Skocz do zawartości

Kubeu84

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    43
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Dodatkowe informacje

  • Skąd
    Kielce

Osiągnięcia użytkownika Kubeu84

Odkrywca

Odkrywca (3/13)

  • Conversation Starter
  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Od tygodnia
  • Od miesiąca

Ostatnio zdobyte

3

Reputacja

  1. Malowanie nie jest przeszkodą Jak bardzo Cie będzie razić, to i tak na tyle na niej zaoszczędzisz, że możesz oddać do malowania i wybrać takie malowanie jakie tylko sobie wymarzysz:)
  2. O Peak'u 29 jest szeroko opisany temacik. Poszukaj na forum. Masa opinii, doświadczenie itd. Ogólnie chwalą za stosunek cena jakość. Z roku na rok podobno są coraz lepsze te ramy. Tak czy inaczej zapraszam do lektury na forum.
  3. To może kupić ramę i przełożyć wszystko ze starego roweru i dopiero zmieniać na lepsze.
  4. Troche masz dziwne podejście. Piszesz, że ramę też zmienisz ale na końcu, co troche łamie zasade upgrejdu rowerowego:-) to rama ma być bazą do rozbudowy, a nie dokupowanie ramy do komponentów. Jeśli masz zmieniać rame to zrób to w pierwszej kolejności. Czyli albo kup nowy lepszy rower (z lepsza ramą do ścigania) i dopiero zmień osprzęt, albo złóż rower od podstaw zaczynając od ramy. Pozdro!
  5. Jasne, ze kasa nie ma znaczenia. Tylko trzeba zadac sobie pytanie czy rama jest warta tego zby w nia tak ostro inwestowac. Bo jak faktycznie b dobry osprzet i amor zakladac za duze pieniadze, to i rama by mogla byc wyzszej klasy. Z drugiej strony jak rama odpowiada , nie wazne jakiej jest klasy, to juz tylko w wyobrazni i zasobach uzytkownika pozostaje co tam powklada.
  6. Siema. Ja mam Speca Rockhopper. Kosztował mnie 3000zł z rabatem na akcesoria. Osprzęt standardowy w nim to padaka, co tu dużo mówić. Po roku zdecydowałem się na wymianę. Wymieniłem praktycznie wszystko: korba 40-30-22, przerzutka tył , przód, łańcuch, kaseta 11-36 z grupy deore XT wszystko za cenę 1300zł. plus tam koszta poboczne razem 1400zł. Znajdźcie mi rower za 4400zł z takim osprzętem. Kupując ten rower, brałem go z myślą rozbudowie, nie sądziłem,tylko, że będę wrzucał takie częsci, ale kasa była nie było się co zastanawiać, bo teraz nie żałuję. Kolega nie musi wrzucać od razu slx czy deore XT. Wystarczy zmiana na deore i już będzie mega zadowolony i poczuje dużą różnicę. Co do amora to myślę, że w cenie 600-800zł znajdzie dobry do swoich zastosowań. Ja sam za rok będę szukał amora, i będę celował w tą półkę cenową. Jeżeli rama mu odpowiada to kupno części deore nie będzie przerostem formy nad treścią przy tym rowerze. Pozdrawiam
  7. Kubeu84

    [rower] kross b2

    Wszystko zależy do czego potrzebujesz roweru, Twoja waga też tu pewną role odgrywa. B2 ma konfiguracje typowo rekreacyjną, bez szaleństw. Określ się, to myślę, że znajdziesz pomoc
  8. Powiedzcie mi forumowicze taką rzecz. Jest spora różnica między jazdą na ramionach 170 a 175 w rowerze 21" oprócz tego, że trzeba będzie sztyce podnieść?
  9. Macie może jakieś zdanie na temat różnic w pracy tylnej przerzutki m781 a m786 ?
  10. A przy 10s myslisz , że lepiej było by się bujać 11-32 czy 11-36 z tą korbą? Pierwsza da twardsze przełożenia, druga pozwoli na bardzo ostre podjazdy(tyle, że u mnie aż tak wielu ich nie ma). Dla mnie 11-36 bardziej pasuje do dwóch koronek z przodu, więc może wziąć 11-32 po tą korbe.
  11. Przy jakiej kasecie uzywales tej korby 11-34 czy 11-32?
  12. Mam pytanie co do tej strony z przełożeniami. Co to znaczy gangsprung i jak to odczytywać? Moje tłumaczenie tego słowa nie ma nic wspólnego z rowerem;)
  13. Dobra wszystko już dobrane tylko nadal borykam się z tematem korba-kaseta , czy wziąć korbę 42/32/24 i kasetę 11-32 czy 11-36, czy korbę 40/30/22 lub 40/30/20 i kasetę 11-32? Do tej pory jeździłem na 44/32/22 i kasecie 11-34 w 9rz. i najczęściej jeździłem na 32 z przodu i 13-15-17 z tyłu przy wyższej kadencji na prostych odcinkach, ewentualnie na asfaltach te sme koronki z tyłu i 44 z przodu. Czasami tutaj brakuję jakiegoś przełożenia pomiędzy, ponieważ albo jest mi za ciężko albo za lekko przy pedałowaniu. Jakieś sugestie:)?
  14. Witam Widząc ostatnio różne połączenie jeżeli chodzi o długość tych elementów, mianowicie chodzi o zestawy krótka kiera+długi mostek i długa kiera+krótki mostek naszło mnie ostatnie takie pytanie. Jaka jest zależność i co za tym idzie jak dobrać długości tych komponentów? Czy lepszym rozwiązaniem będzie krótsza kiera+dłuższy mostek, czy dłuższa kiera+krótszy mostek (abstrahując od pozycji i wyciągnięcia na rowerze )? Na moją logikę dłuższa kierownica daję mniejszą sterowność, ale powinno być stabilniej (bez nerwowych ruchów), długi mostek da nam podobne zachowanie roweru, natomiast krótki mostek jak i kiera pozwolą na lepszą sterowność, ale obniżą stabilność. Zestawy o których pisałem na początku, z tego co widzę, mają nawzajem się uzupełniać, żeby zachować dobrą sterowność przy dobrej stabilności. Ale widuje też zestawy długi mostek i długa kiera, to zakrawa na prowadzenie roweru jak autobusu:). Jakie jest Wasze zdanie w tym temacie, czy warto się posługiwać własnie takim rozumowaniem podczas kupowania tych elementów? Dodam, że w moim rowerze standardowo zamontowana jest kierownica 700m i mostek 75mm (i tu mostek wydał mi się krótki, dopóki nie zacząłem myśleć o kierownicy i mostku jako zestawie, który ma wypoziomować cechy sterowność/stabilność), przy rozmiarze 21" (spec rh 29). Pozycja nie jest jakoś specjalnie wyciągnięta, ale też nie siedzę jak na miejskim rowerze:) Pzodrawiam
  15. wytypowałem takie części: manetki SL-M780 pp 153 g (FD-M781) lub 148 g (FD-M781-D) pt RD-M781-SGS lub RD-M786-SGS kaseta CS-M771 11-32 T łańxuch compangolo veloce korba 42-32-24 T(FC-M610) suport Deore LX BB-ES51 odnośnie korby to znazłem takie info "sztywna stalowa oś zintegrowana na stałe z prawym ramieniem: doskonała sztywność i jednocześnie niższa waga w stosunku do klasycznych wkładów suportu", tzn., że nie muszę dokupować suportu, bo jest on już zintegrowany? Trochę tego nie trybie. Myślę, że zmieszczę się w granicy 1300zł. Co Wy na to?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...