Skocz do zawartości

[obręcze] wytrzymała obręcz mtb


tomicki

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Zauważyłem że obręcze w moim rowerze proszą się o wymianę. Ponieważ noszę się z zakupem nowego roweru a obecny zostawię sobie jako jesienno-zimowy, nie chcę inwestować moc kasy w klamoty. Problem w tym że ważę niemało , 90-95 kg. Zastanawiam się nad Mavic 317 pod V-ki ale mam obawy nad ich wytrzymałością przy tej wadze. Jeżdżę co prawda po Wielkopolsce, ale tylko w terenie, słabszym i cięższym. Pytanie - czy ten model będzie ok, czy raczej szukać czegoś innego - Alexrims DM24, DM-18 a może Mavic Equalizer - ale te ostatnie to już na granicy cenowej , nawet trochę ponad? No i pytanie - czy opłaca się inwestować na tył w obręcz 36 czy nie ma dużej różnicy w stosunku do 32?

 

Dzięki z góry za odpowiedzi

 

Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ze swojej strony polece Alexrims Supra N. Ważę podobnie co Ty, koła mam porządnie zaplecione i nie musialem ich centrowac jeszcze Link do Alexa: http://www.cyklotur.com/x_C_Sz2__T_OBR%CACZ+SUPRA+N+ALEXRIMS.html?PT=53029156&PZTA=B&HNT=T&PD=53010479&WSZDZ=T są dość wysokie przez co sztywne waga katalogowa 600g

Dm 24 bym nie brał ze względu na jej niski profil: http://www.cyklotur.com/x_C_Sz2.html?SZPT=T&PTIT=T&SZPT_PS1=T&PS11=dm24&PS31=wszystkie&PZTA=2 (moze byc mało sztywna)

Ew Jak Timon92 napisał Dartmoor Fortress: http://www.ambike.pl/p/pl/488/obrecz+dartmoor+fortress+24+-+26.html waga katalogowa 660g plasuje się gdzies pomiedzy tymi dwoma powyzszymi. Nadmieniam ze z tych typow powyzej jezdzilem tylko na alexie.

Wymieniasz tez piasty ze zastanawiasz się miedzy 32 a 36 ?

Ja mając poprzednią piastę na 36 otworow zaplatalem kola na 4X - sztywnosc super

Obecnie mam 32 ale nie jezdzilem jeszcze na nowych kolach za duzo w terenie, wiec wiele nie moge powiedziec o tej zmianie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam dużego doświadczenia, więc nie wiem jak bardzo różnica w wadze będzie odczuwalna - Aleksy 660g, Maviki 440 g. Czy te dodatkowe 200 g będzie mocno odczuwalne? Jeśli tak, czy jest jakaś inna opcja oprócz DM24 bo rozumiem że maviki 317 raczej się nie nadadzą?

T

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam dużego doświadczenia, więc nie wiem jak bardzo różnica w wadze będzie odczuwalna - Aleksy 660g, Maviki 440 g. Czy te dodatkowe 200 g będzie mocno odczuwalne? Jeśli tak, czy jest jakaś inna opcja oprócz DM24 bo rozumiem że maviki 317 raczej się nie nadadzą?

T

Alex supra N waga: 658gram

DM 24 waga:719gram

Mavic 317 jest dosc nisko profilowy: http://www.cyklotur.com/x_C_Sz2__T_OBR%CACZ+XM-317+MAVIC.html?PT=53118872&PZTA=%7D&HNT=T&PD=&WSZDZ=T

Ew mavic xc 717 wyglada solidniej: http://www.cyklotur.com/x_C_Sz2.html?SZPT=T&PTIT=T&SZPT_PS1=T&PS11=717&PS31=wszystkie&PZTA=} waga 422gramy

Ale jakoś do mavicow nie mam przekonania :yes:

Ja generalnie staram się nie zakładać obręczy na tył lzejszych niz 500 gram do mojej wagi i dosc agresywnego stylu jazdy. Na przód pokusiłem się o założenie Ace 18 428gram a teraz mam 440 gramową XD Lite - Z obręczami na przodze nic się nie działo wiec bede pewnie schodził do granicy 400 gram

 

Różnica 200 gram na obręczy będzie zauważalna o ile sporo jezdzisz i wiesz jak twoj rower sie zachowuje (po zmianie na lzejsze dostalem malych skrzydel;))

Wydaje mi sie ze jesli nie planujesz scigania to nie warto się zabijac o kazdy gram.

