Skocz do zawartości

MichalKepa

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    268
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Dodatkowe informacje

  • Imię
    Michał
  • Skąd
    Płock

Ostatnie wizyty

1 220 wyświetleń profilu

Osiągnięcia użytkownika MichalKepa

  1. MichalKepa

    [zmiana skoku] dpx2

    nie mam bo już go złożyłem. natomiast poszukałem w necie i z tego co zauważyłem nie jest to "tulejka" tylko część stała korpusu więc w moim przypadku nie ma możliwości "tuningu". Tak jak wspomniałem wcześniej i jak słusznie zauważył to sznib, zabieg ten nie wpływa na długość montażową. jednak u mnie, co jest trochę dziwne, nie ma możliwości "przeróbki" z x52.5 na x55 ze względu na brak wspomnianej w filmiku tulejki dystansowej. Skok tłoka jest już maksymalny możliwy. Mimo wszystko i tak dziękuję Ci za rozjaśnienie efektu ewentualnego zwiększenia zakresu ugięcia. Nie pomyślałem o tym, że wraz ze zwiększeniem ugięcia amortyzatora skok pionowy nie wzrośnie proporcjonalnie tylko rozłoży się on na ruch w pinie jak i w poziomie w kierunku ramy. Fakt, mógłbym kupić damper 210x55 (DPX2) lub nawet 210x60, jednak byłby to już w przypadku Fox'a X, lub jakiś z RS'a, jednak to już generuje dodatkowe koszty, nie małe z resztą, których to chciałem już uniknąć, a wydatek 2200, bo za tyle namierzyłem DPX2 210x55, żeby uzyskać jak mi ktoś wyżej wyliczył dodatkowe 6.66 mm, oczywiście pod warunkiem, że całość poszła by pionowo, jest mało opłacalny.
  2. MichalKepa

    [zmiana skoku] dpx2

    Musiałbym całkowicie rozebrać damper żeby zsunąć tą tulejkę a do tego niestety nie mam narzędzi..🤷‍♂️😭 Ale trochę to dziwne skoro amortyzatory DPX2 210x50, 210x52.5 i 210x55 są tej samej konstrukcji a ich Skok ogranicza właśnie ta tulejka.. czyli odpowiednio tulejka powinna mieć 5, 2.5 i brak.. więc skąd u mnie tulejka 7 mm (moze troche mniej bo ciezko bylo dokladnie zmierzyć)🤔 Wygląda to tak, jakby mój był 210x50.. ale skoku mierzonego ma 52.5🤯
  3. MichalKepa

    [zmiana skoku] dpx2

    Heh.. tylko pojawił się kłopot.. mianowicie po demontażu puszki okazało się, że owszem, jest pierścień dystansowy ale nie ma 2.5 mm tylko 7 więc po jego demontażu tłok wszedłby za głęboko (zapas na tłoku ok 3-4mm).. także lipa..
  4. MichalKepa

    [zmiana skoku] dpx2

    chodzi właśnie o to, że nie chcę ładować się już w koszty i zmieniać dampera. jeśli da się zmodyfikować ten to w zupełności to wystarczy. dlatego nie kombinuje z długością montażową. Ten zabieg ma zwiększyć jedynie ugięcie więc nie ma wpływu na geometrię. Pod warunkiem, że koło się zmieści i że damper będzie miał możliwość/miejsce na ten dodatkowy ruch ku górze.
  5. MichalKepa

    [zmiana skoku] dpx2

    Sprawdzałem, mam 52.5, więc wychodzi na to, że jedyne co mogę zrobić to doprowadzić go do nominalnego dla tego modelu skoku🤷‍♂️
  6. MichalKepa

    [zmiana skoku] dpx2

    Fakt, na stronie widnieje 210x55 jako seryjnie montowany jedank moja Meta była składana samodzielnie przez wcześniejszego właściciela, wiec możliwe, że kupił inny.. zdejmę puchę i zobaczę a przy okazji sprawdzę czy jest miejsce.. aczkolwiek, jeśli faktycznie kupił nie ten, a x55 to seryjnie montowane do skoku 140, wychodzi na to, że ja teraz jeżdżę na zbyt małym skoku w stosunku do serii..🙄 czyli jeśli to zrobię to nie zwiększę skoku powyżej 140 tylko do niego doprowadzę..
  7. MichalKepa

