Skocz do zawartości

vibovit185

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    111
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

1 obserwujący

Dodatkowe informacje

  • Imię
    Vibo
  • Skąd
    Zielona Góra

Ostatnie wizyty

575 wyświetleń profilu

Osiągnięcia użytkownika vibovit185

Ten od rowerów

Ten od rowerów (4/13)

  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Od tygodnia
  • Od miesiąca
  • Od roku

Ostatnio zdobyte

25

Reputacja

  1. vibovit185

    [poznań] Cube Ltd Race

    To na mapie naszego kraju by był jeden wielki punkt świadczący, że kradną wszędzie. Zasada jest prosta, chcesz uniknąć kradzieży, unikaj zostawiania roweru bez opieki. Ani linka, ani ulock, ani łańcuch to nie jest zabezpieczenie jeśli złodziej ma wystarczająco dużo czasu. W większości przypadków nie ma co liczyć na reakcje ludzi, że ktoś zareaguje. Dlatego złodzieje tak się panoszą. Nawet gdy rower mamy zapięty mocnym zapięciem, to ktoś może nam w krótkim czasie ukraść koło, siodełko, lampkę, licznik, torbę podsiodłową lub inne gluty. Ja mam już nauczkę, w domu rower zostawiam w sypialni koło łóżka, jak gdzieś nim jadę - wnoszę go ZAWSZE wszędzie i mam go przy sobie. P.S szkoda roweru, będę się rozglądał.
  2. Są to podobnej klasy amortyzatory. Wybór należy do Ciebie Ja w swoim rowerze mam RS XC 32 TK Solo Air i jestem zadowolony. Mam 193 cm/ 92,5 kg
  3. Uważam, że nie ma potrzeby zmieniać lepszego amora na gorszy - tylko dla samej osi - tym bardziej, że Twoja waga jest raczej niska Na Twoim miejscu zostałbym przy Rebie.
  4. vibovit185

