Skocz do zawartości

bory

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    45
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Osiągnięcia użytkownika bory

Odkrywca

Odkrywca (3/13)

  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Conversation Starter
  • Od tygodnia
  • Od miesiąca

Ostatnio zdobyte

2

Reputacja

  1. Od niedawna spidery są autoryzowanym serwisem RS. Jednak nie mogą wykonywać napraw gwarancyjnych.
  2. Witam. Pisałem już to gdzieś wcześniej ale może się przyda. Do serwisu swojego sida używam: Smar - RSP Slick Kick - smaruje nim uszczelki kurzowe jak i uszczelki wewnątrz widelca oraz komory + i - (dodatkowo do komory + daje 2-3 krople fox fluida). Smar sprawuje się bez zarzutu od serwisu do serwisu pozostaje pod kurzówkami. Do tłumika olej Valvoline 5W - bez zarzutu. Do dolnych lag olej Valvoline 15 W - tu niestety mimo teoretycznie większej lepkości od oryginalnego oleju RS zauważałem że dosyć szybko znika z gąbek smarujących. Trzeba albo często stawiać rower "do góry kołami" aby spłynął i nasączył gąbeczki, albo częściej robić "mały serwis". Pełne nazwy specyfików w 1 wątku.
  3. Witam. Posiadam hample avid cl sl. Co by o nich nie mówić takie mam i na takich jeździłem i jeżdżę. Ostatnio w drodze przypadku rozkręciłem regulację braking pad czy jak to się tam nazywa, jako że nie ma ogranicznika wykręciłem ją całkowicie i oczywiście uciekł płyn. Zabrałem się za zalanie układu nowym płynem, mam zestaw do odpowietrzania. Układ przelałem odpowietrzyłem i niby jest ok jednak coś tam mi nie pasuje. Moje pytanie jest następujące jak bardzo należy odpowietrzyć płyn dot w strzykawkach przed zalewaniem układu. Wszędzie na filmikach i w poradnikach jest zawarte że wystarczy czynność odgazowania płynu wykonać 3-4 razy i można zalewać. Mam dot 4 firmy k2 i u mnie po 20 powtórzeniach nadal pojawiały się bąbelki w strzykawce. Odciągałem powietrze upuszczałem ale ciągle coś tam gazowało. Wiadomo z każdym upuszczeniem powietrza ze strzykawki aby pojawiły się bąbelki trzeba było odciągać coraz mocniej ale ciągle mniejsze lub większe bąbelki dalej powstawały. Da się tak odgazować żeby wogóle nie było bąbelków, czy tu chodzi o takie odgazowanie płynu z grubsza te 4 razy i co tam zostanie to ma zostać. Mam wrażenie że przy pomocy strzykawki całkowite odgazowanie dota jest nie możliwe na obie strzykawki poświęciłem z pół godziny i dalej jakieś tam mikro bąbelki powstawały. Samo odpowietrzenie i przelanie układu jest banalne ale odgazowanie tego dota to jakaś magia. A może ten dot k2 jest jakiś lipny i są inne które da się odgazować lepiej. Pomóżcie koledzy bo już sam nie wiem jak to powinno być...
  4. HarvyDent według rozpiski i karty produktu niby tak. Nie mialem doczynienia z orginalnym olejem rs wiec nie mam porownania. Wczesniej w innym widelcu zalewalem jakis zielony olej chyba agip czy coś takiego - dostałem od kumpla to gąbki były naolejone dużo dłużej niż na tym valvoline. Może ten olej był gęstrzy. Tego niestety nie wiem. Arczibald nie ma sprawy. Pozdrawiam...
  5. Używam Valvoline SynPower fork olil 15W i 5W. O ile 5W w tłumiku sprawuje się bez zarzutu to z 15 jest problem - bardzo szybko znika z gąbek. Trzeba albo często odwracać rower "do góry nogami" albo często robić mały serwis nasączając gąbki. Jak skończy mi się ten zapas na pewno wybruubóje coś innego o większej lepkości. Pozdrawiam...
  6. Zobacz czy ba pokrętle blokady jest mniejsze oznaczone GATE lub czy jest kapselek GATE pod którym jest śruba do regulacji. Ew. Podaj linka do roweru albo obczaj w google. A dobra już obczailem. Wyglada że nie ma tej regulacji. No to pozostaje kwestia czy bedziesz w stanie sie przyzwyczaic do blokowania widelca na koronie... W razie potrzeby oczywiscie.
