Skocz do zawartości

dejf

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    75
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Dodatkowe informacje

  • Imię
    Dominik
  • Skąd
    wawa

Osiągnięcia użytkownika dejf

Uczeń

Uczeń (2/13)

  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Conversation Starter
  • Od tygodnia
  • Od miesiąca

Ostatnio zdobyte

1

Reputacja

  1. dejf

    [Amortyzator] - Rock Shox RS-1

    tak mi się mocno wydaje, że na tej trasie i w tych warunkach pogodowych z całym szacunkiem do Kulhawego na sztywnym widelcu nie wszedłby do pierwszej 50. Wyścig XC z serii UCI World Cup to nie maraton mazovii w Radzyminie ;-) Cała trasa najeżona trudnymi technicznie sekcjami, które jakby mało było trudności dodatkowo były mokre i śliskie. oczywiście jak to mawia jeden kolega z forum (pozdrawiam ;-) to nie XTRy napędzają rowery ale w tym wypadku brak amora zabrałby szanse na jakąkolwiek rywalizacje o czołowe lokaty. Zresztą pierwsza trójka jechała na fullach co samo w sobie świadczy o poziomie trudności trasy.... Nie twierdzę, że wygrał Amor. Kulhawy pokazał mega moc objeżdżając Shurtera, Absalona i super mocnego w tym sezonie Vogela (też jechał na RS-1). Ale jak słusznie zauważył Tobo, RS-1 nie upośledził jego możliwości zwycięstwa a z takimi parametrami to i tak już bardzo dużo
  2. dejf

    [Amortyzator] - Rock Shox RS-1

    testy sztywności bocznej nie kłamią, RS-1 jest przeszło 3 razy bardziej "elastyczny" vel wiotki od Leftego z drugiej strony nie przeszkodziło to Jaroslavowi Kulhavemu wygrać w miniony weekend zawody pucharu świata na trudnej technicznie i dodatkowo mokrej oraz pełnej korzeni nawierzchni w Nowym Mieście w Czechach na rzeczonym RS-1.
  3. dejf

    [Amortyzator] - Rock Shox RS-1

    elastyczny czyli miękka faja?
  4. dejf

    [Amortyzator] - Rock Shox RS-1

    Sztywność wzdłużna to rozumiem ugięcie/brak ugięcia przód/tył? Jak interpretować ten parametr? W kontekście przełożenia mocy pedałowania na rower? Oraz w powyższym teście porównywali 120mm RS-1 vs 100mm SID więc porównanie odrobinę przekłamane ;-)
  5. dejf

    [Amortyzator] - Rock Shox RS-1

    przeczytałem test na pinbike"u i jak to zwykle bywa z testami najciekawsze są komentarze pod testem ;-) sam test bardzo obszerny i dobrze napisany ale trochę cieknie lukrem, szczególnie w momentach kiedy tester mówi o super sztywności skrętnej w stosunku do SIDa czy FOXa co wydaje się ewidentnym nadużyciem mając na uwadze filmy i komentarze powyżej. Powstaje zasadnicze pytanie: Czy tym widelcem można wygrać wyścig? Wygrać pewnie nie można, ale chodzi o to żeby nim go nie przegrać BTW w jakiej imprezie startuje szef w weekend? oraz będziemy wielce zobowiązani każdym info nt. sztywności bocznej, wrażeń z jazdy oraz innych parametrów amorka użytego w boju
  6. dejf

    [Amortyzator] - Rock Shox RS-1

    tobo jeździłeś? masz porównanie do np. SIDa albo Kashimy? cena piasty dedykowanej mnie nie boli, kupuje cały rower i zastanawiam się czy wziąć z RS-1 czy z FOX Terralogic (różnica w cenie zestawu znikoma) Już byłem taki szczęśliwy że "mam to!" i trafiłem na filmy powyżej i zbaraniałem...
  7. dejf

    [Amortyzator] - Rock Shox RS-1

    rulez szczerze powiem, że miałem nadzieje na twój komentarz, choć również miałem nadzieje, że będzie ciut bardziej merytoryczny dla snobów czy nie nie dla snobów to już inna kwestia (cena jest masakrą ale to na chwile pomińmy), mnie interesuje ten hipotetyczny brak sztywności bocznej i co to w praktyce może oznaczać podczas wyścigu. druga sprawa to czy widelec typu "inverted" czyli z goleniami przy osi nie jest bardziej narażony na uszkodzenie (kamienie, piach)?
  8. dejf

    [Amortyzator] - Rock Shox RS-1

    zrobiłem mały research w necie i oto co znalazłem w kwestii sztywności bocznej tego amora: https://www.youtube.com/watch?v=f0xAgGAejq8 nie wiem czy te filmy można uznać za wiarygodne ale chyba coś jest na rzeczy skoro sam bikeradar daje 2/5 w teście. Oczywiście ocena obniżona również za wysoką cenę (1800USD), wcale nie niską wagę (1666gr) oraz konieczność kupienia przedniego koła SRAM (kolejne dodatkowe koszty). A teraz pytanie: Jak w rzeczywistości wyścigowej będzie zachowywał sie amor jeśli powyższe filmy to nie jest ściema? Czy taki brak sztywności bocznej będzie odczuwalny w postaci opóźnionej reakcji przy ostrych ruchach kierą?
  9. Czy ktoś może się wypowiedzieć (na bazie własnych doświadczeń) na temat amora Rock Shox RS-1? Jest trochę testów w prasie branżowej krajowej i zagranicznej ale przecież nic tak nie sprawdzi amora w boju jak prawdziwy forumowicz
×
×
  • Dodaj nową pozycję...