Skocz do zawartości

pawelpiwowarczyk

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    84
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Dodatkowe informacje

  • Imię
    Paweł
  • Skąd
    Poznań

Ostatnie wizyty

350 wyświetleń profilu

Osiągnięcia użytkownika pawelpiwowarczyk

Ten od rowerów

Ten od rowerów (4/13)

  • Dedicated Rzadka
  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Conversation Starter
  • Od tygodnia

Ostatnio zdobyte

2

Reputacja

  1. Ja, koniec końców, wyszukałem najbliższy mi serwis na stronie https://www.shimanoservicecenter.com/pl/ , bo stwierdziłem, że może to być jakaś gwarancja fachowości w temacie piast wielobiegowych. Wybrałem Centrum Rowerowe Hetmańska. Okazało się, że serwis był niepotrzebny, a "przeskakiwania" w napędzie były związane z wyrobieniem karbonowej zębatki (mam napęd na pasku Gates'a), którą kupiłem i wymieniłem we własnym zakresie. Chłopaki zdiagnozowali to po dwóch godzinach po zawiezieniu roweru. Co ciekawe, po godzinie zdążyli do mnie zadzwonić, bym przyjechał i zabrał akumulator od przednich lampek, bo nie może zostać u nich na noc taki potwór-samoróbka (pakiet 6 ogniw 21700 dający napięcie 14,4V).
  2. Miałem je kiedyś nad kierownicą, ale stylówka była gorsza :- )
  3. Fakt, "drogowe" to działo świetlne. Używam jej sporadycznie, kiedy jadę przez las. Świetny klimat - dookoła ciemno, a jedzie się bez żadnych ograniczeń. Tylko: Ty, ciemność, rower i droga :- ) "Mijania", podczas codziennego użytkowania, mam niżej ustawione, ale nadal mam ciemną dziurę przed rowerem. W praktyce, zupełnie to nie przeszkadza (mnie). Dodatkowo, kierowcy traktują mnie bardziej jak wolno jadący skuter lub motocykl (coś na kształt szacunku dla innego uczestnika ruchu), a nie jak rowerzystę, którego można rozstawiać po kątach. Wcześniej miałem Busch + Müller Lumotec IQ i jednak była za słaba (dla mnie).
  4. To może ja pokażę, z czym jeżdżę zimą. Przejeździłem tak jedną zimę - jest OK. Niewiele bym zmienił (ale nieco bym zmienił). Światła mijania z kupionego od Chińczyków reflektora motocyklowego z odcięciem. Link (z Alle bo nie mogę teraz znaleźć jej na Ali) Drogowe to klon Magicshine 872, kupiony w Juli. Link (kiedyś była sporo tańsza) Chińczyk działa na napięciu (zdaje się) 12+ V, więc do tego dołożyłem pakiet ogniw 6x21700 z napięciem wyjściowym 14,4 V. Wszystko zdrutowane razem, wygląda tak: Świeci to tak (płot po lewej 25 m, dom na wprost 80 m): (mijania) (mijania + drogowe) (same drogowe) (dla porównania, Convoy S2+ w najmocniejszym trybie, położony niefortunnie na aparacie)
  5. Cześć! Marek, na czym stanęło? Wziąłeś NCXa czy XLCa? Stoję przed podobnym dylematem. Sztyca amortyzowana do sztywnej zimówki. Ja, dodatkowo, biorę pod uwagę taki wynalazek, jak sztyca Safort USS, jakiejś tajwańskiej manufakturki. Najbardziej mi się podoba (z wyglądu) i zdaje się, że siodło dużo mniej przesuwa się do tył, podczas uginania. Tyle, że nigdzie nie mogę znaleźć opinii, jak to się sprawuje, zwłaszcza w dłuższym okresie czasu.
  6. Low-normal z grip shiftami działa świetnie i intuicyjnie: odpuszczasz - przełączasz na lżejszy bieg, przekręcasz manetkę - przełączasz na szybszy (twardszy) bieg. Kiedy miałem grip shifty z top-normal, ciągle się myliłem. Manetek z dźwigienkami nie trawię. Ciągle zahaczam o nie palcami i podczas jazdy denerwuję się by nie ruszać rękoma, zamiast cieszyć się z jazdy. :- ) Pewnie masz rację; z drugiej strony firma, która by to wprowadziła, nie miałaby w tym segmencie konkurencji i zgarnęłaby cały tort.
  7. A czy można wykonać ten sam manewr, czyli założyć opony 1.5", a najlepiej 1.75" (przy założeniu, że wejdą w ramę), na obręcz o wewnętrznej szerokości 16mm? Rowerek to Focus Planet Lite z paskiem.
  8. Wszystkie odpowiednio nowe przerzutki MTB obsłużą duże kasety. Zawsze mógłbym je pożenić z GripShiftami SRAMa (zdaje się, że nowsze Shimano też z nimi pójdą). Problem w tym, że żadna z nich nie jest low-normal.
  9. > Przedłużki haka z aliexpress, a kiedy to, oczywiście, okaże się ślepą uliczką - przyzwyczaić się do nowszych rozwiązań. Jak Ty to piszesz, to nie ma dla mnie nadziei. Kurczę, szkoda. A jakieś przerzutki butikowe? Albo butikowi producenci wózków do przerzutek? Przedłużkę miałem. Kowno do kwadratu. Chyba że, kiedy patent Shimano wygaśnie, SRAMowi uwidzi się, by trzepać kasę na takich jak ja "lownormalnych". > A korba jaka? Nie da rady tam zmienić zębatek o większej różnicy? Układ 1x9, więc tylko jedna koronka, 30t. Nie jestem w stanie osiągnąć aż takiej kadencji (na płaskim), żeby przejść na 28t :- )
  10. Cześć! Może podpowiedział by ktoś rozwiązanie mojego problemu. Mam przerzutkę m760 Low Normal + kaseta SunRace 11-40 + GripShift 9s. Wiele kombinacji przerobiłem, i cyngle, i obrotówki + top normal, i obecny układ pasuje mi najbardziej [niezmiennie od 15 lat :- ) ] Ale, ciut doskwiera mi mały zakres przełożeń. Chciałbym założyć kasetę o większym zakresie, np. 11-46, ale zachować dotychczasowy układ. Problem w tym, że dla przerzutki m760 obecny zakres jest na styk. Koronki 46 już nie obsłuży. Ma za mały skos pantografu (M770 ma taki sam skos). Mógłbym wymienić przerzutkę na współcześniejszą, ale Shimano zarzuciło koncepcję i nowszych (o większym skosie) low normal Shimano nie robiło. Słyszeliście o jakimś drutowym patencie na taką sytuację?
  11. Cześć! Moglibyście polecić serwis znający się na piastach wielobiegowych? Jestem od kilku dni posiadaczem takiego roweru. Zdecydowaną większość serwisu ogarniam sam, ale piasty nawet się nie tknę, więc chciałbym zawczasu znaleźć jakiś fajny serwis, który będzie ją serwisował.
  12. Cześć! Mam z przodu standardowy widelec i piastę na oś 9mm. Planuję zakup widelca typu boost, na 15mm. W przyszłości zmienię i koło (na takie z piastą 15 mm), ale do tego czasu chcę używać obecnego (i później również, jako koło alternatywne, z inną oponą). Pewnie nieudolnie szukam, ale nigdzie nie mogę znaleźć adapterów, które pozwolą pożenić fabryczną piastę HB-M3050 9 mm 100 mm z widelcem boost (110 mm) 15 mm. Zupełnie nie chodzi mi o sensowność takiego połączenia. Po prostu, szukam adapterów. Pomożecie?
  13. Odkurzę, bo temat wiąże się z tematem na jaki wyewoluowała dyskusja w tym wątku. Przymierzam się do roweru z piastą wielobiegową. Teraz jeżdżę na przerzutce zewnętrznej typu „low normal” (m760) + manetki obrotowe. Czyli jak przekręcam manetkę w ten sposób, jakbym w motocyklu dodawał gazu (czyli skracam linkę), przerzucam na wyższy (twardszy) bieg. Jeżeli dobrze rozumiem, Shimanowskie piasty wielobiegowe są standardowo typu „low normal”, więc jak zastosuję manetkę obrotową od Nexusa 8, to taka Alfine 8 (SG-S7001-8) będzie mi działać tak samo, jak w dotychczasowym rowerze? Bardzo mi zależy, żebyście potwierdzili to rozumowanie. Zależy mi, by w nowym rowerze manetka działała tak samo, jak mi działa teraz. Wie ktoś może, jakie jest ratio w manetkach do Nexus/Alfine? Takie jak w starych przerzutkach zewnętrznych Shimano? Czy taka SRAM Attack Grip Shift, która ma Shimanowskie ratio, będzie poprawnie działała?
  14. Cześć! Mam dwie kwestie, raczej teoretyczne, ale będą miały wpływ na łańcuch jaki kupię. 1. Czy w napędzie 1x9 z kółeczkami przerzutki od 10s, łańcuch 10s będzie działał poprawniej od łańcucha 9s? 2. Łańcuch "rozciąga się" poprzez ścieranie materiału na sworzniach (IMHO). Czy można zaryzykować tezę, że łańcuch z pustymi sworzniami (pinami), będzie się szybciej "rozciągał" bo obok ścierania materiału dojdzie dodatkowo zdeformowanie pinów?
  15. Cześć! Znalazłem świetny artykuł a propos kompatybilności napędów, uzupełniający i rozszerzający wiedzę z przyklejonego wątku [Kompendium] Kompatybilność napędów 1-12s Oto link: http://blog.artscyclery.com/science-behind-the-magic/science-behind-the-magic-drivetrain-compatibility/
×
×
  • Dodaj nową pozycję...