Skocz do zawartości

BikeBert

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    28
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    3

Ostatnia wygrana BikeBert w dniu 12 Grudnia 2013

Użytkownicy przyznają BikeBert punkty reputacji!

1 obserwujący

Metody kontaktu

  • Strona www
    http://rowerowy.tczew.pl

Dodatkowe informacje

  • Skąd
    Tczew

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia użytkownika BikeBert

Uczeń

Uczeń (2/13)

  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Conversation Starter
  • Od tygodnia
  • Od miesiąca

Ostatnio zdobyte

23

Reputacja

  1. Wspomniałem o tym adapterze w te[k]ście. Jest to wynalazek firmy Problem Solvers i nazywa się MisMatch Adapters. Pozwala na połączenie hamulców Shimano [i-Spec] z manetkami SRAM [Matchmaker] lub odwrotnie [inny adapter].
  2. . . . . . . Do użyteczności sztycy regulowanej nie trzeba chyba nikogo przekonywać. Jeszcze kilka lat temu posiadanie takiego wynalazku wydawało się fanaberią. Dzisiaj rynek pełen jest rozmaitych propozycji zarówno od wielkich potentatów rowerowych [Rock Shox, Fox, X-Fusion, Specialized, Giant, Crank Brothers], jak i od mniejszych producentów [Kind Shock, Thomson, nieistniejący już Blacx]. Teraz do gry wkraczają także małe manufaktury, jak np. niemiecki Vecnum lub szwajcarski Yep Components. Yep Components to mała firma, którą stworzył były kierowca Formuły 1 - Adrea Chiesa, który obecnie często komentuje Grand Prix dla szwajcarskiej telewizji. Andrea jest też rowerowym zapaleńcem, dlatego postanowił wnieść swój wkład do tego sportu w postaci sztyc regulowanych. Yep Components Uptimizer ST 155mm Dane Techniczne • materiał: aluminium 7075 -T6 • średnica: 30.9mm i 31.6mm • system: pneumatyczno-hydrauliczny • skok: 125mm / 155mm • długość: 377mm / 407mm / 437m • symetryczne jarzemko na dwie śruby • możliwość obrócenia sztycy o 180° • waga: 500g / 570g • MSRP: €360 Yep w swojej ofercie posiada obecnie dwa modele: Uptimizer ST [zewnętrzne prowadzenie linki z mocowaniem przy zacisku] oraz Uptimizer HC [wewnętrzne prowadzenie linki]. Sztyce, podobnie jak Kind Shock, posiadają system pneumatyczno-hydrauliczny pozwalający na ustawienie wysokości siodła w dowolnym miejscu, i sterowane są manetką typu joystick, podobną do tej oferowanej kiedyś w Crank Brothers Joplin lub obecnie w X-Fusion Hilo. Obie sztyce Yep oferowane są w dwóch średnicach: 30.9mm i 31.6mm, w dwóch skokach sztycy: 125mm i 155mm oraz różnych długościach: od 377mm [w wersji 125mm] do 437mm [w wersji 155mm]. Poniżej rysunki i dane techniczne: Uptimizer ST Uptimizer HC Sztyca Sztyca została zaprojektowana pod kątem pracy przy niższym ciśnieniu [130/180 PSI] w porównaniu z innymi produktami na rynku, które pompowane są nawet do 250 PSI. Niższe ciśnienie jest łagodniejsze dla uszczelek i przedłuża żywotność całego systemu. Uszczelki pochodzą od szwajcarskiego producenta Angst & Pfister; smar i olej dostarcza szwajcarski Motorex, natomiast z od niemieckiego specjalisty w dziedzinie niskiego tarcia pochodzą bezobsługowe łożyska ślizgowe IGUS iglidur®. Samo wykonanie sztycy powala na kolana i nie może się nie podobać, szczególnie koneserom obróbki CNC, bo tej sporo w każdym miejscu, zwłaszcza w okolicach środka sztycy, gdzie znajduje się mocowanie linki. Pod uszczelnionym aluminiowym wieczkiem wyciętym CNC, opatrzonym flagą Szwajcarii