tomicki Napisano 25 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2010 Witam, Zauważyłem że obręcze w moim rowerze proszą się o wymianę. Ponieważ noszę się z zakupem nowego roweru a obecny zostawię sobie jako jesienno-zimowy, nie chcę inwestować moc kasy w klamoty. Problem w tym że ważę niemało , 90-95 kg. Zastanawiam się nad Mavic 317 pod V-ki ale mam obawy nad ich wytrzymałością przy tej wadze. Jeżdżę co prawda po Wielkopolsce, ale tylko w terenie, słabszym i cięższym. Pytanie - czy ten model będzie ok, czy raczej szukać czegoś innego - Alexrims DM24, DM-18 a może Mavic Equalizer - ale te ostatnie to już na granicy cenowej , nawet trochę ponad? No i pytanie - czy opłaca się inwestować na tył w obręcz 36 czy nie ma dużej różnicy w stosunku do 32? Dzięki z góry za odpowiedzi Tomek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Timon92 Napisano 25 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2010 DM24 albo Dartmoor Fortress, jeżeli nie zależy Ci na wadze to będą najlepsze obręcze. Jeździłem na obu i polecam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SilverXC Napisano 25 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2010 Ja ze swojej strony polece Alexrims Supra N. Ważę podobnie co Ty, koła mam porządnie zaplecione i nie musialem ich centrowac jeszcze Link do Alexa: http://www.cyklotur.com/x_C_Sz2__T_OBR%CACZ+SUPRA+N+ALEXRIMS.html?PT=53029156&PZTA=B&HNT=T&PD=53010479&WSZDZ=T są dość wysokie przez co sztywne waga katalogowa 600g Dm 24 bym nie brał ze względu na jej niski profil: http://www.cyklotur.com/x_C_Sz2.html?SZPT=T&PTIT=T&SZPT_PS1=T&PS11=dm24&PS31=wszystkie&PZTA=2 (moze byc mało sztywna) Ew Jak Timon92 napisał Dartmoor Fortress: http://www.ambike.pl/p/pl/488/obrecz+dartmoor+fortress+24+-+26.html waga katalogowa 660g plasuje się gdzies pomiedzy tymi dwoma powyzszymi. Nadmieniam ze z tych typow powyzej jezdzilem tylko na alexie. Wymieniasz tez piasty ze zastanawiasz się miedzy 32 a 36 ? Ja mając poprzednią piastę na 36 otworow zaplatalem kola na 4X - sztywnosc super Obecnie mam 32 ale nie jezdzilem jeszcze na nowych kolach za duzo w terenie, wiec wiele nie moge powiedziec o tej zmianie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomicki Napisano 25 Lutego 2010 Autor Udostępnij Napisano 25 Lutego 2010 Nie mam dużego doświadczenia, więc nie wiem jak bardzo różnica w wadze będzie odczuwalna - Aleksy 660g, Maviki 440 g. Czy te dodatkowe 200 g będzie mocno odczuwalne? Jeśli tak, czy jest jakaś inna opcja oprócz DM24 bo rozumiem że maviki 317 raczej się nie nadadzą? T Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SilverXC Napisano 25 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2010 Nie mam dużego doświadczenia, więc nie wiem jak bardzo różnica w wadze będzie odczuwalna - Aleksy 660g, Maviki 440 g. Czy te dodatkowe 200 g będzie mocno odczuwalne? Jeśli tak, czy jest jakaś inna opcja oprócz DM24 bo rozumiem że maviki 317 raczej się nie nadadzą? T Alex supra N waga: 658gram DM 24 waga:719gram Mavic 317 jest dosc nisko profilowy: http://www.cyklotur.com/x_C_Sz2__T_OBR%CACZ+XM-317+MAVIC.html?PT=53118872&PZTA=%7D&HNT=T&PD=&WSZDZ=T Ew mavic xc 717 wyglada solidniej: http://www.cyklotur.com/x_C_Sz2.html?SZPT=T&PTIT=T&SZPT_PS1=T&PS11=717&PS31=wszystkie&PZTA=} waga 422gramy Ale jakoś do mavicow nie mam przekonania Ja generalnie staram się nie zakładać obręczy na tył lzejszych niz 500 gram do mojej wagi i dosc agresywnego stylu jazdy. Na przód pokusiłem się o założenie Ace 18 428gram a teraz mam 440 gramową XD Lite - Z obręczami na przodze nic się nie działo wiec bede pewnie schodził do granicy 400 gram Różnica 200 gram na obręczy będzie zauważalna o ile sporo jezdzisz i wiesz jak twoj rower sie zachowuje (po zmianie na lzejsze dostalem malych skrzydel;)) Wydaje mi sie ze jesli nie planujesz scigania to nie warto się zabijac o kazdy gram. Ja startuje w maratonach, jezdze po gorach - obrecz z tylu ciezkawa ale wole miec pewnosc ze z nia sie nic nie stanie i ze dojade do konca Niestety zlotego srodka nie znalazlem - ciezkie i wytrzymale albo lekkie ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomicki Napisano 25 Lutego 2010 Autor Udostępnij Napisano 25 Lutego 2010 Tak, chcę sobie złożyć nowe koła bo stare jeżdżą od nowości i już trochę się zużyły, centrować muszę co 2 miesiące, a nie chcę niespodzianki w sezonie. Przy okazji, czytałem że cieniowanie szprych nie wpływa mocno na wytrzymałość kół, bo ważna jest głównie ich grubość na końcach. Prawda li to? No właśnie , jeżdżę średnio, 5 tys km za to mam w planach na ten rok parę maratonów, ale do pudła zawsze mi "trochę" brakuje więc z wagą nie muszę szaleć. Może faktycznie powinienem na tył założyć coś pancernego a oszczędności na wadze szukać tylko z przodu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SilverXC Napisano 25 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2010 Prawda, z reguły pękają w nyplu bądź przy lebku w piascie. Dostepne srednice cieniowancych, to o ile się nie mylę: 1.8-1.5-1.8; 2-1.8-2; 2-1.5-2 Oczywiscie na rynku sa jeszcze plaskie cieniowane ale ich ceny sa kosmiczne Takze na samych szprychach mozna sporo zejsc z waga Link do wątku o szprychach (revolution 2.-1.5-2) P.S. Gdzies wyczytalem ze z racji wycieniowania, szprychy troche bardziej pracuja od nie cieniowancych, wiec ciezka osoba nie powinna przesadzac ze schodzeniem z wagi (nieznacznie bardziej wiotkie koła) nie wspominając ze najcieńsze szprychy pod Twoja wage moga pekac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomicki Napisano 25 Lutego 2010 Autor Udostępnij Napisano 25 Lutego 2010 dzięki za porady. w sobotę pewnie zajrzę do Cykloturu , zobaczę co zaproponują. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SnikerS203 Napisano 2 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2010 http://www.youtube.com/watch?v=-RamLAurvfM ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toluz Napisano 2 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2010 Co ma twój filmik do tematu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawelsystem Napisano 2 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2010 Prawda, z reguły pękają w nyplu bądź przy lebku w piascie. Dostepne srednice cieniowancych, to o ile się nie mylę: 1.8-1.5-1.8; 2-1.8-2; 2-1.5-2 Oczywiscie na rynku sa jeszcze plaskie cieniowane ale ich ceny sa kosmiczne Takze na samych szprychach mozna sporo zejsc z waga Link do wątku o szprychach (revolution 2.-1.5-2) ale za to jaka sztywnosc koło mozna uzystac np na cx ray:P no luddzie bez przesady 600g obrecz to juz bardzo ciezkie zastosowanie tyle to chyba wazy dt 6.1 to co byscie powiedzieli o 330g:P miałem jedno koło szosowe w reku na revo to zachowywało sie jakby było z plasteliny a własciciel poł serwisow w warszawie odwiedził i ciagle je centrował Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wikrap1 Napisano 3 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2010 Przejechałem 2 sezony w MTB na DM18, lubie sobie czasem wjechać na jakąś hopkę itp. Waga moja ok 63kg i nie było z nią problemów, więc myślę, że Ciebie w normalnej jeździe też poradzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ugupu Napisano 4 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2010 Z kołami jest tak, że im dalej od osi obrotu koła, tym lżejsze powinno się montować komponenty. Tak zbudowane koło będzie się "łatwiej" obracać, łatwiej rozpędzać. Dlatego, jeśli chodzi o "łatwość" obrotu, masa piasty nie ma znaczenia ale masa obręczy, dętki i opony już tak. Jeśli zaś chodzi o cieniowanie szprych spotkałem się z opinią, że są one nawet bardziej odporne na zerwanie a koła na nich zbudowane są nieco sztywniejsze niż na "prostych" szprychach. Kluczową rzeczą w budowie kół jest ich prawidłowy zaplot, dociągnięcie, odpuszczenie oraz ponowne dociągnięcie i centrowanie. Jeździłem na kołach z piastami SRAM 9.0, szprychami DT 2.0/1.8/2.0 i rawkami Mavic X517 zaplecionymi z przodu na 2 a z tyłu na 3 krzyże i nie miałem z nimi żadnych problemów a ważę 115 kilo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.