Skocz do zawartości

[Amortyzator] Rock Shox Tora 302 Coil


kaem

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, Zauważyłem, że moja Tora 302 Coil gubi olej. Wycieka z dołu, tam gdzie jest regulacja tłumienia odbicia (pokrętło). Reszta jest sucha. Mogę to jakoś sam naprawić? Skąd i jakie części, narzędzia mogą być do tego potrzebne ? A może ktoś poleci jakiś dobry serwis?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnikiem dokręciłeś imbusem śrubkę na dole tak na wszelki wypadek sprawdzić czy aby się trochę nie poluzowała? Mi nie przecieka w tym miejscu, ale regularnie się poci, ale są to śladowe ilości w ogóle nie mające znaczenia dla jazdy.

Jeśli Ci cieknie mocno to uszczelki do wymiany przy regulacji tłumienia.

Rozkręcić, ściągnąć uszczelkę i poszukać zamiennika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Roboty nie jest dużo i jest to bardzo proste. Narzędzia najbardziej podstawowe.

Musisz odkręcić śrubę na górze w prawej goleni - tą czarną plastikową - najlepiej kluczem nasadowym, bo potrafi się wyrobić, jak odkręcisz, to później odkręć tą śrubę na dole przy reg tłumienia, tylko musisz uważać bo wyleci wtedy olej.

 

Jeśli nie chcesz ściągać amora całego, to po odkręceniu górnej śruby, odwróć rower, nadstawa naczynie, niech olej wyleci, później odkręć trochę ale nie do końca dolną śrubę i puknij w nią np gumowym młotkiem, wybijesz w ten sposób goleń. Odkręcisz śrubę do końca i możesz wtedy wyciągnąć całą zawartość goleni i popatrzeć na uszczelki. Z uszczelką w ręku pójść do serwisu rowerowego i popytać o taką.

Złożyć i zalać nawet tym samym olejem, jeśli go przelałeś do naczynia, wlej z powrotem i tyle.

 

W gruncie rzeczy pewnie i tak wystarczy odkręcić dolną śrubkę do końca i tam jest na gwincie taka mała uszczelka i to pewnie o nią chodzi.

 

 

tu masz mój serwis: (na zdjęciu na górze to jest cała zawartość golenie prawej)

 

http://feels3.bikest....php?did=247336

 

a tu manual Rock Shox'a

 

http://www.sram.com/...ice%20Guide.pdf

 

W serwisie nie wiem ile, nigdy nie oddawałem takiej sprawy do serwisu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też miałem taki problem, tylko że Tora 318 Solo Air. Przyszła z serwisu wyciągnąłem tego małego imbusa z dołu, patrze a on cały zalany olejem. Dokręciłem śrubę lekko i teraz chyba jest dobrze. Lekko się poci ale to naprawdę lekko.

 

 

Z tą uszczelką to tak jak pisał kolega wyżej. Na gwincie śruby (tej na dole przy tłumieniu) jest taka mała uszczelka, nawet ją widać jak postawisz sobie rower do góry kołami. Może to ona jest sprawcą zamieszania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...