i mocowanym sprytnie za pomocą o-ringu, znajduje się system aktywacji sztycy. Na końcu linki mocowana jest stalowa baryłka, którą szybko można zamontować lub zdemontować z haczyka [CNC] pełniącego rolę dźwigni zwalniającej blokadę wysokości sztycy. Dzięki temu możliwe jest szybkie odłączenie linki i pancerza od sztycy, jeśli potrzebujemy wyjąć ją z ramy na czas serwisu, transportu roweru lub ataku kosmitów... Dźwignia/haczyk połączona jest linką stalową z inną dźwignią na dole sztycy, która już bezpośrednio działa na zawór hydrauliczny. W wersji z wewnętrznym prowadzeniem przewodu [uptimizer HC] linka mocowana jest bezpośrednio do tej właśnie dźwigni, eliminując dodatkowe części ruchome. Linkę sterującą można szybko odłączyć od sztycy Na dolnym końcu sztycy znajduje się mechanizm otwierający lub zamykający zawór hydrauliczny Dolna rura jest anodowana na twardo w charakterystycznym złotym kolorze, znanym chociażby z kierownic Renthal. Dodatkowym plusem jest chropowata powierzchnia, która poprawia tarcie, eliminując ryzyko obracania się sztycy w ramie i umożliwiając lżejsze zaciśnięcie obejmą. Wydawałoby się, że w dzisiejszych czasach super precyzyjnych maszyn trzymanie tolerancji wymiarowych nie powinno sprawiać problemu. Jednak przykład sztyc Blacx uczy, że nie zawsze jest to pewnikiem. Moja sztyca Blacx Jewel o nominalnej średnicy 31.6mm w rzeczywistości ma 31.38mm, co w połączeniu z gładką anodą powodowało obracanie się sztycy w ramie. Rozwiązaniem okazał się shim wykonany z puszki po piwie. Mimo, że ten patent całkowicie załatwiał sprawę zaniżonej tolerancji i praktycznie nic mnie nie kosztował, to jednak niesmak pozostał. Zatem pierwszą rzeczą, jaką zrobiłem po rozpakowaniu sztycy Yep było zmierzenie średnicy dolnej rury: 31.6mm jak w mordę strzelił! Górna rura anodowana jest na czarno i nie znajdziemy tu żadnej chropowatości :-) Siodło mocowane jest w jarzemku na dwie śruby, co pozwala na dokładne ustawienie jego kąta. Dodatkowo symetryczna budowa jarzemka bez offsetu sprawia, że sztycę możemy obrócić w ramie o 180°. W ten sposób mocowanie linki możemy umieścić przodu lub z tyłu, wedle uznania. Symetryczne jarzemko pozwala obrócić sztycę o 180° Pod ruchomym elementem jarzemka znajduje się uszczelniona śruba/kapsel, a pod nim zawór powietrzny. Po wkręceniu czerwonego adaptera [w komplecie] możemy regulować ciśnienie w komorze powietrznej przy pomocy zwykłej pompki do amortyzatorów. Dodając więcej ciśnienia przyspieszamy podróż sztycy na górę [a gdzie ma jechać, w bok?]. Co ciekawe, wyższe ciśnienie redukuje także problem z wysuwaniem się sztycy podczas podnoszenia roweru za siodło. Nie przesadzałbym jednak z ciśnieniem, bo trzeba wówczas włożyć więcej siły, by zjechać z siodłem w dół. Przy okazji eksperymentów z pompką postanowiłem sprawdzić, o ile wzrasta ciśnienie po całkowitym opuszczeniu sztycy. W modelu ze skokiem 155mm wyjściowe ciśnienie 130 PSI [w górnym położeniu siodła] wzrasta do 200 PSI przy całkowicie schowanej sztycy. Warto wziąć to pod uwagę podczas naszych zabaw w pompką. W jarzemku znajduje się odkręcany korek... ...pod którym znajduje się zawór powietrzny... ...po wkręceniu czerwonego adaptera można regulować ciśnienie w sztycy. Nominalne ciśnienie przy wyciągniętej sztycy: 130 PSI Ciśnienie przy całkowicie schowanej sztycy: 200 PSI Manetka Wg zamysłu projektantów manetkę można obsługiwać