Skocz do zawartości

martinw

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    187
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Osiągnięcia użytkownika martinw

Uczeń

Uczeń (2/13)

  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Conversation Starter
  • Od tygodnia
  • Od miesiąca

Ostatnio zdobyte

19

Reputacja

  1. To że hamulec zaczął się dziwnie zachowywać nie wynikało ze zdjęcia/założenia koła a tego, że rozepchałeś tłoczki. Olej przemieścił się w układzie i zastałeś miękką klamkę. W xt mam tak za każdym razem. Postukaj w zacisk i przewód i powinno wrócić do normy. Chyba, że faktycznie masz jakiś wyciek.
  2. Jak na zewnątrz? W sensie, że jest zbyt duży prześwit między klockami a tarczą czy położenie zacisku względem tarczy jest nieodpowiednie? Sądząc po zużyciu tarczy klocki a zatem i cały zacisk ustawione są prawidłowo, bo stykają się z tarczą całą powierzchnią.
  3. Jak chcesz zdiagnozować bicie tarcz połóż je na płaską powierzchnię i sprawdź czy równomiernie przylegają do blatu. Poza tym skoro tarcza ociera o klocki/zaciski pod obciążeniem a na luzie jest cisza to niewykluczone, że tłoczki nie chowają się jak należy. Taka sytuacja powoduje problemy z regulacją, bo położenie zacisku jest niesymetryczne a sam prześwit za mały. W takim przypadku rozepchać tłoczki, ustawić zaciski na środku i powinno grać. Nawet w przypadku bijących tarcz.
  4. Upewnij się czy to rzeczywiście luz na goleni czy nie przypadkiem na sterach. W tym celu włóż rękę między koronę a booster, zaciśnij hamulec i zabujaj rowerem. Jak będziesz czuł przemieszczanie to znaczy, że luz jest na amorze. Luz sam w sobie nie jest normą w widelcach dobrej klasy. Nowy lub prawie nowy amor ma być sztywny i koniec. Odstępstwem są oczywiście budżetowe Suntoury czy inne RST. W takich przypadkach trzeba się pogodzić z brakiem sztywności już od samego zakupu. Zastosowanie plastikowych ślizgów w takich amortyzatorach nie ma prawa zapewnić sztywności.
  5. martinw

    [luz?] SR Suntour XCT

    Ściągaj na bieżąco syf z goleni i uszczelek. No i smaruj górne golenie. brunox, olej wazelinowy też może być.
  6. martinw

    [luz?] SR Suntour XCT

    To norma w niższych Suntourach. Wszystko to zasługa plastikowych tulei które nie mają prawa zagwarantować sztywności.
  7. Oba. Po objawach faktycznie można by powiedzieć, że zaciski się przemieszczają ale jak to możliwe, skoro wszystko jest mocno skręcone? Jak stwierdzić, że to wina latających zacisków a nie np. tłoczków które wracają jak chcą? Adaptery mam shimano przód i tył. Przód PM>PM180 z podkładkami i tył IS>PM 180 Najciekawsze jest to, że gdy rower jest odwrócony klocki nie ocierają a gdy tylko go normalnie postawię szumy wracają. To wskazywałoby raczej na jakiś problem w układzie i samoistne ruchy tłoczków/klocków podczas zmiany położenia roweru. ??
  8. Koła siedzą tak jak powinny.
  9. Witam. Zakupiłem komplet nowych hampli jak w temacie z tarczami 180 na pająku też z XT. Zestaw kompletował mi znajomy gość z serwisu, który skrócił mi również przewody. Wszystko zamontowałem, wyregulowałem zaciski i było ok. Klamki twarde, siła znakomita choć test był tylko na asfalcie. Po pierwszym wyjeździe w góry wystąpił problem. Pierwszy zjazd i w obydwu hamplach klocki zaczęły ocierać o tarcze. Na trasie wyregulowałem zaciski, poskręcałem niby było ok. Kolejny zjazd i znów ocieranie. Raz większe raz mniejsze. Po przyjeździe do domu jeszcze raz wyregulowałem zaciski i co ciekawe - gdy rower jest odwrócony do góry kołami ocieranie nie występuje, panuje totalna cisza a klocki mają wystarczające odstępy od tarcz. Gdy stoi normalnie i zakręcę kołami w jednym jak i drugim hamplu słyszalne jest drobne tarcie (szelest). Co to może być? Tłoczki nieprawidłowo się chowają? Zapowietrzenie? Klocki mają luzy w zacisku? Za dużo oleju w układzie? Dodam, że piasta to slx, nówka, koło dopiero co zaplecione, nie ma luzów na osi ani na centerlocku.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...