Skocz do zawartości

[Wolnobieg] jak rozkręcić?


GAMEOHOLIK

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam problem, za nic nie znam się na rowerach. Razem z kolegą ściągneliśmy z jego starego roweru wolnobieg (po wielu godzinnych kombinacjach kupliśmy takie cudo za 10 zł do ściągania wolnobiegu). Wolnobieg wyczyściłem, ale nie umiem dostać się do łożyska w nim. Chce je także wyczyścić i przesmarować. W tym, który mam teraz założony, brakuje 2 kulek i hałasuje ;/ zgubiły się gdy tata rozkręcał. Musze rozkręcić wolnobieg, poniważ nigdy nie było to robione (a przezył nie jedno), a po przesmarowaniu straci się to cholerne 'cyk cyk cyk cyk' podczas jazdy :D. Wiem to bo ten który mam teraz tak nie 'cyka', tyle że nie ma tam 2 kulek i jest za to inny nieciekawy dziwięk.

Tata nie może mi teraz pomóc, więc prosze was o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytując post z dnia 17 lipca roku pańskiego 2006, godziny 12 i minut 56 autorstwa Yary (któryż to jest dostępny tutaj - post oczywiście, nie Yary):

 

"Taki wolnobieg od strony zewnętrznej ma nakrętkę - kołnierz - pierścień, który trzyma go w kupie (sic!). W tym pierścieniu - nakrętce - kołnierzu widnieją dwa niewielkie zagłębienia - otwory. W jeden z takich otworów należy włożyć niewielkiej średnicy pobijak - ślubokręt - cośtam i młoteczkiem w lewo pokęcać. W trakcie tej operacji wolnobieg nie będzie się obracał, wiadomo dlaczego, a pierścień się odkręci i cały wolnobieg się rozsypie, odsłaniając wewnętrzny korpus. Kulki potoczą się w te i wewte, znikając w rozpadlinach podłogi. Sprężynki wypchną pieski na zewnątrz, a te z łoskotem opadną na parkiet. Potem zwierzęta krwią pocić się będą, a w powietrzu wielkie żelazne ptaki latać będą, a ogniem plwać będą. Ludzie ręce gryźć będą z przerażenia. Tako rzecze Nostradamusybilla."

 

Podpowiedź tą że znalazłem przy pomocy magicznego narzędzia Google się zowiącego... :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach