Skocz do zawartości

Rikko

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    58
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Dodatkowe informacje

  • Skąd
    Książ Wielkopolski

Osiągnięcia użytkownika Rikko

Uczeń

Uczeń (2/13)

  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Conversation Starter
  • Od tygodnia
  • Od miesiąca

Ostatnio zdobyte

11

Reputacja

  1. Rikko

    [rower] full do XC do 15.000

    Mam podobne zdanie, jak wspomniałem w pierwszym poście, wolałbym niczego nie wymieniać. Po prostu, przypasowała mi rama i zaciekawił Lefty. Ale skoro teraz pojawił się nowy do taperowanej główki to raczej nie ma sensu pchać się na starszy model. Rower zważył dla mnie sprzedawca (Scalpel 4 z 2018 z pedałami). Trafiłem na sporo opinii, że w rowerach Trek, Cannon płaci się za napis i technologie, z naciskiem na to pierwsze. Dlatego ważną kwestią przy zakupie jest to, jaki rabat sprzedawca zaproponuje. O ile w ogóle. Czasem nie ma co na to liczyć. Jeszcze trochę będę się „czaić”.
  2. Rikko

    [rower] full do XC do 15.000

    Wybrałem się zobaczyć rowery Cannondale. W sklepie co prawda wciąż czekają na nowe modele ale był dostępny Scalpel carbon 4 z 2018 roku. Cena po rabacie taka sama jaką mam za nowego Scotta Sparka RC 900 Team. Przejechałem się na nim i przyznam szczerze, że mi się bardzo spodobał i przypasował. Ponarzekać mogę, że ma napęd XT 2x11 (celuję w Eagle) ale na biedę mogę pojeździć sezon i za rok wymienić, lub zrobić to od razu i XT sprzedać. Nie miałem nic zmieniać w nowym rowerze ale ten Cannon wydaje się tego warty. Dodatkowo brak manetki, która blokuje jednocześnie przedni i tylny amortyzator (ale to chyba też można zmienić). Waży z pedałami 12,8 kg. Czyli dużo, jednak liczyłem, że rower tej klasy zejdzie poniżej 12. Podobno Carbon 4 z tego roku waży 11,6. Mimo tych w/w niedoskonałości rower mi się naprawdę spodobał i nawet jeśli nie wszystko jest na papierze tak jak bym tego chciał to czuję, że to może być to. Czekam, by obczaić nowe modele i ewentualnie uzyskać jakiś korzystny rabat, wtedy zdecyduję. Wybierać będę pomiędzy Scottem, Cannondale a Trekiem, chociaż ten ostatni na razie na trzeciej pozycji. Orbee odpuściłem.
  3. Rikko

    [rower] full do XC do 15.000

    Przemierzyłem się do Sparka w rozmiarze M i L. Na mniejszej ramie czuję się lepiej ale to wszystko i tak wyjdzie po jeździe w terenie. Jeśli chodzi o Speca to nie mam w pobliżu jakiegoś konkretnego salonu czy serwisu tej marki. Treka wciąż mam w głowie ale raczej marne szansę na jakikolwiek rabat. O Luxie mogę chyba zapomnieć, bo na stronie modele, które mnie interesowały są wyprzedane, więc z Canyona pozostał Exceed CF SL 8.0 Pro Race czyli hadtail (jest też Scott Scale 910 z tego roku na mojej liście). Bardziej mi zależy w sumie na pełnym zawieszeniu, HT pozostaje w rezerwie. Scott Spark to rower, który powinien spełnić moje oczekiwania, zwłaszcza, że na modele z tego roku sklep daje mi 15% rabatu. Testy tego roweru wypadają znakomicie. Tegoroczny RC Team ma brzydkie malowanie (na pewno znajdzie się ktoś, kto pomyśli, że to mało ważny czynnik ale nie oszukujmy się, to dla mnie duża kwota, więc chciałbym aby ten czynnik również był dla mnie satysfakcjonujący). Podoba mi się malowanie z zeszłego roku i próbuje znaleźć gdzieś ten rower. Ewentualnie pozostanie mi dorzucić do Sparka Pro, ale to jakieś 3500 - 4000 złotych więcej. Wolałbym tę kwotę wydać na ubiór i akcesoria. Salon Cannondale’a mam w pobliżu ale jakoś nie rozpatrywałem tej marki, bo stwierdziłem, że ceny mogą być jeszcze wyższe niż za Treka. Ale w wolnej chwili podejdę i sprawdzę. W czerwcu planowany zakup i codziennie rozmyślam nad najlepsza opcją.
  4. Rikko

