Skocz do zawartości


Strona korzysta z plików cookie. Zobacz jak.   Akceptuję
Zdjęcie
- - - - -

[opony] 60 vs. 120 TPI


Ten temat został zarchiwizowany. Oznacza to, że nie możesz dodać do niego odpowiedzi.
7 odpowiedzi w tym temacie

#1 Ada93m

Ada93m

    Maniak

  • Użytkownik
  • 339 postów

Napisano 26 luty 2011 - 09:17

Czym zasadniczo różnia się opony w których opisie jest 60TPI a 120TPI :icon_question: Czy 120 warte jest dopłaty :icon_question:

P.S. Jeśli było już to kiedyś poruszane proszę o wskazanie tematu :icon_wink:

Reklama

Reklama
  • Google

#2 miskov17

miskov17

    Master

  • Użytkownik
  • 2101 postów

Napisano 26 luty 2011 - 09:53

TPI - ilość nitek oplotu na cal kwadratowy. Im gęstszy oplot, tym opona lepiej się toczy ale z racji cieńszych nitek łatwiej ją przebić.

"Ból jest przemijający a skutki rezygnacji pozostają na zawsze" | TREK 8500 | GT TIMBERLINE 91'

centrumrowerowe.pl

 


#3 mrmorty

mrmorty

    Stary wyjadacz

  • Mod Team
  • 3446 postów

Napisano 26 luty 2011 - 09:57

zajrzyj TUTAJ
i TUTAJ
masz taki zarys o co chodzi(linki zewnętrzne bo forumowych jest mnóstwo). Dziś jest sobota, żona pojechała do mamusi, wypiłem kawę, mam dobry nastrój ;) i dla tego nie zaczynam postu od WARTO NAJPIERW SKORZYSTAĆ Z FORUMOWEJ WYSZUKIWARKI A NIE IŚĆ NA ŁATWIZNĘ

#4 Grand231

Grand231

    Stary wyjadacz

  • Użytkownik
  • 3034 postów

Napisano 26 luty 2011 - 10:03

TPI - ilość nitek oplotu na cal kwadratowy. Im gęstszy oplot, tym opona lepiej się toczy ale z racji cieńszych nitek łatwiej ją przebić.

Chyba ci się kolego coś pomyliło z tego co ja wiem im gęstszy oplot tym oponę trudniej oponę przebić ze względu na gęstszy oplot na cal kw.
Kolarstwo to jedna z najtrudniejszych dyscyplin sportu. Nawet najgorszy kolarz jest wciąż wybitnym sportowcem...

#5 wikrap1

wikrap1

    Stały bywalec

  • Użytkownik
  • 906 postów

Napisano 26 luty 2011 - 10:27

Nie wiem, jaka jest różnica pomiedzy 60, a 120, ale między 30 a 60 jest ogromna. 60 jest dużo bardziej elastyczna. Co do toczenia, to nie wiem, bo obydwie moje opony bardzo się różnią pod względem mieszanki, szerokości. 120 powinna być zatem jeszcze elastyczniejsza, ale czy w trakcie jazdy jest to odczuwalne trudno powiedzieć. Teoretycznie trakcja opony powinna być lepsza, ale myślę, że to bardzo subtelna różnica.
Dołączona grafika
http://www.bikestats.pl/rowerzysta/wikrap1

Reklama

Reklama
  • Google

#6 Ada93m

Ada93m

    Maniak

  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 339 postów

Napisano 26 luty 2011 - 11:55

Dzięki za odpowiedź. :thumbsup: mrmorty dzięki za linki, może chodź trochę pomoże w wyborze.

#7 miskov17

miskov17

    Master

  • Użytkownik
  • 2101 postów

Napisano 26 luty 2011 - 14:12

Chyba ci się kolego coś pomyliło z tego co ja wiem im gęstszy oplot tym oponę trudniej oponę przebić ze względu na gęstszy oplot na cal kw.

Nie będę się z Tobą kłócił, na punktowe przebicia może i owszem 120tpi będzie odporniejsze, ale 60tpi będzie trudniej rozciąć.

"Ból jest przemijający a skutki rezygnacji pozostają na zawsze" | TREK 8500 | GT TIMBERLINE 91'

centrumrowerowe.pl

 


Reklama

Reklama
  • Google

#8 Sol

Sol

    Master

  • Użytkownik
  • 2903 postów

Napisano 26 luty 2011 - 14:32

Chyba ci się kolego coś pomyliło z tego co ja wiem im gęstszy oplot tym oponę trudniej oponę przebić ze względu na gęstszy oplot na cal kw.


Nie.

http://schwalbe.com/...inPoint=Technik



Podobne tematy Collapse

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post