Skocz do zawartości

xswistaqx

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    108
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Dodatkowe informacje

  • Imię
    Marcin
  • Skąd
    Kraków

Osiągnięcia użytkownika xswistaqx

Uczeń

Uczeń (2/13)

  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Conversation Starter
  • Od tygodnia
  • Od miesiąca

Ostatnio zdobyte

4

Reputacja

  1. bikestacja.pl NEGATYW Z pośród ostatnich dwóch zamówień żadne nie zostało zrealizowane tak jakbym tego oczekiwał. O łańcuchu i kółkach przerzutki musiałem przypomnieć po tygodniu - dopiero wtedy wysłali. Dzisiaj dostałem paczkę, w której miał być zamówiony trenażer z oponą i końcówki linek. Trenażer się zgadza, opona innej firmy - co jeszcze da się przeżyć, ale tego, że jest pod inny rozmiar koła już nie, końcówek brak. Jeśli komuś nie zależy na czasie i lubi grać w ping-ponga towarem to można rozważyć.
  2. Ad1: To chyba mówi samo za siebie. Ad2: Ile psi dla jakiego sagu należy wbić to nie wiem i raczej nikt Ci nie odpowie bo to jest zależne od Twojej wagi, dampera i zawieszenia. Także innej opcji niż metoda prób i błędów nie ma.
  3. SAG ustawiasz metodą prób i błędów tak żeby praca zawieszenia Ci odpowiadała. Zazwyczaj do XC ustawia się w okolicy 15% także jeśli chcesz zmniejszyć SAG to musisz dopompować damper.
  4. Ale imo zdecydowanie ta upierdliwość jest warta zachodu. Przy dual air można pobawić się w dostrajanie amortyzatora do własnych preferencji a w solo tej możliwości już nie ma. Porównywałem solo air z moją dual i ta pierwsza była imo za miękka i nie było opcji dostrojenia jej pod siebie (w sensie zmiany charakterystyki). Dual air daje taką możliwość i jak dla mnie reba w solo air nie jest warta zakupu.
  5. Tyle, że można dobrać sprężynę to ja wiem Jako, że i tak planowałem przesiadkę na coś lepszego i powietrznego to doszedłem do wniosku, że kombinowanie z szukaniem innej sprężyny/modyfikacjami będzie stratą czasu i zapewne funduszy. Szczególnie, że różnice w cenie pomiędzy XC 30 TK a np. RST First czy Reconem air nie są tak ogromne względem tego co się otrzymuje (oczywiście z mojego punktu widzenia).
  6. Ja zainwestowałbym w coś powietrznego. Przy zbliżonej wadze (65kg) sprężynowy XC 32TK pracował po prostu kiepsko. Jest raczej przystosowany do cięższych jeźdźców także pod lekkimi osobami nie pracuje w pełni swoich możliwości.
  7. Tak, tłumienie powrotu (rebound) działa dokładnie tak jak opisałeś. Preload służy do regulacji wstępnego ugięcia amortyzatora - im mniejsza ustawiona wartość (kręcisz w stronę -) tym większe ugięcie pod obciążeniem statycznym (czyli siedzisz na rowerze opierając się ręką o ścianę). Ugięcie wstępne najlepiej ustawić między 20 a 30% pełnego skoku amortyzatora. Blokada turnkey jest na prawej goleni - niebieskie pokrętło. Blokuje ona skok amortyzatora chyba, że trafisz na dużą przeszkodę to wtedy go odblokuje coby amor się nie uszkodził. Tego się nie ustawia tylko przekręca w stronę otwartej/zamkniętej kłódki w zależności od tego czy chcesz zablokować czy odblokować. Serwis wystarczy raz w roku chyba, że amor będziesz ostro katował. Instrukcję co i jak znajdziesz na stronie rockshoxa.
  8. IMO jest warta. Sam mam tej firmy latarkę i sprawuje się świetnie. Z tym, że ten akumulator 4000mAh można odstawić na półkę bo rzeczywista pojemność będzie w okolicy 1500mAh. Zamiast niego polecam ogniwa samsunga.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...