Skocz do zawartości

dudezm

Nowy użytkownik
  • Liczba zawartości

    18
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Dodatkowe informacje

  • Skąd
    kielce

Osiągnięcia użytkownika dudezm

Uczeń

Uczeń (2/13)

  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Conversation Starter
  • Od tygodnia
  • Od miesiąca

Ostatnio zdobyte

0

Reputacja

  1. Pierwsze jazdy zrobione (ze 20 km). Póki co asfalt i leciutki las. Dziś dostanę pompkę do widelca, ustawię ciśnienie, bo wydaje mi się bardzo mięciutki. Wrażenia z jazdy: jedno słowo - smooth. Po prostu płynie. Brak odczucia jazdy autobusem, aczkolwiek poczekam na trudniejszy teren. Mniej muszę machać przerzutką, bo jakoś tak sam trzyma prędkość, na starym 26" zmieniłbym przełożenie z 10 razy - jeden w dół, jeden w górę, bo piasek, bo podjazd, bo znów lekko z górki - tutaj lecę na jednym biegu, bez zmiany prędkości i kadencji. A może to tylko "stan umysłu"? Niestety nie jest do końca różowo. Będzie trochę zabawy z ustawieniami. Absolutnie nie widzę się na wyższej ramie, bo byłaby jajecznica. Jest za to ciut krótko. Sztyca wyciągnięta prawie na maxa (1 cm zapasu). Po jeździe trochę czułem nadgarstki, więc dziś mały fiting. Siodło w tył, zmiana kąta manetek i zobaczymy. Jak nie pomoże, to jeszcze mostek obrócę na plus. W dalszej kolejności - o zgrozo, wbrew trendom - zmienię mostek na dłuższy (z 7cm może na 9). Po wyjęciu z pudła: Tu już prawie gotowy:
  2. No i klamka zapadła. Dzięki za wszystkie podpowiedzi, szczególnie lederfox34 oraz wkg. Na spokojnie z kalkulatorem przełożeń porównałem to co mam teraz (korba 42/34/24, z tyłu 14-28) z napędem 1x11 i doszedłem do wniosku że to za mało. Wybieram 2x10. Popytałem o rabaty, zamówiłem Level B8 2016. Jak dojdzie, to się pochwalę.
  3. No tak ale ta w sklepie była tak luźna, że wystarczyło potrząsnąć rowerem, żeby się otworzyła. Ale znalazłem w międzyczasie, że to się da regulować.
  4. Zajrzałem dziś do GoSportu zmierzyć jeszcze raz te ramy Kellysa 19 i 21. Była tylko mniejsza. Dwa kółka po alejkach - no rozmiar pasuje. Przyjrzałem się też przedniej ośce - wajcha (czy to się jeszcze zwie szybkozamykacz, czy już inaczej?) domyka się b. luźno, a ta "miseczka" z wycięciem zmasakrowana jakby ją słoń przykręcał swymi delikatnymi nóżkami. Szybko na komórce sprawdzam - pierwsze się reguluje imbusikiem, a drugie - ten typ (Maxle lite 15mm) tak ma. Przejmować się tym? Może ktoś podać jaka oś jest w B7 2016? Bo w opisie znalazłem tylko, że piasty deore 15mm i 12mm ale nic o osiach. Są one w komplecie z piastami?
  5. Raczej wolałbym nówkę, jeżeli używany to gdzieś w miarę blisko, żeby podjechać i obejrzeć. Patrzyłem OLXa i alle, w moich stronach nic interesującego nie było. W kwestii geometrii, najlepiej byłoby usiąść, przejechać się. Nie mam gdzie, niestety. Patrząc na cyferki - podobnie do B7 2016, więc pewnie byłoby OK. Kąty większe w Peaku o 0,5*, TTh i reach prawie takie same, jedynie stack 22mm mniejszy. Ale co to daje w praktyce - właściwie to nie wiem. (Siodło będzie wyżej względem kierownicy, więc b pochylona sylwetka - dobrze myślę?)
  6. Póki krążymy w temacie rowerów to spoko. Kto wie, może za jakiś czas będę szukał właśnie gravela. Wiedza się przyda. Co do Mustanga 2 - podany link nie gwarantuje dostępności, tak samo mają na stronie Gate 30 a jak zapytałem, to nie ma i już nie będzie. Poza tym udało mi się usiąść na Mustangu 1 w rozmiarze 19". Przekrok tak na styk, 21 byłoby za wysokie, ale górna rura króciutka. W 19" ma 600mm, w 21" 620. Author ma 630mm w 19" i to mi dużo bardziej odpowiada. Kros jest tak pomiędzy.
  7. Ano widzisz, ja specem z serwisu nie jestem, choć podstawowe rzeczy sam zrobię. Napisałem zapytanie do Krossa o B7/B8 2017, odpisali że się nie da. Na tym bazuję. Mówisz że nie ma problemu, jeśli dobrze rozumiem, to nawet korba zostaje, wymienić trzeba tylko zębatki. To super. A linka którędy biegnie? (Pytam, żeby się dowiedzieć, to nie ironia). @ lederfox34 Dzięki właśnie za ten rozbudowany opis. To wnosi dużo więcej niż suche "ja mam i daję radę". Potestować w terenie 1x11 nie mam jak. Kółko pod sklepem niewiele mi powie. B7/B8 u mnie w mieście nie ma i nie było, za mały rynek, fizycznie nie pomacam. Stąd wątpliwości. A jeszcze znajomy znajomego założył, po 2 mies. wyrzucił bo "brakowało mu przełożeń" I jeszcze co do jazdy - na nogi nie narzekam, brakuje raczej oddechu ale pracuję nad tym. W tym roku robię spokojnie podjazdy, które w zeszłym musiałem dzielić na dwa albo trzy. Gorsza sprawa, bo negocjacje budżetowe idą słabo. I to dopiero jest problem...
