lauferr Napisano 11 Września 2013 Udostępnij Napisano 11 Września 2013 Wybacz, zapomniałem napisać. Od ziemi do lewej kulki 85cm do prawej 84cm Lepiej kupić mniejszą ramę czy większą? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZbyszekZmysichKiszek Napisano 11 Września 2013 Udostępnij Napisano 11 Września 2013 wez 19 cali i bedzie cacy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krism4a1 Napisano 12 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 12 Września 2013 Pierwsze wrażenia z nowej korby (Deore M591): - Nową zwiększoną sztywność da się faktycznie odczuć, nie jest to jakieś mega wrażenie, ale szczególnie stojąc na pedałach jest różnica. Może wrażenie potęguje używanie butów SPD, może w zwykłych nie będzie tego efektu, nie wiem?- Po kiku dniach walki z luzami przerzutki przedniej jakoś wypracowałem kompromis i na blatach 48 i 36 chodzi bez problemów, przy 26 łańcuch ociera o boczną prowadnicę. - Muszę wypracować sobie nowe biegi. Dotychczas miałem blaty 48-38-28, w Deore mam 48-36-26 i jest zauważalna różnica muszę inaczej kombinować z przełożeniamia kasety. Pewnie to kwestia przyzwyczajenia się, ale na szosie wydaje mi się bardziej naturalna kombinacja "pierwsza". Jeszcze tego nie rozgryzałem, ale muszę się zorientować czy będę mógł dopasować balaty 38 i 28 przy wymianie. - "stary" suport NECO z ciekawości rozebrany, w oględzinach wzrokowo dotykowych łożyska wyglądają na sprawne, nie wymagające wymiany. Nie wiem co tam strzelało w nim, syfu w postaci piasku nie bybło w łożyskach. Łożyska orginalne nie posiadają żadnych oznaczeń, ale w pracy pomiarzyliśmy je i można takie zaleźć w katalogu choćby SKF, więc teoretycznie można to wymienić. Teoretycznie bo w praktyce finansowo nie ma to żadnego uzasadnienia, chyba, że SKF-owskie łożyska będą chodziły kilka lat więcej. Generalnie jestm zadowolony, że przy i tak wymaganej wymianie suortu dołozyłem trochę i przeszedłem na Hollowtech II. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piehursson Napisano 12 Września 2013 Udostępnij Napisano 12 Września 2013 (edytowane) Z ciekawości zapytam bo sam nie sprawdzałem. Nie ma Deorki z kombinacją 48x38x28? Edytowane 12 Września 2013 przez Piehursson Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krism4a1 Napisano 12 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 12 Września 2013 Setu z korbą nie znalazłem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krism4a1 Napisano 15 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 15 Września 2013 Szczecin, niedziela, 130C, deszcz, duży deszcz. To se rozebrałem, a co! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krism4a1 Napisano 16 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 16 Września 2013 Reszta na blogu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lauferr Napisano 16 Września 2013 Udostępnij Napisano 16 Września 2013 dzisiaj do mnie przyszedł lazaro integral V3 - co mogę powiedzieć? a to że jest znakomity, może dlatego mam takie odczucie bo przerzuciłem się z 10-cio letniego górala... Ale mam jedno pytanie. W trakcie jazdy coś tyka/cyka w przedniej korbie , nie wiem za cholere co to jest... Zamówiłem ramę 19'' a mam 185cm. Nie wiem czy nie jest za mała bo siodełko mam prawie wyciągnięte na samą górę - jakieś 5cm zostaje w ramie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piehursson Napisano 16 Września 2013 Udostępnij Napisano 16 Września 2013 (edytowane) Jeśli chodzi o cykanie. Zdjąłeś pomarańczowa/czerwoną naklejkę z przedniej przerzutki na prowadniku łańcucha? Jeśli nie, to zrób to.Wysyłane z mojego LG-P760 za pomocą Tapatalk 2 Edytowane 16 Września 2013 przez Piehursson Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robertkk Napisano 3 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2013 Panowie, trochę odgrzewam kotleta, bo nie byłem na forum od paru miesięcy a i sezon jakby się kończył, ale nurtuje mnie jedna kwestia. Mam pewne wątpliwości co do "trakcji" tego roweru, otóż: Kiedyś, 15-20 lat temu jeździłem ROMET'em z ramą, koła 26", żadnych przerzutek. Zrobiłem nim pewnie parę tysięcy km. Rower do dziś istnieje i zdaje się można nim jeździć ;-) W tamtym rowerze, byłem w stanie bez żadnego problemu, na szosie asfaltowej (poza miastem, między polami) przejechać bez dotykania kierownicy 1-2km. Krótkie puszczenie kierownicy nie wpływało na tor jazdy, a dawało odpocząć dłoniom. W Lazaro Integral, mam wrażenie, że chociażby próba sygnalizacji skrętu w prawo, zaburza płynność prowadzenia roweru, a puścić kierownicy wręcz się obawiam. Podobnie próba manewrowania między kałużami przy wąskich przejazdach, zawsze wzbudza moje wątpliwości czy się uda. Albo wypadłem z doświadczenia, albo może coś mam źle skręcone, a może te nowe rowery, gdzie wszystko chodzi lekko i luźno tak maja ?... Czy ten problem dotyczy tylko mnie, czy ktoś może też coś takiego zaobserwował? Uprzejmie proszę o komentarz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krism4a1 Napisano 3 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2013 (edytowane) Mniejszy rower (26) niższy środek ciężkości - min.. dlatego jest łatwiej na nim złapać równowagę. "omijanie kałuż, ciasne manewry" - tak nie tym rowerem, jest bardzo podsterowny, bardzo podobny do szosówki, ja ten efekt jeszcze powiększyłem wydłużając mostek i obniżając jego kąt. I tak, rada dla Ciebie. Efekt prowadzący do geometri bardziej nadsterownej można osiągnąć kupując krótszy mostek, o jeszcze większym kącie ku górze (tzw. na +) Jeszcze jedno odnoście jazdy "bez trzymanki" - tutaj wiele do powiedzenia ma ustawienie siodła (przód/tył) może w tym starym miałeś akurat dobrze ustawione? Edytowane 3 Grudnia 2013 przez krism4a1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krism4a1 Napisano 21 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2014 Kolejna zima, biedak przechodzi trudne chwile Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krism4a1 Napisano 17 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 17 Lutego 2014 (edytowane) Niestety, to co widać na powyższym zdjęciu spowodowało konieczność wymiany linek/pancerzy. Dzisiaj dotarł zestaw CLARKS, zamontowane na razie tylko na hamulce, wkrótce biorę się za przerzutki. Dobrałem sobie fajne snobistyczne czerwone pancerze reakcja żony? o jakie ładne linki, takie różowe ! ##$%@!