Skocz do zawartości

[pomoc] potrzebuje pomocy informatyka w sprawie modemu!


tobo

Rekomendowane odpowiedzi

mieszkam obecnie w norwegii, korzystam z bezprzewodowego dostępu do internetu w norweskiej sieci telenor.

niestety profil terenu upośledza sygnał i połączenie  często się rwie.

do tego sygnał jest złej jakości i transfer jest niski.

 

chciałem kupic antenę wzmacniającą do modemu, jednak modem który pracuje z kartą sim telenor nie posiada wyjścia antenowego.

 

w takim przypadku zdecydowałem się kupic modem w polsce, ktory posiada wyjscie antenowe - modem huawei e 160 g, pracujacy w systemie hsdpa, ktory to protokól obsługuje równiez modem sony, tak więc istnieje zgodność technologiczna.

kupiony modem pochodzi z blueconnecta, więc polska era gsm, jednak modem jest bez simlocka.

huawei posiada gniazdo antenowe, kupiłem do tego antenę, którą testowałem juz na innym huaweiu w polsce (dla moich rodziców).

 

modem kupiłem na allegro, nie było mnie w trakcie zakupu w polsce, modem przyjechał do mnie w paczce dostarczonej do norwegii przez kolegę.

załozyłem kartne sim norweską telenora, modem posiada wgrane oprogramowanie, więc zainstalował się praktycznie automatycznie jak to instalują sie np gry.

w oknie blueconnect pojawił sie komunikat ze modem "znalazł" siec telenor (więc wygląda na to ze modem działa bez problemu od strony elektronicznej) a po uruchomieniu opcji "połącz":

 

 

"powiadomienie o połączeniu sieciowym:  błąd 619: nie można ustanowić połączenia ze zdalnym komputerem, więc port używany  do tego połączenia  został zamknięty."

 

no i zonk.

nie znam się na kompach kompltetnie, tak jak na sprawach sieciowych...

 

może ktoś mi powie co to za typ problemu?

 

a może ktoś mi powie co z tym zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prowadzę firmę serwisująca średnie i małe przedsiębiorstwa w zakresie IT, mogę ci co nieco doradzić.

 

 

619 to błąd dostępu do portów, BlueConnect próbuje się łączyć z usługą a tymczasem modem rozłącza porty.

Zobacz jaką masz wersję firmware w modemie, tj 3.19 czy nowszy? Od 3.19 ten problem się pojawia częściej w Huaweiach.

 

Problemem jest albo brak zasiegu, albo uszkodzony modem, albo załączone usypianie.

We własciwościach połączenia wybierz "konfiguruj" obok nazwy używanej karty/modemu i odznacz w zakładce "Zarządzanie energią" opcje "Zezwalaj komputerowi na wyłączanie tego urządzenia w celu zaoszczędzenia energii".

 

Sprawdź zasięg w oprogramowaniu do modemu, może to być po prostu wystarczająco nierówny i urywany sygnał aby modem nie był w stanie przetransmitować "handshakingu" i podłączyć sie do usługi.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm..;/

Mam to samo dokładnie co Ty tylko modem jest niższy E156

Dokładnie ten sam błąd wyskakuje mi podczas łączenia z internetem Ja sądzę że jest to wina systemu jak i samego modemu. Te modemy tak czasem mają

Jeżeli byłby źle skonfigurowany modem to w ogóle by nie wykrył sieci. Od razu wyskakuje komunikat "Brak urządzeń lub urządzenie niedostępne"

Ja w takim wypadku robię optymalizację systemu, reset modemu i po chwili już nie ma tego komunikatu

Czasem pomaga wyjęcie i wpięcie go w inny port USB(rzadko)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tobo, nie wiem czy znalazłeś ale jest dobre forum o internecie komórkowym. Nazywa się "Bez kabli" tu masz link klik.

Z tego co zrozumiałem próbujesz przez program blueconnecta połaczyć sie z norweską siecią. Na twoim miejscu spróbował bym ręcznie skonfigurować połączenie, bez używania tego programu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...