  8. Reba to amor powietrzny. Nówka 29" ze sztywną osią kosztuje ponad 2 tys., chyba że jakaś dobra promocja się trafi. A zatem 4 tys z małym haczykiem za cały rower - warto. Niestety ja nie mam takiego budżetu. Jedna uwaga. Rama b7/b8 2017 nie ma przygotowania pod przednią przerzutkę. Gdybyś kiedyś stwierdził, że jedna tarcza z przodu to jednak nie to, nie ma opcji na rozbudowę. Sam pytałem o to w Krosie. Oczywiście zawsze można coś porzeźbić ale to już nie to co fabryka.
  9. Rama Authora wizualnie fajna. Minusy (choć niewielkie) za napęd 3x9 Alivio/Deore, wolałbym 2x10, oraz za trochę "egzotyczny" i ciężkawy amor. Nie wiem jak z serwisem, ew. częściami. żeby to był chociaż F1rst. No i brak sztywnej osi - W każdym razie nie przekreślam go. Jest jeszcze wyższy model - Instinct - no ale tu cena nie ta. Poczekałbym jeszcze na lepsze promocje ale coś szybko te rowery znikają. Byłem wczoraj w sklepie Scotta - pomijając ceny - interesujące modele wyprzedane, nie da się zamówić. Kross 2016 już chyba tylko w jednym sklepie, Kellys powoli też znika. Romet to w ogóle kaszana w tym roku - Mustang 2 był tylko w katalogu - nie do zdobycia. Żeby się nie okazało, że już w tym sezonie nic do kupienia nie zostanie.
  10. Na minus w B7 jeszcze oszukany amortyzator - bez tapera. Przyznam, że wyglądem najbliższy mi kellys ale kąt podsiodłówki mały. No i nie wiem na co się zdecydować.
  11. Witam szanowne grono i proszę o radę. W zeszłym sezonie, po dłuuugiej przerwie, przeprosiłem się z rowerem. Póki co jeżdżę więc na prawie pełnoletnim Authorze ze sztywnym widelcem, nie mam doświadczeń z większymi kołami. Do lasu mam blisko, na asfalt i po bułki zostawię sobie stary rower, pewnie zmienię opony na crossowe. Nowy sprzęt będzie więc na jazdę po świętokrzyskich lasach, pagórkach i bezdrożach (już parę razy endo poprowadził z kilometr lub dwa po ściernisku). Lubię wąskie ścieżki, szybkie zjazdy ale też i zmęczyć się pod górę. Chciałbym spróbować sił w maratonach, może bez presji na wynik ale i nie być ostatnim. Z uwagi na gabaryty (189, 88/89, 100kg) w grę wchodzi 29er. Czytając forum, przekopując internet wybrałem kilka modeli. Budżet niewielki, ~3tys. Negocjuję cały czas z drugą połówką (której w zeszłym roku kupiłem RockRidera 560, jest z niego b. zadowolona) by dobić do 3500. W tych granicach mogę już znaleźć : 1. Kross Level B7/B8 2016 https://www.kross.pl/pl/2016/mtb-xc-29/level-b7 2. Kellys Gate 30 2017 https://www.kellysbike.com/pl/mtb-xc-c0000000000527/gate-30-p0000000048475 3. Silverback Sola 3 2016 http://allegro.pl/29r-silverback-sola-3-deore-sztywna-os-wyprzedaz-i6625196340.html 4. Accent Peak NX 2017 http://velo.pl/rowery/gorskie-sztywne/cross-country-29/accent/peak-29-nx-2017 5. Author Traction 2017 http://pl.author.eu/cross-country/mtb-29/author-traction-29-2016-ua42863902 6. Trek X-Caliber 8 https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-g%C3%B3rskie/rowery-xc/x-caliber/x-caliber-8/p/2043600-2017/ Każdy z tych rowerów ma swoje plusy i minusy, stąd pytanie do Was, bardziej doświadczonych, który z nich wybrać i dlaczego? Raczej nie chcę napędu 1x11, dlatego Peak raczej odpadnie, Trek chyba też, bo rama bez taperowanej główki, choć poważnym argumentom dałbym się przekonać. W kwestii rozmiaru brałbym 19 lub 20". Mierzyłem kilka rowerów i rama 21" jest za wysoka, przednie koło uniosę na jakieś 5cm. Dlatego też 19" musi być sportowa, bym nie czuł się jak na crossie. Z ciekawości mierzyłem jakiegoś Cube w rozmiarze 23 - nad ramą stałem na palcach, w jeździe i tak był za krótki. Dlatego Cuby pomijam. A może jeszcze coś, co warto rozważyć?
  12. dudezm

    [rower] do 3000zl

    Mierzyłeś tą Meridę? Te leśne ścieżki to takie lajtowe czy raczej strome, kamieniste, z korzeniami? Ja przy wzroście 189 i nodze 88/89 mam problem, bo trochę lepiej jedzie mi się na 21 ale przekrok nakazuje wybrać 19 (wrażenia ze sklepu, po zrobieniu 3 kółek po parkingu). Na "green velo" bez zastanowienia brałbym 21, jednak przy ostrzejszej jeździe bałbym się o nabiał. W okolicy 3000 można znaleźć już Treka X-Caliber 8, wg mnie do rozważenia, brak mu tylko tapera i lepszego widelca. Chociaż to recon silver, to niestety wersja nie powietrzna.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...