Skocz do zawartości

bommmbel

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    75
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Dodatkowe informacje

  • Imię
    Konrad
  • Skąd
    Wrocław

Ostatnie wizyty

723 wyświetleń profilu

Osiągnięcia użytkownika bommmbel

Ten od rowerów

Ten od rowerów (4/13)

  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Conversation Starter
  • Od tygodnia
  • Od miesiąca

Ostatnio zdobyte

0

Reputacja

  1. Dzięki za pomoc. Finalnie i tak pewnie sam tego nie będę robił, tylko oddam do robocizny jakimś polecanym majstrom we Wrocławiu. Pozdrawiam
  2. Czyli przy ramie z takimi hakami jak w moim viperze ( pionowe ? ) nie obejdzie się bez napinacza ?
  3. Cześć 5 lat temu, jak ostatni raz śmigałem na rowerze, miałem wizję na przyszłość, żeby spróbować przerobić mojego Vajpera na single speed. Była już przeróbka z 3x10 na 1x10, z czego byłem i dalej jestem bardzo zadowolony. Prostota – to lubię, tym bardziej, że rower służył mi tylko i wyłącznie do spokojnej bujanki po mieście. W tym roku, po 5cio letniej przerwie być może wrócę na dwa kółka i zrealizuję przeróbkę na singla. Chciałbym Was prosić o pomoc i dowiedzieć się, jakie części będą potrzebne do takiej – na razie teoretycznej – przeróbki. Być może pomocne będzie wymienienie podzespołów pod kątem powyższej zmiany, z których złożony jest mój cross: Korba – Shimano t521 ( 104/64 mm ) Suport – Shimano octalink es300 Obręcze – Remerx Grandrock Piasta przód – Novatec 751sb 36H Piasta tył – Novatec F062 36H Szprychy – CN Spoke STD14 Zębatka przód – Argon Components Transalp Pro 38z Kaseta – Deore XT CS-M771 11-32z 10rz. Łańcuch – Kmc x10.93 10rz. 114og. Nie orientuje się, jaka maksymalnie zębatka może wejść na tył. Tak samo, czy do mojej korby na przód wejdzie coś większego niż 38z. No i na koniec jakieś archiwalne fotki, może będą pomocne. Tylko takie udało mi się znaleźć na dysku ( rowerek od 5 lat leżakuje w innej lokalizacji ). [img]https://i.imgur.com/s4Zgdfj.jpg[/img] [img]https://i.imgur.com/h79ysx9.jpg[/img] Dziękuje z góry za wszystkie wypowiedzi i pomoc
  4. Fajnie że w zestawie są dwie zębatki. Obecnie środkowy blat to najprawdopodobniej 38t, wybyłem na kilka dni i jak wrócę to sprawdzę. Zapytam jeszcze o rowery, które są fabrycznie sprzedawane jako single speed - czy blaty na korbie są stalowe czy amelinowe? Jeśli po bliższych oględzinach obecnej zębatki zalecana będzie wymiana, to właśnie celować w stal czy amelinum? Czy bez znaczenia? No i jaki łańcuch byś polecił I będzie finito
  5. Nie chciałbym na tym zabiegu znowu inwestować dużo kasy, którą władowałem w crossa, ale decyzja zapadła, że części będą nowe, niekoniecznie najwyższa półka. Wpierw wezmę się za matuli bzyka, potem ojca. Klamki tektro wydają się ok, no i cena za komplet ujdzie. Teraz Wybór odpowiedniego blatu na przód i zębatka na tył (+ pewnie jakieś adaptery?)no i łańcuch. Mówimy o kobiecie 63 lata, dla której rower służy głównie na dojazdy (2km) na działkę i sporadycznie jakieś dłuższe przejażdżki (max 20km), 95% na płasko. Są lekkie problemy z kolanami (np. jak w ciągu dnia jest kilka rundek do mieszkania na 4 piętro w bloku bez windy). O istnieniu przerzutek nie ma zielonego pojęcia, więc przełożenie które jest obecnie ustawione pewnie było takie od początku. Jaką konfigurację w tym przypadku byście polecili? Zamykając ten topik chciałbym mieć konkretną listę jakie części kupić i tu przykładem wielkie dzięki dla kolegi dovectra za podanie konkretnego przykładu jakie klamki