    [zmiana skoku] dpx2

    A to ciekawe gdyż na stronie Foxa, po ID, widnieje jako 210x52,5..
  8. Siema. Trafiłem na YT na film, w którym gość zmienia skok dampera Fox dpx2 z 210x52.5 na 210x55. Sprawa dotyczy roweru ze stajni Yeti. W jego przypadku Skok zmienił się ze 130mm na 136mm. Czy ja dobrze rozumiem, że zabieg ten zwiększy zakres ugięcia ramy i warunkiem jego zastosowania jest to, czy rama posiada wystarczająco dużo "zapasu" aby ten zakres zmieścić? Pytam, gdyż zastanawiam się nad zastosowaniem tego manewru u siebie w rowerze, Commencal Meta TR (140mm) żeby był bardziej ęduro. Skok przodu (Fox 36) już zwiększyłem ze 150mm na 160mm więc wypadałoby podziałać coś z tyłem 😎 Stosował ktoś kiedyś coś takiego? Czy usunięcie tego pierscienia może w negatywny sposób wpłynąć na trwałość dampera bądź żywotność ramy? Pzdr👊😎
  9. Wiecie co.. ponieważ hamulce są na reklamacji a jeździć trzeba, zrobiłem swap Magury z Dartmoor'a, a na tył wleciał sram Lewel T. Jak to zwykle bywa początki współpracy były kiepskie, Aż zacząłem się zastanawiać czy przypadkiem te 800ki Nie są zwalone, ale.. trochę pojeździłem, klocki się dotarły i jestem mega zadowolony, z Magury oczywiście. Sram też daje rade ale jego miękkość jakoś mi nie pasuje. Także jak będę miał chwilę to przerzucę również XT'ka (z dartmoor'a) na tył a M8120, jeśli dostanę nowe, pewnie pójdą na handel. Także dzieki za aktywność, sugestie, i diagnozę faktycznego problemu (TOBO 👊😎). Swoją drogą ciekawe, że "serwisanci" ode mnie o tym nie wiedzieli. Na tą chwilę temat chyba został wyczerpany. Pozdro🤜🤛
  10. Mam podobnie w Dartmoorze z tarczami magury.. na pająku ślady spalenizny a tarcza, i klocki, smigają aż miło😁 Polecam taki recept.. po zainstalowaniu klocków wsiadasz na rower i z delikatnie wciśniętym hamulcem, tak żeby klocki lekko tarły o tarczę, pedałujesz... będziesz czuł,że coraz mocniej biorą.. przerywasz żeby zmniejszyć temperaturę i powtarzasz tą czynność kilkukrotnie aż do satyfakcjonującego Cię efektu. Ja robię to 3-4 razy sukcesywnie zwiększając siłę docisku, polecam zablokować zawieszenie raczej nie uzyskasz w ten sposób pełnego dotarcia ale zyskasz pewność, że nie zapierdzielisz barana jak nagle jakaś ściana Ci na drogę wyskoczy 🙃 tobo - Wiesz co, za wiele na shimano nie jeżdziłem, ale tak jak wspomniałem wcześniej, w Darmorze mam na tyle XT M8100 i musze przyznać, że jest naprawdę spoko.. gdyby tylko miał lepszą modulację.. ale z przodu MT5+klamka XT M8100 spisuje się meeeeega! dużo lepiej niż te M8120.. i właśnie się zastanawiam czy sobie takiego właśnie zestawu nie sprezentować..
  11. Ok, tylko na jakich częściach, skoro shimano podobno nie wypuszcza zestawów naprawczych?🤔 Ale, aleeeee.. okazało się, że hamulce są na gwarancji więc "jesteśmy urrratowani"😁
  12. a widzisz, nie wiedziałem. w takim razie co? rzygało olejem czy łapało powietrza? bo nie "wyglądały" na zapowietrzone..
  13. siemanooooo😎 Troche mnie nie było ale dopiero w weekand miałem okazję ruszyć na dłuższe jeżdzenie co pozwoliło mi przetestować sprawność hamulców. Zgodnie z sugestiami oprócz klocków wymieniłem również płyn hamulcowył, tzn nie ja tylko chłopaki z serwisu. nie widziałem go osoboście ale podobno był "czarny", więc przepracowany. Po wymianie hamulce działają dobrze, o ile nie bardzo dobrze! siła w porządku, nie mniej jednak sporadycznie zdarza się, szczególnie przy tylnym hamulcu, że tarcza się trochę "ślizgnie" w zacisku wydając haraktrystyczny dźwięk. Poza tym jest w porządku. Jednak jeśli chodzi o subiektywne odczucia, spodziewałem się bardziej radykalnego hamowania, tym bardziej, że z przodu jest tarcza 203 mm. Oczywiście moją ocenę opieram na porównaniu tego zestawu do wcześciej wspomnianego MT5/XT z dartmoora, w którym to wjechała na przód tarcza 203, więc po dotarciu będzie "grubo". i właśnie odnośnie dźięków dochodzących z układu hamulcowego mam pytanie.. w przypadku zestawu MT5/XT używam tarcz Magura storm HC 203/180 i zgodnie z opiniami, które krążą na temat klocków metalicznych, zestaw ten hałasuje. Sychać metaliczne tarcie od momentu styku klocka z tarczą co w połączeniu z natychmiastową reakcją hamulca, w sensie że działa, a nie że od razu zapodaje OTB, daje poczucie mocy. W przypadku M9120 i MT800 taka sytuacja nie występuje, jest cicho i "łagodnie". w necie znalazłem info, że te tarcze mają rdzeń aluminowy a na zewnątrz jest "nierdzewka", czyli "normalna" tarcza. skąd więć taka różnica? rzebyśmy się zrozumieli, nie przeszkadza mi ani ten hałas ani ta cisza, zastanawiam się czym jest ta różnica spowodowana.. Pierwsze hamowanie na "zimnych" też jest słabsze, czego w drugim rowerze nigdy nie dośwoiadczyłem. co tym sądzicie? czepiam się?🤔 udanego dnia, Pozdro 👊😎
×
×
  • Dodaj nową pozycję...