Skocz do zawartości

NerfMe

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    544
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

1 obserwujący

Dodatkowe informacje

  • Skąd
    Warszawa

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia użytkownika NerfMe

Pro

Pro (9/13)

  • Automat Rzadka
  • Bardzo popularny Rzadka
  • Reaktywny
  • Collaborator
  • Pierwszy post

Ostatnio zdobyte

114

Reputacja

  1. Zależy jak będziesz jeździł, nawet na forum masz zwolenników napędu 2x a nawet 3x oraz tych, dla 1x jest odpowiedni. Ja ostatnio w swoim starym MTB wywaliłem przednią przerzutkę, wstawiłem korbę 36z ze starą kasetą 11-36, w przyszłości pewnie zmienię na taką z większym zakresem. W skrajnych przypadkach - strome podjazdy, oraz zjazdy gdzie można by dokręcić - brakuje przełożeń. Natomiast w najczęściej używanym przeze mnie zakresie jest ok. W trailówce w góry mam 1x12 i absolutnie bym go nie zmienił na nic innego. Roam 0 jest o tyle ciekawy, że jest prawie kilogram lżejszy od 1, po zmianie korby na taką ze zintegrowaną osią różnica powinna się powiększyć. Jak pisałem wyżej: przy tej samej cenie i jak Ci napęd pasuje warto rozważyc.
  2. Można zmienić suport, wiąże się to ze zmianą także korby. Jak są w tej samej cenie to może warto rozważyć 0 plus ewentualna zmiana korby, jeżeli preferujesz napęd 1x. Aczkolwiek myślę że w górzystym terenie 2x10 będzie bardziej uniwersalne.
  3. Te koła co podałeś nie będą pasować do twojej kasety. Potrzebujesz tylnej piasty z bębenkiem Microspline. Poza tym są na stosunkowo wąskich obręczach. W przypadku kół bez sensu iść w półśrodki, szukaj od razu docelowych. Ja zmieniłem na te: https://www.bike-discount.de/en/dt-swiss-xm-1700-spline-30-cl-boost-29-shimano-micro-spline-wheelset pojawiają się co kilka tygodni w soboty rano, dokładnie w tej cenie. Tylko z tego co widzę masz u siebie mocowanie tarcz na 6 śrub, więc musiałbyś dokupić adapter, albo drugi komplet tarcz. Co do drugiego kompletu kół ja też tak myślałem, ale jak pojeździsz na lżejszych kołach to nie będziesz chciał wracać do tych kowadeł. Chociaż z drugiej strony, nigdy mi się nie zcentrowały, nie pękła żadna szprycha, ani nie mają żadnej wgniotki. Masz też inne piasty, bo ja miałem Shimanowskie, może te robione przez Gianta są lżejsze. Jak nie będziesz opon zmieniał co weekend to przekładka nie jest aż tak upierdliwa.
  4. Myślę że jednak jak ktoś nie ma zamiaru bić rekordów na czerwonych i czarnych trasach to Neuron na normalne górskie wycieczki i okazjonalne bike parki będzie wystarczający. Ponad półtora kilograma różnicy stosunku do Spectrala po kilkudziesięciu kilometrach w górach na pewno będzie odczuwalne. Ten Neuron jest bardzo fajnym wyborem, w zasadzie w specyfikacji ciężko znaleźć jakieś większe wady. Jedynie opony na kamieniste górskie szlaki mogą się okazać zbyt delikatne.
  5. Sprzedam używane dwa sezony koła z mojej trailówki. Proste, szczelne, ciężkie, wytrzymałe. Bebenek Shimano Microspline. Odbiór osobisty w Warszawie. Dla forumowiczów oddam za 400. Szczegóły w linku: https://www.olx.pl/d/oferta/kola-mtb-giant-am29-shimano-m410b-CID767-IDZPNRF.html?bs=olx_pro_listing
  6. Suport zintegrowany jest lżejszy i sztywniejszy niż taki na kwadrat. Moim zdaniem Giant zabił tą specyfikacją Roama 0, dopłaca się w zasadzie za karbonową sztycę i trochę lepsze hamulce. Wybór pomiędzy pozostałymi modelami to kwestia napędu ( 2x10 w Roamie, bardzo uniwersalny zakres) oraz pozycji, Heist powinien mieć najbardziej sportową. Osprzętowo Canyon wygrywa, ale będzie miał najdroższy w eksploatacji napęd.
  7. Jak wyżej ja też polecam Humvee to bardzo trwały i niedrogi model. Dużo kieszeni na suwak. Moje pierwsze Humvee mają już z 10 lat I są w ciągłym użyciu. Oprócz krótkich mam jeszcze długie i 3/4. Tylko wkładka ze spodenkami jest słaba.
  8. NerfMe

