Skocz do zawartości

[do 2000] MTB lub cross


Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Po przeczytaniu wielu stron forum jestem "w kropce"...Co nieco dowiedziałam się o rowerach i teraz mam dylemat, który wybrać? Zależy mi na tym, żeby kupić rower, w którym nie będę musiała zmieniać osprzętu do momentu,kiedy coś nie padnie.Zależałoby mi na tym, żeby rower był jak najlepszy, a nie jak najładniejszy. Dodam że mam 164 cm wzrostu i 50 kg. chciałabym nim pojeździć po ubitych drogach polnych, lekkich górkach,kamykach, ale nie ukrywam,że przeważać mogą ścieżki rowerowe. Dodam, że chcę kupić rower w sklepie stacjonarnym.

 

OTO ROWERY:

-Unibike Evolution 2011 http://unibike.pl/evolution.html

- Unibike Viper LDS 2011 http://unibike.pl/viperlds.html

Dodatkowo zastanawiałam się nad Unibike Zethos LDS

-Cube Access WLS Comp 2011

-Cube Analog v-brake

-Kross Level A3 Lady

 

Pozdrawiam i mam nadzieję, że ktoś podpowie mi, co najlepiej wybrać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zethos LDS jest porządnie wyposażony w dodatku ma niezły amortyzator, powinien długo bezproblemowo jeździć.

Ewentualnie jeszcze Giant, tyle, że jest na kołach 26", też ma dosyć porządny amortyzator, jednak osprzęt trochę gorszy niż Zethos .

Jeśli miał bym wybierać z 26" podanych przez Ciebie, stawiał bym na Gianta z dopłatą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten author to nic specjalnego, zethos bije go na glowe, bierz zethosa i sie nie zastanawiaj, sam bym go kupil gdyby byl jeszcze z 2010 roku,bo na 11 nie mialem kasy, wiec wybralem vipera, ktory mi wystarcza, a co dopiero taki zethos, gdzie masz jeszcze lepszy osprzet:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten author to nic specjalnego, zethos bije go na glowe...

Niby w czym... Aaaa, no tak... byłbym zapomniał - osprzęt. Bo ceną na pewno nie...

No i powiedz mi, co Ci daje ten "droższy" osprzęt więcej od tego tańszego???

 

Nie wiem po co wciskacie dziewczynie prawie "high-endowy" osprzęt za ponad 2K,

jak spokojnie przez lata będzie miała spokój również na rowerku za 1,5K.

To się nazywa "onanizm sprzętowy" i nie każdy na to choruje :icon_wink:

 

Grunt żeby się podobał i był bezawaryjny...

Natomiast za resztę pieniążków lepiej kupić porządnego U-Locka na przykład... by troszkę dłużej się rowerkiem cieszyć :icon_wink:

 

Pozdrówka!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zethos to bardzo dobry wybór, po prostu rower na solidnym osprzęcie (solidnym a nie high-endowym) łącznie z amortyzatorem, w rozsądnej cenie.

 

dziobolek

Bo jak tam lubię na na XTR oraz X0 i innych takich jeździć, doceniam tą jakość :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rulez rację ma ,ten Zethos to solidny rower , tylko czy odpowiedni dla ciebie ? Przy twoim wzroście i planowanym przeznaczeniu ( cos czuje że ciągnie cię w dzikie ostepy :) ) moim zdaniem lepszy byłby rower na kołach 26" - MTB i ew wimiana opon na ,, uniwersalne " . Kross , Author , Scott, Giant i pewnie inni robią rowery ( ramy ) dla kobiet .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogę dodać, że oprócz jazdy w mieście i gdzieś poza nim (to częściej), mam zamiar w przyszłości montować czasami do niego rowerek córki na sztywnym holu, a być może też krzesełko dla synka. Dlatego troszkę ten rower musi wytrzymać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziobolek, mam pytanie: pracujesz w tym sklepie ? Bo w każdym temacie proponujesz "jakiegoś authora" z tego właśnie sklepu...

 

Zauważ jedno... to nie jest żaden konkretny sklep ;) i nie, nie jestem pracownikiem żadnego...

 

A dlaczego polecam Authora...??? Hmmm... nazwijmy to jako swego rodzaju przywiązanie, ale...

 

Przywiązanie do marki w sensie sentyment to u mnie odpada.

 

Przywiązanie do marki w kategorii jakość, niezawodność, komfort użytkowania to na pewno.

Bo jeśli coś działa bardzo dobrze i sprawuje się wyśmienicie, to czego więcej potrzeba???