  7. Nie ścigam się ale dodam swoje parę słów. Spec miał swój patent z widłami z automatyczną blokadą - brain. Jeśli wideł ma braina to na pewno będzie to na nim pisało bo jest to rozwiązanie techniczne speca którym się bardzo chwałi. Jeśli nie pisze na widelcu brain znaczy że braina nie ma. Co do blokady z manetki to moim zdaniem jest ona zbędna. Jeśli ten wideł ma odpowiednie możliwości ustawienia to tak sobie go wyregulujesz że nie będzie potrzeby blokowania.Kwestia tego czy ma regulowany floodgate. Jeśli ma ustawiasz go tak że przy pompowaniu nie buja ale przy wjechaniu w dziurę amor pracuje. Ot tyle. Pozdrawiam...
  8. Jak by co odradzam pompkę BETO. Kupiłem ją we wrześniu zeszłego roku, używałem kilka razy, przez zimę leżała w szafie a na wiosnę już nie działa. Głowica straciła szczelność i puszczała powietrze bokiem. Obudowa głowicy jest plastikowa w środku są 2 małe gumowe oringi które zwyczajnie stwardniały. Pozatym pomimo wydawać by się moło bardzo przemyślanego patentu z podwójnym zaworem to uciekało strasznie dużo powietrza. Pompkę oddałem na gwarancje i wymieniłem za dopłatą na GIYO GS-01 i jestem bardzo zadowolony. Także polecam pompkę GIYO. Używałem też pompki manitou kolegi i też kawał dobrego sprzętu który mogę polecić. Pozdrawiam...
  9. Witam. Fonika bardzo dziękuje za informację. Konsultowałem się już również z serwisem bajka i również potwierdzili tą informację. Widać poprzedni serwis jak myślałem dał ciała i założył co miał, a zdjęcie dużego zestawu serwisowego sida wprowadza nieco w błąd. Ps. nr zestawu który wskazałaś to cały komplet sprężyny powietrznej strasznie ciężki do dostania. Ja mam ten zestaw br 00.4315.032.080 i w nim są 2 uszczelki tego samego wymiaru do komór + i - zgodnie z rysunkami serwisowymi sid/reba + mała 10x3 wewnętrzne uszczelnienie tulei komory negatywnej. U mnie jest jeszcze jeden dodatkowy oring (w manualu opisany jako secondary air oring) i nie ma go w małym zestawie RS (nie udało mi się również odnaleźć jego wymiarów). O taki: https://www.forumrowerowe.org/index.php?app=core&module=attach&section=attach&attach_id=21745 Jako że jest mniejszy i nie dotyka ścianek komory domniemam że się nie zużywa. Oplata on 2 otwory którymi wlatuje powietrze do komory - podczas pompowania. Domniemam że jest to oring który w teorii zapobiega dostawaniu się oleju/smaru do wnętrza trzpienia sprężyny. Ps2 w tym zestawie są 3 uszczelki gr. 3,5mm dwie takie same (komory powietrzne) i jedna większa. https://www.forumrowerowe.org/index.php?app=core&module=attach&section=attach&attach_id=21756 Do czego służy ta jedna większa ? Pozdrawiam...
  10. Gdybym miał ten wideł od nowości to by nie było problemu. Zakładałbym jak było. Jednak nie wiem kto w nim wcześniej grzebał i czy dobrze to poskładał. Na te tuleje można naciągnąć w zasadzie oringi kilku różnych wymiarów i jakoś by to było. Ja chciałbym zrobić to dobrze jak fabryka Niestety nie ma nigdzie schematów widłów rs z fabrycznie podanymi wymiarami uszczelnień, co bym wyparzył jak to fabryka montowała są jedynie oznaczenia zestawów serwisowych ale jak widać z tym może też być różnie. Tak teraz się jeszcze przyjrzałem że w tym małym zestawie są 3 uszczelki o grubości 3,5mm dwie takie same i jedna większa. Foto: Teraz już całkowicie zwątpiłem...
  11. Witam. Zadawałem już to pytanie w wątku dotyczącym serwisu reby ale widać mało profesjonalnie je zadałem. Otóż posiadam SID RLT 26" 120mm dual air ze speca evo expert 2011 więc widelec prawdopodobnie też z roku 2011. Padły w nim uszczelnienia komory negatywnej więc postanowiłem zabrać się za serwis widelca. Wideł jeździł już z rok bez serwisu tak więc tak czy owak serwis mu potrzebny. Po rozebraniu okazało się że budowa sprężyny powietrznej jest inna od typowych przedstawionych na zdjęciach w sieci. Moja sprężyna wygląda tak: Po demontażu wszystkiego okazało się że uszczelka komory pozytywnej jest innej wielkości (większa) niż uszczelka komory negatywnej. Wygląda to tak: Zdziwiło mnie to ponieważ w sieci są wymiary tych oringów i napisane jest że oba powinny mieć wymiar o ile dobrze pamiętam 21x3,5mm U mnie jeden jest większy. Jednakże natknąłem się w sieci na zdjęcie