    [rower] full do XC do 15.000

    Z Canyonem problem jest taki, że nie mam jak się do niego przymierzyć, więc prawdopodobnie sobie odpuszczę. Orbea daje mi 14 dni na zwrot. Trek jako pierwszy znalazł się na liście ale obawiam się, że za chwile będę musiał wymieniać opony. Zastanawia mnie technologia Re:aktiv. Czy to rzeczywiście działa tak dobrze jak to reklamują i jak wielka będzie różnica w pracy zawieszenia w porównaniu z tańszą Orbeą. Prawdopodobnie wszystko zależeć będzie od tego jaką ostatecznie cenę uda mi się wytargować. Trochę kiepski moment wybrałem na zakup (planuję go na maj/czerwiec). Po zakupie roweru nie chciałbym w nim nic zmieniać tylko jeździć sezon czy dwa. Oczywiście nie liczę wymiany łańcucha i ogólnej konserwacji. Nie chce Zmieniać przerzutek, kół etc. Jedyna zmiana nad jaką myślę to mleko w oponach (od razu po zakupie) i może za rok sztyca regulowana. Jutro po pracy jadę do sklepu z rowerami Scott. Na papierze w kwestii konfiguracji wygląda najlepiej. Ale w Treku kusi wspomniany re:aktiv, wygląd i w sumie to, że mój poprzedni Trek mnie nie zawiódł. Odpycha cena. Orbea z kolei zachęca ceną i tym, że na rozmiarze ‚L’ czułem się dobrze.
  5. Rikko

    [rower] full do XC do 15.000

    Siedzi mi w głowie póki co ta Orbea. Możliwe, że ze względu na cenę. https://markid.is/vara/scott-spark-rc-900-team/ O tego Sparka chodzi, tak? Podaję link do strony islandzkiego sklepu, ponieważ aktualnie mieszkam właśnie tutaj i prawdopodobnie kupię rower za korony. 470k koron to jakieś 14,8k PLN. Możliwe, że tutaj tylko się przymierzę ale jeśli znajdę lepszą ofertę w rodzinnym kraju to po prostu skorzystam. Nie przejdę obok tego Scotta obojętnie i gdy znajdę w tygodniu trochę czasu to go sprawdzę. Może się uda jeszcze coś utargować, różnie bywa. Akurat Trek Top Fuel 9.7 to koszt 15,5k. Właściwie chyba wszystko zależy od tego jaki rabat uda mi się uzyskać. Czy jest spora różnica między korbą z 32 a 34 zębami?
  6. Rikko

    [rower] full do XC do 15.000

    Witajcie. Zamiast zakładać nowy temat po przeczytaniu tego, postanowiłem się podpiąć. Mam nadzieję, że to żadna zbrodnia. Z pewnością gratuluję nowych rowerów. Ja, po wielu przemyśleniach postanowiłem kupić swojego pierwszego fulla. Aktualnie mam 3 modele, nad którymi dumam. Ale nie ukrywam, że wiele specyfikacji nie mówi mi wiele i z każdą nową nazwą odpalam wyszukiwarkę. Do wydania mam maksymalnie 14000 zł. Do czego miałby mi służyć rower? Przede wszystkim do ścigania w maratonach i nie będę tego ukrywał. Maratony, jazdy po górach, zawody XC. Mój wzrost to 183 cm, waga 85 kg, noga 88 cm. Wymarzonych specyfikacji nie mam, ponieważ pokonywałam Wielkopolskie maratony na rowerach za 3000 złotych, więc podejrzewam, że jak wsiądę na którykolwiek z tych rowerów to prawdopodobnie się posikam. xD Oczywicie chciałbym w końcu wystartować w górach. Oto rowery: https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-górskie/rowery-xc/top-fuel/top-fuel-9-7/p/23640/?colorCode=reddark https://www.orbea.com/int-pl/rowery/mtb/oiz/cat/oiz-29-m30-19 https://www.canyon.com/pl-pl/mtb/lux/lux-cf-sl-6-0-pro-race.html Niestety Canyon tylko w czerwonym malowaniu i z gripami. Nie orientuję się w ogóle jak wygląda sprawa z tylnymi amortyzatorami i ich blokadami. Na początku byłem przekonany do Treka i technologii Re activ (naczytałem się). Ale gdy zobaczyłem na ceny dwóch pozostałych to zacząłem się zastanawiać czy warto. Sporo negatywnego czytałem o trekowych kołach. Że ciężkie i w ogóle be. Orbee widziałem na żywo ale z roku 2018 i zrobiła na mnie spore wrażenie. Na ramie L czułem się dobrze ale to zbyt krótka jazda po równym, by oceniać jednoznacznie. Zawsze jestem na granicy rozmiarów. Było mi bliżej do Treka, bo jednak X Caliber wspaniale mi służył. Jeśli znajdziecie czas i chèci, by mi coś doradzić to byłbym bardzo wdzięczny. Arkadiusz
  7. Rikko

