Skocz do zawartości

lisster

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    207
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Metody kontaktu

  • Strona www
    http://ekabarety.tv

Dodatkowe informacje

  • Skąd
    Wrocław

Osiągnięcia użytkownika lisster

Entuzjasta

Entuzjasta (5/13)

  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Conversation Starter
  • Od tygodnia
  • Od miesiąca

Ostatnio zdobyte

4

Reputacja

  1. Cześć, szukam sztycy regulowanej 31.6 mm z zewnętrznym prowadzeniem linki do roweru XC. Czy ktoś jest w stanie polecić jakiś sprawdzony model, który nie jest awaryjny i da się serwisować w razie W? Nie mam żadnego doświadczenia w temacie. Czy wszystkie manetki są na lewą stronę kierownicy? Po lewej stronie mam blokadę amora i manetkę od przedniej przerzutki, dlatego wolałbym dźwignię od sztycy po prawej stronie. Przykłady takich sztyc: https://www.centrumrowerowe.pl/sztyca-regulowana-kind-shock-e20-pd19812/ https://www.centrumrowerowe.pl/sztyca-regulowana-z-manetka-xlc-all-mtn-sp-t10-pd26457/ https://www.centrumrowerowe.pl/sztyca-regulowana-z-manetka-xlc-sp-t12-pd26797/
  2. Wyczyściłem hamulce, zacisnąłem mocno klamkę trytytką i tak sobie stały parę godzin. Odkręciłem klamkę, wszędzie sucho. Zastanawia mnie skąd jest wyciek, skoro było tłusto pod klamkami. Jedyne co mi przychodzi do głowy, to otwór który jest pod klamką. Jest tam śruba, którą widziałem, że odkręcają (na youtube) przy rozbieraniu klamki na części pierwsze. Trochę mocniej dokręciłem tę śrubę imbusem. Czy to możliwe, że z tego otworu cieknie olej, czy jest w ogóle taka możliwość?
  3. Zdjąłem gumki które są na lince przy klamce i tam jest suchutko. Manetki mam SL-M670, z klamkami hamulcowymi M7000 pasują idealnie. Co może nie pasować w M7100, jaka jest różnica w stosunku do M7000?
  4. Witam, Posiadam hamulce shimano BR-M7000 z klamkami BL-M7000. Od pewnego czasu zauważyłem, że na dłuższych zjazdach klamki robią się miększe oraz głębiej "wpadają", jednak siła hamowania wciąż była ok. Aż do wczoraj kiedy tylna klamka na zjeździe dotknęła gripa, a hamulec przestał hamować. Po kilku "pompowaniach" klamka znów robiła się twarda i wszystko wracało do normy, aż do kolejnego zjazdu. O dziwo na płaskim klamka znów jest twarda i działaja normalnie, przypadłość ta pojawia się tylko na dłuższych zjazdach kiedy olej prawdopodobnie robi się gorący. Odkręciłem klamki i zauważyłem, że w miejscu ich mocowań na kierownicy jest mokro od oleju. Zarówno na lewej jak i prawej. Nie mogę jednak zlokalizować wycieku, obejrzałem klamki i wyglądają na suche. Skąd może być wyciek? Klamki po prostu są tłuste od spodu w miejscu mocowania ich do kierownicy. Zaciski wyglądają na suche. Co robić, planuję odpowietrzyć układ, ale jeśli gdzieś jest wyciek to chyba niewiele pomoże? Nowych klamek BL-M7000 już raczej nie dostanę. Myślałem nad zakupem BL-M7100, ale w opisie nie ma w informacji, że pasują z moimi zaciskami BR-M7000. Recommended brake caliper BR-M7100, BR-M7110-R, BR-M7120
