Skocz do zawartości

rowerzystkaPomocy

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    235
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

226 wyświetleń profilu

Osiągnięcia użytkownika rowerzystkaPomocy

Entuzjasta

Entuzjasta (5/13)

  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Conversation Starter
  • Od tygodnia
  • Od miesiąca

Ostatnio zdobyte

3

Reputacja

  1. Cześć Właśnie coś takiego bez bukłaka na starcie, zamiast bukłaka załaduję inne rzeczy: DEUTER Road One http://sport.popina.pl/deuter-road-one-p-6871.html A jakieś inne propozycje, nie niemieckie ?
  2. Witam, Jestem zielony w temacie ale zabieram czasem na wycieczki zwykły plecak. Pocą mi się pod nim plecy. W plecaku mam: kilka batonów, zapasową dętkę, leciutką pompkę, kurtkę nieprzemakalną zwijaną do rozmiaru dwóch pięści. Przeznaczenie na rower górski i szosowy (chyba, że się to różni mocno??) Widziałem ostatni, że są takie plecaki rowerowe i się trochę różnią od zwykłych, największe wrażenie zrobiły na mnie: - taki specjalny stelaż z gąbek + siateczka wentylacyjna tak żeby nie pociły się plecy, czyli zaawansowany system wentylacji - dodawany pokrowiec nieprzemakalny (ostatnio wziąłem zwykły plecak i skarpetki na zmianę, zaczęło padać i się potem okazało, że skarpetki w plecaku również były mokre - [opcjonalnie] bukłak 1,5L na wodę - nie wiem czy dobrze się to czyści - bukłak i rurkę bo to jest dość ważne (woda z cukrem = bakterie), żeby było z tym łatwo, nie wiem też, czy lepiej jest mieć wodę na ramie czy na plecach .. na góralu wyobrażam sobie, że butelka może wylecieć i całe picie gdzie spada w przepaść a na szosie tak się raczej nie dzieje.. pewnie bez butelki na ramie jest lepsza aerodynamika, ale czy to może mieć znaczenie podczas wycieczek, maratonów amatorskich ? - oddychające szelki - kieszonki na różne rzeczy - batony, komórkę, żele, im więcej tym lepiej - niewielki rozmiar, żeby się plecy nie pociły - waga - droższe plecaki były leciutkie i taki ma być Jakie plecaki byście polecili? Ile musi kosztować taki plecak?
  3. Współczucie, w Łodzi złodziejstwo się szerzy, że szkoda gadać. Szczerze to trochę Ci się dziwię, że zostawiłeś Speca bez opieki. Chyba nadeszły już czasy, że bez namierzania GPS ukrytego w rowerze nie ma co go zostawiać na zewnątrz. Nadajniki GPS z tego co wiem uaktywniają się na ruch, więc jakby ktoś zaczał grzebać przy rowerze ew. nim jechać, dostajesz o tym powiadomienie i masz mapkę trasy.
  4. @derwisz Szukam jakiegoś info o szerokości tej piasty M590 na tył ale nic nie mogę znaleźć, skąd wziąłeś ten wymiar 135mm? Tak samo z tym Novatekiem..
