Skocz do zawartości

Hools

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    51
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Dodatkowe informacje

  • Imię
    Wojtek
  • Skąd
    Słupsk

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia użytkownika Hools

Ten od rowerów

Ten od rowerów (4/13)

  • Conversation Starter
  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Od tygodnia
  • Od miesiąca

Ostatnio zdobyte

0

Reputacja

  1. ja swoja odchudzilem równierz wazyla koło 12 kg Merida Big Seven Limited teraz waży 10,2 a ważyla 9,8 przed zmiana opon byly maxix icon zwijka sa teraz arden i crosmark i sa ciezsze.. najwiecej dalo mi wymiana amora na fox floart 32 performance fit 4 , wymiana hebli i wywalenie slx i wsadzenie srama GX w systemie 1x10 ... mysle ze finalnie zbilbym moze jszzcze wymieniajac kola na wylajtowane ale z drugiej strony wole mieć pancerniejsze
  2. Hools

    Deore XT m 772

    To polataj na takim komplecie DEore Shadow + m310 i zmień na Deore XT + 310 zobaczysz sam . Nie mniej idą do mnie kultowe maneteczki z grupy Deore LX 3x8 być może różnica będzie jeszcze większa , do tego idzie zmieniarka przednia Deore LX oraz krótszy mostek. Wymienię zarazem linki i pancerze wszystkie i rower będzie na razie użytkowany ( musi na siebie zarobic ponownie )
  3. Hools

    Serwisik

    CZyli to co uda mi się sfotkować
  4. Przepraszam za błąd starałem się ich nie popełnić i nie wyszło
  5. Witajcie z racji tego iż w sumie każde hamulce shimano odpowietrza się dość podobnie, wiec po zakupie swoich przód br 445 nowy i tył br 575 ( używany ) przyszło mi do odpowietrzenia tylnego hamulca ze względu na miękką klamkę. Odpowietrzanie zacząłem od poczytania i pooglądania instrukcji. No więc często gęsto pisali o jakimś tam cudownym wynalazku do odpowietrzania shimano który kosztuje krocie. Ja skorzystałem z : - 2 x strzykawka ( w jedną poprosiłem na serwisie rowerowym zaprzyjaźnionym o napełnienie olejem mineralnym shimano ) - 2 x wężyk ( od kroplówki szpitalnej mi przypasował ) - 1x plastykowa buteleczka ( w moim przypadku od oktanispetu ) - imbus 2 , klucz 7 mka . koszt ogólny 0 zł w moim przypadku ( strzykawki to groszowa sprawa w aptece i warto zakupić sobie , wężyki np w zoologicznym ) Teraz przyszło mi przygotować się do samej operacji czyli podłączenie wężyka do strzykawki z olejem, odkręcenie śruby mocującej klamkę tak by ustawić ją poziomo ( w moim przypadku musiałem odwrócić ją o 180 stopni gdyż jedna śruba odpowietrznika na klamce była wyrechana, więc skorzystałem z tej drugiej po przeciwnej stronie , klamka tej grupy ma 2 śruby odpowietrzające . Więc tak obróciłem klamkę i odkręciłem imbusem śrubkę od odpowietrznika, troszkę oleju może polecieć, wystarczy wytrzeć. Z jednej strzykawki wyciągnąłem tłok i uciąłem dzióbek i wkręciłem ją tam gdzie śrubkę od odpowietrznika na klamce . Przód przygotowany, wiec czas na tył czyli zacisk. Na początku ściągnąłem zacisk z adaptera, wyciągnąłem klocuszki hamulcowe . Nałożyłem wężyk na odpowietrznik przy zacisku, z drugiej strony wężyka mam strzykawkę 50 ml z olejem mineralnym. Następnie poluzowałem odpowietrznik i zacząłem wciskać olej w układ, obserwując jednocześnie strzykawkę w klamce . Olej ładnie zaczął się przelewać wraz z pęcherzykami powietrza bardzo licznymi pęcherzykami . Wcisnąłem tak mniej więcej połowę strzykawki i zakręciłem śrubkę w zacisku. Następnie przygotowałem sobie wspomnianą buteleczkę po octanispecie z wężykiem , i nałożyłem na odpowietrznik w zacisku. Kolejnym etapem było poluzowanie śruby odpowietrzającej w zacisku i odczekanie jakieś 2-3 minutki by płyn z powietrzem sam się przedostał z układu do buteleczki ( inni stosują woreczki i inne cuda ) , obserwowałem jednocześnie stan oleju w strzykawce w klamce. Opukałem jeszcze dla pewności przewód hamulcowy i zacisk i zakręciłem śrubkę odpowietrzającą. Butelka na razie zostaje podłączona do zacisku w celu kolejnego kroku jakim było wsadzenie w zacisk między tłoczki czegoś co je zblokuje i nie pozwoli im sie wysunąć. Tłoczki zblokowane czas na naciśniecie klamki hamulcowej. Tu ku mojemu zdziwieniu zauważyłem że do strzykawki wkręconej w klamkę poleciały kolejne pęcherzyki powietrza, następnie poluzowałem klamkę obróciłem ją ciut do przodu i zacisnąłem znów do oporu i tak 2 -3 razy to w jedną stronę klamkę przechyliłem to w drugą. Później postanowiłem użyć dla pewności systemu z samochodu czyli zacisnąć klamkę i poluzować odpowietrznik w zacisku. Jak klamka zeszła do 0 zakręciłem pod pąpowałem i znopwu poluzowałem zaciskając klamkę do oporu. Tak 2 -3 razy. Później odłączyłem wężyk z butelką , wykręciłem strzykawkę z klamki, założyłem klocki , założyłem zacisk - regulując go z tarczą i czekałem na efekt. Nie długo bo momentalnie był różnica na klamce była twardsza a hamulec reagował natychmiastowo. Jazda próbna potwierdziła tylko moją pracę i to byłoby na tyle. Zaznaczam robiłem to pierwszy raz Może się komuś przyda, ten sam sposób będę stosował do przedniego zacisku jak zajdzie taka potrzeba. Czas operacyjny - około 20 minut bo się motałem trochę Mam nadzieję że się komuś przyda, pozdrawiam w załącznikach zdjęcia z operacji
  6. Ja tez posiadam Deore Shadow i tak szczerze myślę o zmianie na SLX. Skatowałem ją w błocie , po gałęziach w piachu i w głębokiej wodzie ... wnioski. Na razie działa. Pracuje lepiej niż zwykłe Deore jest szybsza i bardziej precyzyjna. Aczkolwiek chciałbym przeczytać jakiś ostry test na dłuższym dystansie. I w sumie nasuwa mi się pytanie zostać na Deore Shadow czy zmienić na SLX ??
×
×
  • Dodaj nową pozycję...