Skocz do zawartości


Strona korzysta z plików cookie. Zobacz jak.   Akceptuję
Zdjęcie
* * * * * 11 głosy

[Rower] Lazaro Integral V


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
1665 odpowiedzi w tym temacie

#1 krism4a1

krism4a1

    Stały bywalec

  • Użytkownik
  • 1229 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Szczecin
  • Imię:Krzysiek
Garaż Rower

Napisano 19 lipiec 2011 - 21:36

Cześć,
Kupiłem ten rower jakieś dwa - trzy tygodnie temu, około 100 - 150 km, mogę się podzielić kilkoma uwagami. Może dla lepszego zrozumienia mnie: mam 188 cm, 92 kg, kiedyś trenowałem kolarstwo szosowe - ale dawno temu. Z tamtych czasów pozostały mi fajne wspomienia i może troche praktyki. Zawodowo jestem kontrolerem jakości w stoczni remontowej, spawy nie są mi obce - o tym później. Jeżdżę od paru lat praktycznie głównie asfaltem, dziennie 20 - 25km. Szukałem roweru po zajeżdżeniu 15-letniego "górala"
Rower Lazaro Integral V:
1. RAMA: kąty jak dla mnie ok, wygląda solidnie, spawy dobre bez uwag, naklejki pod lakierem itp kolorystyka wedle gustu - chyba są dwie wersje.
2. Przerzutki Alivio
3. Korby Shimano - jedne z tańszych, ale przejeździłem 15 lat na jeszcze gorszych stalowych.
4. Stery Ahed - myślę, że są oki i wystarczą
5. Kierownica (L-59cm) - jak dla mnie chyba trochę za wąska dla tak dużej ramy (moja ma 21') tym bardziej że założyłem rogi i zrobiło się jeszcze ciaśniej.
6. Koła: myślę, że akurat z tym nie ma się co czepiać, przecież to chyba i tak pierwsze idzie do wymiany, tym bardziej opony po co przepłacać za jakieś firmówki od razu cena roweru pójdzie nieproporcjonalnie w górę. Szprychy są na pewno jakieś najtańsze, obręczy nie znam - dwukomorowe.
7.Sztyca/siodło według mnie na początek b. dobre.
8. Linki przerzutek przechodzące poza pancerzami pod dolną rurą ramy ocierają o lakier/ramę.
9. Rower miał żle/za nisko zamontowaną przednią przerzutkę - ale sprzedawca udostępnił za darmo serwis w Szczecinie.
10. Rower dotarł do mnie pozalepiany instrukcjami
11 Amortyzator SR SURTOUR SF9-NEX-4110-V2-700C, faktycznie jeden z tańszych, ale działa, po wyregulowaniu SAG daje radę. I to z nim mam największy "dylemat" nie wiem czy dla mnie nie lepszy byłby sztywny widelec (jednak) ten amortyzator mimo, że na spokojnie - sprawdza się oki to już przy przyspieszaniu i ostrym deptaniu pod górę mocno tracę na "mocy".
Ogólnie puki co póki co jestem zadowolony, za tą kasę trudno dobrać coś "gotowego", nie każdy chce lub może się bawić w składanie roweru samemu (zaczynając od ramy) Komputer też lepiej złożyć z części osobno niż kupić w hipermarkecie - nie?

Załączone pliki

  • Załączony plik  1.jpg   90,09 KB   1202 Ilość pobrań
  • Załączony plik  5.jpg   95,05 KB   1035 Ilość pobrań

Użytkownik Franio edytował ten post 19 lipiec 2011 - 21:54
Ortografia.

