Skocz do zawartości

krzysiek8406

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    20
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Osiągnięcia użytkownika krzysiek8406

Uczeń

Uczeń (2/13)

  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Conversation Starter
  • Od tygodnia
  • Od miesiąca

Ostatnio zdobyte

0

Reputacja

  1. Wielki dzięki za tak zaawansowane zaangażowanie, poraz pierwszy mam doczynienia z tak chętnie pomocny forum . Wracając do tematu, trochę się pozmieniało, torpedo jednak jest zbyt kłopotliwym rozwiązaniem, i jednak jest ryzyko tego, że przy hamowaniu torpedem z przodu będę się narażał na dynamiczne wahania koła. Jedno jest pewne, rozwiązanie na napęd przedniego koła w sposób bezpośredni, bez łańcucha, musi być. I tutaj przychodzi mi do głowy zakup monocykla, wywalenie siodła i wsadzenie takiej sztycy aby móc takim widelcem skręcać. Chciałbym to zacząć robić między świętami, dlatego tak gonie z częściami. na razie będzie to prototyp, i głównie zależy mi na tym aby móc zobaczyć czy moja wizja zadziała. To potem pójde krok dalej i będę robił więcej maszynowanych elementów, a nie robił składaka z części rowerowych.
  2. Witam, piszę z pytaniem czy kojarzy ktoś może miejsce w Krakowie gdzie mogę kupić, pogiąć i pociąć rurę wg własnych wymagań (rama własnego pomysłu pod rower poziomy). Mnie znalezienie takiego miejsca na razie się nie udaje, chociaż nadal szukam. Zależy mi bardzo na czasie, dlatego przychodzę o pomoc . Z góry wielkie dzięki za jakiekolwiek informacje. Pozdrawiam.
  3. Znaczy się rower ten będzie w formie roweru poziomego, także będąc w pozycji poziomej będzie się to zupełnie inaczej zachowywać. Pojawia się inny problem, chcąc robić ramę, która będzie w zasadzie w formie dwóch widelców zapożyczonych od rowerów dawców oraz ramy zasadniczej w formie jednej rury w kształcie wydłużonej litery "V" łączącej oba widelce. Zastanawiam się czy przyjęta rura o wymiarze Dz x Dw = 38 x 30 wystarczy?
  4. W zasadzie nie będzie przełożenia na zębatkę, będzie to działać dokładnie jak monocykl, tylko że piasta monocykla nie ma funkcji pozycji neutralnej oraz kontry w przeciwieństwie do torpedo. Wczoraj zamówiłem piastę torpedo, i będę teraz dorabiał jakieś przejścia aby móc osiągnąć właściwości monocykla tylko przy zachowaniu właściwości jakie zapewnia torpedo .
  5. Wizja mojego konceptu bardzo odbiega od tradycyjnego roweru, w zasadzie to nie wiem czy dalej można mówić o rowerze, tylko o czymś na bazie mobilnej siłowni, gdzie do napędu jest wykorzystwywana szersza grupa mięśni. W zasadzie to inspiracja nawet nie pochodziła od roweru . Dlatego zagadnienia jakie chcę poruszyć w żaden sposób nie kojarzyłbym dosłownie, a jedynie fragmentarycznie z normalnym rowerem . Mówiąc inaczej, nie chce przerobić ani stworzyć roweru, chcę wziąć tylko trochę techniki od niego .
  6. Witam, teraz interesuje mnie możliwość instalacji piasty torpedo do przedniego koła. Wiem, że to co napisałem prosi się o spojrzenie typu - czy Ty człowieku nie upadłeś czasem na głowę , ale mój wynalazek łamie "trochę" konwencjonalne korzystanie z roweru. Mianowicie, w mojej konstrukcji będę chciał wykorzystać przednie koło jako koło napędowe oraz skrętne. Napęd nie będzie przenoszony przez żadne łańcuchy, tylko jak w monocyklu bezpośrednio przez pedały na oś koła, jednocześnie będę mógł wykonywać skręty wykorzystując do tego nogi oraz co jest bardzo ważne, hamować na zasadzie kontry, czyli tak jak w piaście typu TORPEDO. W zasadzie można by moje pytanie skrócić do tego, czy istnieje coś takiego jak piasta TORPEDO dla monocykli? wtedy taki monocykl, mógłbym prawie cały wykorzystać do mojej konstrukcji.
  7. Dziękuję za tak liczne odpowiedzi , jeżeli chodzi o powyższą kombinacje to jednak będę od niej odchodził, ponieważ rodzi ona sporo komplikacji. Pójdę teraz trochę w prostsze rozwiązanie i zamontuje pod piasty flip-flop obręcze pod ostre koła, czyli najprawdopodobniej kupie gotowca, kompletne koło, ale bez opony. I tu rodzi się pytanie, jaką najszerszą oponę mogę założyć na taką obręcz? Mam trochę nietypowe wymagania, i nie zależy mi tyle na oporach toczenia, co na komforcie i wyglądzie .
  8. Dziękuję za odpowiedź, jeżeli chodzi o koło fatboy to mam na myśli ten nowy typ, bardzo szerokiej opony z dobraną do niej obręczą. Przez to, że jest to tak szeroka opona, a piasta flip-flop jest przeznaczona na ostre koło, to pewnie nie ma opony fatboy z obręczą zaplecioną na piaste tego typu.
  9. Witam, jestem zainteresowany trochę nietypowym rozwiązaniem, będzie ono zastosowane w rowerze własnego pomysłu. Czy jest możliwe zaplecenie koła fatboy na piastę flip-flop? oraz zastosowanie do takiej piasty z jednej i drugiej strony wolnobiegu? Z góry dziękuję za odpowiedź w mojej sprawie.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...