Skocz do zawartości

lubelaczek

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    59
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Dodatkowe informacje

  • Skąd
    Lublin

Osiągnięcia użytkownika lubelaczek

Odkrywca

Odkrywca (3/13)

  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Conversation Starter
  • Od tygodnia
  • Od miesiąca

Ostatnio zdobyte

1

Reputacja

  1. Ok. Nie spodziewałem się, że tak prostu z generacji na generację udało im się zwiększyć sprawność o 20%. To świadczy raczej o tym, że te silniki w e-bikach to dopiero raczkująca technologia. Ja jednak zostanę przy swoim zdaniu, że "ważność" amora w trekkingu to kwestia preferencji (i generalnie w mtb jest to ważniejsze niż w trekkingu, bo jednak jeśli ktoś chce jeździć po dziurach, to wybiera mtb). Jeżdżę na mtb z reconem i nie mam wątpliwości, że amor robi robotę. Trochę więcej niż na mtb śmigam szosówką, która siłą rzeczy ma sztywny wideł i raczej mam cieńsze oponki niż w trekkingu i jakoś daję radę jeździć po drogach, które są różnej jakości. Także tym bardziej da się trekkingiem, bo jednak opony ma grubsze. W każdym razie, tak jak pisałem, to kwestia indywidualna. Jeśli amor ma dla Ciebie znaczenie, to może od razu jakiś mtb, który ma 100mm skoku (lub więcej) - choćby kross level boost (szajbajk testował wersję 1.0, aczkolwiek on ma sprężynowego xcra, level boost 2.0 ma powietrzny amor). Z sakwami czy błotnikami trzeba będzie co prawda pokombinować. W przypadku elektryka, wyższe opory toczenia kół mtb są nieco mniej istotne bo to "jedynie" przekłada się na mniejszy zasięg. Co do zasięgów, to zależy. Zazwyczaj zasięgi podawane przez producenta są górną granicą, ale całkiem realną do osiągnięcia. Bosh zrobił dla swoich silników kalkulator: https://www.bosch-ebike.com/en/service/range-assistant/ Tutaj można poczytać o zasięgach w elektrykach: https://forum.szajbajk.pl/topic/11526-dystans-e-bikeow/ W razie czego, za 1500zł można kupić baterię do shimano steps e8000 500wh i mieć w zapasie (do innych systemów może być drożej, bo są mniej typowe. np 600wh do impulse evo to jakieś 2500-3000zł).
  2. Obstawiam, że albo te zasięgi były liczone dla innych baterii (inne pojemności), albo w innych warunkach testowych (inna masa roweru+rowerzysta, lub inny teren, albo choćby inne rowery), albo siła wspomagania w obu silnikach jest różna. Nie sądzę by różnica w sprawności silnika aż tak się różniła pomiędzy tymi modelami. Co do amora, to tutaj co nieco o nim napisano: https://www.forumrowerowe.org/topic/199412-cross-nrx-czy-paragon/ A czy jest dobry... to warto odpowiedzieć sobie, czego potrzebujesz. Osobiście Nie chciałbym mieć kiepskiego amora w mtb, ale jeździłem brata trekkingiem (bez prądu), który ma sztywny wideł i jakoś to nie przeszkadza (o ile oczywiście nie jeździ się agresywnie w terenie - raczej do tego trekking nie służy). Opony ma chyba 42 lub 44mm. Jeśli Tobie zależy na amorze, to raczej jest OK. Ten amor jest powietrzny, można go więc dostosować pod wagę jeźdźca i jego preferencje. Być może w tym budżecie lepsze (i prostsze w serwisowaniu) robi suntour, ale chyba nie jest łatwo znaleźć fabrycznego ebika, który miałby takie części, jakie sobie zażyczysz, a według mnie, amor w trekkingu to nie jest najważniejsza część. Co do oporów i hałasu - jeździłem na saracen juiced (on ma e6000). Silnik słychać, ale nie jest dokuczliwy (najlepiej sam się przekonaj bo to kwestia subiektywna). Co do oporów, to to bez wspomagania mało jeździłem (tylko tak dla testów) no i czuć, że jest ciężej, ale to raczej głownie przez masę roweru. Opory silnika nie są duże, ale to również kwestia subiektywna. Jeśli ten rower chcesz kupić w DobreRowery, to jeśli mają go na stanie, to na pewno będziesz mógł się sam o tym przekonać.