zestawu naprawczego dla tego modelu sida i tam na foto wydaje się że te uszczelki mają jednak różne wymiary. Na foto wygląda to tak: Jednakże pomierzyłem tuleje na których znajują się uszczelki i obie mają praktycznie ten sam wymiar. Średnica tulei na której opiera się oring: - tuleja komory pozytywnej 22,29 - tuleja komory negatywnej 22.28 Zdjęcie: Na chłopski rozum jeśli średnica wewnętrzna goleni jest taka sama i obie tuleje mają ten sam wymiar to obie uszczelki powinny być tego samego wymiaru. Jednakże mam wątpliwości czy w tym modelu rzeczywiście tak ma być - 2 różne wymiary oringów - czy poprzedni serwis dał ciała i założył co miał. Wideł jeździł tak rok bez problemów, aż do piątku. Mam mały zestaw rockshoxa do reba/sid 05/12 ten z kurzówkami nr 00.4315.032.080 i tam uszczelki mają ten sam wymiar prawdopodobnie zgodny z tym w sieci. Nie jestem w stanie pomierzyć dokładnie samych oringów gdyż są gumowe i trochę zdeformowane. A nie chce zakłądać na próbę z tego zestawu co by go oddać jeśli jednak rzeczywiście te uszczelki powinny być w 2 różnych wymiarach. Aha po przeanalizowaniu rożnych rysunków sida z manuali różnych roczników wynika iż uszczelki powinny pasować z obu zestawów, tzn. ten duży zestaw dedykowany do sida o nr 11.4015.494.000 (ten ze zdjęcia) zawiera między innymi oringi z małego zestawu który posiadam. Tak więc teoretycznie w dużym zestawie oba oringi są tego samego wymiaru, jednak zdjęcie sugeruje inaczej... Pomóżcie szanowni koledzy. Powinny być obie takie same czy dwie różne... Aha i jeszcze jedno. Poleci ktoś może jakieś dobre zamienniki oringów rockshox ? Montował ktoś może te uszczelnienia od oring.pl ? Ew. jakaś inna firma z netu mile widziana...
  12. Witam. Widzę że temat aktualny więc tu poproszę o pomoc. Szanowni koledzy. Mam speca evo z 2011 roku. Jest tam fabryczny SID RLT 26" 120mm dual air oczywiście. Wystrzeliła mi ostatnio uszczelka komory negatywnej. Postanowiłem zrobić mu serwis jednak po jego demontażu rozbiłem się o części. Sprężyna powietrzna zbudowana jest jak w sidzie 120mm z 2012 roku jednak nie ma gąbek smarujących. Przykładowa konstrukcja jak na zdjęciu - http://faqload.com/gfx/pubs/1410410492_r0.jpg słabo widać ale w tej konstrukcji pod uszczelką komory pozytywnej jest jeszcze drugi mniejszy oring uszczelniający. Nie udało mi się odnaleźć manuala który obrazował by budowę tego widła. Standardowy zestaw serwisowy o nr 00.4315.032.080 nie pasuje. Uszczelki z tego zestawu mają inne wymiary. Przede wszystkim w moim sidzie uszczelka komory pozytywnej jest większa niż uszczelka komory negatywnej. Wewnętrzny oring uszczelniający (między komorowy) też ma inny wymiar niż ten z w/w zestawu. Czy ma ktoś może wymiary tych uszczelek lub poleci zestaw serwisowy odpowiedni dla tego widła ? Na oko po zdjęciach wyczaiłem taki zestaw http://www.bikecenter.pl/p20018,rock-shox-zestaw-serwisowy-120mm-sid-b-dual-air-2012-uszczelki.html Niestety nie ma nr katalogowego rsa. Po zdjęciach jednak widać że uszczelki powietrzne mają inny wymiar dla komory pozytywnej i negatywnej. To by się zgadzało. Rozpisane jest to jako SID B 2012. Jednak ten zestaw jest cholernie drogi, nie ma uszczelek kurzowych a zawiera inne elementy które są mi zbędne. Potrzebne mi by były generalnie tylko uszczelnienia komory powietrznej. Pomóżcie koledzy bo już nie ogarniam tych różnych modeli RSów... Budowa "głowicy" uszczelniającej komorę pozytywną jak na foto http://faqload.com/gfx/pubs/-1064114811_r0.jpg. Reszta jak na zdjęciu z postu powyżej.
  13. http://www.forumrowerowe.org/topic/205391-rama-level-a6-i-wymiana-amortyzatora/?p=1862994 Wystarczy wyjąć tuleje ze sprężyny powietrznej.
  14. Ah gdyby tylko sklep trzymał się swojego regulaminu, to nie byłoby pewnie połowy tych negatywnych postów. Choć fakt przyznam że sam 5 dniowy regulaminowy czas realizacji zamówienia to w dzisiejszych czasach jakiś żart.
  15. Hehe dostawę dostaniesz. Pytanie tylko kiedy :>
×
×
  • Dodaj nową pozycję...