Skocz do zawartości

[opony] Ciśnienie w oponach


cu8er

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam nowe opony Vee Rubber VRB-198 26"x1.95"

Dopuszczalne maksymalne cisnienie w nich to 4 bary.

Jak myślicie na ile barów je napompować kompresorem na stacji ? waże 70 kg i lubię dość szybką jazde, teren przeważnie asfalt choć trochę ziemi też się zdarzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież to nie są opony szosowe które mają małą objętość i trzeba je mocno napompować żeby nie dobić, napompuj tak aby uzyskać odpowiedni dla ciebie kompromis między szybkościę i komfortem - nie ma prostej recepty, zacznij np. od 3 bar .

Zawsze przecież ciśnienie można zmienić zależnie od upodobań.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam na asfalt walę prawie 6 atmosfer i się nie martwię. W zimie puszczam do 4 bo i tak szybkiej jazdy nie ma, a lepsza przyczepność.

 

W ogóle to kup sobie mini - kompresor na allegro za 15pln (taki 12V) i wepnij to w prostownik - bardzo wygodne rozwiązanie - nie jesteś zależny od żadnych stacji benzynowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli producent zaleca 4bar to ja bym tego nie przekraczał o więcej jak 0,5bar. Tak na wszelki wypadek. 4atm to wystarczające ciśnienie na asfalt, jak potrzeba więcej to można kupić gładsze i cieńsze opony, będą miały wyższe dopuszczalne ciśnienie. A minimum dla opon około 2,00" grubości to 2,5 atm.

 

Druga sprawa - kompresory samochodowe, zwłaszcza te na stacjach, nie dają ciśnienia większego niż 3 bar. Lepiej kupić pompkę stacjonarną z manometrem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam 3,5 atm na oponach 2.1. A Co do pompki to te na stacjach pompują nawet 5 więc tragedii nie ma. A jeśli chodzi o pompkę elektryczna to super sprawa jest kompresor wyciągnięty ze starej lodówki + manometr z castoramy. Taki zestaw bije nawet 15 atm B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodatkowy plus pompki stacjonarnej - nie jest zależna od prostownika czy akumulatora,oraz innego źródła zasilania, akurat do pompowania kół rowerowych szkoda się bawić kompresory, ja włączam tylko do pierwszego pompowania opon UST B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cieszę się że macie w okolicy przyzwoite kompresory na stacjach, mi się często zdarzało zawitać do stacji gdzie przy 3atm wyłączał się kompresor (pewnie specjalnie tak ustawione, do samochodów wystarczy).

 

Ciśnienie 2atm dla opon 2" to trochę mało, można złapać snake'a. Ja złapałem ostatnio w Nidzicy na maratonie mając 2,5atm, i to z przodu - jednak dobrze jest ładować więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

jeszcze zależy ile się waży, jak ważysz do 60 kg to 2,0-2,5 bara to optimum na maratony/teren, bo przyczepność jest nieporównywalnie lepsza niż w przypadku napompowania do 3-3,5 bara

 

jako ciekawostka - włoszczowska i spółka do geaxów 2,0 pompuje jak sucho 1,8-2,0 bara, jak mokro to 1,6 bara, bo mniej się nie da bo powietrze z ust schodzi:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież to nie są opony szosowe które mają małą objętość i trzeba je mocno napompować żeby nie dobić, napompuj tak aby uzyskać odpowiedni dla ciebie kompromis między szybkościę i komfortem - nie ma prostej recepty, zacznij np. od 3 bar .

Zawsze przecież ciśnienie można zmienić zależnie od upodobań.

 

popieram. każdy musi sobie znaleźć swój kompromis pomiędzy oporami toczenia, komfortem i przyczepnością, jeśli chodzi o ciśnienie w oponach. Przy wadzę 70kg zacząłbym od 3 bar tak, jak Kolega radzi. Ani za duże, ani za małe ciśnienie nie jest dobrym pomysłem. jak znaleźć kompromis? albo z czasem przyjdzie taka wiedza. albo zrób sobie dzień na robienie kółek wokół ulubionej stacji benzynowej i poeksperymentuj z ciśnieniami. Proponuję z tyłu lekko więcej (plus minus 0,3 albo 0,5). Trzeba też pamiętać, że jak jest upał to ciśnienie jest większe, a jak jest zimno to mniejsze. Do tego każda dętka puszcza ciśnienie, jak to oponiarze mówią "skórą", więc tak czy tak ciśnienie będziesz regulował przynajmniej co drugi wyjazd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...