  6. Dzięki za szybką odpowiedź Mam jeszcze kilka pytanek - te klakomanetki co są można od siebie rozdzielić? Mógłbyś też podać konkretny model tych klamek tektro, gdybym się zdecydował jednak na nowe ? No i jeszcze kwestia samego napędu single speed.. czy na przód daje się specjalne blaty narrow wide, żeby łańcuch nie spadał? W sensie jak jest w singlach 'załatwiona' kwestia (nie)spadania łańcucha?
  7. Hej Po dłuższej absencji wróciłem do rodzinnego domu i jak na załączonych obrazkach ukazały mi się zakupione przez rodziców dwie używane holenderki (Koga Miyata). Sam jakiś czas temu uprościłem swojego crossa do napędu 1x10, a rodziców chciałbym przerobić na single speed, ponieważ nie korzystają z biegów (3x8), a i w serwisie/konserwacji będzie znacznie prościej. Pytanie czy da się te rowerki przerobić na single i jakie byłyby przypuszczalne koszta. Jeśli będzie trzeba więcej fotek – jakie W wolnej chwili przyjrzę się też bliżej tym dziwadłom – hamulcom rolkowym – bo nigdy z takowymi nie miałem do czynienia. Gdyby w ramie były piwoty.. Nie wiem też, czy tematu nie powinienem założyć w druciarstwie..
  8. Może się nie znam, a w temacie szosy na pewno jestem zielony, to nie stoi nic na przeszkodzie, żeby zamontować 'zwykłą' kierę typu riser? Czy to jakoś wpłynie na geometrię i pogorszy komfort jazdy? Teren będzie na pewno, ale z racji tego, że od lat jestem ciężarowcem, a kopyta mam po prostu ogromne i najsilniejsze ze wszystkich partii, to przy moim wyborze tylko napędu 1x, zębatka 38-40t jest po prostu koniecznością. Faktycznie buszując trochę po internetach opcji na montaż drugiego koszyka jest, więc to już nie powinno stanowić kryterium kupić-czy-nie-kupić przy wyborze ramy, ale byłoby mile widziane. Ciekawe czy kross w przyszłych latach planuje wypuścić na rynek samą ramę pure/smooth trail, bo opcja bardzo ciekawa i nie jeden na to czeka.. A co powiecie o ramie Ragley Bigwig?
  9. Właśnie kwestia tego drugiego koszyka na bidon.. Co do max wielkości zębatki to zapytanie już wysłałem. Obczaiłem też salse fargo na 2017/18 i ta już przyjmnie 27+/29/29+. Cena niemała, ale jeśli zaakceptowałaby NW 40t.. Swojego crossa przerobiłem na sztywniaka z widelcem alu force. Mam gdzieś w planach do 2020 rozpocząć zabawę w jakieś dłuższe wyprawy. Obecnie w crossie mam 1,75 na tyle i 2,0 na przodzie i pod moimi 115kg (ciężarowiec amator) brakuje trochę amortyzacji. Kto wie, czy mając steel frameset i możliwość wsadzenia większych kapci nie odklei mi się i też nie zrezygnuję z amora. Niby na sztywno trzepie, ale to wciąga no i znacznie upraszcza rower, a w tym kierunku podążam.
  10. O tym + wspomniałem w wymaganiach chyba tylko jako moje udziwnienie, żeby było 'nowocześnie'. Na moje potrzeby nie będę zakładał więcej niż 2.3.