palcem wskazującym... ...ale można też kciukiem Sztyce Yep Components są obsługiwane manetką typu joystick. Teoretycznie umożliwia to zainstalowanie manetki w dowolnym miejscu, pod dowolnym kątem. Zacisk manetki ma otwartą konstrukcję, dzięki czemu montowana jest na wcisk i zabezpieczona śrubą, bez potrzeby zdejmowania gripów. W rowerach bez przedniej przerzutki i manetki nie powinno być problemu z montażem joysticka po lewej stronie kierownicy. Co ciekawe, zamysłem projektantów była obsługa manetki palcem wskazującym [zdjęcie powyżej]. Andrea twierdzi, że takie rozwiązanie pozwala na pewniejszy chwyt kierownicy, ponieważ kciuk nie wędruje w poszukiwaniu manetki sztycy, zwłaszcza jeśli ta zamontowana jest ponad kierownicą. Oczywiście nie wyklucza to obsługi manetki kciukiem, co obrazuje poniższe zdjęcie. Moim zdaniem manetka ma jednak jedną zasadniczą wadę: jej specyficzna konstrukcja ogranicza kompatybilność z niektórymi manetkami i klamkami hamulcowymi. Jeśli posiadamy obie przerzutki lub, nie daj boże, dodatkową wajchę od zawieszenia, optymalny i ergonomiczny montaż wszystkich dźwigni i manetek staje się problematyczny lub wręcz niemożliwy. W moim fullu zainstalowane są klamki hamulcowe Shimano XTR i manetki Sram X.0. na jednej obejmie [MisMatch Adapters], a mimo to nie znalazłem dogodnej opcji montażu manetki sztycy. Zamontowana na dole [między dźwignią hamulcową a manetką] przeszkadza podczas hamowania; zamontowana na górze wygląda dziwnie i trudno do niej sięgnąć; zamontowana poziomo, z tyłu kierownicy [od rowerzysty] odstaje na tyle daleko, że łatwo o nią zahaczyć kolanem. Wygrzebałem więc starą manetkę Kind Shock, która idealnie działa ze sztycą Yep, dobrze współgra z innymi dźwigniami i do tego świetnie wygląda. Manetkę można zamontować tak... ...lub tak... ...a najlepiej tak :-) Działanie Sztyca nie posiada wyczuwalnych luzów na boki ani góra/dół. Wystarczy stosunkowo mały ruch manetką by obniżyć lub podwyższyć siodełko i zatrzymać się na dowolnej wysokości w obrębie 125mm lub 155mm. Podobnie jak w innych rozwiązaniach hydraulicznych w zależności od skoku manetki, a co za tym idzie stopnia otarcia zaworu hydraulicznego, możemy regulować szybkość wysuwania się sztycy [przepływ oleju przez zawór]. Jednak nawet jeśli naciśniemy manetkę do oporu nie grozi nam bolesny strzał w orzechy, bo ruch sztycy na całym jej skoku jest stłumiony i siodełko delikatnie osiąga swój najwyższy pułap, ocalając nasze rodzinne klejnoty. Na forach sporo jest dyskusji jaka sztyca jest najlepsza. Moim zdaniem odpowiedź jest prosta: niezawodnie działająca! To najważniejsza zaleta sztycy regulowanej. Niestety, niezawodności nie jesteśmy w stanie ocenić na podstawie kilku przejażdżek i tylko czas pokaże, czy sztyca po sezonie lub dwóch nadal będzie chodziła z precyzją szwajcarskiego zegarka. Andrea Chiesa, właściciel marki Yep Components, jest bardzo rzeczowym człowiekiem i emanuje prawdziwym profesjonalizmem. Wymieniliśmy sporo maili i uwag [zwłaszcza odnoście manetki] i Andrea zawsze otwarty był na krytykę i konstruktywną debatę. Przy rozpakowywaniu sztycy znalazłem dwie ledwo zauważalne [zboczenie zawodowe] rysy włosowate długości ok. 20mm na górnej ladze, które nie mają żadnego wpływu na pracę sztycy. Mimo wszystko postanowiłem napisać o tym producentowi. Andrea powiedział, że wymieni mi górną lagę, jeśli tylko chcę. Podoba mi