  3. Obawiam się, że to Ty kompletnie nie zrozumiałeś. Ale nie drążmy tego tematu, bo widzę nie jesteś w stanie na to mi odpowiedzieć i nie ma sensu robić śmietnika. Może ktoś inny będzie w stanie napisać na temat temat coś konkretnego.
  4. Są silniki 750W (choćby popularny bafang bbs02) 48V, więc to nie jest kwestia napięcia W ogóle, są skutery elektryczne, które mają silniki około 2 kW i są zasilane 48V. Wzór na moc, który podałeś oczywiście się zgadza, ale w żaden sposób nie dowodzi tego, że moc maksymalna moc silnika elektrycznego przy napięciu 48V to 250W. Równie dobrze mogę napisać, że P=I^2*R "Żeby wydusić więcej musielibyśmy mieć większą baterię (o wyższym napięciu)-nielegalne" Żeby wydusić więcej, to przepisy musiałyby zezwalać na silniki o większej mocy ciągłej niż 250W, bo napięcie 48V nie jest tutaj problemem. Stworzenie baterii, która będzie w stanie zasilić taki silnik też nie jest problemem nawet przy mocach powyżej 1kW - kwestia wagi, wielkości i ceny. No ale... moc ciągła została ograniczona prawnie w ebike, ale chwilowa nie. No i generalnie, nie o to nie o to mi chodziło. Na wykresie widać, że moce chwilowe sięgają około 500W. Typowa bateria w takim silniku (np. steps e8000) ma 36V i z tego co wiem, jest tam około 50 ogniw 18650 (może ktoś zna dokładną liczbę?). Przy mocy 500W i napięciu 36V, prąd wynosi ~14A. , czyli wtedy każde z ogniw rozładowywane jest prądem około 2.8A czyli około 1C (standardowe ogniwa 18650 mają 2C, czyli nie jest to dużo). Na podstawie tego wnioskuję, że nie jest problemem zrobić taki silnik,by przy standardowej baterii generował "moc chwilową - trwającą np. godzinę" rzędu 500W. Tym bardziej, że prawo nie określa jak długo ta chwila może trwać. Ktoś wie z własnego doświadczenia jak długo te "chwile" mogą trwać? Może ktoś z was wjeżdżał na większy podjazd i czuł, że przez wiele minut moc była zdecydowanie większa niż 250W lub może czuł, że silnik się grzeje i po np. minucie siła wspomagania spada?
  5. Genealnie, nie o to pytałem i proszę nie robić drugiej elektrody . Prosiłbym jednak o opinie o samym napędzie elektrycznym. Jeśli chodzi o takie komponenty jak hamulce, amor czy napęd (deore) to mniej więcej się orientuje w tym temacie i mniej więcej wiem, co od takiego sprzętu można oczekiwać. I w razie czego nie będę miał problemu, żeby te elementy samemu serwisować, czy wymienić. No i bez przesady, że są kiepskie. Zresztą... czy są kiepskie to kwestia bardzo względna. Gdybym porównywał rower z 7 rzędowym wolnobiegiem, tourneyem i amorem xct z innym rowerem, który miałby np. alivio i amor xcr to by wyszło, że ten drugi jest całkiem niezły. Focus ma hamulce br-m365, które są całkiem przyzwoite. Ma też co prawda bardzo tani, ale jednak powietrzny, prosty w serwisie uginacz. Z krossem trochę gorzej... ale nie widziałem lepszego nowego roweru w tej cenie, z centralnym napędem (steps, bosh, czy coś podobnego). Jeśli Ty widziałeś to proszę podziel się ze mną tą informacją Od razu mówię, że nie mam zamiaru wydawać 20k na fulla, bo takiego sprzętu nie potrzebuję. Ten kross i focus wydają się być wystarczające pod względem osprzętu (według mnie, dobry kompromis między ceną a jakością, chociaż... trochę słabo, że do krossa zamiast xcra, który detalicznie kosztuje ~500zł nie wsadzili xcr air, który kosztuje stówkę czy dwie więcej). Obawiam się samej "elektryfikacji", bo z tym nie miałem do czynienia, więc proszę was aby skupić się na tym temacie. Nie wiem na ile będę w stanie poradzić sobie z serwisem choćby silnika (można dokupić do niego łożyska, przekładnie itd? Czy to jakieś nietypy?). Czy w ogóle te silniki się psują, czy wymagają regularnych serwisów np. co 10k km, czy może bez problemu zrobi przebieg 100k km?