  • 3

Reklama

Reklama
  • Google

#2 Eryk

Eryk

    Amator

  • Użytkownik
  • 66 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Legnica
  • Imię:Eryk

Napisano 13 sierpień 2011 - 12:49

Myślę że może być, przynajmniej nie zapłaciłeś za wiele za napis na ramie, dostałeś po prostu to za co zapłaciłeś ... i nie ma wg mnie sensu dzielenie włosa roweru na czworo, wskakiwać za to na siodło i pędzić i pędzić ;)

Użytkownik Eryk edytował ten post 13 sierpień 2011 - 12:49

  • 0

#3 KaDe

KaDe

    Amator

  • Użytkownik
  • 80 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:LUB
  • Imię:Kyloo

Napisano 28 marzec 2012 - 19:58

Czy po prawie roku dowiemy sie cos wiecej o Lazaro ?
Teraz sa dalej w sprzedazy niby ze zmianami na 2012 tylko czy aby na pewno- Alivio full podaja?
Cenka oscyluje ok 1000...
Czyli korby Shimano to niszowa rzecz ?
  • 0

#4 krism4a1

krism4a1

    Stały bywalec

  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 1229 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Szczecin
  • Imię:Krzysiek
Garaż Rower

Napisano 28 marzec 2012 - 20:33

Czyli korby Shimano to niszowa rzecz ?

hehe reklamują się jak mogą,
Wracając do roweru: jeździł cały rok, wlącznie z zimą, W Szczecinie śnieg był tylko ok 3 tygodni, temperatury ok - 16 do 0 st C.
Nie narzekam, jutro wrzucę pare fotek i małą recenzję...

Użytkownik krism4a1 edytował ten post 28 marzec 2012 - 20:34

  • 0

#5 KaDe

KaDe

    Amator

  • Użytkownik
  • 80 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:LUB
  • Imię:Kyloo

Napisano 28 marzec 2012 - 20:55

Ok, dzieki i czekam-y...
  • 0

Reklama

Reklama
  • Google

#6 krism4a1

krism4a1

    Stały bywalec

  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 1229 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Szczecin
  • Imię:Krzysiek
Garaż Rower

Napisano 29 marzec 2012 - 17:44

Raport techniczny roweru po przejechaniu 3000 km, we wszystkich porach klimatycznych (lato-jesień-zima-wiosna)


Producent: F.H.U.P. Trans – Rower. Dąbie 47 39-311 Zdziarzec
Rower model (rok): Lazaro Integral V (2011)
typ: Cross
wielkość ramy: 21”
przejechany dystans: ok. 3000 km (90% szosa)

Od około roku jestem posiadaczem rowerku Lazaro Integral, ponieważ dostałem na priw sporo pytań o ten model postanowiłem zebrać jakoś do kupy wszystkie pytania i streścić miniony rok zabawy w kolarza. Rower eksploatowany był praktycznie bez przerwy, w śniegu i pod wiatr, w czasie wojny i pokoju. Jeżdżę nim codziennie do pracy plus weekendowe wycieczki z rodziną. Trasa do i z pracy traktowana jest przeze mnie, jako swoisty krótki trening, nie przeciskam się prze centrum miasta tylko raczej mam szybką trasę po przelotówkach miejskich. W jedną stronę to 10 km z czasem ok. 20 – 23 min. w tym czasie mam szansę złapać się na 2 – 3 zmiany świateł, zawsze startując z „pole position”, z ostatniego endomondo profil trasy to: dyst. 9,84 km, pr. śr. 23,5 km/h, (Niewinem, dlaczego, ale jak spojrzę na licznik to wydaje mi się, że zawsze jest powyżej 30 km/h), przewyższenie 53m w górę i 73m w dół (trasa powrotna to „lustro”) Rower zniósł temperatury letnie i minusowe, zimą w Szczecinie śnieg leżał (co jest osiągnięciem w tym mieście) ok. 3 tyg. przy czym drogi były czarne, temperatury zimą od -16 st. do ok. 0 st. C. Za to nieźle u nas wieje.
Dobra, to oto, w jakich warunkach był eksploatowany rower.