się takie podejście do klienta i dobrze wróży na przyszłość, w razie większych kłopotów. Foto Galeria UWAGA: nominalne ciśnienie przy wyciągniętej sztycy wynosi 130 PSI Yep Uptimizer ST 155mm / 437mm Tall [najdłuższa i najcięższa wersja] Test Długoterminowy W jeden dzień, tydzień, miesiąc czy nawet rok nie sposób napisać wiarogodnej recenzji lub testu... Wiadomo, że [prawie] wszystkie produkty działają jak należy kiedy są nowe. Problemy zaczynają się po pewnym [zazwyczaj dłuższym] czasie. Dlatego na początek zamieściłem kilka informacji technicznych, a teraz rozpoczyna się prawdziwy praktyczny test długoterminowy... Na końcu tego postu będę dodawał kolejne uwagi i spostrzeżenia lub opisywał ewentualne awarie, jeśli takie będą miały miejsce.
  3. Dobry pomysł, ale przy stosunkowo niskim ciśnieniu, na jakim jeżdżę [przód 22 PSI, tył 27 PSI] powierzchnia śladu byłaby zapewne taka sama. Przecież szerokość bieżnika nie zwiększy się poprzez zastosowanie szerszej obręczy. Natomiast szersza obręcz owszem zwiększa obwód i objętość opony, co pozwala na jazdę z niższym ciśnieniem. Niskie ciśnienie z kolei zasadniczo poprawia trakcję i przyczepność. Jednocześnie szeroka obręcz zapewnia oponie z niskim ciśnieniem lepszą sztywność na boki zapobiegając zjeżdżaniu z obręczy na zakrętach. Łatwo to sobie przetestować i porównać w zimie, na śniegu. Obecnie jeźdżę z ciśnieniem poniżej 1 bara [8-13 PSI] i przyczepość opon jest przerażająca.
  4. Pogoda nie rozpieszcza, więc postanowiłem zrobić kilka pomiarów. Założyłem tę samą oponę [Schwalbe Rock Razor 2.35] na dwie różne obręcze o szerokości wewnętrznej 21mm [DT Swiss EX 5.1 D] oraz 29mm [Syntace W35 MX]. W obu przypadkach ciśnienie wynosiło 2 bary. Oto, co pokazała suwmiarka. Szerokość balonu: obręcz DT Swiss EX 5.1D [i.D. 21mm] - 55.80mm | obręcz Syntace W35 MX [i.D. 29mm] - 58.40mm różnica 2.6mm Szerokość bieżnika: obręcz DT Swiss EX 5.1D [i.D. 21mm] - 57.55mm | obręcz Syntace W35 MX [i.D. 29mm] - 57.60mm różnica 0.05mm [praktycznie żadna] Wniosek: przy obręczy szerszej o 8mm grubość balonu opony wzrosła o 2.6mm, natomiast szerokość bieżnika pozostała niezmienna. Jednocześnie profil opony nieznacznie się spłaszczył, co zwiększa powierzchnię przylegania opony do podłoża, a w konsekwencji poprawia przyczepność.
  5. Nie sądze, ten rowek jest niesymetryczny i z jednej strony dziury od nypli są jakieś 2mm od krawędzi rowka, a to mogłoby się okazać za mało, żeby skutecznie uszczelnić obręcz. W sumie to zastanawia mnie dlaczego opaskę do tubeless'ów producenci każą zakładaćtak szeroką jak zewnętrzna szerokość obręczy. Dla mnie bardziej logiczne jest dopasowanie do wewnętrznej szerokości. W końcu chodzi o to, żeby zakryć tylko otwory, które w każdej obręczy są niemal tej samej średnicy. Ale pomyślałem, że ranty opony dodatkowo trzymają/dociskają taśmę, jeśli jest odpowiednio szeroka i zawija się na ścianki obręczy. A może to kolejny marketingowy chwyt, żeby zdzierać z nas za różne szerokości taśmy...
  6. 1415chris - spieniłeś się jak Caffelatex i całkiem niepotrzebnie. Nie wyczułeś sarkazmu w moim poprzednim poście? Wyluzuj! Pzdr P.S. Przestestowałeś już taśmę Tesa 4289? Chcę przerobić Syntace na mleko i szukam szerokiej taśmy [ok. 35mm]. Jedyne, co znalazłem to Gorilla Tape [48mm] i Tesa 4289 [50mm]. Jakieś inne sugestie?