  5. Dzięki za info. Rower mam od 2010 r., 186cm, 84kg, jeździ się świetnie ale żyje się raz i póki jeszcze jestem młody to chcę próbować różnych rozwiązań, szczególnie pojeździć na lżejszym rowerze. Aktualnie rower ma lekkie opony Schwalbe Marathon Racer, ciężkawą (800g) sztycę amortyzowaną trapezową Suntour NCX, która działa na tyle dobrze, że nie chcę się jej pozbywać (nie porównywać do zwykłych sztyc amortyzowanych), ew. wymienićją na droższą trapezówkę 400g ale za 700zł. Całościowo rower waży w tej chwili 13,8kg, siodełko wymieniłem też na bardziej komfortowe, powinien ważyć 13,2kg. Mam leciutką sztycę Smica ale po zmianie komfort jazdy o wiele gorszy. Styl jazdy - po mieście szybko, ile się da, po lesie trochę wolniej, ogólnie raczej dynamicznie niż turystycznie. Jeśli chodzi o drugie koła to mógłbym je zakładać na wycieczki z torbą na tyle, takie też się zdarzają, szczególnie na wakacjach, a cały rok to jeżdżę bez obciążenia po mieście. ZTR Alpha 340 kosztują 1400zł. Nie wiem czy Alpha 400 są pod v-braki ale będą kosztować powyżej 2200zł. W kg zyskałbym jedynie ok 1kg za tą cenę. W takim wypadku zastanawiałbym się nad sprzedażą roweru za 2000 i zakup takiego: http://www.rowery-cube.pl/kolekcja.php Rower Cube Tonopah Pro black anodized flashred 2015 lub http://www.radon-bikes.de/bikes/urban/cross/scart-light-cross/scart-light-100/ albo http://sklep.sportprofit.pl/pl/p/Cannondale-QUICK-CX-1-jet-black-2015/11666 Lżejszczego crossa z amortyzowanym widelcem nie mogę znaleźć.. Zastanawiałem się też nad górskim: http://www.shockblaze.pl/r9-elite-275-2 lub http://www.romet.pl/Rower,MUSTANG_Rline_275_20,10,668,672,14067,2015.html ale nie wiem, czy tak samo szybko by sie nim jeździło po mieście.
  6. Witam ponownie, W zeszłym sezonie zrezygnowałem z zakupu kosztem zmiany opon i dętek. W tym ponownie podchodzę do tematu kół. Bedą to ZTR Alpha 340 http://allegro.pl/kola-ztr-alpha-340-novatec-291-482-cn-aero-1420g-i5082272497.html Nadają się pod vbraki, na aukcji podają w calach 28. W związku z wymianą kół mam prośbę: 1) Potwierdźcie mi jeszcze raz, że wszystko będzie pasować - rozmiar koła, przerzutki, hamulce itp 2) Obręcze są chyba Tubeless ale czy to oznacza, że nie można stosować dętek czy nie trzeba? Bo opony i dętki najchętniej bym przełożył, mam teraz dość drogie Schwalbe Maraton Racer Specyfikacja modelu 2010: ZETHOS 2010 RAMA 700C / ALU 6061 / HYDROFORMING / 2 I 3-KROTNIE CIENIOWANA / MĘSKA - 17", 19", 21", 23" WIDELEC PRZEDNI SR SUNTOUR NCX-D LITE / SKOK 63MM / BLOKADA HYDRAULICZNA KOMPLET STEROWY AHEAD FSA ZS-4 / 1-1/8" / WEWNĘTRZNY MECHANIZM KORBOWY SHIMANO DEORE M521 / OCTALINK / 48X36X26T / 175MM / OSŁONA/td> SUPORT SHIMANO OCTALINK PRZERZUTKA PRZEDNIA SHIMANO DEORE M530 PRZERZUTKA TYLNA SHIMANO DEORE SLX M662 DŹWIGNIE PRZERZUTKI/HAMULCA SHIMANO DEORE M530/M511 WOLNOBIEG/KASETA SHIMANO DEORE HG50 / 11-32T ŁAŃCUCH SHIMANO HG53 PIASTY SHIMANO DEORE M590 / 32H HAMULCE SHIMANO ALTUS M422 / SREBRNE OBRĘCZE RODI VR19 / CNC / CZARNE SZPRYCHY SAPIM / NIERDZEWNE / CZARNE OPONY SCHWALBE HURRICANE / 28X1.60 PEDAŁY VP / ALUMINIOWY KORPUS I RAMKA / OŚ CNC KIEROWNICA UNO / ALU / PROSTA CHWYTY KIEROWNICY VELO / ALU LOCK WSPORNIK KIEROWNICY UNO / ALU / REGULOWANY WSPORNIK SIODŁA UNO / ALU / AMORTYZOWANY SIODŁO LOOKIN FRECCIA / ROYAL GEL OŚWIETLENIE - INNE DZWONEK, ODBLASKI LICZBA BIEGÓW 27
