Skocz do zawartości

[Rower] Lazaro Integral V


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Kupiłem ten rower jakieś dwa - trzy tygodnie temu, około 100 - 150 km, mogę się podzielić kilkoma uwagami. Może dla lepszego zrozumienia mnie: mam 188 cm, 92 kg, kiedyś trenowałem kolarstwo szosowe - ale dawno temu. Z tamtych czasów pozostały mi fajne wspomienia i może troche praktyki. Zawodowo jestem kontrolerem jakości w stoczni remontowej, spawy nie są mi obce - o tym później. Jeżdżę od paru lat praktycznie głównie asfaltem, dziennie 20 - 25km. Szukałem roweru po zajeżdżeniu 15-letniego "górala"

Rower Lazaro Integral V:

1. RAMA: kąty jak dla mnie ok, wygląda solidnie, spawy dobre bez uwag, naklejki pod lakierem itp kolorystyka wedle gustu - chyba są dwie wersje.

2. Przerzutki Alivio

3. Korby Shimano - jedne z tańszych, ale przejeździłem 15 lat na jeszcze gorszych stalowych.

4. Stery Ahed - myślę, że są oki i wystarczą

5. Kierownica (L-59cm) - jak dla mnie chyba trochę za wąska dla tak dużej ramy (moja ma 21') tym bardziej że założyłem rogi i zrobiło się jeszcze ciaśniej.

6. Koła: myślę, że akurat z tym nie ma się co czepiać, przecież to chyba i tak pierwsze idzie do wymiany, tym bardziej opony po co przepłacać za jakieś firmówki od razu cena roweru pójdzie nieproporcjonalnie w górę. Szprychy są na pewno jakieś najtańsze, obręczy nie znam - dwukomorowe.

7.Sztyca/siodło według mnie na początek b. dobre.

8. Linki przerzutek przechodzące poza pancerzami pod dolną rurą ramy ocierają o lakier/ramę.

9. Rower miał żle/za nisko zamontowaną przednią przerzutkę - ale sprzedawca udostępnił za darmo serwis w Szczecinie.

10. Rower dotarł do mnie pozalepiany instrukcjami

11 Amortyzator SR SURTOUR SF9-NEX-4110-V2-700C, faktycznie jeden z tańszych, ale działa, po wyregulowaniu SAG daje radę. I to z nim mam największy "dylemat" nie wiem czy dla mnie nie lepszy byłby sztywny widelec (jednak) ten amortyzator mimo, że na spokojnie - sprawdza się oki to już przy przyspieszaniu i ostrym deptaniu pod górę mocno tracę na "mocy".

Ogólnie puki co póki co jestem zadowolony, za tą kasę trudno dobrać coś "gotowego", nie każdy chce lub może się bawić w składanie roweru samemu (zaczynając od ramy) Komputer też lepiej złożyć z części osobno niż kupić w hipermarkecie - nie?

post-143691-0-62960300-1311107707_thumb.jpg

post-143691-0-92658800-1311107724_thumb.jpg

Edytowane przez Franio
Ortografia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Myślę że może być, przynajmniej nie zapłaciłeś za wiele za napis na ramie, dostałeś po prostu to za co zapłaciłeś ... i nie ma wg mnie sensu dzielenie włosa roweru na czworo, wskakiwać za to na siodło i pędzić i pędzić ;)

Edytowane przez Eryk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Czy po prawie roku dowiemy sie cos wiecej o Lazaro ?

Teraz sa dalej w sprzedazy niby ze zmianami na 2012 tylko czy aby na pewno- Alivio full podaja?

Cenka oscyluje ok 1000...

Czyli korby Shimano to niszowa rzecz ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli korby Shimano to niszowa rzecz ?

hehe reklamują się jak mogą,

Wracając do roweru: jeździł cały rok, wlącznie z zimą, W Szczecinie śnieg był tylko ok 3 tygodni, temperatury ok - 16 do 0 st C.

Nie narzekam, jutro wrzucę pare fotek i małą recenzję...

Edytowane przez krism4a1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raport techniczny roweru po przejechaniu 3000 km, we wszystkich porach klimatycznych (lato-jesień-zima-wiosna)

 

Producent: F.H.U.P. Trans – Rower. Dąbie 47 39-311 Zdziarzec

Rower model (rok): Lazaro Integral V (2011)

typ: Cross

wielkość ramy: 21”

przejechany dystans: ok. 3000 km (90% szosa)

 

