Skocz do zawartości

[Trening]Trenażer a rower stacjonarny?


Kubus18

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam dwa pytanie na które nie mogę znaleźć odpowiedzi:

-Czy rowerek stacjonarny posiada wykręcane pedały o gwincie rowerowym, tak aby można było przykręcić SPD?

-Skąd ta popularność trenażera? Czy poza ilością zajmowanego miejsca jest jeszcze coś co go wyróżnia od zwykłego roweru stacjonarnego?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powinny być te same gwinty,

na trenażerze oddajesz pełne realia treningu na rowerze - ta sama pozycja, siodełko, kierownica co na rowerze np. na którym się ścigasz.

Ja np. nie potrafiłbym trenować na stacjonarnym a potem przesiąść się na mój rower, to by było coś innego, zmiana pozycji, może nawet kilka mm ale to się czuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale cóż mi z geometrii roweru który stoi w miejscu? Chodzi mi tylko i wyłącznie o utrzymanie dotychczasowej kondycji, nie zamierzam poprawiać płynności czy "techniki" jazdy na rolkach. Szczerze mówiąc to wolę chyba siedzieć sobie wygodnie przez jakieś 3 zimowe miesiące aniżeli leżeć na swoim długim rumaku. Nie rozumiem co ma geometria do jazdy stacjonarnej, wszak nie ma ani zjazdów, ani podjazdów, OTB poprzez zbyt niski przód również nie zaliczymy ?? Jedynie co, to możemy przez te 3 miesiące zmienić przyzwyczajenie ze sportowej sylwetki na bardziej trekkingową, innego racjonalnego uzasadnienia nie widzę.

 

Bardziej jestem przekonany ku rowerkowi stacjonarnemu, szczególnie iż nie zużywa drogiego napędu jak trenażer i nie hałasuje, poza tym jest ogólnodostępny dla reszty domowników. W połączeniu z SPD można kręcić z tą samą intensywnością i efektywnością co na trenażerze, także wychodzi na to iż za trenażerem przemawia tylko ta "geometria" i jazda na twardym siodełku ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siodełko też można zmienić zapewne, zależy jakie tam patenty mają postosowane, lepiej sprawdz przed kupnem zarowno siodlo jak i pedały. Jak masz kase na cos porzadnego i miejsce, to kupuj stacjonarke skoro Ci się tak podoba. Nie widze problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko zalezy jaki ten rowerek stacjonarny, wiekszosci piewsze, co przychodzi na mysl, to cos z plaskimi duzymi pedalami i paskiem, prostymi plecami - taki rower faktycznie przy dobrych treningach moze nawet zrobic krzywde, ale np w profesjonalnych silowniach zwykle jest kilka porzadnych rowerow z regulacja kierownicy i siodelka w 2 plaszczyznach, mozliwoscia stosowania 3 chwytow (prosta kiera z waskimi iszerokimi rogami), gwintami pedalow przyjmujacymi kazdy model i wg mnie taki rower z perspektywy kogos cwiczacego na silowni jest tym samym, a nawet mozliwoscia zaoszczedzenia na czesciac, ktore czasami po zimie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko silownia jak silownia... Nie mowiac juz o cenie za n treningow w tygodniu, czesto trzeba czekac az sie sprzet zwolni, dojechac tam, wrocic itp. Juz bardziej oplaca sie trenazer, tym bardziej ze rower mamy wtedy dopasowany do siebie, trening zajmuje wtedy tyle ile zajmuje (a nie +1-2h na dojazdy, przebieranie itp) i mozna sobie pokrecic o kazdej porze, np o 6 rano przed praca. Ja bym preferowal trenazer z prostego powodu: w miare porzadny trenazer jest 3x tanszy od w miare porzadnego roweru stacjonarnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie pytanie... czy zakładając koło szosowe (w rowerze MTB - obecnie 1,5" slick) do trenażera, znacznie zmniejszy się hałas i wytwarzane przez trenażer wibracje ?

Od roku używam Tacx'a Satori 1850 - jestem z niego zadowolony, jednak wytwarzane wibracje i buuuuczenie niekiedy są strasznie uciążliwe (nie dla mnie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do tego nie ma nic koło tylko opona. To ona styka się z rolką i to ona powoduje wibracje. Ja polecam zakup opony pod trenażer (Tacxa albo Conti).

