Skocz do zawartości


Strona korzysta z plików cookie. Zobacz jak.   Akceptuję
Zdjęcie
- - - - -

[odchudzanie roweru] Giant Terrago 3


Ten temat został zarchiwizowany. Oznacza to, że nie możesz dodać do niego odpowiedzi.
5 odpowiedzi w tym temacie

#1 bikenutria83

bikenutria83

    Świeżak

  • Nowy użytkownik GZ
  • 6 postów

Napisano 03 maj 2010 - 16:04

Witam,

Jak w temacie. Proszę o fachowe porady czy warto inwestować pieniądze, aby odchudzić mój rowerek. Teraz waży pewnie niecałe 14 kg. Zważę go dokładnie jak będę wymieniać pedały. Może według Was lepiej poskładać coś lżejszego od podstaw? Nie ukrywam, ze koszty też są istotne i że chciałabym to robić sukcesywnie, ale z głową. Przeznaczenie roweru - xc, maratony.

Ile właściwie powinien ważyć rowerek przy moich gabarytach?

Istotne - kobieta, waga 55 kg z tendencją spadkową, więc będzie w granicach 50-52, wzrost 158 cm.

Specyfikacja:



RAMA S/17"

WIDELEC Giant AluxX, aluminiowa, technologia Fluid Form

SR Suntour XCT V2, skok 100mm, blokada

KIEROWNICA Giant A3, aluminiowa, 31.8-630

WSPORNIK KIEROWNICY Giant A3, aluminiowy, 31.8, 90-120mm

WSPORNIK SIODŁA Giant A3, aluminiowy, 30.9x350

SIODŁO Giant MTB Performance

PEDAŁY VP-992S, plastikowe z metalową klatką

MANETKI Shimano Deore SL-M530, 27 biegów, Rapidfire Plus

PRZERZUTKA PRZEDNIA Shimano Deore FD-M510

PRZERZUTKA TYLNA Shimano SLX Shadow RD-M662-SGS

HAMULCE Giant Root, hydrauliczne, tarcze 160mm

DŹWIGNIE HAMULCA Giant Root

KASETA/WOLNOBIEG Shimano CS-HG50, 11-34, 9 biegów

ŁAŃCUCH Shimano CN-HG73

MECHANIZM KORBOWY Shimano FC-M443, 44/32/22, korby 170/175mm

ŚRODEK SUPORTU Shimano BB-UN26

OBRĘCZE Amigo CR18, aluminiowe, dwuścienne, 26x32, F/V

PIASTY Formula disc 32x100 / 32x135

SZPRYCHY Stalowe, nierdzewne, czarne

OPONY Kenda K-849, 26x1.95''


W środę zmieniam pedały na spd 520.

Z góry dziękuję za rady.

pozdrawiam

Reklama

Reklama
  • Google

#2 durnykot

durnykot

    Stary wyjadacz

  • Mod Team
  • 4711 postów

Napisano 03 maj 2010 - 18:51

Cóż, niezłe wyzwanie.
Zacząłbym od opon- Twoje ważą jakieś 850 gram każda, jeśli dodamy standardową dętkę ( o wadze w okolicach 180-200 gram) mamy 1 kg masy rotowanej w każdym kole. Na ludzki język - im większa masa rotowana tym ciężej rower rozpędzić ( z grubsza rzecz biorąc).
Tu proponuję Kendy Karma
http://allegro.pl/it...vlar_lekka.html
oraz dętki
http://allegro.pl/it...wor_presta.html
I w sumie za 140 pln zyskujemy ok. 1 kg masy mniej przy zachowaniu uniwersalności roweru.
Nastepnie,w zaleznosci od funduszy , kierownica i mostek
kierownica
http://allegro.pl/it...580mm_154g.html
mostek
http://allegro.pl/it...b_xc_wys_0.html
koła
http://allegro.pl/it..._plus_w_wa.html
amortyzator ( wersja tańsza)
http://allegro.pl/it...00mm_bialy.html
lub amortyzator wersja droższa
http://allegro.pl/it...nowosc_hit.html
Przy wymianie amorka zyskujesz spokojnie 500 gram
W trakcie użytkowania możesz wymieniać zespoły napędu ( jak się zużyją),, czyli kasetę na SLX (zysk 150 gram)
http://allegro.pl/it...2_od_ss_fv.html
korbę na SLX ( zysk jakieś 300 gram )
http://allegro.pl/it...bikestacja.html
i siodełko- tu już wybór zalezy od Ciebie.
Oczywiście można lżej ( i drożej),ale na początek chyba wystarczy.

#3 kubek20

kubek20

    Master

  • Użytkownik
  • 2305 postów

Napisano 03 maj 2010 - 19:02

Kierownicę można zmienić na accent flatbar a mostek na taki http://velo.pl/produ...m=1&pk=%&id=236 cena niższa, a waga tylko 15 gram więcej (w porównaniu do zestawu durnego kota)

Użytkownik kubek20 edytował ten post 03 maj 2010 - 19:03


#4 nabial

nabial

    Emeryt

  • team29er
  • 5144 postów

Napisano 03 maj 2010 - 19:08

w takim rowerze najlepiej zaczac od wspomnianych opon i detek, atakowania komponentow uprzykrzajacych zycie, a dopiero pozniej zaczac zbijanie masy na rurkach i innych bzdurach

www.team29er.pl ...bo wielkość ma znaczenie
SPRZEDAM: koło 29" Hope Pro 2 Evo+ZTR Crest 15mm kierownicę FSA SLK 660x18mm


#5 bikenutria83

bikenutria83

    Świeżak

  • Autor tematu
  • Nowy użytkownik GZ
  • 6 postów

Napisano 03 maj 2010 - 19:35

Dziękuje za podpowiedzi.

Faktycznie najrozsądniej będzie najpierw zacząć od wymiany opon & dętek i to będzie duża zmiana na wadze.

Później nowe siodełko. Obecne jest niezbyt wygodne, szczególnie na dłuższych trasach. Możecie coś polecić w cenie do 150 złotych.

Ciekawi mnie ile może ważyć kierownica tą którą mam obecnie. Nad tym też będę musiała się poważnie zastanowić.

Później sukcesywnie resztę.

Reklama

Reklama
  • Google

#6 durnykot

durnykot

    Stary wyjadacz

  • Mod Team
  • 4711 postów

Napisano 03 maj 2010 - 19:57

Z siodełkiem trudno doradzić coś,co będzie każdemu odpowiadało. Niestety ,każdy z nas- a kobiety w szczególności - ma inną budowę tej właśnie części ciała, więc najlepiej i najpewniej przymierzyć siodełko- chociaż z tym w naszym kraju jest raczej ciężko.Prywatnie użytkuję siodełka WTB Silverado, które uważam za jedno z najwygodniejszych do XC. Wydaje mi się,że za 150 pln dosyć trudno będzie wyszukać coś dobrego,wygodnego i lekiego. że Ale,żeby nie było:
WTB
http://sparrow-bike....-speed-she-race
Fizik
http://centrumrowero...ne/Produkt.aspx
Selle Italia
http://allegro.pl/it...extra_cena.html
Boplight
http://allegro.pl/it..._wyprzedaz.html
Selle Royal
http://allegro.pl/it...letic_lady.html

Reklama

Reklama
  • Google


Podobne tematy Collapse

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post