Od około roku jestem posiadaczem rowerku Lazaro Integral, ponieważ dostałem na priw sporo pytań o ten model postanowiłem zebrać jakoś do kupy wszystkie pytania i streścić miniony rok zabawy w kolarza. Rower eksploatowany był praktycznie bez przerwy, w śniegu i pod wiatr, w czasie wojny i pokoju. Jeżdżę nim codziennie do pracy plus weekendowe wycieczki z rodziną. Trasa do i z pracy traktowana jest przeze mnie, jako swoisty krótki trening, nie przeciskam się prze centrum miasta tylko raczej mam szybką trasę po przelotówkach miejskich. W jedną stronę to 10 km z czasem ok. 20 – 23 min. w tym czasie mam szansę złapać się na 2 – 3 zmiany świateł, zawsze startując z „pole position”, z ostatniego endomondo profil trasy to: dyst. 9,84 km, pr. śr. 23,5 km/h, (Niewinem, dlaczego, ale jak spojrzę na licznik to wydaje mi się, że zawsze jest powyżej 30 km/h), przewyższenie 53m w górę i 73m w dół (trasa powrotna to „lustro”) Rower zniósł temperatury letnie i minusowe, zimą w Szczecinie śnieg leżał (co jest osiągnięciem w tym mieście) ok. 3 tyg. przy czym drogi były czarne, temperatury zimą od -16 st. do ok. 0 st. C. Za to nieźle u nas wieje.

Dobra, to oto, w jakich warunkach był eksploatowany rower.

 

Przegląd wiosenny robiłem sam (poza jednym wyjątkiem):

  1. Układ napędowy po przejechaniu 3 tyś. km

  • Stan łańcucha jak dla mnie jest idealny, oczywiście dopasował się do moich trybów. Rozpinałem go i sprawdzałem długość, nie trzeba jeszcze skracać, choć wydaje mi się, że niedługo trzeba będzie wywalić dwa oczka.
  • Tarcze przednie: nie zdarzyło mi się wykorzystać najmniejszej tarczy więc z tej nawet farba z zębów nie zeszła, najbardziej eksploatowana jest największa tarcza i ta trzyma się dobrze, nic nie wymaga wymiany, środkowa – bez uwag.
  • Tylna kaseta (HG – 40) Podobnie jak wyżej, w zasadzie eksploatowane koronki to cztery najmniejsze.
  • Ogólnie napęd działa sprawnie, jesienią po ok. 2000 tys. regulacji poddana została tylna przerzutka, po rozpięciu linki i nasmarowaniu pancerzy.
  • Wczesną wiosną zdarzył się incydent z wkręceniem torby foliowej w przedni napęd i wygięcie wózka przerzutki – naprawa/prostowanie i regulacja w Szczecinie to 15zł.
  • Suport, jesienią (ok. 2000 km) musiałem go dokręcić, zaczęło coś piszczeć, nie były to korby, ani pedały (M520 – też bez uwag), a po dokręceniu suportu przestało (nie rozbierałem go)

  1. Stery A-HEAD, pojęcia nie mam jakiej są firmy, działają bez zarzutu, nic nie robiłem.
  2. Klamko manetki – bez awarii
  3. Hamulce wymienione klocki po ok. 2000 km – oryginalnie zamontowane są chyba najtańsze, nie wiem
  4. Koła

  • Piasty: bez problemów, żadnych luzów itp.
  • Obręcze: wyłapały trochę zwichrowania, ale samodzielnie jak się tego pilnuje to można ponaciągać szprychy i jest oki. Pamiętać tylko trzeba, że szprych też są bardzo budżetowe.
  • Opony mam założone cały czas te same, kapcia nie złapałem, moje były bardzo szosowe, tj. miały taki delikatny rowek z boku, z wierzchu całkiem płaskie, na bokach małe „wypustki”

  1. Lakier, widziałem grubsze pokłady farby, niby od nowości wszystko wygląda fajnie np. naklejki są kryte lakierem, ciekawa kolorystyka, przy zakupie kilka wariantów. Ale rama wydaje się, że wymaga szczególnej opieki, w kilku miejscach zaczyna się przecierać lakier, nawet nie wiem na dobrą sprawę dlaczego, nigdy nie zaliczyłem gleby, a przechowuję rower też w cywilizowanych warunkach.

 

I to tyle, postaram się wrzucić kilka fotek.

 

Zdjecia wrzuciłem do mojej galerii, jak wyczyszczę bike to dodam wiecej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest chyba 200 zł droższy niż Lazaro w wersji 2012, ale jest praktycznie na full Alivio, dodatkowo ma lepszy amortyzator, o ile uginać będzie się tak samo to ma już blokadę skoku, czego w Lazaro (SR4110) brakuje mi najbardziej. Różnica w cenie polega na lepszym osprzęcie. Producent ten sam i wygląda mi na to, że pośrednik sprzedaży też :) Geometria wygląda podobnie, ale to po zdjęciach, wydaje mi się, że bedzie jeździł podobnie do mojego, duży plus za blokadę skoku na miasto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

dzisiaj odebrałem Lazaro Integral V (ten z allegro za 969 zł - poprzednia aukcja do tej http://allegro.pl/ju...2246786590.html).

 

Musze przyznać, że prezentuje się fajnie. Praktycznie cały osprzęt alivio. Jedyne co mnie zdziwiło to rozmiar ramy - kupiłem 19" na wzrost 178 cm, noka ok 80 cm. A tu sie okazało, że jak zsiądę z siodełka, to nie ma za bardzo luzu między ramą a moim 'kroczem'. Ale może nie bedzie to stanowić problemu, zwlaszcza ze mniejszego rozmiaru ramy nie widziałem, a sprzedawca zaleca ten rozmiar ramy juz od 172 cm wzrostu ...

 

Rower wygląda na wyregulowany i gotowy do jazdy po przykręceniu kierownicy, pedałów i przedniego koła.

 

Jak go przetestuje troche na drodze, to podziele się wrażeniami. Na początek zamontuje do niego Sigmę 1009, błotniki SKS Routing 42 i oświetlenie DeOne.

 

PS. Temat z recenzją bardzo mi pomógł przy wyborze roweru, także dzięki krism4a1 :)

 

PSS. Co do sprzedawcy z allegro to całkiem miły, dobry kontakt, a wysyłka trwała 1 dzień! Ale nie namawiam, zeby potem nie było ze reklama;)

Edytowane przez aistee
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdjęcie jest w mojej galerii, ale niestety padła kaseta, a konkretnie jeden tryb (najczęściej używany) i trzeba się rozglądać za nową. HG-40 kosztuje 43zł, ale będę szukał coś z SLX'a. na razie reanimowalem zmniejszając odległość górnej rolki wózka do zębów trybów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejechałem rowerkiem już trochę km i muszę powiedzieć,że wrażenia z jazdy są bardzo pozytywne. Osprzęt sprawuje się naprawdę dobrze, a rama mimo dziwnych wymiarów jest fajna.

 

Jedyny minus to brak blokady na amortyzatorze, jadąc po mieście pod górkę niepotrzebna strata energii.

 

Nie straszne są nawet najtańsze gripy, siodełko, czy inne elementy z nie najwyższej półki.

 

PS. Jak ktoś się boi o opony, ze za słabe na miasto, to nie ma się czym martwic. Zaliczyłem już trochę dziur, a opony bez śladu.

 

Jak myślicie który rower jest najlepszy i który wybrać ?? Proszę o opinie :

 

http://allegro.pl/ju...2246786590.html

 

http://allegro.pl/la...2260479815.html

 

http://allegro.pl/wy...2262457262.html

 

I czy te dwa Lazaro różnią się czymś ?

 

Lazaro Evolution i Kands 1300 to rowery górskie ... który lepszy? Osprzęt mają bardzo podobny, zatem niech zadecyduje wygląd ;)

 

Lazaro Integral to cross (łopatologocznie tłumacząc - koła 28", cieńsza opona, inna geometria ramy i inne przeznaczenie).

 

Który rower? Zależy do czego .. jak nie będziesz jeżdził po górach, a po mieście, lasach i ścieżkach to moim zdaniem lepszy crossowy Lazaro Integral. Jak lubisz się zapuścić gdzieś na górskie ścieżki, no to góral - a z wymienionych wybierz tego który Ci się bardziej podoba.

Edytowane przez aistee
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyny minus to brak blokady na amortyzatorze, jadąc po mieście pod górkę niepotrzebna strata energii.

W moim jest SR NEX4110 V2, u ciebie też? Mnie też bardzo przeszkadza brak blokady, ale trochę pomaga prawidłowe ustawienie napięcia wstępnego (ja ustawiłem na najbardziej twardy dla mojej wagi i pozycji)

Jeśli masz łańcuch UG - 51 wypiernicz to dziadostwo od razu i kup łańcuch HG, ja przez to zajeździłem kasetę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W nowym roczniku tez jest NEX4110, troche doregulowałem, ale to i tak nie blokada ;)

 

A z łańcuchem to muszę zobaczyć, bo nie sprawdzałem jaki jest :) Ale dzięki za uwagę - spodziewałem się, że skoro kaseta jest, to i łańcuch będzie serii HG ... trzeba sprawdzić :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Lazaro Evolution i Kands 1300 to rowery górskie ... który lepszy? Osprzęt mają bardzo podobny, zatem niech zadecyduje wygląd ;)

 

Lazaro Integral to cross (łopatologocznie tłumacząc - koła 28", cieńsza opona, inna geometria ramy i inne przeznaczenie).

 

Który rower? Zależy do czego .. jak nie będziesz jeżdził po górach, a po mieście, lasach i ścieżkach to moim zdaniem lepszy crossowy Lazaro Integral. Jak lubisz się zapuścić gdzieś na górskie ścieżki, no to góral - a z wymienionych wybierz tego który Ci się bardziej podoba.

 

Ja różnie będę jeździł. Ja mieszkam na wsi a wiadomo jakie drogi u nas w Polsce, więc różnie to będzie, będę jeździł na szosie i na trudniejszych ścieżkach tj. w lesie. Dzięki za pomoc, chyba zdecyduje się na Kands Energy 1300.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...