Skocz do zawartości

wintermute

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    41
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Dodatkowe informacje

  • Skąd
    3 miasto

Osiągnięcia użytkownika wintermute

Świeżak

Świeżak (1/13)

  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Conversation Starter
  • Reaktywny
  • Od tygodnia

Ostatnio zdobyte

2

Reputacja

  1. Może być szczelny. Chodzi o to że jak np. uszczelka jest już zmęczona to wyjęcie tłoczka i założenie go na powrót może ją "dobić". Jak możesz kupić uszczelki to kup i wymień. Na pewno nie zaszkodzi.
  2. To więcej ci nie powiem. W każdym razie u mnie niesymetryczna praca tłoczkow nigdy nie dawała takich rezultatów. Aczkolwiek jeśli wymiana tarczy pomogła to znaczy że winnna (choćby pośrednio) była tarcza. Proste p.s. jesteś pewien że to nie tłuszcz?
  3. A ta tarcza nie była tłusta przypadkiem? Tak to brzmi. Siła hamowania tez była słabsza? Jeśli tak to bez wątpienia tłuszcz. Tarczę można umyć płynem do naczyń. Klocki wypalic nad palnikiem kuchenki gazowej. Zdarza się iż zatłuszczenie tarczy jest wynikiem przypadku ( np dotknięcie brudną od smaru ręką, ect) ale najczęściej to oznaka nieszczelności układu hamulcowego. Co do uszczelek i tłoczkow. Niektóre firmy sprzedają zestawy serwisowe inne (jak Shimano - nie - które oferuje kompletne zaciski) Inną sprawa że zestawy naprawcze często nie są jakoś szczególnie tańsze od kompletnych zacisków. Jak to wygląda w tektro to nie wiem.
  4. Prawda jest taka że akurat problem z nierówno działającymi tłoczkami zaczyna przeszkadzać wtedy gdy sobie człowiek zda sobie z niego sprawę. Czyli jak to zobaczy na własne oczy Nie jest to tak że spada siłą hamowania, że hamulce się przegrzewaja, albo że cos zaczyna dzwonić czy obcierac. Choć ze tak tez bywa. Po prostu w czasie wymiany klocków, czy czyszczenia, widzisz że jeden wystaje bardziej drugi mniej. Spokój duszy zostaje zmącony I po zawodach. Bo czyszczenie przynosi mizerne skutki a wyciąganie tłoczka z zacisku jest proszeniem się o wycieki. I albo z tym żyjesz i dajesz na luz, albo zmieniasz zacisk. Jak masz czas i ochotę to pewnie można by robić przegląd co tydzień. Czy po każdej jeździe by zachować świadomość że rower jest w 200% idealny. Innemu wystarczy ze działa i nie widzi różnicy. Kto co lubi i na co ma czas Co do nierównomiernego zużycia klocków to fakt. To jedyny moim zdaniem namacalny efekt tego zjawiska.
  5. Pytanie tylko czy ci to przeszkadza? Z mej praktyki wynika że tłoczki po prostu tak maja. Jeden wysuwa się bardziej drugi mniej bo najczęściej nie jesteś w stanie ustawić zacisku idealnie względem tarczy. Ponad to przyczyną może być sama konstrukcja zacisku. Wystarczy iz kanaliki na płyn maja w zacisku różną długość a tak najczęściej bywa bo zacisk nie jest symetryczny i przewód hamulcowy praktycznie zawsze jest bliżej któregoś tłoczka. Poza tym się syfia... Jak nie przeszkadza to zostaw jak jest, jak ociera to ustaw zacisk. Można oczywiście, czyścić, smarowac ale to nic nie daje najczęściej a w każdym razie bardzo niewiele. Oczywiście czyszczenie tłoczkow co jakiś czas jest wskazane bo warto usunąć syf który może porysować tłoczek czy uszkodzić uszczelke tyle że to raczej nie przekłada się na bardziej symetryczna pracę tłoczkow. Rozbierać z kolei nie radze bo można uszkodzić uszczelke albo tłoczek i po złożeniu może już ciec.. To na bazie mych doświadczeń z Shimano. Może inne maja maja inaczej choć wątpie W warunkach kontrolowanych tego nie sprawdzisz tak naprawdę. Max kiedy do dozujesz siłę świadomie jest zupełnie innym maxem niż gdy ci np. auto zajedzie drogę, czy dziecko wyskoczy przed koło...
  6. wintermute

    [rower] Mamba czy Cobia

    Tak na marginesie to bieganie jest znacznie bardziej efektywne od roweru jeśli chodzi o cardio. Na rowerze trzeba spędzić naprawde spooooro czasu - sporo wiecej niż biegając. Wiec jesli myślisz iż dojazd do pracy bedzie formą trenigu to możesz sie rozczarować. No chyba ze na te dojazdy to będą miały po 40 km w jedną stronę - wtedy faktycznie ma to sens:D
×
×
  • Dodaj nową pozycję...