  7. @1415chris - zgadza się, jednak zdjęcie zniszczonego koła kolarzówki, którą ktoś wjechał w krawężnik jest trochę nie na miejscu i niewiele wnosi do tego wątku Dlatego pomogę Ci lepiej zobrazować Twój punk widzenia. Poniżej bardziej adekwatne zdjęcia obręczy do DH: Nukeproof Generator DH, która wbrew swojej nazwie po nieudanym lądowaniu wygląda tak: Z drugiej strony, na poniższym filmie widać, że po udanym wylądowaniu sporego dropa obręcz przetrwała mimo sporego spustoszenia w szprychostanie http://youtu.be/dEDA3X4J4sM Dla obrońców plastiku też mam coś extra; najmocniejsze kompozytowe koła w historii: TAG FRX5 ważące ponad 4kg, które bez żadnych problemów katuje żywa legenda freeride'u - Dangerous Dan. http://youtu.be/t5DHI-dSpak Jak zatem widać, każdą teorię można opatrzeć odpowiednimi "badaniami" i "dowodami" by dowieźć jej słuszności. Mimo wszystko nie sądzę, aby 2 razy droższe karbonowe koła [poza tymi powyżej] były 2 razy mocniejsze od wysokiej jakości kół aluminiowych. Owszem, karbonowe koła mają swoje zalety, ale na razie ich cena skutecznie je przysłania...
  8. Test długoterminowy 04.01.2014 - Pierwszy snake! Niestety, moje zachwyty nad niskim ciśnieniem w oponach i brakiem snejków okazały się przedwczesne, bo dzisiaj na korzennym zjeździe zaliczyłem pięknego, choć pojedynczego snejka! Nie pamietam nawet kiedy ostatnio mi się to przydarzyło [może dlatego, że dotychczas woziłem w tylnej oponie 2 bary ciśnienia]. Co prawda z tyłu mam obecnie założoną najtańszą i mocno zużytą wersję opony Hans Dampf [Performance], która ma bardzo cienkie boczne ścianki; do tego założyłem lekką, cienką dętkę [skończyły mi się grube, które zawsze zakładam na tył]. Na razie powracam do 2 barów z tyłu dopóki nie założę grubszej opony i dętki. Cała ta dzisiejsza przygoda jeszcze bardziej zachęciła mnie, aby wybrać się do krainy mlekiem płynącej c.d.n.
  9. Moje stare koła i9 [foto powyżej] po 6 sezonach i wymianie łożysk nadal toczą się jak nowe i pewnie wylądują w innym rowerze. Po tylu latach mogę z czystym sumieniem powiedzieć, że są to najlepsze i najładniejsze koła jakie dotychczas posiadałem. Syntace pod względem wizualnym niestety mizernie przy nich wyglądają... Jeśli chodzi o jakość myślę, że im nie ustępują. Co prawda wolnobieg w i9 zazębia się co 3°, a w Syntace "tylko" co 10° [co jest raczej standardem]. Jest to wyczuwalne przy pierwszym kontakcie, nie sądzę jednak by w praktyce miało to wielkie znaczenie. Syntace daje szczodre 10 lat gwarancji, więc nie martwię się o przyszłość Poza tym nowe piasty i9 Torch borykają się z wieloma problemami wieku dziecięcego, m.in: rozlatujące się łożyska, wypadająca kaseta podczas demontażu koła, o czym można przeczytać tutaj. To był główny powód, który pchnął mnie w stronę czegoś innego. Oczywiscie w jeden dzień, tydzień, miesiąc czy nawet rok nie da się napisać wiarogodnej recenzji, testu... Wiadomo, że [prawie] wszystkie produkty działają jak należy kiedy są nowe. Problemy zaczynają się po pewnym [zazwyczaj długim] czasie. Dlatego na początek zamieściłem kilka informacji technicznych, a teraz rozpoczyna się prawdziwy praktyczny test długoterminowy... Sam jestem ciekaw co pokaże czas. Po pierwszej jeździe jestem mile zaskoczony; koła są naprawdę sztywne a opór toczenia wbrew chłopskiej logice wcale nie jest wyższy. Zatem jest ziarno prawdy w tych marketingowych opracowaniach. Dotychczas opony pompowałem jakieś 2 bary. Na pierwszą