  11. Witajcie ! Jako nastolatek jeździłem na jakimś makrokeszu krossa za 500zł. Sąsiad prowadził sklep i serwis rowerowy i często tam zacząłem zaglądać i się zaczęło.. wymienianie części na lepsze itp. i sprawiało mi to ogromną frajdę, że to, w co uzbrajałem swojego marketowca stanowi mega różnicę niż to co ‘dała fabryka’. Koniec końców stanęło na tym, że wymieniłem prawie wszystko, a po maturze idąc na studia do Wrocławia niestety musiałem spieniężyć moją maszynę. W zeszłym roku po prawie 10 latach powróciłem do dwóch kółek, ale tyle się na rynku zmienił, że nie wiedziałem czego potrzebuję. Zakupiłem crossa, którego w 2/3 już dozbroiłem pod siebie, który jest typowym mieszczuchem (i takim pozostanie) i po ponad roku przemyśleń i dziesiątkach godzin poświęconych w necie w 95% już wiem, czego potrzebuję i co będzie prawdziwym spełnieniem moich marzeń rowerowych. Stal ! I nie jak w przypadku sprzed roku – tym razem złożę w 100% rower pod moje potrzeby. Najważniejsza sprawa – rama. Zapisałem już sobie wielu producentów ram stalowych z tego wątku, ale że Wy siedzicie w tym od dawna to Wasza opinia i pomoc będą mega cenne Do 2019 chcę taką maszynę złożyć, a piszę o tym teraz, żeby zorientować się, jaki byłby najlepszy wybór, gdybym w tym roku miał ją składać. Do 2019 zapewne niewiele się zmieni.. Moje wymagania: - Rama pod koła 29 (mój wzrost 190cm) - Mocowanie na dwa bidony - Kable na zewnątrz - 1x – aby było miejsce na zębatkę NW 40t. Zrobienie w crossie 1x to patent z którego jestem najbardziej zadowolony. Zawsze nienawidziłem zabawy z przednią przerzutką. - Główka taperowana - Możliwość montażu amora – 120-150mm skoku - Boost gdybym chciał konwersji do oponek na + Na ramę będę gotowy przeznaczyć do 3 tys.
  12. Hej Wolę zapytać i się upewnić - w swoim crossie posiadam obręcze remerx grand rock o wew. śr. 19mm. Na przodzie mam sztywny wideł force. Obecnie jeżdżę na marathonach tour plus 1.75 i te, mimo że ciche, szybkie i niepodatne na kapcie (czyli takie jakich potrzebuje) mają chyba fabryczne bicie, bo nie zliczę już prób i metod prawidłowego ich ułożenia. Obręcze prościutkie, bo były zakładane nówki z oponami. Nic tak mnie nie w@#$%ia jak krzywo kręcące się koło! Na przód chciałbym wrzucić coś szerszego (kosztem niestety błotnika) - albo nowy smart sam plus 29x2.1 (54-622) albo big apple 28x2 (50-622) - nie będzie z nimi problemu pod moje obręcze? Nad tyłem się jeszcze nie zastanawiam, ale rozmiarowo na pewno będzie to 1.75, na więcej tylne widełki nie pozwolą.
  13. Na tarcze przejdę w innym rowerze, jeśli do kupna takowego poczuję potrzebę W tym mam już nowe kółka pod v-ki, więc nawet nie myślę o przejściu na tarcze. Ma być prosto co dla mnie, niedzielnego rowerzysty i niekoniecznie 'dłubacza' ma znaczenie. Chciałem kupić stalowy widelec surly, ale na ten czas trudno z dostępnością. Może kiedyś.. Kilka dni będę się nosił z zamiarem, ale chyba jednak sięgnę po brzeszczot. Dzięki za pomoc.
  14. Hej Od niedawna w swoim crossie unibike viperze mam aluminiowy widelec force zamiast amora i tak już pozostanie. Mój viper to model na v-brejkach – był to świadomy zakup i przesiadki na tarcze w tym konkretnym rowerze nie będzie. W widelcu force, który mam jest także mocowanie na hamulec tarczowy i właśnie to mocowanie uniemożliwia mi zamocowanie prętów stabilizujących do błotników velo cross. Przy próbie montażu od razu do głowy przyszło mi pozbycie tego mocowania na tarcze (szlifierka? brzeszczot? w tych tematach jestem zielony), tylko czy w ogóle jest to możliwe, żeby sama konstrukcja widelca nie ucierpiała? Jak to by wyszło estetycznie nie ma dla mnie znaczenia, byleby możliwe było zamontowanie prętów. Proszę o opinie w tej sprawie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...