 

Z tym, że koło bezpośrednio nie ma nic do rzeczy to muszę się zgodzić, jednak z drugiej strony szerokość opon szosowych i ciśnienie jakie się w nich znajduje nie przemawia czasem właśnie na korzyść zestawu szosowego? Opony stricte trenażerowe faktycznie wpływają na cichszą pracę całego zestawu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też jeżdżę na najtańszej drutówce kendy..., ale jednak buczenie i drgania występują, nawet mimo tego, że pod trenażerem mam 2,5cm matę tłumiącą (do urządzeń przemysłowych) Mata/guma znacznie je wytłumia jednak nadal czuć wibracje. Hałas generowany przez trenażer po zastosowaniu maty oczywiście nie uległ zmianie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Kosmita upewnij się czy koło szosowe będzie pasował. Ja jak założyłem koło z oponą Kenda Kontender 1.0 to było ono za niskie i rolka w ogóle nie dochodziła do opony, też mam Satori. Chyba że jest tam jakaś możliwość przestawienia roli ale tego nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Mam taki problem.

Nie mam czasu na jazdę rowerem w ciągu dnia a jazda w nocy mało mnie bawi. Dlatego już trzecią zimę będę trenował na trenażerze.

Do tej pory jednak po prostu wsiadałem sobie i kręciłem, nie bardzo dbając o to ile, jak i po co.

 

W tym roku chciałbym podejść do tego bardziej profesjonalnie. Czyli jeździć według planów treningowych. Na stronie Tacxa znalazłem plany treningowe i wszystko byłoby fajnie gdyby nie to, że sa rozpisane pod rower szosowy. W planach podane są przełożenia dla szosówki a ja mam górala. Czy wie ktoś gdzie znajdę jakiś prosty przelicznik przełożeń ?

 

Alternatywnie, czy ktoś z Was wie gdzie są lub ma jakieś plany treningowe na trenażer ? Chodzi mi o budowanie wytrzymałości w pierwszym etapie. ALe wiadomo, że do tego też trening odbudowujący się przyda.

 

Będę wdzięczny za każdą pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przełożenia się prosto przelicza. Dzieli się ilość zębów z przodu przez ilość z tyłu i mnoży przez obwód koła (to określa ile się przejedzie przy jednym obrocie korb). Chodzi Ci dokładnie o te Bgx15 itp.? Jeśli potrzebujesz przykładu to daj znać.

 

Ja nie rozumiem jaka powinna być różnica w treningu na trenażerze i normalnie (pomijając gdy ktoś nie da rady kilka h kręcić w miejscu). Sugerowałbym trzymanie się własnego normalnego planu. Ja sam mam zamiar bazę robić po około 10h tygodniowo w 3 sesjach (obym wytrzymał 4h:)).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie chodzi mi o przeliczenie typu BG 15 itp. Możesz mi dla przykładu jedno przeliczyć ?

Tutaj mam programy program na wytrzymałość tacx

 

Dla mnie różnica w jeździe na trenażerze i jeździe zwykłej jest ogromna. Na trenażerze nie dam rady kręcić tyle co na rowerze. Po pierwsze jest nudno, po drugie jest gorąco, ilości wylewanego potu są nieporównywalne po prostu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc tak. Zakładam że są to standardowe korby szosowe czyli duża zębatka 53 i mała 39 (nie kompakt). Obwody kół wziąłem z instrukcji Sigma. 26x2.125 ma taki sam obwód jak 700x23c (2133mm), więc ten czynnik pominę. Dla BG 15 (duża tarcza i 15 zębów z tyłu) iloraz wynosi 3,53 i dla górskiego jest równanie 3,53=44/x => x = 44/3,53 = 12,46 czyli z tyłu powinna być zębatka o ilości zębów najbliższej do 12,46 (12, 13 lub 14).

 

Jeśli nie używasz to wiatrak bardzo pomaga. Ten przykładowy trening jako podstawę na zimę bym odradzał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na bazę to chyba specjalnej rozpiski na trenażer nie potrzeba. Po prostu kręcenie przez powiedzmy dwie godziny (ja tyle maksymalnie daje radę) w określonej strefie tętna. W pierwszym okresie tętno niższe, potem strefa wyższa. Dopiero w okresie rozbudowy to te treningi tacx'a mogą być przydatne. Ja niektóre z nich stosowałem i przy nich czas leci szybciej bo ciągle zmienia się tempo i przełożenie, gorzej z tą bazą i kręceniem jednostajnym blee.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co sadzicie o rowerach spinningowych? To przecież coś zupełnie innego od zwykłycg rowerków rehabilitacyjnych.Nówki sa drogie,ale czasem można kupic dość tanio używkę(kolo 800 PLN).Na takim rowerze można spokojnie pedałowac stojąc na pedałach,mają regulacje siodełka i kiery,da się wkręcić SPD i mozliwy jest chwyt kiery na różne sposoby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...