Witam
Napisze kilka zdan, bo rowniez mam salamandra z 2008 roku i wg katalogu wazy on14,38kg.
Sam amorek wazy prawie 2,6kg (rst gila); nie wiem skad ta waga u ciebie 14,3 skoro wymieniles amora na sr suntour epicon ktory wazy o ok 0,8kg mniej. Nie wiem ile mogles na kolach zyskac, ale czy ta roznica przy amorku poszla na uklad hamulcowy ?
Moje modyfikacje:
Korba - accent sonora - 700g w porownaniu do korby fabrycznej (Truvativ Isoflow -900g)
Suport pomijam bo nie pamietam jaki- zapewne kilkadziesiat gram tez zostalo urwane.
Komplet hamulcow v-brake Avid SD7
kierownica - boplight team
mostek- boplight team
rogi boplight team
chwyty piankowe- a nie gumowe jak bylo.
Caly kokpit jest o wiele lzejszy niz to co bylo w standardzie.Nie mam niestety mozliwosci zwazenia mostka i kierownicy- reszta zostala niestety skradziona.
Lancuch XT hg93
Jesli chodzi o sztyce to jest to problem. Znaleźć cos lekkiego w rozmiarze 30.4 to naprawde wielki sukces - to co mi sie udalo to nie jaki Guizzo - 274galbo guizzo carbon 240g
Kolejna zmiana to amortyzator gdzie mozna urwac prawie kilogram, ale wczesniej dojdzie siodlo max 300g.
I sadze ze na tym etapie (po wymianie amora i siodla) bedzie to w okolicach 12,5-6 kg...
Ostatecznosc to zmiana ramy , ktora wazy podobno 2400g ????
Wazylem swoja wraz z korba i suportem co prawda na wadze lazienkowej wyszlo 3,1- 3,2kg...
pozdrawiam
Ps. co do napedu.
To jesli chodzi o kasete to roznica wagowa pomiedzy xt a slx jest nie wielka. A porownujac do deore zyskujesz ~100g.
Manetki nie wiem czy jest sens tyle lozyc na xt ? Czytalem opinie ze LX w zupelnosci wystarczy , nawet i deore mg 530 jest ok . W tym przypadku tez nie wiele zyskasz na wadze w porownaniu do wlozonych pieniedzy.