Skocz do zawartości

sniez

Nowy użytkownik
  • Liczba zawartości

    19
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Dodatkowe informacje

  • Imię
    Wiktor
  • Skąd
    Łódź

Osiągnięcia użytkownika sniez

Świeżak

Świeżak (1/13)

  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Conversation Starter
  • Od tygodnia
  • Od miesiąca

Ostatnio zdobyte

4

Reputacja

  1. Trzeba promować wzorce wśród małoletnich, nie bacząc na możliwość oszpecenia i tak już brzydkiego ogórka. Dzięki za informacje - zabiorę rower do sklepu i zobaczę jak to leży. Druty dodatkowe drogo... jak to wszystkie akcesoria.
  2. Kupiłem niegdyś rower jak na zdjęciu od jednego z forumowiczów i mam drobne pytanie. Chciałbym założyć fotelik dziecięcy. Podobają mi się foteliki montowane do podsiodłówki (chciałbym uniknąć bagażnika). Np coś w tym stylu: https://www.decathlon.pl/fotelik-dziecicy-siesta--id_8197442.html Śledzę temat od początku i mam wątpliwości dotyczące cieniowanych rurek stalowych ramy. Czy taki fotelik nie zniszczy roweru?
  3. Szukam ramy/roweru dla żony. Obecnie jeździ ona z marnym skutkiem (boli ją kark) na starym "góralu" rama ok 18,5 cala. Widzę, że rower jest dla niej po prostu niewygodny. Żona ma 163 cm wzrostu, proporcjonalne ręce (rozpiętość ramion 163) i absurdalną długość wewnętrzną nogi 77-78 cm. Z długości nogi wychodzi duża rama, ale wiem, że odległość od kierownicy sprawia jej spore problemy (mocno zgarbiona pozycja). Rama powinna być w dużym rozmiarze, ale krótka i z wysoko położoną kierownicą. Jest coś takiego? Ew. jakie optymalne wymiary powinna mieć rama. Jeździmy głównie po bocznych i leśnych drogach (nada się każdy mtb, trek, cross)
  4. Proszę Was jeszcze o jedną radę, ponieważ wykazujecie świetną znajomość tematu: Mam 189 cm wzrostu i 89 nogę. Kross Unplugged ma geometrię: http://www.bikekatalog.pl/2010/rowery/764/foto:2/ Kona Unit ma geometrię: http://katalog.bikeworld.pl/2014/web/produkt/rowery/mtb_29er_hardtail/kona/37663/unit/2 Raczej powinienem mieć ramę 20-21 cali. A ta rama krossa to bliżej 17stki niż 19stki (podsiodłową ma długą a reszta już króciutka). Krossa można kupić obitego za 2K, Kona jest tylko nowa za 3,6K no ale jak ma być mi niewygodnie? Skąd biorą się takie różnice w budowie ram? Czy ta rama krossa będzie ok?
  5. Witam, Chciałbym kupić rower 29 cali i mam problem z rozmiarem ramy. Mam 189 cm wzrostu i 89 cm długość nogi. Rower, nad którym się zastanawiam to 29er Kross Unplugged, który występuje w rozmiarze 19 cali. Czy rama ta nie będzie za mała?
  6. Nie będzie wkręcać. To jest już dopracowane (chyba że pies się zatrzyma, co się zdarza niezmiernie rzadko ). Gumowa lina jest ciągle lekko napięta i dodatkowo stosuje się różne patenty aby tę linę trzymać z dala od koła. Z BMX'em nie jest zły pomysł, ale jak przyjdzie zima - będę chciał trochę się z nim poganiać po lesie to nie dam rady na małym
  7. Spoko, tu akurat wiem że nie robię mu krzywdy. Raz jeden nie zabraliśmy ze sobą na rowery psa. Wył 4 godziny bez przerwy z żalu. Jak idę pieszo albo autem - nie ma tego problemu - mogę go zostawić.
  8. Pies to coś ala husky ew wilczak czechosłowacki. Nie wiem bo mam go ze schroniska. Nigdy nie planowałem żadnych zaprzęgów. Teraz mam mocowania, szelki, amortyzatory, linę pociągową i komplet karabińczyków. Właściwie to nie dla mnie - dla psa. On ma taką odpałkę na punkcie biegania, że barbarzyństwem byłoby nie dać mu się wybiegać. Natomiast ja preferuję ok 20% ciągnięcia, 80% wolnego biegu. Stąd bmx odpada. Ponadto wyprowadzam jeszcze córkę na rower - wtedy robimy ciut większe dystanse. A z psem teren jest trudny. Zimą czasem trzeba przebijać się przez ośnieżony las (bo lód na drogach), czasem przez błoto czy rozjechany traktorami piach. Czasem trudno rozwinąć większe prędkości niż pies . A wiadomo - on biegnie tak samo niezależnie od terenu Muszę się z tym przespać, ale chyba wolałbym konę zamiast unplug'a. Ew. ten genesis (kolejna nisza), czy on-one. Jednakże ta rama z on-one.co.uk ma nowy zaczep tylnego koła zamiast haków. Co do CRMO - nie wiem, jeżeli rama będzie dobra, to może być nawet z przetopionych PET'ów.