jazdę z kołami Syntace zarzuciłem niższe ciśnienie: przód 1,5 bara, tył 1,8 bara. Mimo to nie zauważyłem zwiększonych oporów toczenia, za to trakcja wzrosła znacznie. Na zakrętach nie zauważyłem aby opony wyginały się na obręczach, gdzie przy poprzednich kołach [wewnętrzna szerokość 21mm] było to bardzo irytujące, zwłaszcza przy niższych ciśnieniach. Stąd przy mojej wadze [85kg] nie mogłem sobie pozwolić na niższe ciśnienia na wąskich obręczach. Co ciekawe już podczas pierwszej jazdy udało mi się zaliczyć niedolota i uderzyłem tylnym kołem centralnie w leżącą na lądowaniu belkę. Byłem już gotowy na łatanie dętki ale syku nie usłyszałem. Fuks? Możliwe, ale na poprzednich kołach przy tak niskim ciśnieniu byłby już snake!
  10. Cena jest zbliżona do innych kół w tym przedziale jakościowym, tj. ok. 1.000 €
  11. @durnykot, zgadza się... Na razie zamieściłem informacje i zdjęcia. Z biegiem czasu będę dzielił się swoimi spostrzeżeniami na temat tych kół.
  12. ... . Jakiś czas temu niemiecka firma Syntace zaskoczyła wszystkich pokazując koła na obręczach szerokich niczym do DH ale o wadze, której nie powstydziłyby się koła XC. W swojej ofercie Syntace posiada koła we wszystkich popularnych obecnie rozmiarach [26", 27,5" i 29"] oraz obręcze w szerokościach dopasowanych do większości dyscyplin [25mm - 350g | 30mm - 430g | 35mm - 500g | 40mm - 580g]*. Waga kompletu waha się od 1295g do 1840g, w zależności od rozmiaru i szerokości obręczy. Ciekawą propozycją jest możliwość zamówienia kół w dowolnej specyfikacji, wybierając wśród obręczy o różnych szerokościach i ilościach otworów [28 lub 32]. W ten sposób możemy zbudować sobie inne koło na przód i inne na tył - cena pozostaje ta sama. * waga dla obręczy w rozmiarze 26" Dlaczego szerokie obręcze? Wszystko zaczęło się od rosnącego zapotrzebowania na szerokie obręcze, których niska waga pozwala na uniwersalne zastosowanie, począwszy od długodystansowych maratonów, a kończąc na ciężkim enduro. Niestety żaden z wiodących producentów nie był chętny, aby stawić czoła takiemu wyzwaniu. I właśnie w tym momencie firma Syntace postanowiła zbudować koła na szerokich, wytrzymałych obręczach oraz piastach, przystosowanych do użytkowania w każdych warunkach pogodowych - i to wszystko jak zawsze w bardzo niskiej wadze! Przełom w dziedzinie niskich oporów toczenia Według najnowszych badań [1][2][3][4] szersze opony toczą się lżej! Co więcej lekko toczące się opony, z charakterystycznymi dla siebie cienkimi ściankami bocznymi, dopiero w połączeniu z szerokimi obręczami są w stanie w pełni rozwinąć swoje możliwości. Dlatego wszystkie obręcze stosowane w kołach W-Series są odpowiednio szerokie a w porównaniu ze swoimi odpowiednikami u konkurencji, także bezkonkurencyjnie lekkie! Niższe ciśnienie dla większej kontroli podczas jazdy Niższe ciśnienie w oponie oznacza: więcej trakcji, mniej oporów toczenia w terenie, lepszą amortyzację, wyższą prędkość w zakrętach oraz krótszą drogę hamowania. Dlaczego można przy szerokich obręczach jeździć na niższym ciśnieniu? Ponieważ dzięki bardziej prostopadłemu położeniu bocznych ścianek opony względem obręczy równocześnie podwyższa się objętość powietrza w oponie. Bardzo ważną zaletą szerokich obręczy jest wyeliminowanie efektu "bekania" powietrzem opon UST podczas jazdy w ostrych zakrętach przy niskim ciśnieniu. Oszczędność energii Dzięki bardziej prostopadłemu