Przegląd wiosenny robiłem sam (poza jednym wyjątkiem):
  • Układ napędowy po przejechaniu 3 tyś. km
  • Stan łańcucha jak dla mnie jest idealny, oczywiście dopasował się do moich trybów. Rozpinałem go i sprawdzałem długość, nie trzeba jeszcze skracać, choć wydaje mi się, że niedługo trzeba będzie wywalić dwa oczka.
  • Tarcze przednie: nie zdarzyło mi się wykorzystać najmniejszej tarczy więc z tej nawet farba z zębów nie zeszła, najbardziej eksploatowana jest największa tarcza i ta trzyma się dobrze, nic nie wymaga wymiany, środkowa – bez uwag.
  • Tylna kaseta (HG – 40) Podobnie jak wyżej, w zasadzie eksploatowane koronki to cztery najmniejsze.
  • Ogólnie napęd działa sprawnie, jesienią po ok. 2000 tys. regulacji poddana została tylna przerzutka, po rozpięciu linki i nasmarowaniu pancerzy.
  • Wczesną wiosną zdarzył się incydent z wkręceniem torby foliowej w przedni napęd i wygięcie wózka przerzutki – naprawa/prostowanie i regulacja w Szczecinie to 15zł.
  • Suport, jesienią (ok. 2000 km) musiałem go dokręcić, zaczęło coś piszczeć, nie były to korby, ani pedały (M520 – też bez uwag), a po dokręceniu suportu przestało (nie rozbierałem go)
  • Stery A-HEAD, pojęcia nie mam jakiej są firmy, działają bez zarzutu, nic nie robiłem.
  • Klamko manetki – bez awarii
  • Hamulce wymienione klocki po ok. 2000 km – oryginalnie zamontowane są chyba najtańsze, nie wiem
  • Koła
  • Piasty: bez problemów, żadnych luzów itp.
  • Obręcze: wyłapały trochę zwichrowania, ale samodzielnie jak się tego pilnuje to można ponaciągać szprychy i jest oki. Pamiętać tylko trzeba, że szprych też są bardzo budżetowe.
  • Opony mam założone cały czas te same, kapcia nie złapałem, moje były bardzo szosowe, tj. miały taki delikatny rowek z boku, z wierzchu całkiem płaskie, na bokach małe „wypustki”
  • Lakier, widziałem grubsze pokłady farby, niby od nowości wszystko wygląda fajnie np. naklejki są kryte lakierem, ciekawa kolorystyka, przy zakupie kilka wariantów. Ale rama wydaje się, że wymaga szczególnej opieki, w kilku miejscach zaczyna się przecierać lakier, nawet nie wiem na dobrą sprawę dlaczego, nigdy nie zaliczyłem gleby, a przechowuję rower też w cywilizowanych warunkach.

I to tyle, postaram się wrzucić kilka fotek.

Zdjecia wrzuciłem do mojej galerii, jak wyczyszczę bike to dodam wiecej.
  • 3

#7 KaDe

KaDe

    Amator

  • Użytkownik
  • 80 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:LUB
  • Imię:Kyloo

Napisano 30 marzec 2012 - 10:49

Dzięki kolego....fajna recka !
Luknij na tego Maestro czy warto dopłacać albo i też przepłacać
http://allegro.pl/cr...2241556311.html
  • 0

#8 krism4a1

krism4a1

    Stały bywalec

  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 1229 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Szczecin
  • Imię:Krzysiek
Garaż Rower

Napisano 30 marzec 2012 - 11:07

Jest chyba 200 zł droższy niż Lazaro w wersji 2012, ale jest praktycznie na full Alivio, dodatkowo ma lepszy amortyzator, o ile uginać będzie się tak samo to ma już blokadę skoku, czego w Lazaro (SR4110) brakuje mi najbardziej. Różnica w cenie polega na lepszym osprzęcie. Producent ten sam i wygląda mi na to, że pośrednik sprzedaży też :) Geometria wygląda podobnie, ale to po zdjęciach, wydaje mi się, że bedzie jeździł podobnie do mojego, duży plus za blokadę skoku na miasto.
  • 1