 

Przywiązanie do marki w kategorii staż na rynku jak najbardziej, bo od momentu zakupu roweru w '95

było sporo "firm" bądź "marek" że tak to określę "Kogucik - poskładał kilka sztuk i uciekł"

 

Ja swojego Authora Equipe - Classic kupiłem w '95 (o ile nie wcześniej) i zero problemów do tej pory,

a ma na "liczniku" sporo przejechanych kilometrów w różnych warunkach.

I jedyne co w nim zmianiłem, to hamulce - Cantilever na V-brake...

 

Kilka lat później kupiliśmy okazyjnie model Horizon - również zero problemów.

Teraz dla syna bierzemy Stratosa, bo wyrósł z górala którego dostał na komunię

a z crossów jedynie model Stratos oferuje ramę 24".

 

Pamiętam "boom" na górale i na Gianta w Polsce i... późniejsze narzekania na sypiące się rowery, a "dystrybutor" zwinął kramik.

Giant powrócił po wielu latach, ale zaufanie już nie to...

 

Było jeszcze kilka innych "firm garażowych", które próbowały swoich sił na rynku i nawet całkiem fajne rowerki miały.

Jedna z nich, to obecny Kross - od początku polska firma...

 

Dlatego dla mnie zawsze będzie na topie marka na którą mogę liczyć nawet po wielu, wielu latach.

Gdyby (odpukać...) coś się stało z moim Classic-iem, to wiem, że w ciemno mogę kupić teraz ten sam model.

Jak na razie rowerek sprawuje się świetnie, choć ma już kilkanaście lat i sporo kilosów w różnych warunkach.

I także samo model Horizon mojej ukochanej...

 

I tak oto, z czystym sumieniem polecam każdemu Authora, jako doświadczony i pierońsko zadowolony użytkownik,

a nie z powodu sentymentu do starego roweru, czy też jako "nawiedzony fanboj pewnej marki".

No a tym bardziej nie po to, by toczyć boje, sprzeczki czy potyczki

 

To jest tylko i wyłącznie moja subiektywna opinia na ten temat i propozycja.

Nie należy traktować jak "wyrocznię" - wybór zawsze należy do kupującego.

 

Tyle mojego OT w kwestii wyjaśnienia.

 

"Onanizm sprzętowy" minimalny i konstruktywny,chyba nikomu nie zaszkodzi :)

 

I owszem, tylko że tutaj jeszcze się z takim nie spotkałem... ;)

 

Pozdrówka!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy wniosek po wizycie w sklepie: rama Unibike Evolution 17" była za duża (wbijała mi się... :)), przymierzyłam Vipera 17" (nie mieli Zethosa, ale w końcu to ta sama rama) i w sam raz. Jednak nie czułam wielkiego zachwytu. Dlatego wybiorę się jeszcze na przymiarkę Gianta Giant 2010 Sedona LX W i Giant 2010 Cypress LX W. A może i sprawdzę Scotta Contessę 20 lub 30, Aspect 20 lub 30 i Sportster 40. Może coś na mniejszych kółkach. Poza tym muszę poczekać na przypływ gotówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety Kross Crow Rubble nie mogę nigdzie dostać w moim rozmiarze, w ogóle już bardzo mało nowych tych rowerów, bo to wersja sprzed kilku lat. A szkoda bo w tej cenie rzeczywiście nic równie dobrego znaleźć nie mogę, choć jeden model przykuł moją uwagę. I tu moja prośba o opinię odnośnie Kross crow preria - http://allegro.pl/kross-crow-preria-hyd'>http://allegro.pl/kross-crow-preria-hyd ... ml#gallery . Moge go kupić za 1534zł. Super by było znaleźć rower z przerzutkami deore tył i przód w cenie tak do 1800zł:P

 

Niestety Kross Crow Rubble nie mogę nigdzie dostać w moim rozmiarze, w ogóle już bardzo mało nowych tych rowerów, bo to wersja sprzed kilku lat. A szkoda bo w tej cenie rzeczywiście nic równie dobrego znaleźć nie mogę, choć jeden model przykuł moją uwagę. I tu moja prośba o opinię odnośnie Kross crow preria - http://allegro.pl/kross-crow-preria-hyd ... ml#gallery . Moge go kupić za 1534zł. Super by było znaleźć rower z przerzutkami deore tył i przód w cenie tak do 1800zł:P

poprawiam link - http://allegro.pl/kross-crow-preria-hydr-hamulce-obnizka-ceny-i1655154174.html#gallery

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rulez rację ma ,ten Zethos to solidny rower , tylko czy odpowiedni dla ciebie ? Przy twoim wzroście i planowanym przeznaczeniu ( cos czuje że ciągnie cię w dzikie ostepy :) ) moim zdaniem lepszy byłby rower na kołach 26" - MTB i ew wimiana opon na ,, uniwersalne " . Kross , Author , Scott, Giant i pewnie inni robią rowery ( ramy ) dla kobiet .

 

 

Masło maślane, jak ma buzdzet ktora pozwala na zakup zethosa itp. rowerkow to po co ma kupowac rower gorszej klasy? Kazdy jezdzi tym na co go stac, ja tez jako amator jakbym dysponowal wieksza kasa to bym kupil jak najlepszy osprzetowo rower.

 

Co do tematu:

Kross byl polecany w wielu tematach, nie musisz miec koniecznie deore/deore, bo deore(tyl)/alivio tez swietnie razem wspolpracuja, w sumie nawet zgodze sie z opinia jednego uzytkownika, ze grupa alivio jest wystarczajaca dla amatorow, ktorzy preferuja crossa, osprzetowo fajny rowerek za przyzwoite pieniadze. Przyczepic moglbym sie do korby, sztycy,kierownicy , jednak cross to nie rower wyczynowy, wiec dadza rade sobie te podzespoly i wytrzymaja wystarczajaco dlugo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masło maślane, jak ma buzdzet ktora pozwala na zakup zethosa itp. rowerkow to po co ma kupowac rower gorszej klasy? Kazdy jezdzi tym na co go stac, ja tez jako amator jakbym dysponowal wieksza kasa to bym kupil jak najlepszy osprzetowo rower.

 

Co do tematu:

Kross byl polecany w wielu tematach, nie musisz miec koniecznie deore/deore, bo deore(tyl)/alivio tez swietnie razem wspolpracuja, w sumie nawet zgodze sie z opinia jednego uzytkownika, ze grupa alivio jest wystarczajaca dla amatorow, ktorzy preferuja crossa, osprzetowo fajny rowerek za przyzwoite pieniadze. Przyczepic moglbym sie do korby, sztycy,kierownicy , jednak cross to nie rower wyczynowy, wiec dadza rade sobie te podzespoly i wytrzymaja wystarczajaco dlugo.

Przeznaczenie roweru, który będę używał, to jazda głównie asfaltowa. Planuje kilkudniowe wycieczki nim robić. Wpadł mi w oko też inny z crossów - Kross trans alp - http://allegro.pl/kross-trans-alp-meski-super-cena-gratisy-okazja-i1656552638.html#gallery. Fajnie, bo w 1500zł są jeszcze bagażnik, oświetlenie, sakwa i zapięcie. Jeśli chodzi o wygląd, to tak średnio sie prezentuje, ale liczy sie osprzęt i strona praktyczna bardziej. Słyszałem opinie, że on bardziej nadaje sie na jazde rekreacyjną, po mieście, do sklepu:P Brak w nim podobno sportowego zacięcia i jest cholernie ciężki. W sumie to szaleć nim, skakać po górach nie mam zamiaru, ale szybszą jazdę czasami bym uskutecznił. I mam dylemat, choć cena/ jakość super. I przerzutka deore xt z tyłu super sprawa. Także teraz w mózgu trwa konfrontacja kross crow preria vs kross tramp alp:P Który byście wybrali?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rower trekkingowy, wiec nie porownuj go wygladem do crossow i mtb, jest bardziej elegancki,klasyczny przez co moim zdaniem ladny. Kanapowiec ladny i do turystyki fajny, takim rowerkiem tez da sie szybko jezdzic, jednak wygodniej jest pedzic rowerkiem bardziej na nim lezac, jak masz w poblizu sklep to przejedz sie do niego i potestuj rowerki, pod wzgledem stylistycznym, wygody i moze jazda probna. Ja kupilem crossa, bo jezdze po szosie, jednak poruszam sie dynamicznie i szybko, co do wycieczek to dobry plecak, koszyk na bidoni mozna jechac, do crossa mozna tez zamontowac bagaznik i wiele na wygladzie nie traci. Fajne jest to ze w tym trans alp od razu masz bagaznik i torbe, co prawda nie jest to najwazniejsze ale przydatne na dluzsze wycieczki. Wagowo tez cross lepiej wypadnie, co wplynie na srednie i maksymalne predkosci. Jak wolisz sportowa sylwetke i dynamiczna jazde to przymierzaj sie do crow preri.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rower trekkingowy, wiec nie porownuj go wygladem do crossow i mtb, jest bardziej elegancki,klasyczny przez co moim zdaniem ladny. Kanapowiec ladny i do turystyki fajny, takim rowerkiem tez da sie szybko jezdzic, jednak wygodniej jest pedzic rowerkiem bardziej na nim lezac, jak masz w poblizu sklep to przejedz sie do niego i potestuj rowerki, pod wzgledem stylistycznym, wygody i moze jazda probna. Ja kupilem crossa, bo jezdze po szosie, jednak poruszam sie dynamicznie i szybko, co do wycieczek to dobry plecak, koszyk na bidoni mozna jechac, do crossa mozna tez zamontowac bagaznik i wiele na wygladzie nie traci. Fajne jest to ze w tym trans alp od razu masz bagaznik i torbe, co prawda nie jest to najwazniejsze ale przydatne na dluzsze wycieczki. Wagowo tez cross lepiej wypadnie, co wplynie na srednie i maksymalne predkosci. Jak wolisz sportowa sylwetke i dynamiczna jazde to przymierzaj sie do crow preri.

Tak szukam i szukam. I coraz ciekawsze sprzęty udaje mi sie wyszukać. Kross Tanum 2009 wydaje sie byc rewelacyjny w stosunku jakosc/cena. deorext/alivio i hamulce magura hydrauliczne, a to w cenie 1300zł i to z bagaznikiem, blotnikami, oswietleniem. Fakt, że stylistycznie to batrdziej trekking, czyli jak widać na jednej z fotek w linku, a więc wyprostowana sylwetka utrudniająca szybszą bardziej dynamiczną jazdę, ale mysle ze jak ktos chce tez szybciej na nim da rade pojechac. Choc ciezki jest bo ponad 17kg :/ Zastanawiam sie jeszcze, ale jak myslicie, dobry bylby to wybór?

 

Tak szukam i szukam. I coraz ciekawsze sprzęty udaje mi sie wyszukać. Kross Tanum 2009 wydaje sie byc rewelacyjny w stosunku jakosc/cena. deorext/alivio i hamulce magura hydrauliczne, a to w cenie 1300zł i to z bagaznikiem, blotnikami, oswietleniem. Fakt, że stylistycznie to batrdziej trekking, czyli jak widać na jednej z fotek w linku, a więc wyprostowana sylwetka utrudniająca szybszą bardziej dynamiczną jazdę, ale mysle ze jak ktos chce tez szybciej na nim da rade pojechac. Choc ciezki jest bo ponad 17kg :/ Zastanawiam sie jeszcze, ale jak myslicie, dobry bylby to wybór?

a oto link: http://allegro.pl/show_item.php?item=1666021804&msg=Tw%C3%B3j+e-mail+zosta%C5%82+wys%C5%82any

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Was serdecznie. Jestem tu nowym użytkownikiem forum i planuję kupić rower. Ostatni raz rower górski mialem w podstawówce, a dziś mam 28 lat i jedyne co się znam na rowerach to mniej więcej wiem które przerzutki są lepsze a które gorsze :) Przeglądałem sobie rowery i chciałbym abyście mi doradzili który wybrać z następujących. Chodzi mi o CENA/JAKOŚĆ:

 

EUROBIKE AGRESSIVE 0.1 CENA: 1499 zł

Rama Aluminium 6061, stery zintegrowane, hak wymienny, mocowanie pod tarczę

Rozmiary 17,5" / 19,5" / 21"

Ilość biegów

24

Widelec SR SUNTOUR XCT-80

Stery

NECO zintegrowane

Wspornik kierownicy ZOOM

Kierownica ZOOM

Dźwignie przerzutek

SHIMANO STEF60 8 / 3

Hamulce SHIMANO V-brake BRM422

Przerzutka przód

SHIMANO DEORE LX

Przerzutka tył

SHIMANO HONE RDM600

Mechanizm korbowy

SR SUNTOUR XCR-T414 44 / 32 / 22 z osłoną

Pedały WELLGO

Łańcuch

SHIMANO CNHG40

Wolnobieg / kaseta

SHIMANO kaseta CSHG308130P

Piasta przód

SHIMANO HONE HBM600

Piasta tył

SHIMANO HONE FHM600

Ogumienie VEE RUBBER NINJA 2,1

Wspornik siodła

ZOOM

Siodło SELLE ROYAL MACH

 

GIANT TERRAGO 2011: 1549 zł

producent GIANT

rama GIANT AluxX, aluminiowa, zintegrowane stery

rozmiary ram M, L

widelec SR SUNTOUR XCT V2, skok 100mm, blokada

mechanizm korbowy FSA Dyna Drive, 42/32/22

wkład suportu RPM cartridge

przerzutka przód SHIMANO Tourney

przerzutka tył SHIMANO Deore Shadow

manetki SHIMANO ST-EF60, 24 biegi

kaseta SHIMANO HG40, 11-32, 8 biegów

łańcuch KMC Z7

hamulce Avid SD 3, typu V

dźwignie hamulcowe SHIMANO ST-EF60

piasty FORMULA, aluminiowe

szprychy Nierdzewne, stalowe

obręcze GIANT CR18, aluminiowe, dwuścienne

opony KENDA Kinetics, 26x2.1''

wspornik kierownicy GIANT, aluminiowy, ahead

kierownica GIANT, aluminiowa, gięta

wspornik siodła Aluminiowy

siodło GIANT Sport Trail

pedały VP, nylonowe z metalową klatką

 

Scott Aspect 40 - 2011: CENA: 1790 zł

producent SCOTT

rama Aspect Alloy 6061 Double butted Performance geometry Integrated headtube

rozmiary ram XS S M L XL

widelec Suntour XCM-H / with Lockout 100mm travel

stery Ritchey Logic OE integrated

mechanizm korbowy Shimano FC-M171 / with chainguard 42 x 34 x 24 T

wkład suportu Shimano BB-UN 26 / Cartridge Type

przerzutka przód Shimano FD-TY 10 / 31.8mm clamp

przerzutka tył Shimano Acera / RD-M360 / 24 Speed

manetki Shimano ST-EF 51 L / 8R / EZ-fire plus

kaseta Shimano CS-HG30-8l / 11-30T

łańcuch KMC Z-7

hamulce Shimano BR-M416A / Mechanical Disc 160/F and 160/R

dźwignie hamulcowe included in shiftlevers

piasty Scott Disc Team CL / Shimano FH-RM 65-CL

szprychy 14 G, stainless, black

obręcze Araya GP-710 / black

opony Scott Ozon / 26 x 2.0 / 27TPI

wspornik kierownicy Scott TDS-D345A-8

kierownica Scott Aspect / Oversize 31.8mm / black 8° bend / 20mm uprise / 640mm

wspornik siodła Scott, 31.6mm

siodło Scott Aspect

pedały Wellgo C 127 S

waga kg 14.55

 

Merida Matts 20-V 2010: 1099 zł

Model: Matts 20-V

Rower należy do grupy: ATB HARDTAIL

Rozmiar ramy: 14,5"- 16'' - 18" - 20" - 22''

Rama: Matts Tapper V

Amortyzator/widelec: SR XCT V2 100 Lockout

Korby: SR CW-XCC-T102-PBG 42-34-24 CG

Kaseta: Shimano CS-HG30-8 11-32

Przerzutka przód: Shimano M190 31.8 -42t

Przerzutka tył: Shimano Acera-X

Manetki: Shimano EF50-3 / Shimano EF50-8

Hamulce: V-Brake Linear

Piasta przód: Alloy QR

Piasta tył: Shimano RM30-8

Obręcze: Double Wall Black/CNC

Opona przód: CST C1348 26x2.1

Opona tył: CST C1348 26x2.1

Pedały: XC Steel

Kierownica: XM CEN Alloy Rise

Siodło: XM Sport

Sztyca: Alloy CEN 27.2

 

Z góry dziękuję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! Jeszcze nie kupiłam wymarzonego roweru (komplikacje z kasą), ale za to miałam okazję przejechać się kilku. Unibike Zethos odpada ze względu na komfort jazdy("nie czułam go"). Giant Cypress(rozmiar S) - bardzo wygodny, ale powiedziałabym, że raczej do jazdy tylko po mieście. Scott Contessa (rozm. S)- wzięłam na próbę i super, jeśli ktoś ma zamiar jeździć w góry.Ja nie wykorzystałabym zapewne w pełni jego możliwości. Trek 7300 (rozm. 17,5") - to jest to czego szukałam- bardziej sportowe zacięcie. Dwa ostatnie rowery były tymi, na których bardzo dobrze się czułam. Jak/jeśli już kupię rowerek, to dam znać, jak się sprawuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...