    [2024] Rockrider

    Nie wiem czemu, ale zawsze jak widzę tak wygiętą górną rurę w rowerach, jak w Feel 700, to nasuwa mi się wyobrażenie jak na stromym podjeździe zeskakuje na nią klejnotami.
  9. Gratuluję zakupu. Posiadam Trance 1 z 2021, z nieco inną geometrią niż obecne modele. Mam 186 i dla mnie L jest ok, aczkolwiek na XL też pewnie bym się dobrze czuł. Proponuję przed zmianami najpierw dać sobie szanse na przyzwyczajenie się do nowego roweru, bo różnica w stosunku do starych 26 jest ogromna. Mój Trance na początku też wydawał się wielki. U mnie firmowo był Agressor i DHF, tylko że w rozmiarze 2.3. To jest zestaw opon w teren, Agressor nie ma dużych oporów toczenia, niestety też słabo hamuje. DHF jest trochę kotwicą, ale bardzo dobrze trzyma trakcję. Co do opon to każdy ma swoje preferencje, Race Kingi nadają się do roweru XC, jak nie będziesz się zapuszczał w ciężki teren. Obecnie po Mazowszu jeżdżę na Forekasterach 2.4, mimo że nie są lekkie, to przyjemnie się toczą. W góry mam Assegaia i Dissectora. Jak chcesz coś zmienić od razu, to polecam zacząć od kół, te giantowe to straszne kowadła - moje ważyły ponad 2,4 kg... Poza dokręceniem śrub, jak kolega wyżej wspomniał, warto pilnować wyciagnięcia łańcucha, ten model KMC, w moim przypadku, po około 600 km był już do wymiany.
  10. Giant Roam 1, napęd 2x10, powietrzny wideł, lżejszy od wyżej wymienionych. Jeździłem chwilę, bardzo fajny i wygodny rower.
  11. Ja bym widelce DVO nazwał egzotycznymi. Zapewne nie każdy serwis Ci to od razu zrobi. Poza tym, co może być plusem lub minusem, ma duże i skomplikowane możliwość regulacji z tego co w recenzjach kiedyś czytałem.
  12. Crossking nie jest jakoś szczególnie podatny na przebicia. Aczkolwiek ja jeżdżę na mleku, więc nie wiem jak by się zachowywał na dętkach.
  13. Ujeżdżam Crosskingi i to są fajne i uniwersalne opony z niskimi oporami na utwardzanych nawierzchniach. Strasznym minusem jest jakość produktów Continentala, na 4 opony, 3 miały bicie boczne i musialem oodsyłać.
  14. Taki drobiazg, skoro odrzucasz koło 27.5 to zwróć uwagę że Rocbird ma właśnie taki rozmiar koła z tyłu. Moim zdaniem co najmniej dziwne rozwiązanie jak na rower trailowy. Z drugiej strony podkreśla jego grawitacyjny charakter, tak samo jak bardzo krótkie tylne widełki i krótki mostek, to wszystko wymusza tzw. dumna pozycję, która jest super do skakania. Moim zdaniem Spectral czy Trance X będa bardziej uniwersalne.
  15. Do czego ma służyć rower? Bo Trance X I rockbird trail to jeszcze w miarę lekkie jak na ilość skoku rowery, a enduro Evo to już prawie 17 kg krowa. Jak rower ma być z nastawieniem na zjazdy to może warto jeszcze poczekać na, ciekawie zapowiadającego się, tegorocznego Trance X, pytanie tylko ile będzie kosztował.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...