#9 KaDe

KaDe

    Amator

  • Użytkownik
  • 80 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:LUB
  • Imię:Kyloo

Napisano 30 marzec 2012 - 17:21

Ok - dzięki bo rama jakaś inna zdeko....... :thanks:
Alivio to +
  • 0

#10 KaDe

KaDe

    Amator

  • Użytkownik
  • 80 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:LUB
  • Imię:Kyloo

Napisano 31 marzec 2012 - 15:51

A jak widzisz zeszły mu jak bułeczki ciepłe.... 60 szt = 60k to ładnie :whistling:
  • 0

Reklama

Reklama
  • Google

#11 krism4a1

krism4a1

    Stały bywalec

  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 1229 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Szczecin
  • Imię:Krzysiek
Garaż Rower

Napisano 31 marzec 2012 - 16:50

cena :)
:)

Użytkownik krism4a1 edytował ten post 31 marzec 2012 - 16:51

  • 0

#12 KaDe

KaDe

    Amator

  • Użytkownik
  • 80 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:LUB
  • Imię:Kyloo

Napisano 31 marzec 2012 - 17:31

CCC - tylko brakuje P...... :sorcerer:
  • 0

#13 aistee

aistee

    Świeżak

  • Użytkownik
  • 8 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Kraków
  • Imię:Tomek

Napisano 03 kwiecień 2012 - 21:21

Witam,

dzisiaj odebrałem Lazaro Integral V (ten z allegro za 969 zł - poprzednia aukcja do tej http://allegro.pl/ju...2246786590.html).

Musze przyznać, że prezentuje się fajnie. Praktycznie cały osprzęt alivio. Jedyne co mnie zdziwiło to rozmiar ramy - kupiłem 19" na wzrost 178 cm, noka ok 80 cm. A tu sie okazało, że jak zsiądę z siodełka, to nie ma za bardzo luzu między ramą a moim 'kroczem'. Ale może nie bedzie to stanowić problemu, zwlaszcza ze mniejszego rozmiaru ramy nie widziałem, a sprzedawca zaleca ten rozmiar ramy juz od 172 cm wzrostu ...

Rower wygląda na wyregulowany i gotowy do jazdy po przykręceniu kierownicy, pedałów i przedniego koła.

Jak go przetestuje troche na drodze, to podziele się wrażeniami. Na początek zamontuje do niego Sigmę 1009, błotniki SKS Routing 42 i oświetlenie DeOne.

PS. Temat z recenzją bardzo mi pomógł przy wyborze roweru, także dzięki krism4a1 :)

PSS. Co do sprzedawcy z allegro to całkiem miły, dobry kontakt, a wysyłka trwała 1 dzień! Ale nie namawiam, zeby potem nie było ze reklama;)

Użytkownik aistee edytował ten post 03 kwiecień 2012 - 21:23

  • 0

#14 machinehead

machinehead

    Amator

  • Użytkownik
  • 62 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Imię:Mateusz

Napisano 04 kwiecień 2012 - 20:38

Co do sprzedawcy z allegro to całkiem miły, dobry kontakt, a wysyłka trwała 1 dzień!

Szczęściarz z Ciebie :) mnie zwodzili kilka dni po czym wysłali najgorszym kurierem na świecie :)
Pozdrawiam
  • 0

#15 krism4a1

krism4a1

    Stały bywalec

  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 1229 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Szczecin
  • Imię:Krzysiek
Garaż Rower

Napisano 04 kwiecień 2012 - 20:40

HEHE trochę fakt, ja czekałem tydzień, ale z góry wiedziałem, że tak będzie.
  • 0

#16 KaDe

KaDe

    Amator

  • Użytkownik
  • 80 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:LUB
  • Imię:Kyloo