    [rower] Trek

    Masz rację, nie powinno się patrzeć na napęd. Bardziej chodziło mi o to, że nie mam obeznania i nie odczułem na własnej skórze różnic między takimi rozwiązaniami. Jakoś specjalnie słaby ze mnie gracz nie jest jeśli miałbym porównywać swoją formę z tą z zeszłego roku. Przyłożyłem się nieco bardziej i zawsze na podjazdach staram się dawać z siebie wszystko i te podjazdy, które rok temu były niemożliwe do pokonania tak teraz pokonuję bez większych problemów. Co do Treka X-Caliber 8. Jestem nim zainteresowany ze względu na cenę. W porównaniu ze Specem zaoszczędziłbym jakiś tysiąc złotych. Za ten tysiąc mam w planach kupić nowe ogumienie, dodatkowy łańcuch i jakiś ubiór. Ale jeśli sytuacja by się zmieniła i kaski udałoby się uzbierać więcej niż docelowe 4500 zł. To pomyślałbym jeszcze raz nad kupieniem Speca. Wszystko zależy od tego jaka rama mi będzie bardziej pasować. A na to niestety muszę poczekać aż do odwiedzić salonu rowerowego.
  8. Rikko

    [rower] Trek

    Venom Trek superfly 5 był również brany pod uwagę jednak zwróciłem się w stronę x-caliber ze względu na budżet. Na razie śmigam na Talonie 26' więc do zakupu Treka chcę podejść jak najbardziej na poważnie nie śpiesząc się, dlatego muszę koniecznie odwiedzić Sklep rowerowy i przymierzyć się zarówno do x caliber jak i do tego superflay'a i porównać geometrię jak i osprzęt, choć najbardziej zależy mi na dobrym doborze ramy. To jest priorytetem. Sam jestem ciekawy jak będzie mi pasować rama w rowerze 29er. Chcę uniknąć takiej sytuacji jaka miała miejsce gdy kupowałem rok temu Talona. Kupiłem ramę w rozmiarze L, czyli 20 cali. Mój przekrok to 85cm. I muszę przyznać, że na tej ramie nie czuję się komfortowo. Dlatego w pierwszej kolejności w swoich poszukiwaniach zwróciłem się w kierunku Treka. Nie ukrywam, że chodzi mi po głowie taki pomysł aby poczekać do końca sezonu i kupić rower z wyprzedaży (chociażby droższego Superflay'a). Ale jest to dość ryzykowne posunięcie, bo może się okazać, że danego modelu w pożądanym rozmiarze już nie będzie. Dużo myślałem także nad dwoma innymi modelami, a mianowicie: Specialized rockhopper Pro Evo i Canyon Al 6.9, który ma świetny widelec oraz wagę (nie tylko ramy ale i kół). Mimo, że Canyon to totalny killer jeśli chodzi o rowery w kategorii cenowej 4000-4500 to jednak skreśliłem go z listy. Powód jest prosty: Nie mam możliwości przymierzyć się do roweru a "bawienie" się w odsyłanie sprzętu nie jest dla mnie. Spec w sumie jest ciągle w grze, choć jego cena w porównaniu z X-caliber 8 jest o wiele wyższa. Z tym Specem mam taki dylemat, że ten rower posiada dwa blaty z przodu i nie mam pojęcia jaka byłaby różnica i jakie prędkości można by osiągnąć w porównaniu z trzema blatami. Jeśli zdecydujecie się na zakup X-Caliber 8 wrzućcie jakieś foty. :-)
  9. Rikko

    [rower] Trek

    Niedawno wpadł mi do głowy pomysł aby nabyć swoje pierwsze 29 calowe koła. I jestem bardzo zainteresowany ofertą Treka a konkretniej rowerami z linii X-Caliber. Na początku chciałem kupić Model z numerem 9 ale teraz padło na 8. Wątpię czy różnice pomiędzy 9 a 8 są jakieś bardzo duże. Ja mam 183 cm wzrostu i zastanawiam się nad ramą 18,5 cala. Nie mam niestety czasu aby pojechać do najbliższego sklepu z trekami (jest oddalony ode mnie o 60 km.) i w tym miesiącu raczej nie dam już rady. Przymierzałeś się już do Treka X caliber 8? Jak wygląda wagowo? Wersja 9 ma podobno 13,5 kg. Daj znać jaki rozmiar ramy wybrałeś i jakie miałeś wrażenia z pierwszej jazdy. Jeśli jakoś uda mi się dotrzeć i samemu wypróbować również podzielę się wrażeniami. Trek to właśnie rower dobry do rozbudowy, warunkiem jednak jest to czy odpowiadać będzie i Tobie i mnie rama. Czytałem opinie że te treki mają ciężkie koła i to jest ich jedyna wada, bo reszta wypada już dobrze.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...