  7. Hej, Waga mostka spoko, tylko ja potrzebuję bardziej podniesionego, nie musi być regulowany, tylko podniesiony, masz jakiś pomysł ? Crossy Authora mają takie koła 622x17c i opony 700 x 38c, czyli 1.5, mógłbym wziąć Racery 1.5 do tych kół. Moja Pani jeździ wszędzie zemną na Authorze Corsie i takie obręcze też dają radę, opony również. Wiadomo, na piachu ciężko ale kto jeździ po piachu Nie wiem, czy dałoby radę sprzedać te koła co mam, jeśłi nie, to miałbym dwie pary na różne wyprawy..
  8. Nikt nie podpowie? Mam precyzyjną wagę kuchenną, ważyłem przednie koło - 1884g, z czego opona to 540g, dętka 200g, 1140g - koło przednie. Na kole tylnim z racji na ciężką piastę jest inaczej, waży bez opon ok 1450g + opona 540 + dętka 200g = 2190g, komplet waży więc ponad 3kg, natomiast ten z aukcji waży 1432g (odejmuję aż ok 1,1kg), trzeba dodać wagę nowych opon i dętek Schwalbe maraton racer - 450g + 100g dętka x 2 = 1,1kg (odejmuję 380g na samej gumie). Ostatecznie zyskuję rower lżejszy niż nowy Zethos ale zostawiając sztycę NCX !! Łącznie mój rower schudłby o ok 1,48kg i to chyba w najważniejszym miejscu - kołach. Boję się tylko, czy koła są wystarczająco wytrzymałe na jazdę crossową z torbą - las, korzenie itp.
  9. A co myślicie o całym zestawie kół: http://allegro.pl/kola-notubes-ztr-alpha-340-novatec-1432g-lemonbike-i4164477417.html Łącznie całość waży 1432g czyli mniej niż jedno moje koło Mój tył waży o ile dobrze obliczyłem min. więcej. Poprawcie mnie jeśli sie mylę, to są obręcze 622x17 czyli niewiele węższe od moich vr19 622x19 http://www.notubes.com/ZTR-Alpha-340-32-Hole-Black-P529.aspx http://www.forumrowerowe.org/topic/66200-opony-kompatybilnosc-opon-z-obreczami/ Zgodnie z tym linkiem można by zakładać opony 1x25 - 1x50, czyli Hurricane (1.6) bym już nie założył ale w teren CXCompy by weszły, tak samo jak Marathon Racer. CXCompy jeździłyby na łatwe szlaki górskie a Racery po mieście w ciągu roku. Czy takie koła byłyby porównywalne pod względem wytrzymałości do moich rodi vr19 622x19? Mógłbym również brać torbe na bagażnik i jeździć po lesie?
  10. No nic nie ma pod vbrake-i, jedynie znalazłem Alexrims DH 19 580g, dwie dałyby 120g wagi mniej, bez wymiany piasty chyba się nie opłaca... Tylko ze ja szukam 622x19c, max opona jaką chce założyć, to 1.6, a min 1.35, węższa już będzie za mała, chce czasem plecak z wałówką brać albo torbe na bagażnik wrzucić, więc obręcze muszą być mocne. Waga to 85kg. Na czym jeszcze mógłbym zrzucić?
  11. Z tego co jeszcze się zorientowałem, to one są tylko pod tarczówki, nie mają tego paska ścieralnego :/ Czy NoTubes oznacza, że można montować opony bezdętkowe na nich? Wtedy można by było zmniejszyć jeszcze wagę (o ile opony bezdętkowenie są cięższe) Rozmiar tej obręczy, tak samo jak tego Accenta to 622x17c, na to wejdzie opona 1.35? Bo węższą przez las to chyba nie przejadę ?