Ja startuje w maratonach, jezdze po gorach - obrecz z tylu ciezkawa ale wole miec pewnosc ze z nia sie nic nie stanie i ze dojade do konca

Niestety zlotego srodka nie znalazlem - ciezkie i wytrzymale albo lekkie ... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, chcę sobie złożyć nowe koła bo stare jeżdżą od nowości i już trochę się zużyły, centrować muszę co 2 miesiące, a nie chcę niespodzianki w sezonie. Przy okazji, czytałem że cieniowanie szprych nie wpływa mocno na wytrzymałość kół, bo ważna jest głównie ich grubość na końcach. Prawda li to?

 

No właśnie , jeżdżę średnio, 5 tys km za to mam w planach na ten rok parę maratonów, ale do pudła zawsze mi "trochę" brakuje :yes: więc z wagą nie muszę szaleć. Może faktycznie powinienem na tył założyć coś pancernego a oszczędności na wadze szukać tylko z przodu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawda, z reguły pękają w nyplu bądź przy lebku w piascie.

Dostepne srednice cieniowancych, to o ile się nie mylę: 1.8-1.5-1.8; 2-1.8-2; 2-1.5-2 Oczywiscie na rynku sa jeszcze plaskie cieniowane ale ich ceny sa kosmiczne :yes:

Takze na samych szprychach mozna sporo zejsc z waga :)

Link do wątku o szprychach (revolution 2.-1.5-2)

 

P.S. Gdzies wyczytalem ze z racji wycieniowania, szprychy troche bardziej pracuja od nie cieniowancych, wiec ciezka osoba nie powinna przesadzac ze schodzeniem z wagi (nieznacznie bardziej wiotkie koła) nie wspominając ze najcieńsze szprychy pod Twoja wage moga pekac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Prawda, z reguły pękają w nyplu bądź przy lebku w piascie.

Dostepne srednice cieniowancych, to o ile się nie mylę: 1.8-1.5-1.8; 2-1.8-2; 2-1.5-2 Oczywiscie na rynku sa jeszcze plaskie cieniowane ale ich ceny sa kosmiczne :thanks:

Takze na samych szprychach mozna sporo zejsc z waga :)

Link do wątku o szprychach (revolution 2.-1.5-2)

ale za to jaka sztywnosc koło mozna uzystac np na cx ray:P

 

no luddzie bez przesady 600g obrecz to juz bardzo ciezkie zastosowanie tyle to chyba wazy dt 6.1

to co byscie powiedzieli o 330g:P

 

miałem jedno koło szosowe w reku na revo to zachowywało sie jakby było z plasteliny a własciciel poł serwisow w warszawie odwiedził i ciagle je centrował

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z kołami jest tak, że im dalej od osi obrotu koła, tym lżejsze powinno się montować komponenty. Tak zbudowane koło będzie się "łatwiej" obracać, łatwiej rozpędzać.

Dlatego, jeśli chodzi o "łatwość" obrotu, masa piasty nie ma znaczenia ale masa obręczy, dętki i opony już tak.

Jeśli zaś chodzi o cieniowanie szprych spotkałem się z opinią, że są one nawet bardziej odporne na zerwanie a koła na nich zbudowane są nieco sztywniejsze niż na "prostych" szprychach.

Kluczową rzeczą w budowie kół jest ich prawidłowy zaplot, dociągnięcie, odpuszczenie oraz ponowne dociągnięcie i centrowanie. Jeździłem na kołach z piastami SRAM 9.0, szprychami DT 2.0/1.8/2.0 i rawkami Mavic X517 zaplecionymi z przodu na 2 a z tyłu na 3 krzyże i nie miałem z nimi żadnych problemów a ważę 115 kilo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...