Skocz do zawartości

vteccorp

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    22
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Osiągnięcia użytkownika vteccorp

Świeżak

Świeżak (1/13)

  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Conversation Starter
  • Od tygodnia
  • Od miesiąca

Ostatnio zdobyte

2

Reputacja

  1. Wcześniej pytałeś o różnice między SM-BH90 do SLX, XT, XTR, Saint i Zee... z tego co widzę, to różnice są kosmetyczne (najprawdopodobniej - głową w każdym bądź razie nie ręczę ). Sprowadzają się one np. do koloru zaciśniętej końcówki przewodu (fachowo nazywa sie to banjo) i w Saint jest ono niklowane na złoto. Przy SLX/XT/XTR śruba mocująca przewód jest dłuższa, bo skręca jednocześnie do kupy cały zacisk (śruba poziomo) w Saint i Zee jest krótka, bo zaciski są innej konstrukcji (śruba pionowo). W Saint i Zee łby śrub są kuliste w SLX/XT/XTR łeb jest bardziej stożkowy (chyba, żeby było łatwiej odróżnić). Jak mamy wątpliwości, najlepiej przed zakupem pytać czy przewód będzie pasował do danego modelu, badź prosić o real-foto...
  2. Do SLX / XT / XTR musisz szukać przewodu z zakutą fabrycznie z jednej strony końcówką, przez którą przechodzi kulisty imbus mocujący przewód do zacisku. Coś takiego: W zwykłym Deore po obu stronach są oliwki i nakrętki ze stożkiem, które sam wkręcisz w docisk i korpus klamki, czyli sam przewód nie bedzie zarobiony. To bedzie coś takiego, tylko dłuższe: Musisz jeszcze zwrócić uwagę na długość przewodu. Typowo jest 1700mm (na tył) i 1000mm (na przód)... do tego dochodzi kolor...
  3. @tomecz9 Jak bedziesz robił to ostrożnie, to nie będzie nawet potrzeby odpowietrzania czy dolewania oleju. Jakiś czas temu skracałem u siebie przewody w XT M785 - przód i tył - poszło jak po maśle. Nowe końcówki przewodu i mosiężne oliwki są w komplecie z hamulcami. Do skrócenia bądą Ci potrzebne: - Ostry nóź, bądź nożyce do cięcia blachy/przewodów - do skrócenia przewodów na żądaną długość. - Szydło bądź stalowy rysik do uformowania otworu (jeśli podczas cięcia nożycami, przewód zrobił się owalny a jego otwór nieco się zasklepił). - Imadło bądź ścisk do skręcenia żółtych plastikowych kostek na przewodzie. - Mały stalowy lub nieco większy teflonowy młotek do wbicia nowej końcówki w przewód. - Klucze do skręcenia całości (prosty komplet imbusów i płaskich wystarczy). Pamiętaj, żeby po wykręceniu przewodu z korpusu, pod żadnym pozorem nie nacisnąć dźwigni hamulca, bo wypluje olej i zaciągnie powietrze. Sam rower, możesz też wtedy przechylić na bok, tak by olej z pojemnika wyrównawczego nie sączył się z otworu montażowego przewodu hamulcowego... ...aaa i pamiętaj, że po obcięciu przewodu, najpierw zakładasz nową oliwke, później mocujesz go w żółtych, plastikowych kostkach i dopiero wbijasz nową końcówkę! Inaczej możesz mieć problem z jej założeniem, gdyż nie przejdzie przez wbitą w przewód końcówkę. EDIT: Łooo matko... remlik ale odkop zrobiłeś, a ja się tu niepotrzebnie produkuję... dopiero date zauważyłem...
  4. Dokładnie michuuu i Boxx dobrze mówią... odpowietrzyć i po sprawie! ...a jako ciekawostkę powiem Wam, że nie tak dawno przekładałem hampelki z Shimano M446+M505 na grupę Shimano XT M785... to, co potrzebne, czyli olej i dla własnej wygody - lejek (Shimano za 6zł) sobie dokupiłem. Przyszedł czas skrócenia przewodów, założyłem nowe oliwki i wbiłem końcówki przewodów (oryginalne końcówki nawet odzyskałem, rozcinając reszty skróconych pancerzy ), poskręcałem całość... następnie próba... i... hample żyleta! Obyło się bez potrzeby odpowietrzania, czy dolewania oleju! Później nawet na necie look'ałem... wygląda na to, że bardzo często udaje się tak skracać przewody w gotowych do jazdy, zalanych zestawach od Shimano
  5. Eeee... równie dobrze, można by powiedzie, że wszystkie aluminiowe ramy, że sterami zewnętrznymi się rozlatują... (ktoś ogarnięty może napisać, ile materiału dookoła miski, ma zazwyczaj główka w ramach z zewnętrznymi sterami i na jaką głębokość są one wbijane?) Kolega już ponad 3 lata... może i ze 4 będzie... jak jeździ na tego typu sterach - FSA ORBIT ITA... do tej pory, nic niepokojącego się nie wydarzyło, zero luzów. U mnie główka jest dość gruba (chyba), zewnętrznie ma ~51,5mm, co daje ponad 3,5mm "mięcha" na stronę/dookoła miski, dodatkowo rama jest wykonana ze sztywniejszego skand'owego stopu a ja jeżdżę w lekkim terenie (lubuskie), więc na 99,99% nic złego nie powinno się dziać... Tak, to 44mm ZeroStack... FSA ITA są aktualnie ciężko dostępne, ale CaneCreek ma w ofercie, nawet sam dolny ster EC44/40 bottom... koszt ~100zł i łatwo dostępne... chyba nawet zamówię sobie na "zaśkę"...
  6. vteccorp

    [hamulce hydrauliczne]

    Zrób tak, jak Ci radzą koledzy wyżej... na tył kup to samo, bądź kup lepszy do przodu a aktualny odsprzedaj... Hamowanie przodem i tak daje najlepsze efekty i najmocniej wytraca prędkość... na asfalcie tył zablokujesz, nawet na słabszej jakości/mocy zacisku hydraulicznym... jednak, przy skutecznym hamowaniu nie chodzi oto, by blokować koło...
  7. Dlaczego, ma się nie dać wymienić? Wystarczą odpowiednie stery z wypuszczoną dolną miską i spokojnie wejdzie wideł tapered 1 1/8 na 1 1/2... więc...
  8. A to moje 27.5 cala... Kona Cinder Cone XT 2014 ...po leśnych szlakach, sunie jak po jedwabiu! EDIT: Sorry za problemy, miniaturki/linki już poprawione
×
×
  • Dodaj nową pozycję...