru nawet drgnąć. W sensie oś korby nie przechodzi na wylot, otwór jest za wąski (tzn. wielowypust przechodzi bo jest węższy, ale nic ponad to). I teraz moje pytanie. Czy tak ma być? Czy faktycznie oś korby ma się opierać na łożysku (od strony nienapędowej) zamiast przez nie przechodzić (i dlaczego to łożysko tak trochę wystaje na zewnątrz)? Jeśli tak to jak teraz przesunąć korbę do środka ramy? Da się w ogóle? A jeśli suportem nic nie zdziałam, to jakie są inne opcje? Zmiana korby na dedykowana pod 1x10? Przesunięcie tarczy za pomocą podkładek pod pająka (wiem, że tak się nie powinno robić ale niczego lepszego nie wymyśliłem). Wiem, że dużo pytań ale jestem w lesie . Poniżej kilka fotek, może coś pomogą, wszelkie sugestie bardzo mile widziane .
Strona napedowa:
https://zapodaj.net/614d4f3a51ce6.jpg.html
Łożysko od strony nienapedowej (widac jak minimlanie wystaje, z drugiej strony jest rowno z mufa, to na nim opiera sie os korby, nie przechodzi na wylot):
https://zapodaj.net/750248fd47735.jpg.html
Korba z podkladka:
https://zapodaj.net/374915a1279b0.jpg.html
Oś korby (wygląda jakby zamało wystawała poza mufe ale dalej nie da się jej wysunąć bo blokuje ją łożysko):
https://zapodaj.net/0cbb8b4a6c53b.jpg.html