  6. W internetach taka grafika krąży. Z tego co mi wiadomo, to moc jest ograniczona przez przepisy do 250w, ale to jest moc ciągła. O mocy chwilowej nic ustawa nie mówi (i chyba też nie mówi, ile chwila trwa). Ktoś coś wie więcej na ten temat?
  7. Cześć. Rozglądam się za rowerem elektrycznym. Na razie w oko wpadły mi dwa: Nowy Kross level boost 1.0 w cenie 7000zł Lub używany (ale w sklepie rowerowym, z gwarancją) focus jarifa i29 w cenie 6500zł. Taki jak tu https://rower.com.pl/focus-jarifa-i29-591902 Generalnie, oba wydają się być przyzwoite. Focus ma lepszy amor, hamulce, piasty, większą baterię (600wh, a w krossie jest 500wh). Silnik ma większy moment obrotowy. Ale obawiam się trochę tego osprzętu impulse. Do shimano pewnie łatwiej będzie dokupić baterię (da się kupić poniżej 1500zł). Sam silnik jest bardziej popularny i z tego co widzę, też można go kupić (cena oscyluje w okolicach 3000zł). Bateria do tego focusa jest mniej popularna (wpisałem google, to znalazłem jeden sklep, gdzie kosztuje ona niemal 3000zł). Silnika do kupna w ogóle nie znalazłem. Czy ktoś z was ma jakieś doświadczenia? Bać się tego focusa? W ogóle, czy te silniki (steps czy impulse) się serwisuje, czy to "jednorazówki"? Są dostępne części do samego silnika? Może źle szukałem, ale nie doszukałem się informacji, jak serwisować taki silnik.
  8. Czołem. Poszukuję roweru (nie da siebie). Kryteria to: 1. Musi być to trekking (błotniki + bagażnik) 2. Najlepiej bez amortyzatora. 3. Mile widziany nexus (3 5, 7 lub 8 biegowy). 4. Wypadało by, by był na w miarę dobrych podzespołąch. Tzn. jeśli nie nexus, to niech ma kasetę, a nie wolnobieg. Z tym, że ta kaseta niech będzie 8 rzędowa, lub (jeśli takie istnieją) z mniejszą liczbą przełożeń. 5. Cena 1000zł-2000zł, ale nie jest to jakiś sztywny limit W sumie, to chodzi o coś takiego: http://allegro.pl/lekki-rower-trekking-28-beone-8sp-nexus-wyprzedaz-i6067421748.html Czy rower jest warty swojej ceny ? Czy może da się znaleźć coś podobnego w niższej cenie ? Np. na jakimś nexusie 3 biegowym
  9. Aha... no to trudno. Dobra skoro tak, to inne pytanie. Jakie widzicie crossy z męską ramą 17, w kolorze nie-białym (czarny z zielonymi elementami preferowany), w cenie 1000-1500 ? Z tego co znalazłem, to integral v3 spełnia te wymagania (jest dostępny nie-zielony z męską ramą 17), jednak lepsza była by wersja v2 (300zł tańsza), ale ona nie jest dostępna w tym rozmiarze i kolorze. Patrzyłem na kandsy, spartacusy, ale nie znalazłem odpowiedniego rozmiaru i koloru. Romety orkany odpadają raczej.
  10. No wiecie... ten viper ma 100mm W razie jakby ktoś coś znalazł, to proszę o info.
  11. Zgadza się. Według informacji od sprzedawcy (opcja na allegro: zapytaj sprzedawcy) rower dostępny jest w rozmiarze 17. Nie wiem czy błąd jest na stronie, czy sprzedawca się pomylił. Dla mnie jest ciut mała Już wiem. Mają damską wersję w rozmiarze 17 i 19, w kolorze czarnym i białym. Wersja męska tak jak na aukcji. Może jednak zarzucicie jakieś alternatywy dla niego ? Coś na tańszym osprzęcie (acera czy nawet tourney) ale z amorem 100mm.
  12. Pisałem maila, to dostałem odpowiedź, że mają rozmiar ramy 17. Czyżby sprzedawca się pomylił ? Dla osoby z 168cm rama 19 będzie zbyt duża ?
  13. Ok, to powiedzcie co o tym sądzicie: http://allegro.pl/remiro-viper-cross-line-full-alivio-men-nex-2015-i5611868944.html Czy dobrze myślę, że ten amor 100mm będzie miększy niż 7.5mm w lazaro ? Poza tym, czy widzicie jakieś alternatywy dla tego roweru ? Osprzęt nie musi wysokiej klasy. Ale ten amorek, jak ma być, to niech już się coś ugina. Te 75mm niezbyt się uginają po lekką osobą. Czy dla kobiety o wzroście 168 rama 17 będzie odpowiednia ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...