ułożeniu bocznych ścianek opony względem obręczy, redukuje się ich odkształcanie podczas pracy koła, co w efekcie końcowym zapewnia zmniejszenie oporów toczenia. Następna oszczędność energii dotyczy efektywnej redukcji masy rotującej. Zastosowanie szerokich obręczy pozwala na uzyskanie identycznej trakcji przy węższych oponach jak podczas zastosowania węższych obręczy i szerszych opon. Ponieważ różnica w wadze opon będzie zawsze wyższa od różnicy w wadze obręczy i dodatkowo poprzez fakt, że opona znajduje się dalej od osi koła niż obręcz, dochodzi do bardzo efektywnego zredukowania momentu obrotowego! Dla lepszego zrozumienia tego efektu należy popatrzeć na połączenie opony i koła jako całości. Przy zastosowaniu reguły "więcej obręczy i mniej opony" uzyskujemy pożądaną redukcję masy rotującej koła i to dokładnie tam, gdzie przynosi to największy efekt - czyli na jego obwodzie! Koła systemowe Niepodważalnym atutem kół systemowych [np. Industry Nine, Crank Brothers, Mavic] jest często ich spektakularny wygląd. Niestety, w niektórych przypadkach na tym kończą się ich zalety. Decydując się na zakup kół systemowych musimy być świadomi, że równocześnie zgadzamy się na liczne wady. Na przykład ilość szprych (24 i mniej), która w przypadku pęknięcia jednej z nich często uniemożliwia dalszą jazdę. Problemem może też okazać się dostepność zamiennika w przeciętnym sklepie rowerowym. Inną negatywną cechą typową dla kół systemowych jest ich mierna sztywność. I właśnie tutaj uwidacznia się przewaga kół Syntace składanych od lat w sprawdzonej tradycyjnej technologii, doprowadzonej do perfekcji w procesie systematycznego tuningu! Koła Syntace zaplatane są na trzy krzyże przy pomocy klasycznych giętych szprych, które w razie awarii dostać można w każdym sklepie rowerowym. Perfekcyjne napięcie szprych Dla podniesienia żywotności kół firma Syntace stosuje specjalnie skonstruowane asymetryczne obręcze typu MX, w których wszystkie otwory wywiercone są pod kątem odpowiednim dla danej szprychy. Także kołnierz piasty skonstruowany jest w taki sposób, aby jak najlepiej zgrywał się z kątem ułożenia szprych. Dzięki tym zabiegom szprychy nie dotykają się w miejscu krzyżowania co pozytywnie wpływa na ich wytrzymałość. Do zaplecenie kół Syntace zastosowało jedne z najmocniejszych i najlżejszych szprych Sapim CX-Ray oraz aluminiowe nyple tej samej firmy. Wszystkie koła Syntace W-Series są składane i zaplatane ręcznie przez fachowców w Niemczech. Aluminiowe obręcze Syntace vs. obręcze z karbonu Dzięki zastosowaniu nowego profilu asymetrycznej obręczy, specjalnie zmodyfikowanego aluminium oraz odpowiedniego, wielostopniowego procesu obróbki, udało się w przypadku obręczy o szerokości 35mm uzyskać niską wagę wynoszącą 500g [26"]. Wersja obręczy o szerokości 25mm waży jedynie 350g! Warto także podkreślić wytrzymałość oraz sposób w jaki uszkadzają się obręcze zbudowane z lekkiego aluminium vs lekkiego karbonu. Poniższe zdjęcia obrazują to w doskonały sposób. Enve vs Syntace Obręcz Syntace W35 - dane techniczne: Waga: 500 g | 26'' ISO 559 (28 i 32 otwory) 530 g | 27.5'' ISO 584 (28 i 32 otwory) 560 g | 29'' ISO 622 (28 i 32 otwory) Zewnętrzna szerokość: 35 mm Wewnętrzna szerokość: 28,4 mm Zalecana szerokość opony: 2,25" - 2,5'' Wysokość obręczy: 20,5 mm Otwór na wentyl: Ø 6,0 mm (Presta) Tubeless-Ready: Yellow Tape lub Syntace Materiał: Custom