  12. Accent to zbicie łącznie 300g, to już fajnie, są tanie 70zł/szt. ZTR to zbicie ok 600g więc super, tyle że nie robią ich na 28'', z tego co widzę na stronie ZTR i allegroszu, 27.5 i 29cali. 27.5 mogłoby być? Nie będzie problemu z klockami hamulcowymi? Może jeszcze jakieś znacie bo 27.5 pewnie oznaczałoby wymianę szprych.
  13. Znalazłem wagę 640g jedna obręcz: http://cycling.rodi.pt/produtos/show.aspx?produto=94&p=1&title=aros-vr-19&idioma=pt1 Teraz bądź mądry i nie przepłać - co wybrać? Może całe koła? Nie wiem jak z piastami Deore i szprychy sapim. Widzę na allegroszu, że całe koła na tych obręczach mają cenę ok 350zł z piastami i szprychami. Tylko oponki żeby pasowały 1.35 lub 1.5, aktualnie jeżdzę na 1.6 na tych obręczach, nie jeżdzę tylko po asfalcie czasem po lesie. Hamulce vbrake. Nie chciałbym natomiast, żeby koła były droższe od roweru Kupiłem za 2000tyś cały rower. Ustalmy limit 800zł, tylko jeśli różnica w wadze między takimi za 500zł i 800zł będzie 100g, to wezmę te za 500 Jeśli 800zł nie wystarczy, to prośba o podanie najtańszych. Wydaje mi się, że chyba trzeba będzie całe koła wymienić. Obliczyłem, że na dętkach zrzucę łącznie 300g, 200g na oponach, razem ok 600g, jeszcze z 800 by się przydało.. Obliczyłem, że koło tylne waży 1220g (obręcz 640+piasta DEORE M590 / 32H) bez szprych, których waga to pewnie dodatkowe 200g, czyli razem 1440g bez nypli o ile się nie mylę.. Taka piasta jest ciekawa, waży 293g bez dużych kosztów: http://allegro.pl/novatec-f482sb-20-24-28-32-szosa-243g-shimano-i4140828712.html Na przodzie pewnie tyle nie zyskam, moja waży 200g z zaciskiem, chyba nie ma co wymieniać. Pytanko - czy ta tylna piasta 32 szprychowa z linka powyżej pasowałaby do moich obręczy i kasety ?
  14. Obręcze mam rodi vr19, szprycy sapim, co byś proponował ? Dętki? Obczaiłem takie: http://allegro.pl/schwalbe-detka-sv18-extra-light-700x28-42c-105g-cr-i4162244114.html masz pomysł na lżejsze?
  15. Cześć, Zastanawiam się jak odchudzić mój rower - nowy waży 13,4kg w rozmiarze 21''. Założyłem mu sztycę NCX Suntour, zwiększając wagę o 300g, więc aktualnie waż 13,7kg, sztyca działa super więc nie chcę jej zmieniać. Amortyzator z przodu również chciałbym zostawić, ew. wymienić. Chciałbym bo odchudzić do poniżej 13kg. Specyfikacja wersji z 2010: http://www.forumrowerowe.org/topic/84250-osprzet-porownanie-unibike-zethos-2010-i-zethos-2011/ Pomysły: 1) - 180g Opony Schwalbe Hurricane które ważą ok 540g x 2 i są już nieco zużyte zamienić na Schwalbe Marathon Racer 1.35 ważące 460g 2) Mostek? Aktualny waży coś koło 250g, ciężko będzie znaleźć lżejszy.. 3) Kierownica? Jest Aluminiowa 240g, ciężko coś chyba znaleźć lżejszego? 4) Amortyzator - nie wiem ile waży i czy znajdę lżejszy? Patrząc na stronę Suntoura to widać, że wszystkie wersje nie powietrze NCX-D LITE ważą 2-2.1kg, nie wiem którą mam wersję...? Na stronie są cztery NCX-D http://www.srsuntour-cycling.com/home/bike/forks/?Model=%22NCX%20700C%22 5) co jeszcze?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...