  9. Eeee, na betonowcach też się pływa http://wikimapia.org/#lang=pl&lat=53.525480&lon=14.651240&z=18&m=b&show=/33352/pl/Wrak-betonowca-Ulrich-Finsterwalde- albo polski Humbak http://www.sail-ho.pl/article.php?thold=-1&mode=flat&order=0&sid=2243 A co do tematu. Wytłumaczcie mi. Kross Unpluged z 2010 roku - jeden jedyny na alledrogo. Kona Unit - podobno nie sprowadzany już przez dystrybutora. Romet Big One i 29er - dawno wycofane w produkcji - nie da się kupić. Nic więcej na rynku? Nie urzekł mnie ten kross. Podobno kiepski kształt ramy a i pomysł z mimośrodem fatalny (cośtam się gnie)... To inaczej - biorę hexagona, wkładam mimośród i Sturmey Archer, wywalam przednie tryby i wychodzi mi 2 tys. zamiast 3? Kiedyś Kross'y unpluged chodziły po 1700-1800 zł. Teraz 2499 jedna sztuka? Hmmmmmmm. Żebym został jasno zrozumiany - w handlu czasem warto kupić coś całkiem mainstreamowego, entrylevel'owego - ponieważ stosunek cena/jakość jest zabójcza (np. klasyczny rower MTB za 1800 zł może być lepszy od takiego dziwadła za 2500, które i tak jest do przeróbki - a jak przerabiać, to po co przepłacać). Wydawało mi się, że rama z regulowanymi hakami to MUST HAVE.
  10. Muszę mu czasem dać odetchnąć , niestety on nie chce wsiadać na rower. Czuję, że ten rower jest bliko ideału. Czy ten mimośród to dobre rozwiązanie? Jak dotąd na ten rower jeszcze nigdzie nie trafiłem! Dzięki wielkie za podpowiedź. Smutne jest to, że w tym segmencie jest tak fatalny wybór. Unit jest wart tych 500 zł więcej?
  11. Wszystkie trekingowce z przerzutkami zamkniętymi w stylu NEXUS 5 NEXUS 7 itp miały właśnie takie ramy. Nie chciałbym napinacza takiego jak tutaj: http://endurorider.pl/2008/12/nexus-sg-7r45/ Z mojego prostolinijnego punktu widzenia wynika, że singlespeed mają dużo wspólnego z zamkniętymi przerzutkami jeżeli chodzi o konstrukcję.
  12. Miałem oponki jakieś standardowe (MTB) i było ok. Zmieniłem na Continentale 2,2 - i jest sporo lepiej. Na większych nie jeździłem, ale gdyby rama przyjęła to czemu nie. Jestem wysoki (189cm) to niech i rower będzie wysoki. Rama nie musi być CRMO, ale obszedłem dużą hurtownię w Łodzi, kilkadziesiąt bądź kilkaset rowerów i TYLKO kilka holendrów miało ramę nadającą się do napinania łańcucha. W aluminiowcach to już całkiem lipa, albo nie wiem jak znaleźć. Cena? KONA UNIT kosztuje ponoć 2999 + do tego przerzutka (minimum kilka stówek) - wydaje mi się zbyt wysoką ceną (przynajmniej na początek). W hurtowni jakiś standardowy giant, 29er na mój rozmiar to ok 1800-1900 zł, jakieś polskie, znane marki rowerowe jeszcze taniej - stąd przypuszczałem, że świetnie byłoby się zamknąć w 2500. A mój pies wygląda mniej więce jak tutaj: - tylko że jest bardziej biały
  13. Witam, Przeczytałem całą masę tego wątku i wiele podobnych i mój spokój psychiczny odszedł w niepamięć. Chciałbym kupić/złożyć - cokolwiek - rower i natknąłem się na ten niesamowity temat. Marzy mi się konstrukcja w stylu tych co w temacie, jednak założyłbym jakąś zamkniętą kasetę zamiast SS. Problem w tym, że części o których piszecie to jakaś totalna NISZA. Ramy z tego wątku można znaleźć na ebay'u za grube $$$, albo sprowadzić nowe z zagranicy za również solidną kasę. Ja potrzebuję rower bez żadnych bajerów, na grubych i dużych kołach - minimum osprzętu. Jeżdżę z psem po lesie cały rok (zima, lód, błoto itp), nie używam przedniej przerzutki, nie potrzebuję lekkiej ramy karbonowej, aluminiowej itp. Rower może być ciężki, aczkolwiek bezawaryjny i odporny na leśne wybryki. Utknąłem już na samym początku - sposobu napinania łańcucha. Obecne w tym wątku ramy mają haki przestawne, już doczytałem, że są również mufy mimośrodowe, albo napinacze jak w shimano alfine (w stylu zwykłych przerzutek), albo jeszcze inne wynalazki. Niestety w zwykłych, niedrogich rowerach nie ma takich cudów, ponadto część osób pisze "masz napinacz, zapomnij o tarczach", a tu niestety - przy szerokich oponach fatalnie sprawdzają się szczęki. Może jest gdzieś do kupienia taki romet jak w temacie (chyba już długo nieprodukowany), którego łatwo można byłoby przerobić na: 1. tył w stylu alfine, nexus itp, 2. przód - jedna zębatka 3. hamulce tarczowe 4. grube gumy na zimę 5. 29 cali 6. bez amorków ? Kosmosy w stylu SURLY, kona - nie do kupienia w Polsce i do tego drogie. Tu robią takie ramy, ale to do szosowców: https://pl-pl.facebook.com/fixedgearWROCLAW A może jednak błędnie rozumuję? Chodziłem po sklepach rowerowych i sprzedawcy pukali się w czoło mówiąc że "nie ma takiego czegoś jak jeżozwierz" A może jest?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...