    [SCOTT SCALE 950] Opinie

    Ja mam model niższy Scott Scale 960 w rozm XL z 2013r. Rower sprawuje się świetnie. Ważę 90 kg, jeżdżę z plecakiem w którym między innymi wożę łańcuch ~3,5 kg + inne gluty. Mam go już rok czasu - jestem zadowolony i mogę go z czystym sumieniem polecić. Z rozmów z kolegami i z zaprzyjażnionym serwisantem potwierdzam, że serwis gwarancyjny jest jak najbardziej ok. Idą b. często na rękę, nie czepiają się bzdur i dają nowe ramy
  5. W Zielonej Górze w serwisie Harfa-Harryson za serwis tego amorka chcą 90 zł. (Też się przymierzam do serwisu w niedalekim czasie) i po twoim opisie - chyba wpierw zobacze jak oni to robią i dopiero może później sam się tego podejme ;p
  6. Takich pisemek odnośnie różnych wykroczeń, przestępstw przychodzi wiele. Bardzo często przedstawione jest stanowisko prawne KGP (czyli jak oni to widza i interpretują - przez co chcieliby by każdy też tak to widział) Przepisy się zmieniają. Dlatego by być na czasie i na bierząco - przychodzą pisma w których opisują zmiany, interpretacje itp itd. To czego nie wolno w naszym kraju doskonale wiemy (jak nie wiemy - mamy dostęp do Ustaw szczegółowych - są ogólnodostępne), To że niektóre przepisy są przestarzałe, że nie nadążają za nowinkami technicznymi też powszechnie wiadomo. To nie znaczy, że chorobliwie książkowo musimy podejść do tematu wykroczenia. Policjant podejmujący czynności decyduje czy zakończy sprawę na postępowaniu mandatowym, czy skieruje wniosek do Sądu Rejonowego o ukaranie, albo pouczy. Jeśli przepis jest stary,głupi, nieżyciowy - jest bardzo duża szansa że zostaniemy pouczeni. Jeśli wdamy się w pyskówkę, będziemy chcieli się kopać z koniem - to efekt jest chyba do przewidzenia. Także z mojej strony taka mała dygresja - to nie policjant jest zły - tylko niektóre przepisy. Dobrze, że jest takie forum - na którym szerokie grono rowerowe może się wypowiedzieć - można podyskutować, wymienić opinie. Warto pomyśleć nad zbieraniem podpisów i nagłóśnienia sprawy - może szybciej zostaną wprowadzone zmiany.
  7. O ile dobrze pamiętam ta rama to chińczyk - a sam rower należy do kogoś z forum. Kupując rame z Chin jest obecnie bardzo duże prawdopodobieństwo że dowalą cło antydampingowe - przez co koszt ramy będzie spory - także sprowadzanie ramy z Chin nie jest już tak atrakcyjne jak kiedyś.
  8. Składać skargę na funkcjonariusza dlatego że pracuje w oparciu o obowiązujące w naszym kraju aktualnie przepisy - bardzo mądre.... Równie dobrze można składać skargę jak przejdziesz/przejedziesz na czerwonym świetle - bo akurat nic nie jechało - a policjant się na siłę czepia ;P Przypominam, że skargę się składa do właściwego miejscowo prokuratora NA SPOSÓB przeprowadzenia czynności. Jeśli nie podoba nam się obowiązujace prawo - zbierać podpisy i heja do W-wy słać pismo.
  9. Dobre pytanie - sporo tych numerów - każdy inny i pytanie teraz który jest ten najważnejszy. Ja zwykle jak sprawdzam rower podaje wszystkie numery z ramy - jak żaden nie figuruje jako utracony - to jest ok. Kilka razy miałem że 1 z 3 numerów na mufie przypasował i rower był kradziony. Zaś inny kolega miał że wstukał numer z mufy i wyskoczyło że rowerów kradzionych o takich numerach ram jest chyba 9 czy 10.....
  10. Jak znajdziesz tablice, którą wcześniej "zgubiłeś" to masz 3. Nikt Ci głowy za to nie urwie. Tablica zgadza się ze stanem faktycznym - masz dokumenty na to w postaci dowodu rejestracyjnego, naklejki kontrolnej na szybie i tyle
  11. Jest sposób na zdobycie trzeciej tablicy rejestracyjnej do pojazdu. (Trzeba zgłosić zgubienie tablicy w wydziale komunikacji) i wtedy wydadzą wtórnik - i tym sposobem "zgłaszając nieprawdę - fakt zagubienia/kradzieży" mamy wszędzie prawdziwą tablice rejestracyjną. Większość funkcjonariuszy się czepiać nie będzie tych platform montowanych na hak, ale może znajdzie się jakiś jeden który ukara mandatem, zatrzyma dowód i zepsuje wakacje ;p A warto zauważyć że zwykle po mądrych i mniej mądrych pismach są naciski z "góry" i zapytania po jakimś czasie - co zostało zrobione, tabele, liczby, kto ile czego zrobił - porównania do wcześniejszych lat, kwartałów itp itd. i najlepiej żeby co roku było więcej "wszystkiego" If you know what i mean
  12. Ostatnio na odprawie dostaliśmy informacje że 2 dni temu wpadł złodziej rowerów. Przyznał się do wielu kradzieży - więc może uda się komuś odzyskać swój sprzęt. Pomimo faktu złapania 1 złodzieja - w tym samym czasie było pare kolejnych kradzieży rowerów - więc niestety sporo osób trudni się tym procederem.
  13. Kupić można wiele rzeczy - co nie znaczy, że można z nich korzystać - przykład - firma co okleja czarną folią szyby - oklei Ci nawet lusterka, klosze lamp, wszystkie szyby w aucie włącznie z przednią i przednimi bocznymi - a nie można tak jeździć. Dane stojaki dostępne są w wielu krajach, - a jak wiadomo każde państwo ma odrębne przepisy. W naszym niestety jest tak jak napisałem. Postaram się dotrzeć do tego pisma, sprawdzę czy nie ma klauzuli tajności, oraz kto je napisał i postaram się wkleić jego treść (jeśli nie będzie ono zastrzeżone/poufne)
  14. Do "nas" przyszło pismo ostatnio - żeby zwracać uwagę na rowery przewożone na stojakach montowanych na hakach. Wg obowiązujących przepisów nie można montować stojaków na hak gdyż: - zasłaniają tablice rejestracyjną - zasłaniają światła - do pojazdu wydawane są tylko 2 tablice rejestracyjne (fizycznie nie da się i NIE MOŻNA mieć 3 tablic rejestracyjnych) - Tablica rejestracyjna musi znajdować się z przodu i z tyłu pojazdu w specjalnie przygotowanym do tego miejscu. Więc nie wchodzi w gre odczepianie tablicy, lub tworzenie nowej na potrzeby przejazdu) - montując stojak na hak, wsadzając na niego rowery - zasłaniamy tylną tablice w pojeździe, swiatła pozycyjne (w tym i stop, oraz cofania) (nie zmienia tego faktu sytuacja gdy stojak ma wmontowane własne światła. W/w pisemko przyszło zapewne do wszystkich jednostek w naszym kraju - więc kontrole z całą pewnością się nasilą - 10 aut tak przejedzie i nic, 11sty zostanie pouczony, a kolejny dostanie mandat..... więc lepiej już wygląda dach - chociaż wtedy trzeba uważać na co niższe wiadukty. A jeszcze do niedawna sam myślałem żeby do nowego auta, które kupie zamontować hak - i jakiś stojak na niego ..... - pozostają relingi i stojaki na dach lub przyczepka która pomieści kilka rowerów (co wiąże się z większymi kosztami)
  15. O gps w rowerze był już osobny wątek - w skrócie - nie polecam ;P
×
×
  • Dodaj nową pozycję...