alloy Kolor: Czarny mat, laserowe logo Piasta tylna HiTorque MX Nazwa piasty i wyraźny dźwięk wolnobiegu mówią same za siebie: system jaki zastosowała firma Syntace wytrzyma więcej niż konkurencja. Sam system sprzęgła składający się z dwóch 36-zębowych tarcz jest bardzo zbliżony do Star Ratchet‏ stosowanego od lat przez firmę DT Swiss. Jednak Syntace dodatkowo udoskonaliło system wyposażając go w 4 sprężynki, które eliminują możliwość zazębiania się pojedynczych ząbków sprzęgła, prowadząc jednocześnie do ich przeciążenia. W wolnobiegu Syntace wszystkie zęby zawsze zazębiają się jenocześnie! Jako przykład praktycznej wytrzymałości piasty HiTorque Syntace przytacza Mistrza Niemiec w uphill'u [Jan Lämmel w swoim Liteville 301 używa tej samej piasty od 2011 roku] oraz Mistrza Świata w Trialu [Thomas Öhler, którego wyczyny można zobaczyć w tym filmie]. Podobno piasty innych firm starczały tym panom na miesiąc jazdy, po czym ich wolnobiegi ulegały dezintegracji. Wytrzymałość na zimowe warunki Nawet podczas trzaskających mrozów wolnobieg piasty Syntace Hi-Torque MX nie wykazuje żadnych skutków ubocznych takich, jak zaciąganie łańcucha lub większy opór na sprzęgle. Dzieje się tak, ponieważ Syntace do smarowania wolnobiegu zamiast smaru, który gętsnieje w niskich temperaturach, stosuje olej. W ten sposób firma Syntace chce zapewnić gładką pracę wolnobiegu nie tylko mieszkańcom słonecznej Kaliforni, ale także Europejczykom, którym zdarza się jeździć w minusowych temperaturach. Piasta tylna HiTorque MX Rear12 - dane techniczne: • cieniowana, ponadwymiarowa oś 17mm zwiększająca sztywność, wytrzymałość i niską wagę • dwa podwójnie uszczelnione łożyska maszynowe w korpusie piasty 17x30x7 • dwa podwójnie uszczelnione łożyska maszynowe w bębenku 17x26x5 • perfekcyjne zazębianie dzięki zastosowaniu 4 sprężynek • sprzęgło zębate o skoku 10° [36 zębów] • możliwość dopasowania dowolnego standardu mocowania koła dzięki wymiennym adapterom piasty [QR 135, 135x12, 142x12, 150x12, 157x12] Piasta przednia HiTorque MX Front20 - dane techniczne: • ponadwymiarowa oś 25mm zwiększająca sztywność, wytrzymałość i niską wagę • dwa podwójnie uszczelnione łożyska maszynowe 37x25x7 • możliwość dopasowania dowolnego standardu mocowania koła dzięki wymiennym adapterom piasty [QR 100, 15mm, 2mm] Piasta przednia HiTorque MX Front15 - dane techniczne: • ponadwymiarowa oś 17mm zwiększająca sztywność, wytrzymałość i niską wagę, • dwa podwójnie uszczelnione łożyska maszynowe 26x17x5 • możliwość dopasowania dowolnego standardu mocowania koła dzięki wymiennym adapterom piasty [QR 100, 15mm] Gwarancja wytrzymałości Na wszystkie koła W-Series firma Syntace oferuje ograniczoną 10 letnią (3+7) gwarancję na wady produkcjne oraz materiałowe: od daty zakupu do końca trzeciego roku następuje bezpłatna naprawa lub wymiana; od czwartego do końca dziesiątego roku klient płaci jedynie 50% aktualnej ceny sprzedaży. Przypisy: [1] Rolling Resistance [2] How to increase your speed: All about rolling resistance [3] Wider is faster! [4] Wider Rims Are Better and Why Tubeless Tires Burp Air GALERIA Syntace W35 MX Front 20mm, 26", 32 szprychy Syntace W35 MX Rear 12x142mm, 26", 32 szprychy
  13. Dzwoniłem dzisiaj do MacTronica i powiedzieli, że dostali właśnie te kapsuły na wymianę. Mają mi odpisać jaka cena, dam znać.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...