Skocz do zawartości

_Grooby_

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    122
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

1 obserwujący

Dodatkowe informacje

  • Skąd
    Wrocław

Ostatnie wizyty

1 586 wyświetleń profilu

Osiągnięcia użytkownika _Grooby_

Odkrywca

Odkrywca (3/13)

  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Conversation Starter
  • Od tygodnia
  • Od miesiąca

Ostatnio zdobyte

8

Reputacja

  1. Konwersja napędu z piastą Nexus na koło z przerzutką zewnętrzną. W związku z uszkodzeniem piasty Nexus 8s zastanawiam się czy nie warto przejść na standardowy napęd z przerzutką zewnętrzną. Mam koło z piastą Deore w bardzo dobrym stanie, muszę dokupić kasetę, manetkę i łańcuch. Korba 1 rzędowa Truvativ Firex, blat 42. Rower to Cannondale CX Speed 8 http://www.bikekatalog.pl/2012//rowery/245/Cannondale.Quick.Cx.Speed.8/ Proszę o poradę, czy da się tu uzyskać sensowną linię łańcucha przy napędzie 1 x ?. W jaki system pójść? 8 rzędów 10 czy 11? Nie mogę znaleźć gotowych kół na piaście Nexus / Alfine bez hamulca torpedo w rozsądnym budżecie, a z serwis chyba mało opłacalny - 300zl przegląd + części (koszt nieokreślony) + centrowanie koła 80 zł w serwisie który się zechciał podjąć tego tematu. Sensownie wygląda ta oferta, ale niestety torpedo, do czego nie jestem przekonany: https://allegro.pl/oferta/kola-28-zestaw-przod-tyl-shimano-nexus-7v-biegi-8029598797 Ewentualnie czy polecacie jakieś miejsce we Wrocławiu gdzie warto oddać koło?
  2. Ja bym nie zaryzykował wrzucenia szosowej piasty do aluminiowej ramy, jednak te 5mm powoduje inne naprężenia tylnego widelca i obawiałbym się, że może coś strzelić. Co innego stal, która jest bardziej sprężysta. Niektóre firmy robią nawet fajne ramy cr-mo o rozstawie haków 132,5mm żeby dało się założyć piastę szosową lub MTB (np Surly Cross-Check albo Cotic Roadrat). Co do piasty tylnej to nie wiem co by tu... W okolicach 150 zł jak dla mnie dobrym wyborem jest XT z autopsji wiem, że to wytrzymały i solidny sprzęt no tyle że nie filigranowy. Na bank mogę polecić produkty DT Swiss szczególnie od modelu 340 w górę ale to już inna cena niestety. Popytaj o Novateca, i klony Novateco-podobne pod różnymi nazwami. Nie jestem do nich przekonany ale są modele które zbierają całkiem niezłe opinie, poszukaj coś o wersji z 2 łożyskami maszynowymi, te na 4 się sypią z tego co czytałem i o ile dobrze pamiętam.
  3. Wow!!! Jestem pod wrażeniem fajnego sprzętu za tą kasę. Z ciekawości jak długo polowałeś na allegro żeby w jakichś takich fajnych cenach zdobyć te komponenty? Ile rama i ten Skareb Cię kosztował? Co do piast Boplighta to bym uważał bo fakt - waży fajnie ale z żywotnością bywa kiepsko. Miał kiedyś znajomy, pamiętam bo jarał się strasznie nowymi kołami... bardzo krótko - bębenek strzelił i zaczął kręcić się w obie strony:) Niedługo też będę składał koła i w podobnej cenie biorę na tył XT - ze 120g cięższe ale przynajmniej trwałe i sprawdzone. Różnicę masy bardziej poczujesz np. na obręczach i oponach bo znacznie większy promień. Parafrazując powiedzenie - w rowerze możesz mieć: trwale, tanio, lekko - tylko że trzeba wybrać 2 z 3 możliwości. Heheh, chyba że z Twoim talentem wynajdziesz jakąś lekko używaną DT 240 za małą kasę. Pozdro!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...