  5. Kupiłem nowe heble, wszystko do skrócenia jest w zestawie. Zestaw i olej do odpowietrzania mam. Odpowietrzałem już inne hamulce shimano (z niższych grup), ale chciałem się upewnić czy w najnowszej grupie SLX coś się nie zmieniło. @gtb Nie ma tego manuala shimano w wersji PL? Znalazłem jeszcze coś takiego: http://www.shimano.com/media/techdocs/content/cycle/SI/DiskBrakeSystem/SI_8KH0A/SI-8KH0A-001-POL_v1_m56577569830752473.pdf Nie wiedziałem, że na oliwkę daje się smar.
  6. Witam, Czy znajdę gdzieś instrukcję skracania kabli i odpowietrzania hamulców BR-M7000? Jakieś oficjalne filmy wideo od Shimano albo manual http://si.shimano.com ?
  7. O zanurzeniu całości w wodzie właśnie myślałem. Teoretycznie wtłaczając powietrze do zamkniętego układu woda nie powinna dostać się do środka. A jeśli gdzieś będzie nieszczelność powinienem zobaczyć pęcherzyki powietrza. Jakie ewentualne kłopoty masz na myśli?
  8. Witam, Posiadam hamulce Magura MT2 pierwszej serii. Problemem jest powtarzające się zapowietrzanie tylnego hamulca po jakimś miesiącu jazdy. Podczas odpowietrzania, kiedy mam strzykawkę z płynem wkręconą w zacisk i przepycham płyn w stronę klamki wszystko jest ok. Kiedy natomiast wyciągam tłok ze strzykawki, tak aby płyn płynął w drugą stronę (w kierunku zacisku), w wężyku pojawiają się pęcherzyki powietrza. Mimo, przelania praktycznie całej strzykawki płynu, pęcherzyki wciąż wychodzą z zacisku. Wnioskuję, że gdzieś jest nieszczelność. I tu pojawia się problem. Jak ją znaleźć? Wykluczam nieszczelność przy łączeniu wężyka z zaciskiem, ponieważ sprawdzałem to łączenie kilkukrotnie. Jakieś pomysły? BTW. Nie polecam tych hebli, mimo, że fajna modulacja i dobra siła. Odpowietrzanie to koszmar, nawet jeśli są w pełni sprawne. Słabe elementy plastikowe w klamce, które pękają, plastikowe obejmy klamek, które również pękają. Membrana w klamce, która po czasie przepuszcza.
  9. Jest sens dopłacać do XT? Czym się różnią od SLX, w czym są lepsze? Odpowietrzanie wygląda tak samo w SLX i XT?
  10. Posiadam aktualnie hamulce Magura MT2 model 2013. Tarcza przód 180 tył 160, mocowanie IS. Czy przy zmianie hebli na Shimano SLX BR-M675 muszę zmieniać również tarcze na shimanowskie? Co z adapterami, konieczna zmiana, jeśli tak na jakie? Ewentualnie na jakie inne trudności mogę się natknąć przy zmianie hamulców? Obecnie wygląda to jak na fotkach w załączniku.
  11. Przecież napisałem, że się zgadzam Czy im się to opłaca to nie wiem. Ewidentnie czują się winni odnośnie jakości i trwałości, skoro po 3 latach wymieniają całe heble na nowe.
  12. Po części się zgadzam, materiały takie jak plastik nie powinny się znaleźć w hamulcach. Moje działy dobrze dopóki nie zacząłem przy nich grzebać. Na szczęście magura przysłała mi cały nowy komplet za free, wiec na pewien czas mam spokój. Następne zakupy to jednak zdecydowanie shimano.
  13. Za 899 zł jest już dostępna Sony HDR-AS50, warto dołożyć, bo w jakości obrazu między AS20 a AS50 jest przepaść.
  14. Te śrubki są z tworzywa sztucznego i jeśli dokręcisz je mocniej niż zaleca producent to takie są efekty. Sam właśnie tym sposobem zniszczyłem je u siebie, ale mechanik powinien się na tym znać i zrobić to według zaleceń producenta kluczem dynamometrycznym. Osobiście poszedłbym z reklamacją i żądał wymiany śrub na nowe. Na wymianę klamek i miks shimano-magura osobiście bym się nie zdecydował.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...