Napisano 05 kwiecień 2012 - 18:38

Co kraj to obyczaj czyli co sprzedawca taka wysylka !
Ciekawe ja nigdy po dobie nic nie otrzymalem...
Lazaro jest coraz bardziej popularne

Wesolego Alleluja !!!
  • 0

#17 krism4a1

krism4a1

    Stały bywalec

  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 1229 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Szczecin
  • Imię:Krzysiek
Garaż Rower

Napisano 10 kwiecień 2012 - 20:53

Zdjęcie jest w mojej galerii, ale niestety padła kaseta, a konkretnie jeden tryb (najczęściej używany) i trzeba się rozglądać za nową. HG-40 kosztuje 43zł, ale będę szukał coś z SLX'a. na razie reanimowalem zmniejszając odległość górnej rolki wózka do zębów trybów.
  • 0

#18 maxrolex

maxrolex

    Świeżak

  • Użytkownik
  • 11 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 15 kwiecień 2012 - 21:52

Jak myślicie który rower jest najlepszy i który wybrać ?? Proszę o opinie :

http://allegro.pl/ju...2246786590.html

http://allegro.pl/la...2260479815.html

http://allegro.pl/wy...2262457262.html

I czy te dwa Lazaro różnią się czymś ?
  • 0

#19 aistee

aistee

    Świeżak

  • Użytkownik
  • 8 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Kraków
  • Imię:Tomek

Napisano 16 kwiecień 2012 - 08:51

Przejechałem rowerkiem już trochę km i muszę powiedzieć,że wrażenia z jazdy są bardzo pozytywne. Osprzęt sprawuje się naprawdę dobrze, a rama mimo dziwnych wymiarów jest fajna.

Jedyny minus to brak blokady na amortyzatorze, jadąc po mieście pod górkę niepotrzebna strata energii.

Nie straszne są nawet najtańsze gripy, siodełko, czy inne elementy z nie najwyższej półki.

PS. Jak ktoś się boi o opony, ze za słabe na miasto, to nie ma się czym martwic. Zaliczyłem już trochę dziur, a opony bez śladu.

Jak myślicie który rower jest najlepszy i który wybrać ?? Proszę o opinie :

http://allegro.pl/ju...2246786590.html

http://allegro.pl/la...2260479815.html

http://allegro.pl/wy...2262457262.html

I czy te dwa Lazaro różnią się czymś ?


Lazaro Evolution i Kands 1300 to rowery górskie ... który lepszy? Osprzęt mają bardzo podobny, zatem niech zadecyduje wygląd ;)

Lazaro Integral to cross (łopatologocznie tłumacząc - koła 28", cieńsza opona, inna geometria ramy i inne przeznaczenie).

Który rower? Zależy do czego .. jak nie będziesz jeżdził po górach, a po mieście, lasach i ścieżkach to moim zdaniem lepszy crossowy Lazaro Integral. Jak lubisz się zapuścić gdzieś na górskie ścieżki, no to góral - a z wymienionych wybierz tego który Ci się bardziej podoba.

Użytkownik aistee edytował ten post 16 kwiecień 2012 - 08:54

  • 0

Reklama

Reklama
  • Google

#20 krism4a1

krism4a1

    Stały bywalec

  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 1229 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Szczecin
  • Imię:Krzysiek
Garaż Rower

Napisano 16 kwiecień 2012 - 10:51

Jedyny minus to brak blokady na amortyzatorze, jadąc po mieście pod górkę niepotrzebna strata energii.

W moim jest SR NEX4110 V2, u ciebie też? Mnie też bardzo przeszkadza brak blokady, ale trochę pomaga prawidłowe ustawienie napięcia wstępnego (ja ustawiłem na najbardziej twardy dla mojej wagi i pozycji)
Jeśli masz łańcuch UG - 51 wypiernicz to dziadostwo od razu i kup łańcuch HG, ja przez to zajeździłem kasetę.
  • 0



Podobne tematy Collapse

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post