$## przysięgam, zaczynam wierzyć, że są faktycznie różowe. Edytowane 17 Lutego 2014 przez krism4a1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krism4a1 Napisano 23 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 23 Lutego 2014 Po zmianie pancerzy na CLARKS Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krism4a1 Napisano 19 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 19 Marca 2014 Rowerek doczekał się nowej przedniej przerzutki: DEORE LX FD-M571 zdjęcia w garażu wkrotce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fitnessfood Napisano 31 Marca 2014 Udostępnij Napisano 31 Marca 2014 Zmieniłem w moim Lazaro cały kokpit. Nowa kierownica, mostek, rogi, chwyty. Poprzedni był strasznie brzydki Zmieniłem jeszcze klocki hamulcowe, w tym sezonie wrzucę też trochę szersze opony. Może zmienię pedały (bo też są do kitu) i to będzie koniec modyfikacji na długi długi czas. Z celów typowo rowerowych na ten sezon to zaliczyć Pierścień Rowerowy dookoła Poznania. W dwa dni a później w jeden dzień. aha, dla zainteresowanych na Facebooku jest grupa zrzeszająca właścicieli Lazaon Integral i Kands Maestro, zapraszam: https://www.facebook.com/groups/569292213117830/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krism4a1 Napisano 31 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 31 Marca 2014 Bardzo ładnie to wyszło. Ja popadłem w nałóg Lazarowo upgrade'owy, w tym roku na początek przejście na 3x9, więc nowe manetki (około LX) klamki (Tektro), nowa kaseta. Jak się wyrobię to zmiana całych kół na 32 szprychowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krism4a1 Napisano 3 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2014 Jak pisałem wcześniej rumak wzbogacił się w nową zmieniarkę z przodu Deore LX Do tego 9-cio rzędowy HG53 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaeres Napisano 23 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2014 Rower doinwestowany tak, że jego wartość jako nowego byłaby 2x wyższa Napęd zmieniałeś ze względu na awarie Alivio czy po prostu upgrade ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krism4a1 Napisano 23 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2014 (edytowane) Przednia Alivio umarła już dawno, ale zdecydowałem katować ja dalej do końca zimy, a że trafiła się okazja z LX to przy okazji wyszedł upgrade. Powoli padają tez moje 520-tki ale następne będą Crank Brothers Egg Beater. No i latem chcę definitywnie przejść na 3x9, choć ostatnio zainteresowałem się kombinacją 2x11 - dla mnie na szosie było by to lepsze rozwiązanie. właśnie zauważyłem w tle (na powyższym zdjęciu) drugi Lazaro mojej żony - zdecydowanie lepsza kolorystyka Edytowane 23 Kwietnia 2014 przez krism4a1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzechotnick Napisano 28 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2014 Witam. Czy Lazaro 2014, rozmiar 19" (wer damska) będzie odpowiedni dla kobiety o wzroscie 173cm, dlugosc wew nogi 83cm? Tabelki do męskich ram znalazłem ale damki już nie. Wg producenta 19" jest ok. Chciałbym się upewnić. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sobeek Napisano 28 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2014 Na stronie użytkownika "O mnie" znajduje się lista rozmiarów ramy dla kobiety i mężczyzny. http://allegro.pl/my_page.php?uid=11082086 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzechotnick Napisano 28 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2014 Widziałem też te tabelki, dlatego pisałem że wg producenta czy tam dystrybutora ta 19" niby jest ok. Ale dzięki za zainteresowanie. :-) Miałem nadzieję że jest takie zestawienie jak w przypadku męskiej wersji gdzie uzytkownicy podają swoje wymiary i odczucia z dopasowania rozmiaru.. Mi się wydaje że 19" powinna być dobra i taką pewnie się zamowi. Widziałem też te tabelki, dlatego pisałem że wg producenta czy tam dystrybutora ta 19" niby jest ok. Ale dzięki za zainteresowanie. :-) Miałem nadzieję że jest takie zestawienie jak w przypadku męskiej wersji gdzie uzytkownicy podają swoje wymiary i odczucia z dopasowania rozmiaru.. Mi się wydaje że 19" powinna być dobra i taką pewnie się zamowi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krism4a1 Napisano 28 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2014 Moja żona ma 17-tkę. Jak wróce z pracy to pomierze ją, dam znać jutro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
artunek Napisano 30 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2014 (edytowane) Cześć przyszedł mi właśnie lazaro. Zacząłem go skręcać, ale mam wątpliwości co do podpiętych linek do klamek hamulców. Prawa klamka obsługuje przedni hamulec, lewa tylni. Jeśli dobrze rozumiem to powinno to być na odwrót. Można to jakoś przełożyć? Edytowane 30 Kwietnia 2014 przez artunek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi