Skocz do zawartości

Wagabunda

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    60
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Dodatkowe informacje

  • Imię
    Grzegorz

Ostatnie wizyty

386 wyświetleń profilu

Osiągnięcia użytkownika Wagabunda

Odkrywca

Odkrywca (3/13)

  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Conversation Starter
  • Od tygodnia
  • Od miesiąca

Ostatnio zdobyte

4

Reputacja

  1. Ten jest trochę droższy, ale ma lepszy wideł i tylną przerzutkę. http://www.dobrerowery.pl/kross-evado-5-0-2015?from=listing albo coś w podobnej cenie i klasie jak Kands: http://www.dobrerowery.pl/unibike-crossfire-disc-2015?from=listing
  2. Wagabunda

    Rajd Bike Orient

    Niezwykle atrakcyjnie zapowiada się pierwsza tegoroczna edycja Rajdu Bike Orient. Po raz pierwszy uczestnicy będą mieli okazję zmierzyć się w terenie górskim. Tym razem zapraszamy w Góry Świętokrzyskie do gościnnej Gminy Strawczyn k. Kielc Więcej szczegółów na stronie: http://www.bikeorient.pl/1-edycja-2016
  3. Najbliższa edycja Maratonu wokół Jeziora Sulejowskiego odbędzie się 17 września 2016 r. Więcej informacji na stronie http://bikeorient.pl/maraton/
  4. Myślę tobo, że trafiłeś w sedno. Dziękuję wszystkim za opinie i ożywioną dyskusję. Mam teraz "świeże" spojrzenie na temat hamulców. Temat zamykam.
  5. Według tego co piszecie to trochę dziwna jest polityka stosowana obecnie przez producentów. Obok osprzętu wyższej klasy (wideł reba, napęd slx, xt, itd) dają słabe hamulce :-( Ogólnie zauważam tendencję do zubożania wyposażenia w danej grupie cenowej. Te same modele na 2014 i 2015 r były dużo lepiej wyposażone. Szkoda.
  6. Czy ktoś miał styczność z hamucami Shimano M506? Pojawiają się często jako wyposażenie rowerów z przedziału cenowego ok 4 do 5 k, więc już raczej porządnie wyposażonych modeli (Grand Canyon AL SL 6.9 czy też Cube LTD Pro 2015 lub Radon ZR 8.0). Gdzieś wyczytałem, że to grupa Deore tylko nie wiem jakie są dokładnie oznaczenie klamki i zacisku. Jak te nowe hamulce mają się do BR-M615 czyli klasycznego Deore (klamka BR-M615 i zacisk BL-M615)? Czy to jest następca (zastępca) M615 czy też mode z całkiem innej grupy? Z M615 miałem już styczność i jak dla mnie są OK, nie wiem natomiast czego mogę się spodziewać po M506. Ktoś pomoże?
  7. Ponad 45 km, częściowo pod wiatr i w deszczu. Warunki może nie rewelacyjne, ale dało się wytrzymać.
  8. Jest dokręcona; dla pewności odtłuściłem ją benzyną ekstrakcyjną. Dodatkowo przeszlifowałem drobnym papierem ściernym klocki, bo miały taki dziwny szklisty nalot na powierzchni. Być może klocki organiczne nie nadają się do tak dużych obciążeń termicznych i po prostu się przypiekły? Dla pewności wyregulowałem jeszcze położenie zacisku. Efekt jest taki, że hamulce działają tak jak na początku: tzn nie słychać metalicznego tarcia, jedynie ciche popiskiwanie przy słabszym hamowaniu. Jedyne co się zmieniło to to, że przy mocnym hamowaniu w końcowym jego etapie (prawie przed zatrzymaniem koła) pojawiają się lekkie wibracje tak jakby hampel zaczynał łapać pulsacyjnie. Może po prostu klocki po szlifowaniu muszą się dotrzeć do tarczy? Zastanawiam się czy w takim przypadku nie wymienić klocków na metaliczne, jeżeli sytuacja ma się powtarzać po każdym stromym zjeździe. Czy macie może jakieś sprawdzone (ciche) modele? Czy bez problemu będą współpracować z tarczą Avida G2CS?
  9. Cześć, przód zaczął się dziwnie zachowywać. Mam taką fajną trasę z krótkim ale stromym zjazdem na który spokojnie osiągam prędkość ok 50 - 55 km/h, zaraz za zjazdem jest ostry zakręt, więc muszę szybko wytracać prędkość - do tej pory elixiry spisywały się dobrze. Dzisiaj coś się pokopało - przy następnym hamowaniu po tym zjeździe pojawił się odgłos jakby tarcia metalu o metal, przy mocnym hamowaniu dochodzą do tego lekkie wibracje. Przy lekkim hamowaniu odgłos tarcia jest słabszy natomiast sam hamulec piszczy. Hamulec nie stracił nic z siły hamowania, jednak odgłosy te są dla mnie irytujące i niepokojące. Do tej pory hamulec pracował cicho, poza delikatnym odgłosem związanym z otworami w tarczy - przypuszczam że to normalne przy mocnym hamowaniu. Dla uściślenia: rower ma przebieg ok 450 km - więc hamulce są już dotarte, klocki jeszcze są więc to nie tarcie zużytego klocka o tarczę, tłoczki nie są zastane - obydwa klocki cofają się od tarczy po puszczeniu klamki. Klocki i tarcze na 99% nie są zatłuszczone - raczej nie było ku temu powodu. Wymyśliłem dwa sposoby na poprawę: 1. demontaż klocków - może wbił się w kompozyt jakiś kamyczek lub inne badziewie - wydaje mi się że na tarczy od strony piasty pojawiła się jedna głębsza rysa. Ewentualnie lekkie przetarcie drobnym papierem ściernym. 2. regulacja - odpowiednie ustawienie zacisku względem tarczy ,tzn poluzuj śruby, zaciśnij klamkę dokręć śruby itd Czy może ktoś z szanownych forumowiczów podpowie co może być przyczyną opisanych problemów, ew podania sposobów na ich usunięcie?
  10. Wagabunda

    Olsztyn k Częstochowy

    Zamek zdobyty. Jura daje popalić :-)
  11. Czy mogę prosić o więcej informacji na temat tego modelu? Są na wyposażeniu Giant Roam 1 i nie wiem kompletnie jaka to grupa. Do tej pory najprostsze hample od Shimano to były modele M446 lub M395. Jak wypadają te M355 w porównaniu do M446 i M395?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...